-
סי ג'יי 6 שנת 1979
שלום לכולם
קניתי ג'יפ "סיקס" CJ6 שנת 79 במצב נסיעה. כולל טסט (התעקשתי שהמוכר יעביר לו טסט לפני המכירה).
לא הייתי נוסע איתו לטיול של שלושה ימים בנגב, אבל הבאתי אותו בנסיעה עד הבית (כשעה נסיעה).
מצבו המכני סביר מינוס, כל המכלולים הקטנים דורשים טיפול / תשומת לב כלשהיא.
המחיר היה כזה שלא יכולתי לעמוד בפיתוי, ועכשיו מגיע שלב השאלות:
יש לו גיר עם שלושה הילוכים ומנוע 4,200 AMC 258.
מי יכול להגיד איזה גירים (תיבות הילוכים למהדרין) עם ארבעה או חמישה הילוכים יתאימו?
והאם יש סדר גודל של מחיר? או שזה עיניין של מה שיש כרגע בשוק חלקי החילוף?
הג'יפ משמיע סוג של יבבה (שמזכירה רכב עם גיר ידני שנוסע רוורס מהר),
האם יש למישהו כיוונים לבדיקה? (קשה לומר בלי לראות או לשמוע, אני יודע).
הערות מחשבות והארות יתקבלו בברכה.
יש עוד הרבה שאלות בדרך....
אסא חי
-
סי ג'יי 6 שנת 1979
T176
ויש עוד כמה (יותר נדירים) כמו
T18, T4, T5 וכו׳
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
אחרי שתחליף לגיר T176 (הוא הנפוץ והמקובל) קח בחשבון גם החלפה לתיבת העברה (טרנספר) מתאימה מסוג דנה 300.
יבבות יכולות לבוא מהגיר או מתיבת ההעברה או מהסרנים, או גם וגם וגם...
ואני מניח שגם חלודה בבודי יש בשפע....
ושבעצם אין נקודה בג'יפ הזה שלא דורשת טיפול.
ברוך הבא לפרויקט השיקום הגדול. תתכונן להרבה כסף, הרבה זיעה, הרבה לכלוך, קצת דם, קצת דמעות, קצת ייאוש, הרבה הנאה והרבה-הרבה סיפוק והתרוממות רוח.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
הגיר שלך הוא T-150 שלושה הילוכים, והוא מגיע במקור עם טרנספר דנה 20. זה מה שהיה בג'יפים עד שנת 1979.
מקובל ונפוץ להחליף לגיר T176 ארבע הילוכים + טרנספר דנה 300 מג'יפ מודל 80' והלאה. מכל בחינה אלו מכלולים עדיפים, אלא אם כן אתה רוצה לשמור על מקוריות וג'יפ שלא הולך לעבוד קשה.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
גיר t176 ארבעה הילוכים 1500 ש"ח. טרנספר dana 300 שמתאים לגיר 1000 ש"ח.
אם מורידים גיר כנראה שכבר תחליף קלאץ מיסב מירכוז מיסב לחץ וזר התנעה. שווה כבר לישקול מעבר לסטארטר סופה ואז כבר מחליפים גם גלגל תנופה. לדעתי נדרש גם שינוי באורך גלי ההינע.
בקיצור רגע לפני שאתה נותן לחיידק להשתלט עלייך. תחליט מה המטרה.. אם זה רק לבטל את הרעש קודם צריך לבדוק מאיפה הוא מגיע.
בהצלחה.
תתחדש ותעלה תמונות.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
מהיכן אתה ?
אולי מישהו מהחבר'ה הכי קרוב אליך יכול להעיף מבט וייתן לך דיאגנוזה.
תתחדש וברוך הבא לעולם הג׳יפאים האמיתי .
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
תודה רבה לכל העונים
כל מה שנאמר כנראה נכון מאד כולל:
ושבעצם אין נקודה בג'יפ הזה שלא דורשת טיפול.
הגיר שלך הוא T-150 שלושה הילוכים, והוא מגיע במקור עם טרנספר דנה 20. זה מה שהיה בג'יפים עד שנת 1979.
(טוב לדעת, מה לגבי סרנים?)
למי שביקש תמונה:
קובץ מצורף 120964
אשמח אם מישהו בעל ניסיון ימצא זמן לבוא לראות ולשמוע את הג'יפ
אני גר בקיבוץ יגור
053-9328857
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
אני גר לא רחוק ממך. צור קשר בהודעה פרטית ונתאם מפגש על בירה.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Assa
(טוב לדעת, מה לגבי סרנים?)
למי שביקש תמונה:
קובץ מצורף 120964
אשמח אם מישהו בעל ניסיון ימצא זמן לבוא לראות ולשמוע את הג'יפ
אני גר בקיבוץ יגור
053-9328857
הסרנים המקוריים הם דנה 30 קדמי ו-AMC20 אחורי, צרים. יחס ההעברה המקורי כנראה 4.10:1
לא יודע איזה בלמים יש אצלך אבל ג'יפים ישראליים מהשנים האלה הגיעו במקור על ארבעה תופים ללא תיגבור.
אני מקווה בשבילך שכבר יש שם בוסטר ודיסקים מלפנים....
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
היי וברוך הבא לעולם ה-CJ.
ברכות על זה שהג'יפ הגיע בנסיעה ויש לו טסט. זה לא מעט ולא מובן מאליו....
יחד עם זאת, קח בחשבון שכל חלק או מכלול שתפרק, יגלה מאחוריו עוד שלושה שיהיה פשע לא לתקן או לשפץ.
עצתי הראשונה אליך: קודם כל תחליט אם אתה רוצה להיכנס לפרוייקט שיפוץ/שיקום כולל, או רק לתקן נקודתית ולנסוע בו ככה כמו שהוא.
אם אתה הולך על שיפוץ, אני ממליץ לתכנן מראש את כל השיפורים. טיפ: תכנון של ג'יפ מתחילים מהגלגלים. תחליט איזה גודל גלגל אתה רוצה, ואז תדע איזה סרנים אתה צריך, איזה בלמים, יחסי העברה, גיר, מנוע, התאמות בבודי.
לגבי שאלתך בנושא הגיר: מה המטרה בהחלפת הגיר? יחס ההעברה של ההילוך השלישי בגיר שלך הוא 1:1, כמו היחס בהילוך רביעי בגיר T-176.
אם המטרה היא מהירות שיוט גבוהה יותר, לא תשיג אותה באמצעות גיר 4 הילוכים.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
יחסי העברה בשנתונים האלה 4.27 במקור
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
כל אלה שאני הכרתי הגיעו על 4.10.
כולל זה שהיה שלי.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
גם לי היה 79 מתוצרת מתמ"ר עם 4.10.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
שלי היה CJ5 תוצרת מתמ"ר 78', יוצא מכרז עיריית בית שאן. מכנית זה אותו ג'יפ בדיוק למעט אורך הדריישפט האחורי.
מנוע 232 שאח"כ הוחלף ל-258, גיר T150, טרנספר דנה 20, סרן AMC20 אחורי צר, דנה 30 קדמי צר, 4 בלמי תוף ללא מגבר, יחס 4.10.
איך אהבתי את המנוול. כמה סקסי היה. כמו בחורה, שתה את דמי וכספי.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
גיר שלושה הילוכים נהדר בשטח להבדיל מגיר ארבע שמצריך כל הזמן משחק בין השני לשלישי.
היחס הסופי הוא זהה ונראה לי שיש מספיק מה לעשות בגיפ לפני.
תתחדש ותהנה, מניסיון זו התמכרות לכל החיים.
ככה פותחים שנה חדשה.
יוס
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
גיר T150 לא כזה נהדר.
הראשון ארוך מדי.
פערים עצומים בין ההילוכים.
זה למה הג'יפים האלה הגיעו עם יחס סופי קצר יחסית בדיפ'ים.
הגיר הזה גם פחות עמיד ואמין מה-T176 של הסיקסים החדשים יותר.
אבל אם כבר משקיעים כסף ומשדרגים, אז לגיר סופה 5 מהירויות או אפילו 6. אם אתה הולך על זה, תצטרך גם מתאם לטרנספר.
בניגוד לכל סיפורי הסבתא, מנסיוני הדל (רק 30 שנה על סיקסים עם גיר 3 וגיר 4 וכמובן סופות) גיר סופה יותר אמין ויותר טוב מהגירים הישנים שלכאורה חזקים יותר.
ואם כבר, מומלץ גם לעבור לטרנספר דנה 300 המצוין של סיקסים חדשים יותר. הוא לא פחות חזק מה-20 שיש לך כרגע אבל עם LOW עמוק יותר.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
תודות גדולות לכל הידענים והמבינים בעלי הניסיון על המידע הרב!
דוח מצב: בשלב זה הוחלט לתחזק את הקיים, ועדיין לא להחליף חלקים.
(למרות שגם זה יגיע... בעיקר משיקולים של חוסר זמן).
מה שכן נראה לי שכדאי לטפל (למרות שעל פניו, הכל עובד) זה צמת חשמל, שנראית ממש רע:
איך נראית הצמה הזאת?
https://www.ebay.com/itm/12-Circuit-...53.m1438.l2649
האם זה משהו מינימלי שיכול להספיק?
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ולאחר שיטוט קצר נוסף באיי-ביי,
איך נראה הקרבורטור הזה?
לא אורגינלי, אבל האם יכול להתאים כיחידה חליפית?
https://www.ebay.com/itm/OE-Style-Ca...53.m1438.l2649
הגי'פ מניע קשה בבוקר, ולאחר מכן משך היום, מניע בקלות.
קראתי פה איפוהו שאולי זה משאבת תאוצה, שלא מתפקדת כראוי,
או, מישהו הציע, להוסיף משאבת דלק חשמלית להביא דלק לקרבורטור באופן ידני לפני הנעה.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
צמת חשמל זה רעיון נהדר.
ממליץ לך להשקיע עוד קצת ולהביא צמה שכוללת את הקונקטורים והסופיות.
חוסך המון זמן וכאב ראש.
מה גם שלא הייתי ממהר לקנות את הצמה הכי זולה שאני מוצא. יש צמות איכותיות מאוד במחירים סבירים.
הקרבורטור שצירפת הוא חיקוי של הbbd. יכול להיות שהוא יעבוד טוב אבל הbbd ידוע ברגישותו לליכלוך ולהצפות. הייתי מנצל את ההזדמנות להחליף לוובר 38/38 או למוטורקראפט 2100. אם אתה מחליט להישאר עם הbbd עדיף לדעתי לקנות קיט שיפוץ ולשפץ את הקיים.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Assa
ולאחר שיטוט קצר נוסף באיי-ביי,
איך נראה הקרבורטור הזה?
לא אורגינלי, אבל האם יכול להתאים כיחידה חליפית?
https://www.ebay.com/itm/OE-Style-Ca...53.m1438.l2649
הגי'פ מניע קשה בבוקר, ולאחר מכן משך היום, מניע בקלות.
קראתי פה איפוהו שאולי זה משאבת תאוצה, שלא מתפקדת כראוי,
או, מישהו הציע, להוסיף משאבת דלק חשמלית להביא דלק לקרבורטור באופן ידני לפני הנעה.
ה-BBD המקורי הוא קרבורטור מפונק ורגיש. מאוד.
טוב חלאס עם המכבסת מילים. הוא דרעק לא נורמאלי. צריך להיות קוסם בשביל לגרום לו לעבוד כמו שצריך. יש כמה בודדים שיודעים לעשות את זה ורק הם משבחים אותו.
אז קרבורטור שהוא דרעק במקור - להחליף אותו בחיקוי סיני? זה מתכון בטוח למפח נפש.
אם אתה רוצה להחליף, לך ישר על motorcraft 2100 או על איזה weber.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
אולי למישהו יש מושג מה חשב לעצמו הבעלים הקודם של הג'יפ?קובץ מצורף 121348
למה המשולש הזה?
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
הרעיון של המשולש הוא, כאשר אתה מגיע לפתיחה מלאה של הקפיץ (בהצלבה), למנוע מצב של היפוך הנדנדה ע"י סטופר - בורג בקצה הנוסף של המשולש.
מעבר לזה, אם יש תותב על הפינה הזו, זה מקטין מעט את המקיבליות של 2 הנדנדות ואז הרכב קצת פחות משייט.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Assa
תודות גדולות לכל הידענים והמבינים בעלי הניסיון על המידע הרב!
דוח מצב: בשלב זה הוחלט לתחזק את הקיים, ועדיין לא להחליף חלקים.
(למרות שגם זה יגיע... בעיקר משיקולים של חוסר זמן).
מה שכן נראה לי שכדאי לטפל (למרות שעל פניו, הכל עובד) זה צמת חשמל, שנראית ממש רע:
איך נראית הצמה הזאת?
https://www.ebay.com/itm/12-Circuit-...53.m1438.l2649
האם זה משהו מינימלי שיכול להספיק?
יש לי צמה חדשה אם אתה מעוניין ,
הזמנתי אותה לשיפוץ שלי ולבסוף לא השתמשתי בה והזמנתי את הצמה של פיינלס
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
udical
הרעיון של המשולש הוא, כאשר אתה מגיע לפתיחה מלאה של הקפיץ (בהצלבה), למנוע מצב של היפוך הנדנדה ע"י סטופר - בורג בקצה הנוסף של המשולש.
מעבר לזה, אם יש תותב על הפינה הזו, זה מקטין מעט את המקיבליות של 2 הנדנדות ואז הרכב קצת פחות משייט.
הנדנדה המשולשת היא פתרון נהדר לבעיית היפוך הנדנדות.
ממש כמו נדנדה אחורית בצורת בומרנג בסופות, שם היא פותרת את בעיית הגבלת מהלך הסגירה בגלל מיקום מטופש של אחת מתושבות המרכב בדיוק באמצע מסלול התנועה של הנדנדה...
רק שהיה יכול להיות יותר נחמד אם היו עושים את המשולש הזה קצת יותר אסתטי...
בכל מקרה - שלא תופתע או תגיד שלא ידעת: הבוחנים המנוולים בטסטים ובעמדות הבדיקה של משרד התחבורע מכירים היטב את הבעיה ואת הפתרון ומחפשים את זה. מבחינתם אם זה "לא מקורי" זה כאילו שבו ידיך רצחת את חיים ארלוזורוב, יצחק רבין, רחבעם זאבי, ג'ון לנון, ג'ון קנדי ומרטין-לותר-קינג השם-ייקום-דמם, כולם גם יחד. גם אם המרחק בין החורים זהה למקור, עדיין תקבל הורדה מהכביש.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הנדנדה המשולשת היא פתרון נהדר לבעיית היפוך הנדנדות.
זה פתרון לסימפטום, לא לבעייה.
הבעייה היא שלוקחים קפיצים באורך נתון (מקוריים בדרך כלל) ומערגלים אותם יותר מדי.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
זה קורה גם בקפיצים לא מעורגלים מדי. פתיחה מלאה והופ - התהפכה הנדנדה.
פעם לא היתה דרך אחרת להגביה. קפיצים ארוכים יותר שעובדים נכון יותר עלו המון, אז כל קפיץ עייף וקרוס היה עובר עירגולים חוזרים ונשנים. מטופש, אבל זה מה שהיה.
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
סליחה על הבורות אבל מה הכוונה בנדנדה שהתהפכה?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
סליחה על הבורות אבל מה הכוונה בנדנדה שהתהפכה?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
קבל דיאגרמה של 30 שניות ;-)
וגם סירטון (תקבוץ ל-00:29)
https://www.youtube.com/watch?v=jDRzaBBLDI0
-
תגובה: סי ג'יי 6 שנת 1979
תודה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk