שלום.
איזה שמן מנוע מומלץ לנ.נ. ?
בצבא השתמשו ב 2640.
תודה.
Printable View
שלום.
איזה שמן מנוע מומלץ לנ.נ. ?
בצבא השתמשו ב 2640.
תודה.
אל תסמוך על צה"ל.
משתמשים שם במה שיש, לא במה שצריך.
2640 זה מקביל ל15W40 באזרחות, זה מה שצה"ל משתמש היום. זה שהמנוע תוכנן לפני 70 שנה לא אומר שצריך להשתמש בשמן עתיק. השמנים הרב דרגתיים שהתפתחו עם השנים יותר טובים ותואמים אחורה את אלו שיצאו משימוש.
השמנים היום יותר טובים, זה בטוח.
אבל 2640 היה גם בזמננו בצה"ל... כבר אז זה היה 15W40?...........
על פחיות השמן הצבאיות לא רשומה דרגת השמן.
דיברתי עם מישהו בחימוש בצאלים, אמר בשום אופן לא להשתמש בסינטטי מלא, אלא ב 20W50....
שים 15w40 וסע לשלום. לא סינטטי כי כנראה זה מנוע ישן ושחוק.
ובהזדמנות זו אני מזכיר שיש כמעט את כל החלקים לנ"נ, למכירה.
אסף.
אסף.
052.2203382
What you got is a pre war Dodge power wagon.....its designed to run on just about anything.
1. you can run 10w40 in the winter and 20w50 in the summer.
2 you can (and should) run 15w40 diesel oil year round.
3 Do not try to run synthetic.
4. take it easy and don't worry about it, during WWII there were documented cases of the usage of just about anything including olive oil., quite successfully.
לא מדוייק ג'ו. זה מנוע 6\ ולא מנוע ראש שטוח ממלחמת העולם.
אומרים שמדינת ישראל שילמה כמיליון $ לקרייזלר כדי להתאים את המנוע סלנט סיקס לגיר 435....
אסף.
Same difference, still a primitive device designed in the late 50's
Not much has changed engine oil wise, back then it was W30 at best if not some sort of a knock off.
למה לא סינטטי מלא ?!
אם הוא באותה דרגת צמיגות אין שום סיבה שלא להשתמש בו נהפוך הוא.
סיטטי מלא הרבה פחות מקציף (מנסיון) ושומר על התכונות שלו לזמן ארוך יותר.
בקיצור יותר טוב.
Nooooo
It will start leaking like a 1966 Land rover.
לא יודע לגבי המנוע של נ"נ
לגבי המנוע של סיקס (שלי) סינטטי עושה רק טוב (מאוד).
מצד שני אני החלפתי את כל האטמים במנוע שלי לחדשים..
אין לי מושג איך היה מתנהג עם אטמים מקורים, מסיבה פשוטה שאין להשיג אטמים "מקורים" לסיקס.
אני מתאר לעצמי שאותו הכנ"ל עם מנוע של נ"נ
הרי שבטוח שעדכנו את האטמים לחומרים מודרנים, וכבר ממזמן הכול הוחלף.
היום קשה מאוד להשיג שמן מינרלי מאיכות טובה.
זו הסיבה שבזמנו אני עברתי לסינטטי מלא, ואני ממש לא מצטער על זה.
הנזילות רק פחתו.
ג'ו לא מבין שבלנדרובר לא מדובר בנזילות אלא במנגנון "החלפת שמן רציפה", פטנט של לנדרובר שהם העתיקו כמו הרבה דברים מהג'יפים של מלחמת העולם, ושיכללו עד מושלמות.
אני אסביר, צריך קצת רקע בחשבון פשוט וסטטיסטיקה למתחילים.
במכוניות רגילות, אתה מחליף שמן כל 10000 קמ. ב1000 קמ הראשונים הוא נקי. ב1000 האחרונים הוא מזוהם, כבר 90% מהזיהום המירבי המותר. הממוצע על התקופה הוא 50% אבל מחצית מהזמן השמן מזוהם יותר מאותם 50%.
בלנדרובר לעומת זאת, אתה מחליף כל 1000 קמ כ10% מהשמן - כלומר הגיל הממוצע של השמן במנוע תמיד פחות ממחצית הגיל המירבי המותר כלומר הזיהום תמיד פחות מ50% כלומר פחות ממחצית הזיהום המירבי המותר. זה גם לא עולה יותר כי כל 10000 קמ החלפת את כל כמות השמן, אבל בהדרגה וברציפות.
זה היה מנגנון פשוט וגאוני, אבל כמובן שגם אותו באו ה'ירוקים' ואסרו, כמו כל דבר טוב שעובד, בשם כל מיני אג'נדות אופנתיות שנאכפות על ידי ממשלות שרק רוצות לקחת מהאזרחים עוד ועוד ולא אכפת להן מהמנועים שבמכונית שלהם.
אסף.
זה נקרא "landrover oil refreshment"
וזה לא באג, זה פיצ'ר (-;