-
ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
חברת אספיר מציעים ערכת הגבהה מתוצרת פדרס האוסטראלית לפורסטר. היא כוללת 4 קפיצים, 4 בולמי זעזועים, מוכרת ע"י משרד התחבורה, ועולה כ-6000 ש"ח. מישהו יודע . חושב על זה משהו? זה משפר משמעותית? כדאי להחליף את המקוריים? צריך לשנות את רישיון הרכב?
תודה,
בעז
לינק:
http://www.asfir.co.il/Subaru-Forest...d=3870&v=31594
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
למיטב ידיעתי, זה הקיט היחיד שמחליף גם את הבולמים וגם את הקפיצים.
בקיטים האחרים- מחליפים קפיצים (רדימו) או מתקינים ספייסרים בבולם, מעל הקפיץ המקורי (SPACCER).
לדעתי, וזה דורש הוכחה בביצועים בשטח ובכביש, זה הקיט הכי מקיף שיש לסובארו.
המחיר, בהתחשב בכך שמדובר ב4 קפיצים ו-4 בולמים, סביר.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
buzi_e4
חברת אספיר מציעים ערכת הגבהה מתוצרת פדרס האוסטראלית לפורסטר. היא כוללת 4 קפיצים, 4 בולמי זעזועים, מוכרת ע"י משרד התחבורה, ועולה כ-6000 ש"ח. מישהו יודע . חושב על זה משהו? זה משפר משמעותית? כדאי להחליף את המקוריים? צריך לשנות את רישיון הרכב?
תודה,
בעז
לינק:
http://www.asfir.co.il/Subaru-Forest...d=3870&v=31594
-שלום,
לי יש פורסטר 2006 (יד1), התקנתי ערכה כזו לפני כחמש שנים.
חייב לומר שאני לא מרוצה מהערכה בכלל.
קודם כל היא נותנת לטענתם כ 50 ממ הגבהה, בפועל זה מרגיש פחות.
האוטו חזר פחות או יותר לגובה המקורי שלו (אחרי שהבולמים המקוריים שקעו לאורך השנים).
הבעיה המרכזית היא שהקפיצים רכים מידי,
אם מעמיסים את האוטו בציוד רב (כמו שיוצאים לטיול בשטח...), אז הקפיצים שוקעים הרבה והאוטו נהיה נמוך מאוד.
וזה למרות שסוכן המכירות של אספיר משווק אותה כערכה המתאימה ביותר למשקלים גבוהים וגרירה.
זה כן נותן שיפור מסויים במהלך המתלה, בעיקר בגלגלים האחוריים.
יש ערכות של חברות אחרות שלדעתי נותנות תוצאה טובה יותר.
אני בימים אלו שוקל להחליף את כל הקפיצים ברכב שוב כדי לקבל הגבהה אמיתית שעובדת גם כשהאוטו עמוס.
כנראה לקפיצים של קינג, על אותם בולמים.
אשמח לדעת אם מישהו ניסה את השילוב .
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
למצב שאתה מתאר, קינג יספקו את הפתרון.
אבל, רק כשתהיה עמוס. אחרת הם קשים מאוד.
אם היה פתרון חוקי לספייסרים מעל הבולם, הייתי מציע לך לחשוב בכיוון.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
מהלך המתלה לא משתנה, הוא לא תלוי בבולם או בקפיץ, שקיעה היא בגלל קפיצים ולא בולמים. קפיצי HD יהפכו את האוטו "קשה" בנסיעה ללא מטען. כדי להנות מכל העולמות המציאו את כריות האוויר, אבל זה אין לסובארו :-(
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יורם ש
מהלך המתלה לא משתנה, הוא לא תלוי בבולם או בקפיץ, שקיעה היא בגלל קפיצים ולא בולמים. קפיצי HD יהפכו את האוטו "קשה" בנסיעה ללא מטען. כדי להנות מכל העולמות המציאו את כריות האוויר, אבל זה אין לסובארו :-(
מהלך המתלה תלוי בשני גורמים. מבנה המתלה ובעיקר, אורך מהלך הבולם.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
לדבריך אם נוציא את הבולם ונישאר רק עם הקפיץ, יגדל מהלך המתלה?
ממש לא, הבולם רק מרסן את הקפיץ, אם הוא קצר מידי או ארוך מידי הוא רק יפריע לנצל את מהלך המתלה.
ברכבים שלנו בעלי המתלים הנפרדים תצורה שנוחה יותר לכביש המהלך מוגבל בגלל נקודת הציר (נק החיבור של קודקוד המשולש לגוף הרכב) ואורך הזרוע שמשרטטת את אורך הצלע החיצונית במשולש המהווה את מהלך המתלה.
ברכב עם סרנים חיים הסיפור שונה לגמרי ומאפשר ליצור מהלכי מתלה ארוכים ואז אם הבולם לא מסוגל "להפתח" הוא יעצור את ירידת הסרן כלפי מטה.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יורם ש
לדבריך אם נוציא את הבולם ונישאר רק עם הקפיץ, יגדל מהלך המתלה?
ממש לא, הבולם רק מרסן את הקפיץ, אם הוא קצר מידי או ארוך מידי הוא רק יפריע לנצל את מהלך המתלה.
ברכבים שלנו בעלי המתלים הנפרדים תצורה שנוחה יותר לכביש המהלך מוגבל בגלל נקודת הציר (נק החיבור של קודקוד המשולש לגוף הרכב) ואורך הזרוע שמשרטטת את אורך הצלע החיצונית במשולש המהווה את מהלך המתלה.
ברכב עם סרנים חיים הסיפור שונה לגמרי ומאפשר ליצור מהלכי מתלה ארוכים ואז אם הבולם לא מסוגל "להפתח" הוא יעצור את ירידת הסרן כלפי מטה.
אז לדעתך מה שחברת פדרס מפרסמת הגיוני, והגובה + מהלך המתלה ישתפר או שזה יותר עניין של שיווק? תודה
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
מהלך המתלה לא משתנה, מה שמשתנה זה "עמדת הפתיחה" שלו, אם נגדיר את המצב התחתון של הגלגל (פתיחה מקסימלית של המתלה) כמינוס 8 ואת הממצב העליון של הגלגל כפלוס 8, אז במקום שהוא יהיה בנק' האפס הוא יעמוד על מינוס 3 או מינוס 4.
הקפיץ תומך/מרים את הרכב יותר מהקפיץ המקורי, כלומר הזוית הראשונית של המשולש "נידחפת" כלפי מטה, כאשר תעמיס את הרכב הקפיץ יתכווץ והרכב ירד נמוך יותר, רכב לא עמוס עם קפיץ רגיל עם אותו עומס ירד נמוך יותר כלומר הגחון יתקרב לקרקע. גם בקפיצה או הטרחה רכב עם קפיץ משופר יתנגד יותר טוב לסגירת מהלך המתלה אבל בכל מיקרה גחון הרכב יתקרב לקרקע (כי אנחנו לא עם סרנים חיים) ואז אבן או בליטה שבנסיעה רגילה היינו עוברים מעליה ללא בעיה עשויה לפגוע בגחון הרכב.
זו הגבהה נכונה אבל יקרה, תתחיל עם ספייסרים מעל הקפיץ אמנם לא מאושר אבל עושה את העבודה ושומר על רכות הנסיעה ביום יום.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יורם ש
לדבריך אם נוציא את הבולם ונישאר רק עם הקפיץ, יגדל מהלך המתלה? למעשה, כן. בבולם בנויים באמפ סטופים לפתיחה וסגירה.
ממש לא, הבולם רק מרסן את הקפיץ, אם הוא קצר מידי או ארוך מידי הוא רק יפריע לנצל את מהלך המתלה. בדיוק. ראה השורה הקודמת.
ברכבים שלנו בעלי המתלים הנפרדים תצורה שנוחה יותר לכביש המהלך מוגבל בגלל נקודת הציר (נק החיבור של קודקוד המשולש לגוף הרכב) ואורך הזרוע שמשרטטת את אורך הצלע החיצונית במשולש המהווה את מהלך המתלה. כמו שכתבתי קודם, מבנה המתלה ואורך מהלך הבולם מהווים את המגבלות העיקריות למהלך.
ברכב עם סרנים חיים הסיפור שונה לגמרי ומאפשר ליצור מהלכי מתלה ארוכים ואז אם הבולם לא מסוגל "להפתח" הוא יעצור את ירידת הסרן כלפי מטה.בסרן חי, ציר הזרוע שעליה נע הגלגל (הצלע התחתונה במשולש) ממוקם באופן דימיוני - מרכז סיבוב רגעי ,אם אני זוכר נכון משיעורי פיזיקה- מחוץ לרכב בכלל ולכן, יש מהלך ארוך יותר. הזרוע במתלה נפרד, הרבה יותר קצרה.
לגבי הקיט של פדרס, איני יודע אם אכן הבולם המסופק מציע מהלך ארוך יותר מהמקורי.
ויורם ש צודק באמרו שנקודת הפתיחה משתנה בגלל הקפיץ שמחזיק את הרכב גבוה יותר.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
אשמח לקצת סדר מבחינת מה האופציות החוקיות לפורסטר והמלצות עם התייחסות תמורה לכסף:
1. קפיצים בלבד, פדרס, קינג, אולמן, עלות חלקים + עבודה + רישוי 4200-4809 ₪
2. קפיצים+בולמים פדרס, 40 ממ, קרוב ל7000₪!!!
3. ספייסרים מבית spaccer,מייצר הגבהה 30 או 45 ממ (2 או 3 טבעות, כלמטבעת 25 ממ), מפרסמים שמותקן במוסך מורשה, האם אכן חוקי? מחיר 4400-5400 ₪.
אשמח להמלצות הן בצד הרישוי והן לאופן התיפקוד בין האופציות, והאם נכון יותר להסתפק ב30 לטובת אורך חיי הציריות? או ש30 זה מעט מדי וחבל כבר לא לשדרג ל45 ממ?
שאלה נוספת, מה ההמלצה לגבי מגן גיר? נדרש או מיותר? או שאפשר להסתפק במיגון מנוע ודיפ אחורי?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יורם ש
מהלך המתלה לא משתנה, מה שמשתנה זה "עמדת הפתיחה" שלו, אם נגדיר את המצב התחתון של הגלגל (פתיחה מקסימלית של המתלה) כמינוס 8 ואת הממצב העליון של הגלגל כפלוס 8, אז במקום שהוא יהיה בנק' האפס הוא יעמוד על מינוס 3 או מינוס 4.
הקפיץ תומך/מרים את הרכב יותר מהקפיץ המקורי, כלומר הזוית הראשונית של המשולש "נידחפת" כלפי מטה, כאשר תעמיס את הרכב הקפיץ יתכווץ והרכב ירד נמוך יותר, רכב לא עמוס עם קפיץ רגיל עם אותו עומס ירד נמוך יותר כלומר הגחון יתקרב לקרקע. גם בקפיצה או הטרחה רכב עם קפיץ משופר יתנגד יותר טוב לסגירת מהלך המתלה אבל בכל מיקרה גחון הרכב יתקרב לקרקע (כי אנחנו לא עם סרנים חיים) ואז אבן או בליטה שבנסיעה רגילה היינו עוברים מעליה ללא בעיה עשויה לפגוע בגחון הרכב.
זו הגבהה נכונה אבל יקרה, תתחיל עם ספייסרים מעל הקפיץ אמנם לא מאושר אבל עושה את העבודה ושומר על רכות הנסיעה ביום יום.
אני חושב שזה שזה לא מאושר זה בעייתי, מה אני עושה במקרה שהטסטר מחליט לא להעביר? מוציא עוד 3000 ש"ח כדי לפרק את זה? או שבונים על זה שהוא לא ירגיש....
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
מי שמתקין לך ולכאורה מוסך מורשה אמור לתת פתרון רישוי. היה ולא כך, הבנת.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
הספייסרים של SPACCER מותקנים במוסך שהוא מתקין מורשה וההגבהה נרשמת ברשיון
סובארו עצמם מציעים את הפורסטר מהדור היוצא בגרסת "669" מוגבהת בקפיצים ובולמים. לא זוכר מתוצרת מי.
קח בחשבון - ההגבהות הללו על חשבון מהלך פתיחה.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
הספייסרים של SPACCER מותקנים במוסך שהוא מתקין מורשה וההגבהה נרשמת ברשיון
סובארו עצמם מציעים את הפורסטר מהדור היוצא בגרסת "669" מוגבהת בקפיצים ובולמים. לא זוכר מתוצרת מי.
קח בחשבון - ההגבהות הללו על חשבון מהלך פתיחה.
האם יצא לך דרור להתרשם מה עובד טוב יותר? החלפת הקפיצים לקפיצים אחרים, קינג, פדרס או שימוש בספייסרים של spaccer? , האם 30 ממ מספיק טוב או עדיף 45 ממ ?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
לא נסעתי על סובארו מוגבהת בספייסרים.
כן נסעתי על ה-669.
עובד ממש לא רע, אבל חסר מהלך פתיחה. בהצלבות גלגלים ממהרים לנתק מגע עם הקרקע. מצד שני תוספת הגובה נותנת הרבה ביטחון. לא מגרד את הגחון והפגוש ומאפשר לך לגשת למכשול עם טיפונת מומנטום, מה שמקל מאוד על בקרת המשיכה ועל הגיר וזה כבר טוב.
לגבי הספייסרים - המתקין זה ארנון מלאכי מפרדס חנה. באמת הכי מקצועי שאפשר וכמובן נרשם ברשיון. הוא יכול להמליץ לך מה הכי טוב - לדעתי האישית לא כדאי להגביה למקסימום כי זה מכניס את הציריות לעבודה בזוית לא בריאה = בלאי מוגבר לפעמונים.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ההגיון שלי אומר שספייסרים בפורסטר מעל היחידות בולם+קפיץ לא דופקים את מהלך הפתיחה (סאג,) , ולכן עדיפים, אני מפספס?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
כן, כי גם למתלה עצמו יש מגבלה. הן בגיאומטריה של המשולש והן בזווית הציריה.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
אז אין הבדל מהותי טכני ותיפקודי בין החלפת קפיצים לעומת ספייסרים? והשיקול בעיקר מחיר?
ושאלה שעדיין פתוחה אצלי, מיגון גיר בפורסטר מוגבה וממוגן מנוע ודיפרנציאל אחורי, חשוב או לא הכרחי עקב מיקום הגיר?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
קיים הבדל טכני קטן.
בהגבההת ספייסרים- בתוך הבולם או מעליו - אתה מקבל הגבהה של המרכב.
כלומר- במצב של סגירת מהלך, תהיה עדיין גבוה יותר מרכב מוגבה קפיצים.
מקביל להגבההת בודי ברכבים עם שלדה נפרדת.
לטעמי, בהיעדר קיט מתלים (בולם וקפיץ) בעלי מהלך ארוך יותר, הגבההת ספייסרים מעל הבולם היא הכי טובה.
משמרת מהלך פתיחה, מגביה את הרכב בכל מצב, ומשמרת את הנסיעה הנוחה של המתלים המקוריים.רק בעיה קטנה עם חוקיות.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
אם אומרים שחוקי אז אין בעיה.
אגב, בודי ליפט גומר את הבודי... זה לא דומה לספייסר בקפיץ כמו שמתואר כאן.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
עידכון, ההגבהה על ידי ספייסרים לפורסטר נותנת 30 ממ, 45 ממ לא רלוונטי לדגם זה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
מעניין למה הסתפקו רק ב30...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
elephant man
קיים הבדל טכני קטן.
בהגבההת ספייסרים- בתוך הבולם או מעליו - אתה מקבל הגבהה של המרכב.
כלומר- במצב של סגירת מהלך, תהיה עדיין גבוה יותר מרכב מוגבה קפיצים.
מקביל להגבההת בודי ברכבים עם שלדה נפרדת.
לטעמי, בהיעדר קיט מתלים (בולם וקפיץ) בעלי מהלך ארוך יותר, הגבההת ספייסרים מעל הבולם היא הכי טובה.
משמרת מהלך פתיחה, מגביה את הרכב בכל מצב, ומשמרת את הנסיעה הנוחה של המתלים המקוריים.רק בעיה קטנה עם חוקיות.
מכל מה שאפשר ללמוד מהאנשים החכמים כאן הפיתרון של קפיצים ובולמים הוא הכי טוב, בתנאי שהם בעלי מהלך מתלה גדול יותר מהמקורי. אז מה שנשאר זה לשאול בסובארו מה המהלך המקורי ולשאול את אספיר או לראות ב=SPEC של פדרס מה המהלך במה שהם מוכרים...ואם השיפור לא משמעותי אז ללכת לכיוון של ספייסרים...אני חושב שמהלך המתלה בפורסטר הוא +-10ס"מ. אם זה נכון אז הספייסרים "אוכלים" 3 ס"מ (לפי דבריך), אז נשאר עוד 7, זה לא נורא (ביחס ל-10 המקורי)
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
אני חושב שהפרשנות שלך שגויה, ה3 סמ של ספייסרים אינם על חשבון המהלך המקורי אלא בנוסף..
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
איך בדיוק?
הספייסרים בתוך הבולם וגם מעל לא משנים את המהלך.
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ספייסרים בין ראש יחידת הבולם+קפיץ למרכב,מגביהים את המרכב ושומרים על המהלך המקורי, על חשבון הגדלת זוית הציריות ואורך החיים.
אם טעיתי אשמח להבהרה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Asaf-a
ספייסרים בין ראש יחידת הבולם+קפיץ למרכב,מגביהים את המרכב ושומרים על המהלך המקורי, על חשבון הגדלת זוית הציריות ואורך החיים.
אם טעיתי אשמח להבהרה.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
בזהירות רבה אני אנסה להסביר למה אני חושב שזה יכול להקטין את מהלך המתלה. במקור, היצרן (נניח) כיוון את המתיחות בקפיץ כך שברכב לא עמוס, או בעומס ממוצע, בולם הזעזועים יהיה בדיוק באמצע, כלומר במצב שבו מהלך המתלה הוא +-8 ס"מ, נאמר (אין לי מושג אם זה המספר האמיתי). כשמעמיסים את הרכב הקפיץ מתכווץ, והמתלה נסגר, ועובר נגיד ל +2 ס"מ, וכשהרכב עובר מעל בור המתלה נפתח, ועובר למצב: -2 ס"מ, לדוגמא. אבל כשהרכב עומד המתלה לא סגור ולא פתוח, אלא במצב האמצע, ואז מרווח הגחון הוא 220 מ"מ. עכשיו שמים ספייסרים של 3 ס"מ. הקפיץ יורד למטה, אבל האורך של הקפיץ תלוי בעומס, ולכן הוא שומר על אורכו המקורי. כתוצאה מזה, המתלה נפתח ב-3 ס"מ, והמרווח גחון עולה ב-3 ס"מ. כלומר, עכשיו מהלך המתלה, במקום +-8 ס"מ, יהיה עכשיו +11, -5 , כלומר הוא יכול להיפתח רק 5 ס"מ, לא 8 ס"מ כמו בהתחלה. כלומר, בבור פחות עמוק הגלגל כבר יהיה באוויר, אחרי שהמתלה נפתח את כל ה-5 ס:מ. יותר מזה: כדי שבמעבר מעל בליטה הקפיץ לא ייתכווץ יותר ממה שהיצרן תכנן, שלא ייגרם לקפיץ נזק, הם שמים ספייסרים גם בתוך הבלם, שאת ה-+11 יהפוך ל-+8, שזה מכסימום כיווץ לקפיץ, מה שאומר שבסוף אתה יכול לרדת ל--5, ולעלות ל-+8, ביחס לנקודת האפס החדשה, ובסה"כ הקטנת את מהלך המתלה ב-3ס"מ. אני חייב להודות שאני לא בטוח 100% שזה כך, אשמח לדעת אם לא. יותר מזה: במקופ ספייסרים, למה לא שמים תותב בין המתלה עצמו לשלדה? אז זה היה מגביה את הרכב מעל המתלה (כאילו להאריך את המתלה, וכמובן צריך גם קפייץ עם טווח גדול יותר בהתאם)
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
אני הייתי תחת הרושם שבאומרך ספייסר אתה מתכוון לתותב הזה שתיארת בסוף דבריך.
אתה בטוח שלא כך הדבר?
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: ערכת הגבהה פדרס לפורסטר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
buzi_e4
היצרן (נניח) כיוון את המתיחות בקפיץ כך שברכב לא עמוס, או בעומס ממוצע, בולם הזעזועים יהיה בדיוק באמצע, כלומר במצב שבו מהלך המתלה הוא +-8 ס"מ, נאמר (אין לי מושג אם זה המספר האמיתי). כשמעמיסים את הרכב הקפיץ מתכווץ, והמתלה נסגר, ועובר נגיד ל +2 ס"מ, וכשהרכב עובר מעל בור המתלה נפתח, ועובר למצב: -2 ס"מ, לדוגמא. אני חייב להודות שאני לא בטוח 100% שזה כך, אשמח לדעת אם לא. יותר מזה: במקופ ספייסרים, למה לא שמים תותב בין המתלה עצמו לשלדה? אז זה היה מגביה את הרכב מעל המתלה (כאילו להאריך את המתלה, וכמובן צריך גם קפייץ עם טווח גדול יותר בהתאם)
יקירי:
Asaf-a צודק להפליא.
בפורסטר, מה שקובע את מהלך המתלה הוא הפיזיקה / המידות של הבולם. אורך הבולם הסגור עד הסוף - מכתיב מהלך סגירה, אורך הבולם הפתוח עד הסוף - מכתיב מהלך פתיחה. אם תוציא את הבולם ותנסה להעלות ולהוריד את המתלה - תראה שהגיאומטריה מאפשרת מהלך נוסף למעלה ולמטה - שכאמור לא מנוצלים בגלל מידות הבולם בפתיחה ובסגירה.
בולם + קפיץ עם פיזיקה אחרת, משופרת, אכן מגדיל את מהלך המתלה האמיתי. בולם שיהיה קצר יותר בסגירה מהמקורי וארוך יותר בפתיחה כנ"ל, אכן יגדיל את מהלך המתלה.
אבל, בפורסטר, ממש אין צורך בפתרון כה יקר. ספייסר מעל הבולם + קפיץ עושה עבודה מעולה, איננו משנה את מהלך המתלה הכולל, כי כאמור עדיין המתלה יכול להפתח מעבר לאורך הבולם - ומה שקובע זה אורך הבולם + הספייסר החדש. והאוטו יהיה יותר גבוה במידת הספייסר.
זה כן משנה את גיאומטריית עבודת הציריות שכעת יעבדו בזווית פחות טובה ויותר רגישה לבלאי. אגב, קיטים אחדים של ספיירים בפורסטר באמת מטפלים בחצי מהבעייה על ידי הנמכת הדיפרנציאל האחורי כדי לשמור על זוית עבודה מקורית של הציריות האחוריות בשימוש בספייסרים.
מנסיון מצטבר, שימוש בספייסרים של 30 מ"מ בפורסטר משנת 2008 / "צורה חדשה" הוא בבחינת הטוב שבכל העולמות. הוא מוסיף בדיוק את הגובה הדרוש כדי שהאוטו יעבור את המכשול באלגנטיות - בלי להרוג לגמרי ולייצר בלאי גבוה מדי בצריות בגלל הזווית. הגיאומטריה של הפורסטר טעונה שיפור במיוחד בזוית הגישה בגלל האף הבולט - ואת זה הגבהת ספייסר של 30 מ"מ משפרת מאד.
האם בולם + קפיץ במידות טובות יותר בסגירה / פתיחה יתן תוצאה טובה יותר? וודאי.
זה רק פתרון יקר (עד פי עשר ויותר מספייסרים), שלטעמי בפורסטר - מיותר.
PW