-
התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
שלום לכולם,
ראשית אפתח ואומר שאני מתייעץ עמכם באמצע טיול באפריקה ואחזור לארץ רק עוד שלושה שבועות, על כן תהיה לי זמינות נמוכה אך אנסה לתת את כל הפרטים מראש.
לצערי ושמחתי אני מתחיל משרה חדשה ביוקנעם (השם ירחם) כשאני חוזר מחו״ל ויהיה לי שבוע אחד לרכוש רכב בערך...
הצורך:
רכב לנסיעה יומיומית הלוך חזור תל אביב - יקנעם. (30-40 אלף קמ בשנה)
סדר עדיפויות:
1. בטיחותי
2. אמין וזול לאחזקה כולל דלק
3. נוח לשיוט בינעירוני
4. תקציב - עוד לא החלטתי לגמרי אבל הנטייה שלי היא לאיזור 40-50 כדי להמנע כמה שיותר מירידת ערך.
5. עדיפויות שהן לא חובה: אוטומט
כעיקרון הספקתי לקרוא קצת ולהסתכל ביד 2 ולראות שיש נגיד פיג’ו 208 בשנתונים גבוהים יחסית ובזול, לא מצאתי פרייבט עם דיזל ממש.
לא צריך רכב גדול, לא חייב 5 דלתות, כעיקרון הרכב היחידי שלנו כיום זה סמוראי טנדר 84 שאנחנו נוסעים איתו לכל מקום אז אנחנו לא הכי מפונקים והכל כנראה יהיה יותר טוב מזה.
אשמח לשמוע ולקבל עוד הצעות. בדגש על אפשרויות שקיימות ביד 2...
תודה מראש לכולם!
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
משפחת יונדאי.. i20, i30 ומה שבינהם. תהנה באפריקה 😎
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
פורד מונדאו.
תתקין מערכת גז ויש לך אחלה רכב לנסיעות ארוכות.
טיפ ממישהו שעושה נסיעות מהצפון למרכז יותר מ10 שנים - תתחיל לשמוע audiobooks
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
לפני כמעט שנה הייתה לי את אותה התלבטות בדיוק.
אם לחסוך את ירידת הערך התקציב שלך קצת גבוה, תכוון יותר לאיזור ה-30 בטרה להחזיק את הרכב 5 שנים.
אני בחרתי באירופאית עם גיר ידני. אירופאיות (בייחוד צרפתיות) נוטות להיות זולות יותר וגיר ידני חוסך ממני בעיות אמינות אופציונליות.
אופציות טובות לטעמי:
רנו קליאו 1.2 או 0.9 טורבו ידניות
פורד פוקוס גיר רגיל.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
C3 דיזל.
קטנה. נעימה לנסיעה ותחסוך לך לא מעט דלק
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
מגאן/פלואנס דיזל.
+1
מצטרף להמלצה
לי יש מגאן דיזל 2015
אוטו מעולה וחסכוני
יוחאי
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
מגאן/פלואנס דיזל.
אני עם אחת שנת 2011 עם 250k
דלק 1/20
ממליץ למי שעושה הרבה נסיעות.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
תודה לכולם על ההצעות!
יש פה דעה על פיגו 208 ידנית? או אולי עדיף איביזה ידנית?
או שבכלל ללכת על ״בטוח״ ולחפש יונדאי איי20?
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
אני אישית בדיעה של ה"בטוח" בטח ב30-40 בשנה
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
חפש הונדה ג'אז. מהחסכוניות בקטגוריית החסכוניות. אמינה. אוטו טוב בסופו של יום. ושמירת ערך מצויינת.
אסף.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
מגאן/פלואנס דיזל.
1++++
רכב מעולה!!
היה לי מהליסינג, עבר אצלי שימוש מאוד אינטנסיבי ואפס פינוקים. ללא רחמים.
הרכב פשוט הראה יכולות הישרדות מרשימות ביותר. שים חולר וסע. רחוק. הרבה. בלי סוף..הוא ישתף פעולה בשמחה וצהלה...ובזול! צריכת הדלק של הברנש תעשה לך רק טוב...תאמין לי..
ועוד...
התנהגות כביש מעולה.
בטיחות מעולה.
כוח מנוע מרשים בהחלט עם יכולות המראה בכבישים מהירים..
מזגן מעולה. חזק!
נוח ומרווח.
החיסרון היחיד שיש לו לדעתי זה שאי אפשר לרדת אתו לשטח...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
דאצ'יה סנדרו סטפווי 0.9 טורבו ידנית מודל 2015 זה היום כ 40 אלף שח.
רובן עוד עם אחריות יצרן.
תקבל חסכוניות ונוחות, אמינות ממה שידוע לי טובה בהחלט ובטיחות סבירה לשנתון.
אם תמצא 1.5 דיזל עוד יותר טוב - זה אותו המנוע שבמגאן/פלואנס רק עם גיר ידני ורכב קל יותר. 1:20 זו צריכת סולר מציאותית ביותר.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
עם כל האהבה שלי לרכבים ידניים ויתרון האמינות - לא הייתי חושב בכלל על רכב כזה בנסיעות בת"א ובשעות הפקוקות על כביש 6
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
נסיעה ליקנעם בבוקר וחזרה למרכז אחה"צ זה נגד הפקקים מניסיון יומיומי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
נסיעה ליקנעם בבוקר וחזרה למרכז אחה"צ זה נגד הפקקים מניסיון יומיומי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
צחי עם איזה רכב אתה?
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
רנו קליאו 2012, 1.2 ידנית.
האוטו נקנה לפני שנה מיד ראשונה עם 70 אלף קילומטרים והיסטוריית טיפולים מסודרת. עלה 21000 ש"ח ואם הייתי מתעקש הייתי מוציא אותו אפילו בפחות.
היום כבר עבר את ה_-100 אלף.
צריכת דלק 1:16 שרוב הנסיעה היא בין עירונית עם קרוז על 110.
בקניה הוחלפו בלמים ובולמים אחוריים
טיפול אחד בוצע עכשיו עם חלקים מקוריים ועלה 1200 ש"ח כולל מע"מ.
סט צמיגים הוחלף, 4 מישלין ב-1280 כולל מע"מ.
החשבון שלי שאחרי ארבע/חמש שנים האוטו יכול ללכת לפח מבחינת איבוד ערך.
החיסרון שלו הוא שהוא מעט חלש ומעט רועש בשיוט.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
נסיעה ליקנעם בבוקר וחזרה למרכז אחה"צ זה נגד הפקקים מניסיון יומיומי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ומהניסיון שלי מספיקה תאונה באחד מכבישי הרוחב כדי שכביש 6 לכיוון צפון יהפוך לסיוט בבוקר, עניין שכיח למדי.
ובכל מקרה, ותכף דרור יבוא לגעור בי אבל זה בסדר, אני לא מבין את ההתעקשות על גיר ידני ברכב יומיומי, כשהאלטרנטיבה היא פלנטרי טיפש כזה או אחר. גם ההשפעה על האמינות וגם צריכת הדלק זניחים יחסית ברכבים מודרניים, ובטח לא שווים את המאמץ...
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
ומהניסיון שלי מספיקה תאונה באחד מכבישי הרוחב כדי שכביש 6 לכיוון צפון יהפוך לסיוט בבוקר, עניין שכיח למדי.
ובכל מקרה, ותכף דרור יבוא לגעור בי אבל זה בסדר, אני לא מבין את ההתעקשות על גיר ידני ברכב יומיומי, כשהאלטרנטיבה היא פלנטרי טיפש כזה או אחר. גם ההשפעה על האמינות וגם צריכת הדלק זניחים יחסית ברכבים מודרניים, ובטח לא שווים את המאמץ...
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
בשביל הפעם ב....
אני כבר שנה עובד ביקנעם והפלא ופלא היה פקק, פעם אחת, שיצאתי מהבית בעשר, בגלל תאונה וגם הוא השתחרר תוך חצי שעה.
הבעיה לדעתי שרוב הרכבים החדשים כבר לא משתמשים בגיר פלנטרי טיפש אלא בגיר רציף/רובוטי וכשבאלו מגיעה תקלה זה לרוב כואב.
חוץ מזה שבכל אירופה שגם בה יש לא מעט פקקים נוהגים לרוב בגיר רגיל אז אם הם יכולים גם אנחנו מסוגלים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
אתה כל כך צודק. זה נהיה כלכך אבסורדי, שהגעתי למצב שבו קנינו רכב משפחתי חדש (יד ראשונה 0 ק"מ), והלכתי וחיפשתי את האוטו הכי טיפש ומפגר שמצאתי. הצריכת דלק גרועה בכל פרמטר מודרני, בוודאי שבהתייחס לכוח, אבל לי יש שקט נפשי, ויודע שאני יכול לטפל בכל מוסך.
(קיה פורטה אגב).
וסליחה על הסטיה מהשרשור.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
עם כל האהבה שלי לרכבים ידניים ויתרון האמינות - לא הייתי חושב בכלל על רכב כזה בנסיעות בת"א ובשעות הפקוקות על כביש 6
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
עניין של פינוק.
פשוט שכחתם מה זה ידני יום-יומי והתרגלתם לנמנום חושים של ברקס-גז.
אני נוסע המון עם ידני וגם עם אוטומטי בפקקי גוש-דן, בבוקר ובערב.
יותר עיסוק זה נכון, ממש לא אסון.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עניין של פינוק.
נכון. גם שכחתי מה זה לטייל בלי מקרר ומיכל מים, וגם אתה. לא רואה בזה פסול.
כשאוכל להרשות לעצמי רכב תחביב ורכב יום יומי, אחזור (אם יתאפשר) לידני, בשביל הכיף והאתגר.
עד אז? רוצה להתפנק ולהקל על עצמי את הזמן על הכביש עד כמה שאפשר.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
האוטומט זה רעה חולה וידני נפוץ בכל אירופה.
ואני אישית נוסע את ה 200 קמ ביום שלי בידני. אז אני יודע על מה אני מדבר.
ואני נוסע עם הפקק ולא נגדו.
אחרי כמה אלפי מיילים פה על המשאית הידנית הזאת. בכבישים שקצת יותר צרים ממנה כשכולם !! מסביב על ידני. אני מרגיש קצת גועל נפש מהתחבןרה הישראלית על הבריונות שלה ועל ההתמכרות המטורפת לאוטומטי המרדים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
אוקיי אז אשמח לעזרתכם בצמצום האופציות:
1. רנו פלואנס דיזל - אין הרבה בלוחות במצב סביר (קמ ומחיר) וגם הגברת לא רוצה צרפתי :/
2. קאיה ריו - דיזל ובנזין ידניות - יש לא מעט. דיזל כולן מוניות עם קמ גבוה.
3. סיאט איביזה מנוע 1.0 ידנית - מה דעתכם? מדברים על 18 קמ לליטר.
4. יונדאי איי20 - ידנית אולי, אבל פחות חסכונית? עדיפה על סיאט איביזה?
5. נוטה ממש לכיוון הדיזל הידני, יוצא לי לסוע פה ברכבים כאלו ואוהב את הדחיפה של הדיזל ומצד שני מפחד מהרעש בתא הנוסעים.
הצעות?
תקציב 30-50 בשאיפה לקמ נמוך ושנתון גבוה
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
יש יונדאי i25 עם מנוע 1600. לא יודע אם ידני
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
הפלואנס דיזל באמת רכב יוצא דופן מבחינה פרקטית. חבל שאתה מדלג עליו בקלות.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
הפלואנס דיזל באמת רכב יוצא דופן מבחינה פרקטית. חבל שאתה מדלג עליו בקלות.
ממש לא בקלות...הגברת לא מוכנה. גדול לה מדיי. צרפתי לה מדיי - אבא שלה אמר שהוא לא אוהב רנו. לך תתווכח עם זה...
שוקל עכשיו אולי להתפשר על המיני בסגנון סיאט מיי...לא יודע כבר מה לבחור
יותר קל כבר לבחור ג׳יפ בחיי...
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
מיני כמו הסיאט מי, קאיה ]יקנטו וכו' אפשרי לנסוע על יום תל אביב יקנעם אבל פחות נעים. גלגלים קטנה, מרכז כובד קצת גבוה (בדר"כ רכבים צרים וגבוהים יחסית) הופכים את הנהיגה בכביש מהיר לחוויה סבירה מינוס. הסופר מיני סטייל 208, רנו קליאו, טויוטה יאריס וכו' כבר יותר נעימות.
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
אנחנו היינו במצב דומה וקנינו סוזוקי ספלאש (ומאוד מרוצים, אתה מוזמן לסיבוב) יש אחת כזאת ידנית יד ראשונה שנת 2014 אם 20K ק"מ ורוצים 28.8K (לא קשור לרכב או לבעלים)
-
תגובה: התייעצות לרכישת פרייבט - רכב ראשי שייסע הרבה
נסיעה בינעירונית ארוכה, על כביש 6, עם....ספלאש??? (או מי או כל מיני/סופר מיני).
גם לחסכון בדלק יש גבול.
אתה צריך אוטו עם כוח ושיעבוד על סלד סביר בנסיעות הארוכות ושיאפשר שיוט במהירות סבירה.
אמרתי קודם, אם אי אפשר לקבוע עובדות ל"אבא של", ברר לגבי i25 1600.
גם שקודה פאביה יכולה לעשות את זה בכבוד (קטן עליה), אבל לי אישית נסיון לא טוב עם הגיר של vag, ועד שלא יוכיחו לי אחרת, אני לא מתקרב לרכבים שלהם.