ונתעלם כרגע מעיניין ה- CO2
Printable View
ונתעלם כרגע מעיניין ה- CO2
בדרך כלל זו מערכת מיותרת. החסכון בדלק זניח, פוטנציאל התקלות וההוצאות גדול.
ברכב ידני, בשטח - דווקא יכול לעזור בהתנעה מהירה במקרה שדוממת מנוע.
לחיצה בקלאץ והמנוע מונע.
מה קשור משלם מיסים?? אתה יכול לנסח את השאלה באופן יותר ברור??
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
משלם המיסים = זה שמשלם על הדלק והתיקונים וגם את המיסים עליהם
המצאה מטופשת, חסכון בדלק (בהנחה שאתה נוסע בעיר) אבל אתה צריך מצבר יותר חזק/יקר, סטרטר
יותר עמיד כי כמות ההתנעות שלו יותר גבוהה. והנה לך מערכת שמזהמת בדיוק אותו דבר רק זרקו את
הטינופת על העולם השלישי שוב. וכמובן, שהחלקים הנ"ל יותר יקרים במקרה תקלה.
מעבר לזה שהיא מטרידה: בפקק כל הזמן הרכב מניע מפסיק מניע מפסיק, בקיץ המזגן מפסיק לעבוד
והכל מתחמם. אצלי הפך להיות חלק מהבד"ח בתחילת הנסיעה לבטל את המערכת (ואז יש לי כל
הדרך אור כתום בדשבורד).
ואם כבר הוזכר,
איך המערכת לא גורמת לנזק לטורבו?
קורה שעוצרים לרגע באמצע נסיעה בין עירונית ובמידה ושכחתי לכבות את המעצבנת הרכב נכבה מייד בעצירה בניגוד להוראות להמתין דקה לפני כיבוי..
שאלתי בדאסטרים ואמרו שיש משאבת שמן חשמלית.
לא יודע אם זה נכון.
Sent from my iPhone using Tapatalk
It has nothing to do with co emissions.
In order to understand why this idiocy exists we need to understand where it comes from: CAFE standards.
CAFE stands for Corporate Average Fuel Economy
Its a mandate of the US government and currently is at 27 miles per gallon.Failure to meet the standard means millions in fines.
Which means, Any manufacturer MUST average 27 MPG among its SOLD vehicle line up so for example lets take Ford, for every F150 with a V8 they have to sell about 2 Ford fiestas to offset the difference, even if they have to do it at a loss, they will dump the fiestas and the focues and increase the price on the trucks.
, The stop-start "feature" is a no brainer, to the manufacturer, it might increase the MPG of a car by one percent. maybe
However, no one cares about the long term costs, which are beneficial to the manufacturer and bad for the consumer, shorter battery and starter life, who cares?its not going to fail in the warranty period anyway.
so the starter will cost 3 times as much...who cares?
Just as long as we can get the fiesta to certify at 1/2 of a MPG better....
"so the starter will cost 3 times as much...who cares?"
So as to the battery...
תודה על המידע המחכים.
ברור לי לחלוטין שזאת מערכת מיותרת לחלוטין משיקולים "זרים", ובטווח הארוך היא בוודאי שתייקר את עלויות התחזוקה על הרכב, אבל לא היה ברור עד כמה מעוות השיקול..
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
קיבלתי לסופ"ש סובארו XV מהיבואן כדי להוביל טיול של מועדון סובארו-דרייב.
רכב הדגמה די ותיק ושבע מעללים, עם 25,000 ק"מ בערך.
במחשב הדרך של האוטו יש כל מיני תפריטים, אחד מהם יודע לספר כמה דלק חסכה המערכת מאז שהאוטו נולד.
תחזיקו חזק - לדעת המחשב, ב-25K הק"מ שהאוטו נסע עד כה, המערכת חסכה לא פחות מ..... 188 מ"ל של בנזין יקר ונדיר!!! אתם קוראים נכון, 188 סמ"ק. סדר גודל של כוס פלסטיק חד פעמית לא מלאה עד הסוף....
התרשמתי. ללא ספק, start-stop היא מערכת נחוצה וחיונית שתציל את העולם....
ועכשיו ברצינות - 188 סמ"ק דלק על 25K ק"מ זו כמות כל כך זניחה שיכולה בקלות ליפול לרובריקה של טעות סטטיסטית, או כל מספר/מידע מצוץ מהאצבע ממוחו הקודח של מחשב הרכב. זה כל כך זניח ולא משנה כלום. אבל לי אין ספק שבין כל הפיצ'רים המטופשים והמיותרים של טכנולוגיה מודרנית שמסבכים לנו את המכוניות והופכים אותן ליקרות/בלתי אפשריות לתחזוקה ותיקון, שכל כולם נעוצים בסיבות פוליטיות ורגולטוריות מעוותות ומטופשות - זוהי ללא ספק המערכת המיותרת והמטופשת מכולן.
מכיוון שאני מכיר עוד כמה מכוניות חדשות יחסית, שעוד לא איפסו בהן כלום, הנתון פחות או יותר דומה.
המערכת הזו היא חירטוט אחד גדול ואף יצרן לא היה טורח להתקין אותה אלמלא אילוצי רגולציה. אתה צריך שמהנדסי היצרן יגידו לך את זה? בדיוק כפי שכתבו כאן - העניין הגדול הוא ממוצע כולל של צריכת דלק ופליטת מזהמים עבור כל דגמי היצרן.
וכל יצרן מוכרח למכור מספיק חתיכות מדגמים חסכוניים במיוחד על מנת שיוכל להמשיך למכור דגמים גדולים ובזבזניים/מזהמים אבל עדיין לשמור על ממוצע שעומד בקריטריונים.
המערכת המיותרת הזו, שכמשתמש היא לא חוסכת לך ולו אגורה שחוקה אחת אבל כן מעלה את הסיכוי להוצאות כבדות יותר במקרה של תקלה/תיקון, היא אחת מהדרכים לענות על הדרישה הזו.
רוצים לחסוך בהוצאות ובדלק? תסגלו לעצמכם הרגלי נהיגה מתונים. הרבה יותר אפקטיבי מ-30-40 כיבויי/התנעות מנוע בכל רמזור.
יותר מזה...
לפני כמה שנים, בהשקה העולמית של מרצדס SL מהדור האחרון, השוויצו הגרמנים בדיאטה המקיפה שהאוטו עבר. מרכב שעשוי מכמה סוגי מתכות, תכנון מחודש של הרבה מאוד רכיבים ומכלולים - זה היה מדהים לראות כמה אנרגיה וכסף השקיעו כדי לחסוך גרם כאן וגרם שם, והחיסכון המפיל מהכסא שהשיגו הוא של מיכל דלק שלם(!) ב-100,000 ק"מ...
וזה במכונית שעולה כאן בערך מיליון וחצי שקל וצפונה שנושא צריכת הדלק באמת מטריד מאוד את רוכשיה... הייתי קורא לזה "אליפות העולם בטרחנות".
- - - Updated - - -
בולשיט?... במכונית שאני מכיר טוב מיום שנמסרה כחדשה, התוצאות היו דומות מאוד.
גם לפני שנכנסה לטיפול ראשון (סיטואציה שתמיד תוכל לטעון שאולי ניתקו מצבר, או שלא)
כולם יודעים טוב מאוד למה המערכות האלה מותקנות במכוניות חדשות. זה לא סוד גדול. ג'ו הסביר בצורה מובנת מאוד, גם לאלה שאנגלית אינה שפת אימם.
שמע, אפשר להפריך גם את "הנתון" הזה עם חישוב, אבל אני לא רוצה לבלבל אותך עם עובדות.
עובדתית - הרכבים היום חסכוניים יותר מאלו של לפני עשור, שלא לדבר על קודם לכן. כן, זה בא על חשבון רובסטיות, אמינות, ביצועים ועלויות אחזקה - אבל כרגע זו המטרה (מכל מיני שיקולים לא מעניינים, כמו זיהום אויר והשפעותיו) - ולשם העולם הולך, ועל השאר? מתפשר.
ואם לחזור לדיון - המערכת הזו יעילה מאוד במתארים עירוניים במז"א טוב (כשאין צורל במיזוג אויר), ויכולה לחסוך כך הרבה זיהום. זו הסיבה שהיא שם. האם זה טוב ללקוח? בארץ כנראה שלא, על אירופה אפשר להתפלפל. בכל מקרה - היא משיגה את מטרתה, במידת מה, ולכן היא שם. לא מכיר מערכות מיותרות שמושקעת בהם כ"כ הרבה הנדסה.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
כל מי שאני מכיר עם רכב כזה מבטל את הפיצר דבר ראשון אחרי הנעת הרכב.
זה מטריד, מנתק מזגן סדרתי.
Slowly..
אכן, המכוניות הספציפיות שאני מכיר נוסעות הרבה יותר במתאר הבינעירוני. המחשב לא סופר רק סמ"קים של דלק אלא גם דקות ושניות בהן המנוע היה מדומם.
בעיר המערכת סתם מטרידה, ולא חוסכת כמות דלק משמעותית על מנת להצדיק את קיומה. את עניין המזגן הזכיר דורון וצדק.
מכוניות מודרניות אכן חסכוניות וטובות יותר ממכוניות ישנות. מה עוד חדש בזה? המנועים יותר יעילים ויודעים להוציא הרבה יותר כוח מפחות נפח והרבה יותר קילומטרים מכל ליטר דלק וגם לחיות יותר קילומטרים.
אבל המערכת הזו ספציפית נועדה לשרת את דרישות הרגולציה ולהוציא "ציון טוב" ליצרן, אבל לא חוסכת לבעל הרכב כלום. אל תשכח שנדרשים מצברים וסטרטרים חזקים ויקרים יותר להתחלפה/תיקון ובמתאר של פקק, המערכת יכולה לדומם ולהניע עשרות ומאות פעמים בנסיעה של ק"מ ספורים. זה כבר לא עושה שום דבר טוב לאמינות ולאורך החיים. גם אם נניח שתחסוך לא 188 סמ"ק ב-25K ק"מ אלא 2-3 ליטר ב-10K ק"מ, הבלאי המצטבר עדיין בעוכריך.
אבל המערכת אכן משיגה את מטרתה. רק תזכור שהיא לא נמצאת שם בשבילך אלא בשביל היצרן.
דרור,
אולי ברכבים שבדקת יש נטייה לנהג לכבות את המערכת רוב הזמן (כמו כולנו), ואז הנתון נמוך במיוחד ?
כי הוא נמוך בהגזמה לדעתי, לפני שצריך בכלל להכנס לחישובים.
ללא קשר לכך שאני חושב שהמערכת מעצבנת וגורמת לבלאי גבוה להכל.
גם לגירים האוטומטיים שמשתלבים לא נעים כשאתה פשוט לוחץ גז ממצב כבוי.
ואף שמעתי שגם לא הטיבה עם מכונאים שחשבו שהם מטפלים במנוע כבוי לגמרי.
מנוע בסרק צורך מעט מאד דלק.
זה לא מפתיע שזה חוסך מעט מאד דלק.
תחשוב על זה, ברמזור אתה עומד כדקה.
בפקק אתה בפועל מזדחל, והמערכת עובדת מעט יחסית ובעיקר מעצבנת.
Slowly..
המטרה של המערכת הזו היא להיטיב עם נתוני צריכת הדלק התיאורטיים שהיצרנים צריכים להציג בפני הרגולטורים - וזו ממש לא תיאוריית קונספירציה אלא האמת לאמיתה. יש היום כל מיני חוקים מוזרים ותקנות והגבלות ויצרני הרכב עושים שמיניות באוויר בגלל כל זה, משקיעים בזה מיליארדים, זה כמובן גם מייקר את המכוניות. תשלם יותר על האוטו כדי לחסוך דלק בתיאוריה... יופי של חיסכון באמת....
בפועל אין למערכת שום משמעות אמיתית. אם אתה רוצה לחסוך דלק - תשיג מספרי ק"מ/ליטר הרבה יותר משמעותיים ומרשימים באמצעות שינוי בהרגלי הנהיגה שלך - כי הכל תלוי בסופו של דבר בעיקר בנהג. מתי בכל זאת המערכת תבוא לידי ביטוי מורגש?... רק כשיגיע הזמן להחליף/לשפץ סטרטר ו/או להחליף מצבר - ואז תקבל את ה"חיסכון" בצורת סטירה רצינית בפרצוף/ארנק.
90%
of all engine wear is done on startup
where there is metal to metal contact with no oil pressure.
A normal person might start the car 5 to 6 times a day,, now..multiply that by hundreds.
מצחיקים אתם...
כשטוענים כאן משהו, אתם צועקים נתונים. כשמביאים לכם איזושהו נתון, (שלא מוצא חן בעיניכם), אתם מבטלים אותו ואת מי שהביא אותו...ואתם יודעים מה? יש לכם ממש חוצפה לעשות זאת מבלי אפילו להביא נתונים משלכם! פשוט זה מאוד קל להשחיר את העומד מאחורי הנתונים הסוררים (דמגוג...מביך...שטויות...), מבלי להתאמץ יתר על המידה.
יש לכם נתונים אחרים? בבקשה! בואו נשמע!
אתם טוענים שהמערכת הזו מפחיתה זיהום? בכמה מפחיתה? חוסכת דלק? בכמה חוסכת?
ואתם יודעים עוד מה?? אותי מעניינים יותר הנתונים פר יחידה! לא מעניין אותי נתונים של שלום עולמי וגלובל וורמינג, (עם מבטא אמריקאי כבד...).
לי בכיס - זה משתלם?! זה כלכלי?! זה חוסך?! לא?!! אז זה רע! מאוד מאוד רע מבחינתי. וזה הדבר היחיד שאני רואה. את הכיס שלי. וכן, את חוסר ההתחשבות והזלזול של עשירי עולם, מחבקי עצים, קובעי דעת קהל וקובעי מדיניות פופוליסטיים שלא ממש מזיז להם כמה זה יעלה לי .
אז כל עוד זה כך - הזלזול בכספו של הפרט (בי!) - זה מה שיש, אז אני אזלזל בחזרה. אעשה כל מה שניתן לבטל, לעקור ולמחוק את המערכות האלה מהרכבים שלי, ולו רק בשביל הכיף.
אעלק "השיגה את מטרתה..." מי קבע את המטרה? ולמה אני צריך לממן אותה??
מחר יחליטו להעביר כביש בדיוק היכן שביתך עומד, ולכן ישטיחו אותו - זה גם משיג את המטרה, לא?! נו אז?! איזה מן טיעון זה?! זה אומר משהו לגבי אם זה טוב או לא? לא! כי המטרה שמישהו אחר קבע, שיישם אותה על עצמו, לא עלי.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
על מה אתם מתווכחים בכלל?
188 סמ"ק! מה זה משנה אם זה חיסכון ל5 שנים, שנה, או יומיים??
זה כלום!! (ואם רוצים ממש לדייק: כלום וממש ממש קצת)
לא יודע אם זה המספר המדויק אבל זה לא משמעותי, אם הייתם אומרים שזה חוסך 188 סמ"ק לכל ליטר - קרוב ל 20% אולי שווה משהו, גם לא בטוח בהתחשב בכל העלויות שדובר פה.
עוד דבר...זה נשמע לי ממש ממש אבל ממש דבילי שנתון שאמור להראות חיסכון לאורך זמן מתאפס בניתוק מצבר... רק אומר..
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
אישית לא סובל את המערכת הזאת. ועוד הרבה מערכות "חדישות" ברכבים החדשים.
כשהחלפתי לפני כמה חודשים את הרכב העיקרי של המשפחה קניתי בכוונה את אחד הדגמים הכי מפגרים בשוק (רכב חדש מיד ראשונה 0ק"מ).
בלי סטארט/סטופ, בלי מנוע טורבו יעיל, בלי גיר רובוטי חסכוני ובלי מערכת שיודעת לנהוג (או לחנות) במקומי.
אז נכון, במבחני הדרכים, האוטו לא מככב, אוכל קצת יותר דלק, סוחב קצת פחות טוב, ואני אשכרה צריך לנהוג בעצמי בכביש 6. אבל הטכנולוגיה שלו אמינה ומוכחת, וזולה.
יוצא לי לנהוג ביומיום בכל הכוכבים החדשים עם כל הטכנולוגיות. באמת חלליות כשהן חדשות. אבל כשמתחילות הבעיות (והן מתחילות) אללה יוסתור...
ןעוד הערה לגבי ההארה שנזרקה פה על בלאי למנוע בשניות הראשונות שהוא מניע.
אין דין הנעת מנוע אחרי דקה שהוא לא עבד, כדין הנעה של מנוע שעמדחצי שעה שעה, או במקרה הכי גרוע, מנוע קר. הבלאי מהנעה חמה הוא זניח.