-
אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
קראתי עשרות מאמרים , כמה יוטיובים ומאות תגובות בעברית ובאנגלית ולמרות זאת חשבתי "שלי זה לא יקרה"
שהרי האוטו חדש "דנדש" עם כל האקססוריז האמריקאים.
נכנס בצד אחד של מנהרת השטיפה וכשאני בצד השני אני מגלה כי בדלת הנוסע (באזור ידית הפתיחה מבפנים) יש "שלולית" קטנה.
מה הם בדיוק חשבו להם מהנדסי קרייזלר , שהצליחו לייצר מכונה מפוארת שטוחנת סלעים אבל לא עומדת באומץ במעבר במכונת שטיפה ? :mad:
יש ברשת מלאי טיפים לאיטום , שיפצור ושלל עיצות.
מישהו יכול לספר לי כאן איך אוטמים את הJK לפני שבאמת מתחיל החורף ?
בטח יש משהו שפיספסתי (כולל איזה קוסם במוסך מרכזי , שמופיע פה בפורום משנת 2009 , לדעתי עוד היה זה המוסך של מכשירי תנועה)
עצה בבקשה .... :confused:
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
איזה גג? מה שנת הייצור?
Sent from my MI 5 using Tapatalk
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
landY
איזה גג? מה שנת הייצור?
Sent from my MI 5 using Tapatalk
הרכב שלי הוא jk sport , הוא ראה את אוויר העולם (או את כבישי ישראל) בפעם הראשונה במרץ 2018.
הגג הנאה שמורכב בו הוא hardtop freedom כזה המורכב משתי פלטות בפרונט ויחידה אחורית עם חלונות.
מעולם לא נפתח או פורק (למעט לפני יום בו שמעתי לעצת חברים לבצע פתיחה קצרה והברגה נעילה מחדש)
הגומיות בתוליות כמו יצאו אתמול מהמפעל. לא רואה שום סיבה שידלוף בעוד לא מלאו לו שנה להיולדו.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
תתקין כפל גומיות בכל מקום שיש
יהיה קצת יותר קשה לסגור דלתות אבל תתרגל
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
הרגע בו הסרת את שני חלקי הפרידום-טופ הוא גם הרגע האחרון בחיי האוטו שבו הוא עדיין היה אטום...
כל העסק לא בדיוק עשוי באופן מוקפד כפי שאפשר לצפות מרכב "פרימיום" ב-300K שקלים...
אין לי רנגלר (מתישהו יהיה), אבל מבלים אצלי רנגלרים חדשים לסופ"ש בתדירות יחסית גבוהה (רק הבוקר החזרתי לסמל"ת JK רוביקון קצר בחוסר רצון בולט, איזה אוטו מתוק זה) - ומנסיוני, כמי שתמיד פותח את הגג, פשוט כי אפשר - לעולם כנראה לא תצליח להרכיב את זה בחזרה באופן שזה יאטום כמו שצריך או ברמה שזה יצא מהמפעל. עובדה שגם אחרי הרכבה נכונה ומאוד סבלנית וקפדנית של שני חלקי הגג, פתאום כבר לא צריך לטרוק את הדלתות בכוח מזעזע - סימן שהאויר נדחף החוצה מהיכן שהוא ולא מתנגד לדלתות... ואז גם המים עלולים לחדור לאוטו בסיטואציות קיצוניות כמו מכונת שטיפה.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
וואלה דרור אתה יודע להרגיע וגם לנחם בהנף מקלדת , שאפו על האמפטיה :):)
אני כנראה אמשיך בלילות לצפות ביתרת סרטוני היוטיוב , עד שאמצע את הקונץ פטנט המתאים.
ואז אחזור לספר לחבר׳ה .
תודה על מילות הניחומים. :cool:
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
אני לא בא לנחם אותך. רק רומז לך שכדאי שתתרגל.
זה שבישראל זה אוטו יקר ויוקרתי של עשירים שמצפים ממנו להיות איכותי בהתאם למחיר שלו -300K שקלים +/-, לא אומר שהוא אכן בנוי ככזה.
בתכל'ס זה ג'יפ אמיתי לטוב ולרע. כלומר - מאוד פשוט וספרטני. עם אפשרות לפתיחת הגג ופירוק המרכב, שזה יתרון מופלא שאין לאף אוטו אחר, וזו אבולוציה ישירה של כל הג'יפים הקודמים - כולם היו חדירים למים ברמה כזו או אחרת... תאמין לי, מי כמוני יודע.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
זה שנכנסים מים במנהרת שטיפה לא אומר שיכנסו מים בגשם.
במכוניות פתוחות שהיו לי בעבר היו נכנסים קצת מים בשטיפה מכיוון שזה בלחץ מים די חזק אבל לא היתה בעיה בגשם.
בכל מקרה הרכב רומז לך שהוא מעדיף שטיפה ידנית [emoji12]
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
הרכב רומז שהוא ג'יפ ולמה אתה שוטף אותו....
אסף.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
למה לשטוף זה יתלכלך עוד פעם...
שוטפים לו מלמטה יותר חשוב :cool:
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
אחרי שדרור "ניחם" אותי , אסף "ירד" עלי ונדב ציחקק ...
אני מכיר ג'יפים , כמעט מכל הסוגים.
עוד בתקופה שדרור נהג בסופה ירוקה (זה היה לפני שהשקיע בדיפנדר מאובזר) הייתה לי תמיד אהדה ליפנים.
הסמוראי (970 סמ"ק) המדהים , שהיה מתיישב על סלע היינו מרימים אותו בידיים.
הויטארה (לדעתי הראשונה בארץ) הייתה מפנקת ואוטומטית.
הטראנו 98 שלמרות הגחון הנמוך היה מדלג מעלות בעזרת הנעילה האחורית שהתקנתי בו.
הטרופר שלדעתי היה הרכב האולטימטיבי שהחזקתי עד היום.
ולבסוף (קצת לפני גלות הפרייבט שבה שהיתי ב8 השנים האחרונות) הלנדקרוזר בנזין שללא כל שיפור פשוט עבר בכל מקום.
אז נכון חזרתי לג'יפאות אמריקאית ולא יפנית.
אבל באף ג'יפ שהיה לי לא נתקלתי ברכב חדש מטפטף.
אני מעולם לא פתחתי את הגג (אולי דרור כן , כי מצאתי תמונות של הרכב שלי בחדיד כשדרור נוהג בו :p)
ולכן אני נפעם מדליפות שכאלו .
ולעניין הרחיצה , כמו שאת ילדי אני מחנך להתרחץ לפחות פעם ביום כך גם את הרכב :D כי הוא כמו הילד שלי.
אז לא כל יום אבל פעם בחודש ???
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
קיבלת תשובה. אבל אתה מעדיף להתייחס לצחוקים מסביב. תהיות על למה זה קורה ברכב חדש לא פותרות את הבעיה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
אין לי דיפנדר.
מעולם לא היה לי.
יש לי סופה. לסופה לא משנה אם היא נקיה או מלוכלכת, בכל מקרה תיראה אותו דבר.
בזמן חנייה בגשם חזק מים חודרים. גם בסופה הסגורה חדרו מים. גם ב-2 ה-CJים שהיו לפני הסופות.
הג'יפ שלך חדש. מתי אני נהגתי בו בתל חדיד?......
הוא רכב הדגמה לשעבר?...
רחיצות, נקיונות... ווקס חם עשית? ווקס קר?... פלסטלינה?..... זה ג'יפ לאלף עזאזלים. ג'יפ! לא צריך מקלחת. זה לא ילד.
ואם כבר מתקלח, אז עם צינור רק מלמטה. את כל היתר רוחצים ביד עם ספוג ודלי באהבה גדולה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הדסופה
קיבלת תשובה. אבל אתה מעדיף להתייחס לצחוקים מסביב. תהיות על למה זה קורה ברכב חדש לא פותרות את הבעיה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא רק שקיבלתי את התשובה אפילו הפנמתי אותה ...
הקיט בדרך מארה"ב .
קובץ מצורף 121475
מקווה שזה יעזור ...
וביחס לצחקוקים , אחרי שמצאתי ברשת תמונות של דרור נוהג ברכב שלי, הבנתי למה הייתי צריך להחליף את צמיגי ה HT מייד לאחר קבלת הרכב ;)
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
חלילה ציחקוק, נתתי לך טיפ מנצח איך לשמור על גומיות ומכלולים(ואגב אחרי שטיפה מלמטה בא שלב הגירוז וכו') שכנראה ידעת אותו כבר.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
סובלים בבית מאותה בעיה כבר שנתיים.. מילא בשטיפה אבל כשיורד גשם... אוי ואבוי.
בחודש האחרון החלפתי את הספוגיות של הגג. את מבחן "צינור גינה בלחץ" הוא עבר בהצלחה של 90 אחוז.. עדיין יש נזילה קטנה... בכל מקרה מהחורף האחרון כבר יש כיסויי יעודי שמכסה רק את הגג והחלונות. פתרון 100 אחוז עוד לא מצאתי..
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אין לי דיפנדר.
מעולם לא היה לי.
יש לי סופה. לסופה לא משנה אם היא נקיה או מלוכלכת, בכל מקרה תיראה אותו דבר.
בזמן חנייה בגשם חזק מים חודרים. גם בסופה הסגורה חדרו מים. גם ב-2 ה-CJים שהיו לפני הסופות.
הג'יפ שלך חדש. מתי אני נהגתי בו בתל חדיד?......
הוא רכב הדגמה לשעבר?...
רחיצות, נקיונות... ווקס חם עשית? ווקס קר?... פלסטלינה?..... זה ג'יפ לאלף עזאזלים. ג'יפ! לא צריך מקלחת. זה לא ילד.
ואם כבר מתקלח, אז עם צינור רק מלמטה. את כל היתר רוחצים ביד עם ספוג ודלי באהבה גדולה.
דרור , קודם כל מתנצל , לך אכן הייתה ותהה תמיד סופה (לברקאי היה דיפנדר)
אחר כך , כן רכבי החדש היה פעם רכב הדגמה של סמלת , והוא מככב כאן : https://www.4x4.co.il/article/12235
ובסוף , נכון ... אז עשיתי טעות ונכנסתי לשטיפה ממוכנת (שומו שמיים) ועוד ברמת אביב (ירחם השם)
אבל נמתין לקיט של MOPAR ונדווח לחבר'ה איך הוא והאם הוא פותר את הדליפות. (בחורף , דרור בחורף ...)
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillss
וביחס לצחקוקים , אחרי שמצאתי ברשת תמונות של דרור נוהג ברכב שלי, הבנתי למה הייתי צריך להחליף את צמיגי ה HT מייד לאחר קבלת הרכב ;)
אז רכשת את רכב ההדגמה?... ועל הצמיגים אתה בוכה?... תגיד תודה שהכל במקום ועובד...
לקנות רכב-הדגמה זה קצת כמו להתחתן עם "הנותנת" של השכבה...
מכיר את ההוא שהתחתן ואחרי החופה, בזמן הריקודים והאוכל, ניגשים אליו כמה חברים טובים שלו ואומרים לו "לא רוצים לבאס, אבל כדאי שתדע שעד שהכירה אותך, היא הספיקה לעשות את זה עם כל העיר..."
חשב כמה שניות וענה להם "נו שויין, פתח-תקווה. גם כן עיר"...
סתאאאם. רכב-הדגמה לפחות טופל היטב והעיקר - התרחץ כמעט כל יום! ולך זה חשוב... אז תתחדש ותהנה.
ואהה - גם שתף קישור לתמונות שלי באוטו שלך... שנראה לאיזה מהרנגלרים האומללים של מכשירי תנועה/סמל"ת שבילו אצלי אתה מתכוון.
ולגבי צמיגים - לספק את הרנגלר על צמיגי HT זה כמו לשלוח את רמבו לכסח את הסובייטים באפגניסטן כשהוא נועל נעלי בלט...
מגוחך אם לא פשוט הזוי.
גם הרוביקון שבילה אצלי בסופ"ש האחרון נעל צמיגי ברידג'סטון H/T שנסתמו מהאין-בוץ... בושה וכלימה וזה בעדינות.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
מזכיר לי את הבדיחה על 2 חברים שהולכים לפאב ואז אחד מהם אומר ״רואה את הבחורה משמאל, חמה אש. אבל אשתי יותר חמה״ חבר שלו מסתכל ואומר ״אשתך באמת יותר חמה״
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gillss
דרור , קודם כל מתנצל , לך אכן הייתה ותהה תמיד סופה (לברקאי היה דיפנדר)
אחר כך , כן רכבי החדש היה פעם רכב הדגמה של סמלת , והוא מככב כאן :
https://www.4x4.co.il/article/12235
ובסוף , נכון ... אז עשיתי טעות ונכנסתי לשטיפה ממוכנת (שומו שמיים) ועוד ברמת אביב (ירחם השם)
אבל נמתין לקיט של MOPAR ונדווח לחבר'ה איך הוא והאם הוא פותר את הדליפות. (בחורף , דרור בחורף ...)
האוטו שלך זה הלבן הארוך?
אז לא נגעתי בו. הובלתי אותם עם הדבר האמיתי.
מי שמבתק לו את הבתולים בתמונות זה בכיר בסמל"ת שבא לקבל הדרכה ולבדוק על מה הם משלמים לנו... יצא מרוצה עד הגג.
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
רגע....
ג׳יפ שייך לפיאט לא?
Fix it again Tony
לא?
;-)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
לא יודע עד כמה הקובץ הזה רלוונטי לאוטו חדש, מצד שני זה שהוא היה רכב הדגמה... כנראה הורידו את הפאנלים כמה פעמים ואולי הגומיות לא יושבות במקום.
אצלי כשהרכב הגיע לגיל 6 התחילו הנזילות. גג בד Sunrider.
ממש לא מזמן החלפתי את הגומייה הראשית (זו שמעל החלון הקדמי) אחרי שווידאתי שכנראה הבעיה שם.
נראה מה יקרה בחורף.
קובץ מצורף 121481
https://drive.google.com/file/d/1OiF...w?usp=drivesdk
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
לעולם כנראה לא תצליח להרכיב את הפאנלים של הפרידום-טופ כשהגומיות מסתדרות זו לתוך זו באותו דיוק בו יצאו מהמפעל.
יותר מזה? רבים אולי לא ראו את זה - אבל זה מגיע עם מין "פלומבה" מהמפעל. מין סרט בד עדין כזה שמושחל שם וברגע שפתחת את הגג והסרת את הפאנלים זה נושר לתוך האוטו - למה זה שם? מי יודע. אולי ככה אם תבוא בטענות שהגג מטפטף, הם יידעו אם פתחת את הגג או לא....
ותמיד יש את הפתרון הצה"לי המקובל - בצבא לא פותחים גג, וכדי להבטיח את זה ועל הדרך גם לאטום את חדירות המים, מורחים שם בנדיבות סיליקון שחור...
-
תגובה: אז רחצתי את הרכב אחרי ה"גשם" שכמעט היה
תתחיל מלעבור על כלללללל הגומיות עם מגבון לח. כולל של הדלתות.
אבק שיושב על הגומיות מפריע לאטימה. אצלי זה פתר את הבעיה.