-
תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
היום איתרתי מתחת להגה ממסר (כנראה מאולתר לא מקורי) שהתחמם באופן חריג כשהאורות היו דלוקים,עפי צבעיי החוטים נראה שהוא מחובר לאורות הראשיים/מתג מחליף אורות, כאשר החלפתי אורות לגבוהים הבחנתי מיד בתיקתוקים מהירים מהממסר הזה תוך כדיי שהאורות הראשיים מהבהבים/מרצדים ונכבים, החלפתי את הממסר באחד חדש רק לצורך בדיקה אך לצערי התופעה נשארה אותו דבר, הדבר המוזר הוא שגם כשהממסר הזה מנותק בכלל מהמערכת האורות נמוכים/גבוהים עדיין עובדים רגיל והתיקתוקים וההתחממות עוברים למתג מחליף האורות ,מה הולך פה? מישהו נתקל בתופעה כזאת?יכול להיות שמשהו בממסר הזה לא מחובר נכון? מה לבדוק?הממסר מתקתק ומתחמם עד שהאורות נכבים לגמריי רק כשהאורות הגבוהים עובדים.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אם תעלה תמונת של הממסר, הישן והחדש, מצד המגעים ומצד המכסה
אז אולי ניתן יהיה לדעת טוב יותר מה עלול להיות.
האם האורות הראשיים דולקים כשורה גם באורות המעבר (נמוכים)
וגם באורת הדרך (גבוהים)?.
קצת על ממסרים ברכב כאן (ותשומת לב להודעה 3):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2555
בברכה - רפי לין
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
היה עוזר לציין את סוג הרכב....
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
היה עוזר לציין את סוג הרכב....
ואם קודם זה פעל ...
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אמרת שיש לך רכב אמריקאי ישן? זה מריח כמו ממסר שהותקן כדי לתת עוד "כוח" תלך מהחוטי הזנה של הנורות אחורנית וחפש לאן הם מובילים. לי אישית זה מריח שיש עוד ממסר בדרך.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
תבדוק מינוסים טובים בכל המערכת (גם למתג אורות וגם לפנסים עצמם)
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רפי לין
אם תעלה תמונת של הממסר, הישן והחדש, מצד המגעים ומצד המכסה
אז אולי ניתן יהיה לדעת טוב יותר מה עלול להיות.
האם האורות הראשיים דולקים כשורה גם באורות המעבר (נמוכים)
וגם באורת הדרך (גבוהים)?.
קצת על ממסרים ברכב כאן (ותשומת לב להודעה 3):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=2555
בברכה - רפי לין
רפי,הממסר רגיל עם 4 רגליים 40A ,האורות הראשיים הנמוכים דולקים וכעבור כמה דקות מתחילים להבהב /לרצד ואם אני מחליף אורות לגבוהים המצב אף מחמיר ומיד שומעים תיקתוקים גם מהממסר וגם מהמתג המחליף ובאותו הרגע האורות מהבהבים מספר פעמים ונכבים.אני מנסה לאתר את מקור הבעיה .
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
אמרת שיש לך רכב אמריקאי ישן? זה מריח כמו ממסר שהותקן כדי לתת עוד "כוח" תלך מהחוטי הזנה של הנורות אחורנית וחפש לאן הם מובילים. לי אישית זה מריח שיש עוד ממסר בדרך.
הממסר נועד לתת עוד "כוח" למה? לאורות?
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
כן, הוא משמש כמגבר. מזין את הפנסים ישירות מהמצבר, כנראה. החשוד העיקרי שלך הוא כפי שהזכירו לך פה, מינוסים.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אם זה מגבר והאורות ממש כבים בהבהוב אז לי זה נשמע דווקא הידית אורות.
רק היא מסוגלת בתצורה הזו לכבות לחלוטין את האור
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ידית יכולה להינמס. לנתק מגע. טרם שמעתי על ידית מתקתקת.
מה שכן היזהר. חבל לאבד רכב לאש על דבר שכזה.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אם אני זוכר נכון, כבר היה לך שרשור בו המלצתי לך שלים ממסר על האורות. יכול להיות שזה לא אותו רכב, אבל העקרון זהה.
ממסר מתקתק מעיד על בעיות בקו הכניסה בדרך כלל ולא בקו היציאה.
ממסר מחובר נכון, גורם לכך שכעמעט לא יעבור זרם דרך הידית/מפסק אורות.
ממסר מחובר לקוי - יגרום לכך שכל הזרם (וקצת יותר) יעבור דרך הידית/מפסק אורות.
אם לא היה ברור - קו הכניסה הוא המעגל של הידית/מפסק, קו היציאה הוא המתחבר לאורות.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
עם שלושת שרשורי החשמל שלך אני מבין שלאורך השנים נעשו כמה וכמה אילתורים ברכב.
מניסיוני במצב כזה עדיף לעשות עבודה יסודית.
הנכון ביותר - לקנות צמה ראשית חדשה מוכנה כולל בית נתיכים (ויש עבור הרכב הזה לקנות צמה ראשית חדשה) ולהחליף קומפלט. צמת מנוע בד"כ לא צריך להחליף, אבל אולי גם היא במצב לא טוב. שווה לחשוב גם על זה.
אסף.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
ידית יכולה להינמס. לנתק מגע. טרם שמעתי על ידית מתקתקת.
מה שכן היזהר. חבל לאבד רכב לאש על דבר שכזה.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
זה כנראה מה שבאמת מתרחש בזמן שנשמעים התיקתוקים מהמתג מחליף אורות גבוה/נמוך, אם אני לא מעביר מהר חזרה את האורות לנמוכים או מכבה אותם לגמריי תוך מספר שניות המתג עצמו מתחמם ומגעיו נמסים ומעלה עשן ופשוט נשרף במקום ואיתו כמובן גם כל האורות מקדימה נכבים.
ואיך יכול להיות שכל האורות הראשיים עובדים רגיל גם כאשר אותו ממסר מנותק לגמריי?יש הסבר הגיוני לזה?
הממסר הזה מתקתק במהירות ומתחמם רק כאשר המתג לחוץ על אורות גבוהים, לכן אני מבין שהוא כן איכשהו קשור לתאורת החזית,או שאני טועה?
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ההסבר בכללי הוא שבמקור כל הזרם (+) של האורות היה עובר דרך הידית, בלי ממסר.
זה יוצר עומס גדול שבסוף הידית לא עומדת בו ונמסה.
אחד הפתרונות האפשריים הוא להריץ כבל פלוס עבה ישר מהמצבר דרך ממסר לאורות.
רצוי לעשות ממסר נפרד לגבוה ונמוך ואז הם מקבלים את הפיקוד מהידית אורות אבל נושאים במרבית העומס.
אצלך כנראה המעקף עם הממסר והמעגל הראשי רצים במקביל ולכן גם בלי ממסר האורות גם דולקים אבל העומס יפול רק על הידית.
לטעמי המצב האידיאלי הוא ידית תקינה שמעבירה רק פיקוד לממסרים.
בלי עומס בכלל.
לכן הייתי ממליץ להחליף לידית תקינה ולחווט את היציאות גבוה נמוך לשני ממסרים רגילים שיובילו זרם גבוה מהמצבר למנורות.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
המתג המחליף גבוה/נמוך חדש ותקין(כרגע).אפשר לשים את הממסרים ממש ליד המתג עצמו מתחת להגה?
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
עדיף קרוב למנורות כי ככה הזרם הגבוה עובר דרך קצרה ופחות התנגדות.
תשתמש בחוטים שהולכים לאור הגבוה והנמוך כפיקוד לממסר
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
רק כדי להבין,את הממסר שמים על החוטים שהולכים בין המתג המחליף גבוה/נמוך לבין הנורות עצמם?
-
תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b241241486.png
85 ו 86 הם הפיקוד.
85 מינוס מגוף האוטו
86 פלוס ממחליף האורות ( גבוה לממסר 1 נמוך לממסר 2).
30 הזנה ( כניסה לפני הממסר) דרך פיוז עם כבל עבה מספיק מהמצבר ישירות.
87 יציאה מהממסר לאחר הפעלת הפיקוד. הולך מהממסר לנורה ( אור גבוה או נמוך בהתאם לעניין).
ראיתי שיש המון סרטוני הסבר ביוטיוב וגם צמות מוכנות להתקנה באיביי.
למשל:
https://youtu.be/bcY2CG07wi0
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F132731896655
( תתאים את השקע הנכון לסוג המנורות שלך. יש לקנות קיט מוכן לכל הסוגים. זה ל H4 )
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אוקיי עכשיו הכל מובן, תודה רבה בועז על ההסבר המפורט.
-
תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
שמתי לב שבסרטון שצירפתי הם משתמשים בממסר 5 רגליים.
זה ממסר שמוציא את זרם הכניסה מהרגל האמצעית כשהפיקוד לא עובד ( ממסר כבוי לכאורה) ואז הזרם כניסה מופנה לממסר השני.
זה מאפשר הפעלה רק של ממסר אחד בו זמנית
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
בועז,התקנתי(ניסיתי) היום זוג ממסרים "רגילים" 4 רגליים ומיקמתי אותם מתחת להגה ממש בקרבת המתג המחליף גבוה/נמוך עצמו אך לצערי הכל נשאר בדיוק אותו דבר,כלומר בהחלפת האורות לגבוהים מיד "כל הממסרים" מתקתקים במהירות בנוסף למתג המחליף עצמו וכל ארבעת הפנסים הקדמיים מהבהבים למספר שניות ונכבים (אם ההחלפה לנמוכים מתעכבת מעל לכמה שניות המתג המחליף מתחמם מאוד ומעלה עשן ונשרף)עד להחלפת האורות בחזרה לנמוכים, כלומר נראה לי שיש משהו(קצר?) על קו האורות הגבוהים.
עוד שאלה, למתג המחליף גבוה/נמוך יש 3 רגליים במקור, חתכתי את חוט המתח האמצעי המזין אותו וחיברתי אותו לצד שרץ למצבר לשניי הממסרים ביחד לרגליים 30,עכשיו את הקצה השני שבא מהמתג עצמו לאן לחבר? משהו כאן לא מובן לי.
-
תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
תעצור לפני שהאוטו ישרף.
עבור על כל החוטים מהמקור ועד הפנסים ותבנה שרטוט על דף של מה שהולך אצלך באוטו.
קשה להבין מי נגד מה.
התיקתוקים עשויים להיות ממינוס לא טוב לפיקוד או ממגע לא טוב לפלוס של הפיקוד.
אם המחליף כבר הותך ומעשן הוא חשוד מרכזי.
לא ברור לי איך זה מגיע למצב הזה ולמה הפיוז שאמור להיות שם לא נשרף...
נראה שאתה לא מבין מספיק ועושה ניסויים באש חיה שעלולים לגרום לנזק רב.
ואם אתה רוצה עצה ידידותית, גם חשמל באוטו זה לא משחק.
אני למרות ידיעה תאורטית מסויימת נעזר תמיד בחשמלאי.
זה לא יקר ונותן לי שקט.
אני יכול להמליץ על אחד באזור צומת הולץ שעובד יפה מאוד וגם לא יקרן
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
.
עוד שאלה, למתג המחליף גבוה/נמוך יש 3 רגליים במקור, חתכתי את חוט המתח האמצעי המזין אותו וחיברתי אותו לצד שרץ למצבר לשניי הממסרים ביחד לרגליים 30,עכשיו את הקצה השני שבא מהמתג עצמו לאן לחבר? משהו כאן לא מובן לי.
הפוך גוטה הפוך...
את הכבל האמצעי אתה משאיר.
אתה סולל חוט חדש מהמצבר (עם פיוז על הקו) לרגל 30 של שני הממסרים (שים לב שמה שאתה סולל מספיק עבה לצרכנים שאתה מפעיל)
את שני הכבלים הנוספים אתה חותך באמצע. את הצד שמגיע מהמפסק אתה מחבר לרגל 86 (מעגל הבקרה)
ואת הצד שהולך למנורות אתה מלבר לרגל 87 (מעגל זרם גבוהה)
את כל זה (הממסרים והפיוז והכבל מהמצבר) הייתי ממקם על כנף שמאל של האוטו בתוך התא מנוע ולא בקבינה אבל זה לא חובה
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
בועז,המתג המחליף הותך/נשרף בעבר פעמיים, אבל כרגע הוא חדש סיני אבל תקין.
עירא,את החוט האמצעי(הצהוב) שרץ כרגע במקור מהמצבר ועד המתג המחליף להשאיר שלם ומחובר למתג ובנוסף אליו לסלול עוד חוט עבה יותר(נניח אדום) מהמצבר ישירות לרגליים 30 של שניי הממסרים? אני מבין אותך נכון?
עירא,כמה עבה הכבל צריך להיות וכמה אמפר הפיוז שקרוב למצבר צריך להיות?
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
אתה לא שיטתי ויסודי וקשה להתקדם איתך. לך לחשמלאי או שאם אתה מתעקש תמפה את החוטים אצלך באוטו ותעיין שוב לאט במה שכבר כתבנו לך.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
איך הדרך הכי קלה ונכונה לאתר את שניי החוטים שעליי לחתוך באמצע ולחבר לממסרים שלמעשה רצים מהמתג המחליף לבין הנורות?
האם עוצמת התאורה תהיה חזקה יותר משמעותית עם ממסרים לעומת חיבור ישיר ללא ממסרים?
האם החוט שמתחבר בין רגל 87 בממסר לבין הנורה צריך להיות יותר עבה/בריא מהחוט שמתחבר בממסר לרגל 86 שמגיע ישירות מהמתג המחליף?
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
נסיון אחרון...
תנתק את החיבורים מהמנורות בשביל שלא יהיה עומס על הקווים בתור התחלה.
86 בכל אחד מהממסרים מגיע מהיציאה של המחליף אורות.
אתה אמור לאתר אותו אם הוא לא מסומן על ידי נורת ביקורת.
ברגע שהמפסק אורות דולק נכנס אליו פלוס קבוע שמנותב פעם אחת לאור הגבוה ופעם אחת לאור הנמוך.
אתה מחבר אותו בהתאם לכל אחד מהממסרים לרגל 86.
כפי שנכתב מספר רב של פעמים בשרשור זה, אתה לוקח כבל כבה מהמצבר, באמצע פיוז ומחבר לרגל 30 בכל ממסר.
אותו עובי כבל ממשיך מהיציאה שהיא רגל 87 לרגל הנכונה במנורה כאשר יש גשר בין שני הפנסים על אותה הרגל.
את הממסרים שים באזאר הפנסים ובהמשך תמגן אותם נגד מים בקופסא.
הרעיון הוא שחוטי הפיקוד יכולים להיות ארוכים אולם חוטי העומס ( 30 ו 87 אמורים להיות קצרים ככול שניתן).
כל החיבורים עם סופיות כבל ממוגנות שעושים בלחיצה עם לוחץ מתאים.
לא לוותר על פיוזים.
במיוחד כשאתה לא ממש מבין מה אתה עושה.
שוב, ממליץ לך ללכת לחשמלאי
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
התחממות היא תוצאה של זרם גבוה מדי לחיווט ו\או לאביזר-קצה (כמו מתג, צרכן וכו').
לכן התחממות מתרחשת כאשר הפיוז הוא בערך גבוה מדי עבור המעגל הנתון,
ו\או כאשר אחד הטרמינלים לא מחובר היטב (למשל טרמינל מינוס כלשהו),
ו\או כאשר נגרם נזק איפשהו בחיווט כמו חוט חצי-קרוע (ואז הגידים שנשארו כבר אינם מספיקים כדי 'לסחוב' את הזרם), או כמו קורוזיה בגידים (תוצאה של דקירת החוט בעבר לצורך עבודת חשמלאות או במקרים רבים פציעת החוט לביצוע חפיפניקי של צומת וכו').
לא נכון ואפילו מסוכן לנסות לשפר את המעגל לפני ש'איפסת' אותו למצב של אפס תקלות. זו הקדמת העגלה לפני הסוסים.
ממליץ לך ללמוד קודם את הבסיס לחשמל רכב, בין השאר את אופן פעולת הממסר.
-
תגובה: תופעת חשמל ממש מוזרה,האורות עובדים גם כשהממסר מנותק,איך?
התקנתי כרגע "מגבר אורות ייעודי" (לא שניי ממסרים רגילים) לאור גבוה/נמוך ומיקמתי אותו בחזית הרכב ממש באמצע בין שניי הפנסים, ההתקנה בוצעה ממש "לפי הספר"(בהדרכת חשמלאי רכב מוסמך)עם כל ההלחמות/סופיות/פיוזים/בידודים אך לצערי גם זה לא פתר לי את בעיית האורות המהבהבים והמתג/ממסר המתקתק ומתחמם כשמחליפים אורות לגבוהים, מה עוד ניתן לעשות? לסלול צמה חדשה קומפלט ישירות מהמצבר דרך ממסר ועד המתג המחליף בקבינה?