אהלן
ברכב ישן כלשהו (לא שלי..) נמצא שהתושבת של המשולש התחתון נקרעה מהמקום ביחד עם רבע מהשילדה..
האם לדעתכם אפשר לרתך את זה עצמאית או שעדיף לגשת למכון שלדות מורשה (ואיפה יש כזה באיזור הצפון?)
תודה!
Printable View
אהלן
ברכב ישן כלשהו (לא שלי..) נמצא שהתושבת של המשולש התחתון נקרעה מהמקום ביחד עם רבע מהשילדה..
האם לדעתכם אפשר לרתך את זה עצמאית או שעדיף לגשת למכון שלדות מורשה (ואיפה יש כזה באיזור הצפון?)
תודה!
החוק מחייב מקום מוסמך לתיקון שלדות .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
איפה בצפון יש מקום כזה?
טכנית אפשר, בוודאי שאפשר. (מכיוון שאנחנו לא כאן לייעוץ משפטי, אני לא מתייחס לסוגיית החוקיות...).
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
יש בנתניה את מוסך מקסיקו, הוא מתעסק בשילדה
מסקרן אותי לדעת איזה רכב זה? (לא של מי, רק איזה רכב)??
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
טרופר 95 בנזין
אין טוב ממראה עיניים.
התיקון יעלה יותר מהרכב.
מיכה, לפי מה החלטת? ראית מה נדרש?
יש בעלי מקצוע שיודעים לעבוד עם שלדות וכלי רכב שלוקחים מחירים סבירים.
שפות"ש יעלה תמונה ואז נוכל להתקדם.
קובץ מצורף 121753
קובץ מצורף 121752
- - - Updated - - -
בעיקרון אני מרתך לא רע ויש לי רתכת מיג טובה, אבל אני מעדיף שמישהו קצת יותר מקצועי ירתך.. אם יש מישהו שיכול לעזור לי, גם בתשלום אני אשמח לדבר בפרטי.
אם הבנתי נכון את התמונה, בהחזרה למקום אין חשש לשום פגיעה בשום זוית מתוך הזויות הנמדדות למיניהן, וגם מקבילות הגלגלים נשמרת.
במצב כזה, לא הייתי חושש.
הדבר היחיד ששווה מחשבה נוספת, הוא דווקא סוג הרתכת ונריתוך.
למיטב ידיעתי, אלקטרודה חודרת הרבה יותר טוב מ-מיג.
שווה לשקול דווקא אלקטרודה.
שמיל,
לפי הצילום זה היה סדוק הרבה זמן לפני השבר.
יש חלודה במשטח השבר.
זה אומר ניקוי והורדת חומר.
החור בצילום נראה בלוי ואובלי, היה שם חופש הרבה זמן.
אני בכלל לא בטוח שזה חוזר למימדי מקור בקלות.
Slowly..
הכל בראש...ריתוך נקי עם כמה חיזוקים היכן שאפשר יעשו את העבודה.
טרופר??? מפליא אותי שככה הוא נשבר. תמיד החזקתי מהמבנה שלו אוברקיל..
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
גילוי נאות- ראיתי את התמונות לפני שפורסמו כאן ומכיר גם את הרכב והבעלים(וגם את המפרסם😁), האוטו מושקע.
הצעתי היתה ונשארת כזאת, לגשת למקום מסודר שיודע מה הוא עושה, מדובר במתלה תחתון, יכול להיות שהשבר לא נקודתי, מי אמר שירתך פה ועוד חודש לא ישבר בהמשך או במקום אחר? צריך בדיקה מעמיקה, וצריך לבדוק גם את הצד השני כמובן.
יש מצב שהבעיה בכלל נובעת במקום אחר, מוטות פיתול מתוחים מידי בשילוב של עייפות הברזל, מתלה שלא עובד טוב, וכו'.
הייתי אומר בכלל להעמיד אותו בצד לחלקים ולהביא אחד אחר אבל איפה תימצא טרופר בנזין משנות ה 90 במצב טוב ומי אמר שהוא לא יהיה יותר נבלה...
אלו תיקונים שגם עם נעזוב את החוק עדיף שבעל מקצוע , שמבין את כול המכלול של תיקון כזה דורש , יעשה אותו .
זה בהחלט אפשרי אבל דורש לא מעט ידע והחלק הקל ביותר הוא הריתוך .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
+1
תושבת מתלה קדמי תחתון צד נהג בשלדה של הגיפ שלי התעקמה. תיקון סופר פשוט, עדיין מדובר בסביבות 4-5 אלף שח. לצד אחד. נגיד עוד 3 אלף לשני הצדדים.
לא שבר, משהו פשוט.
כשהתחלתי לברר הבנתי שעם מוסך מקסיקו ועוד מוסך תיקון שלדות בתל אביב אין מה לדבר. מחיר מאוד יקר וכנראה שלא ירצו לעשות את העבודה בכלל.
במקרה הזה של הטרופר, נראה לי שהתיקון מסובך יותר.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
כשמיישרים שלדה (גם כשלא מדובר באזור בעייתי כמו המשולשים הקדמיים, איזון והכל), יש ספרות יצרן שאומרת בדיוק מה המידות שצריכות להיות, וכמה סטיה מותר.
מורידים אנכים מנקודות שהיצרן מציין ומודדים.
וזה בלי להכנס לשינויים גיאומטריים כמו פה.
קיצור,
כמו שאמר בעל המקצוע, ריתוך הוא החלק הפשוט.
לא בטוח בכלל - שואל מה עוד צריך לדעת מכיוון שאני לא מבין שום דבר בריתוך שלדות.
אני מחפש מישהו שירתך נכון וטוב, אני לא חושב שאני מספיק טוב לרתך חלק לשילדה שאמור לעמוד בעומס בצורה חזקה נקייה ויפה.
אני משער שעידו מתכוון שצריך לדעת להכין את השטח לריתוך נכון, ולבצע חיזוקים כתלות במקום.
בהנחה שלוריה לא יבצע זאת אני הייתי פונה לארנון מלאכי, ארנון שושני או יוסי סימה.
שלושתם לדעתי בעלי יכולת לבצע עבודה כזו בהצלחה יפה.
רק לצורך ההבנה של כלל המגיבים ואחרי שיחה עם אלעד:
אין שום פגיעה לא בקאסטר, לא בקאמבר, לא בשפור, ולא בשום זוית או מידה נדרשת.
כולה קרע בשלדה, שכאשר יחזור למקום, לפני או אחרי ריתוך - כל המידות ישארו זהת לאלו שנמדדו והותרו על ידי היצרן ביום תכנון הרכב או יצורו.
זה ממש לא המקרה שכולכם כיוונתם אליו.
מי שדייק בתגובה האחרונה שכתב - הוא בועז.
זה בדיוק הידע הנדרש כרגע.
דיוק זה חשוב במקרה כזה.
התמונות והתיאור המילולי מציגים מכלול מתלה קרוע ועקום, עם לכל הפחות חלודה שטחית בנקודות השבר.
איך בדיוק יודעים להגיד שהזווית לא נפגעו כשפיזית החלקים לא מחוברים אחד לשני ולא נבדקו ע״י איש מקצוע?
מעשית זה לא ייתכן.
בגלל זה אומרים לו שזו לא עבודה לחובב.
Slowly..
זה גם מה שנאמר לי, אבל:
לא ניתן לדעת, במיוחד לא לפי העין ולא אם זה לא ניבדק ע"י מכון כיוון פרונט, לא ניתן לדעת אם יש סטיה וכמה.
הקרע הוא בדיוק בתושבת מתלה תחתון, כל העומס יושב שם וכו', הכל זז הצידה, אז איך אין פגיעה בפרונט? במיוחד במתלה כזה שעובד קשה, לא מוסבר.
יש מצב שאם תלחץ אותו חזרה למקום תנקה ותרתך זה ניגמר, אבל בשביל האחוז אחד אם יש כזה שזה לא ניגמר בזה, הייתי פונה למי שעוסק בתחום, אם אחרי התיקון תהיה סטיה או משהו אחר יהיה הרבה יותר קשה לתקן את התיקון, חוץ מהסיכון שיש פה אם לא בודקים מסביב ואת הצד השני גם.
דורון - התושבת של המשולש עדיין מרותכת באופן מלא אל חתיכת השילדה הקרועה, את כל העסק אפשר לדחוף עם היד בחזרה למקום ובזמן שבדקתי את הרכב החלק הקרוע אכן נכנס בחזרה למקום ונראה על פניו שאין שם משהו עקום.
שוב - מכיוון שאני לא מבין בזה ומסתמך כרגע על ההיגיון המוגבל שלי בהסברים, אני צריך בהחלט מישהו מקצועי שלכל הפחות יסתכל וייתן דעתו על המצב.
1+
לא מצליח להבין מה כל הדרמה. בעיקר שאפילו לא נעשה נסיון תיקון כלשהו. בניגוד למה שנאמר אני כן חושב שהחלק היותר קריטי בסיפור הוא הריתוך. צריך להיות ריתוך איכותי ועם הקפדה למיקום כמה שיותר מדוייק למקור. לדעתי הביצוע המעשי יהיה הרבה יותר פשוט ממה שנראה תיאורטית.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk