-
צמיגים פגומים או נהג פגום?
הרכב - רנגלר ארוך 2010 מוגבה עמוס ציוד ונעולה קדימה אחורה כולל רובי קראולר שהותקן לאחרונה.
בפרואר השנה נרכשו צמיגי שטח מלא קופר אס טי טי פרו (שטח מלא) במידה 255/75/17. תאריך הייצור של הצמיגים השבוע ה- 39 של שנת 2017.
בתקופה הזו רוב הנסועה הייתה כביש- טיולים בערך אחת לשלושה שבועות בממוצע כולל עבירות קשה וטיפוס סלעים אבל ללא התחרעות - ראו דוגמה בסירטון.
מצב הצמיגים איום ונורא פשוט גמורים - חסרות המון קוביות בעיקר באחוריים (הרכב הנעה אחורית) אבל גם בקדמיים - לעניות דעתי תוך 9 חודשים צמיג שטח מלא שמיועד לנסיעה בשטח לא אמור להתפרק/ להתפורר ברמה כזו ובתקופה קצרה כזו.
אני בטוח שכשאפנה למי שמכר לי הצמיגים או ליבואן טענתם תהיה הצמיגים נגמרו בגלל אופן הנהיגה שלך והם לא פגומים.. האומנם.. דעתכם?
דוגמא לנהיגה "אגרסיבית" - https://youtu.be/4lcsI2GePHI
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
אחת הסיבות העיקריות שלא רכשתי כאלו הייתה חו״ד של חבר שמשווק כאלו, ומשתמש גם בעצמו (רכב כבד וגורר על הכביש, שלא עושה שטח קשה).
לטענתו הבלאי שלהם מהיר ביחס לצמיגי שטח מלא מובילים אחרים.
הוא מרוויח ממכירת צמיגים, מהמותג הזה, אז האינטרס שלו לכאורה הוא לקדם את המכירה שלהם, אבל יש לו גם אינטרס להשאר חבר..
שלח אותי לרכוש משהו אחר(בכוונה לא נכנס מה כדי לא להסיט את הדיון).
Slowly..
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
בלי להתייחס לדגם או יצרן הצמיג, שאין לי כל התנסות איתם, אני מתקשה לדמיין צמיג כלשהו שיחליק על גבי סלע משונן ולא יגרם לו נזק.
וזה למרות הנהיגה והרכב שמדגימים זחילה ושליטה מרשימים ביותר. כולי קנאה. אין מצב שאני וההיילקס שלי מסוגלים למשהו דומה במבנה הנוכחי של ההיילקס-גיר ידני, מנוע חלש ויחסי העברה ארוכים מדי.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
שלמה, ראשית תתחדש ותהנה, מקווה שבקרוב (כמה שנים עד שאגיע לזה) אצלי.
אני לא מכיר ספציפית את הצמיגים האלו.
אני כן מכיר (ולעומק) נסיעה עם גיפ כפול נעילות וטרנספר כפול (יעני רוביקרולר)
נעילות ויחסי העברה איטיים יש להם נטיה לקרוע צמגים.
זאת כתוצאה משני סיבות עקריות:
1. הסיבה המרכזית היא הנהג (כמובן) אחרי שאתה מתקין מערכות כאלו יכולות הרכב קופצות בכמה דרגות
יותר חשוב מזה, הבטחון שלך ברכב וביכולת שלך לשלוט בו עולה. הכול איטי תחת בקרה ונשלט.
כתוצאה מזה אתה מנסה הרבה יותר סטואציות עבירות קשות מבעבר, וזה ממכר.
הצמיגים כתוצאה סובלים הרבה יותר מבעבר, מעצם זה שאתה מעביר את הרכב בסטואציות עבירות קשות.
2. בגלל שהרכב כל כך איטי קורה הרבה יותר שהצמיג נאחז למשך זמן רב על קוביה אחת או שנים.
זה יוצר קרעים בגומי. שלב את זה עם סיבה מספר אחת ואתה מגיע לקריעות בצמיג..
אז מה עושים?
ראשית יש להבין שזה המחיר שאתה צריך לשלם לעבירות קשה, הרכב לא חוטף מכות, הצמגים כן.
לא רוצה חתכים בצמגים, אל תיסע כל כך הרבה בעבירות קשה.
שנית הורד אוויר, והרבה. זה יוצר מצב בו הצמיג "אחוז" בסלע הרבה יותר מבקוביה אחת, כתוצאה מזה יש פחות סיכוי שיקרע.
בווידאו שהבאת נראה שלא הורדת מספיק אוויר. נכון הרכב יעלה, אבל הצמיג יסבול.
בנוסף יש צמיגים עם גומי יותר קשיח שיותר עמיד לקריעות. הוא מספק פחות עבירות (לא אוחז) אבל לא נקרע.
זוהי פשרה כמובן בין עבירות לעמידות הצמיג.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
יכול להיות שאתה נוסע בלחץ אוויר לא נכון באופן סיסטמטי?
בכביש או בשטח או בשניהם?
השחיקה אחידה בכל הסוליה?
אני עם הדגם הישן יותר של הקופר כבר 3 שנים והם נראים טוב.
כמו כן.. תמונה שווה אלף מילים
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
גם לי היה נסיון רע מאד עם COOPER STT PRO
לא החזיק מעמד כמעט.
והתפוצץ.
העפתי אותם לקיבינימט.
עוד חבר אתר, שהחליט שהדעה שלי לא מספיק מהימנה,
קנה, טעם את החרא.
הבין שזה חרא בעצמו.
והעיף.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
בווידאו שהבאת נראה שלא הורדת מספיק אוויר. נכון הרכב יעלה, אבל הצמיג יסבול.
דווקא רואים יפה איך הגלגלים עוטפים את הסלע. לא הייתי מוריד מראש יותר אוויר, אלא רק אם יש צורך נקודתי. הורדה אגרסיבית מדי של אוויר מועדת לצביטות ...
מצד שני, דוגמאות כמו הסרטון גובות מחיר מהצמיג. כל צמיג. אם זה דוגמא מייצגת, אז מה שאתה מתאר (תמונות ?) נשמע כמו בלאי סביר ...
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
liontamer84
גם לי היה נסיון רע מאד עם COOPER STT PRO
לא החזיק מעמד כמעט.
והתפוצץ.
העפתי אותם לקיבינימט.
עוד חבר אתר, שהחליט שהדעה שלי לא מספיק מהימנה,
קנה, טעם את החרא.
הבין שזה חרא בעצמו.
והעיף.
אני החבר האידיוט.
מסכים עם כל מילה של רועי.
צמיג עאלק "שטח". רכים ופגיעים מדי.
ואם טרם חטפת חתך בדופן אז בקרוב תחטוף.
לא מתקרב לצמיגי קופר יותר בחיים שלי.
הסט הזה החזיק אצלי פחות משנה ואפילו לא 10,000 ק"מ.
היחיד ששרד משמש אצלי כספייר.
מה שכן, הם "דביקים" מאוד ומספקים אחיזה מעולה בשטח.
אגב, כהערת שוליים, צמיגי מיקי תומפסון משווקים בארץ לאחרונה במחירים מפתיעים לטובה. אני מאוד מרוצה מהם.
איתי
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayhi
אני החבר האידיוט.
מסכים עם כל מילה של רועי.
צמיג עאלק "שטח". רכים ופגיעים מדי.
ואם טרם חטפת חתך בדופן אז בקרוב תחטוף.
לא מתקרב לצמיגי קופר יותר בחיים שלי.
איתי
למה לא? אני דווקא כן מתקרב לצמיגי קופר. יש לי על סילוורדו עמוס לעייפה את הדגם A/T שלהם והוא מעולה, וזה אחרי BF ואחרי מיקי תומפסון. הם הרבה יותר שקטים, אוחזים,נעימים לנסיעה ומחזיקים מעמד מהשניים האחרים שציינתי. נכון שזה על חשבון אחיזה בשבילים אבל לי זה מספיק. נכון שזה לא הצמיגים ששלמה מציין ולא אותן הדרישות אבל זה לא פוסל את המותג כולו. לדעתי לפחות.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
נהיגה חלקה, ללא דרמות.
הפתיחה מקדימה מרשימה. שאפו!
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
פעם ולזמן קצר מאוד היו לי צמגי קופר
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוני אורבך
אני כן מכיר (ולעומק) נסיעה עם גיפ כפול נעילות וטרנספר כפול (יעני רוביקרולר)
נעילות ויחסי העברה איטיים יש להם נטיה לקרוע צמגים.
.
אני נוסע ברכב כבד, נעול כפול, איטי מאד, ולא נתקלתי בתופעה כזו.
כשיש נזק (להבדיל מבלאי), זה בדכ בקוביות החיצוניות שנאחזות בסלע ועומדות בעומס גבוה.
אם לא משתוללים עם הגז, שאר הסוליה עם מטפייני בלאי רגיל של שחיקה ונסיעת שטח.
למעט פעם אחת בה במודע הפעלתי כוח והייתה פגיעה בסוליה, לא נתקלתי הבלאי חריג.
זה מחדד את משתנה אופי הנהיגה, וסוג המשטח עליו נוסעים לפעמים יותר מאשר סוג/איכות הצמיג.
שלמה,
יש מצב שאתה מצלם את הצמיגים מקדימה ומאחורה?
זה יכול לתת כיוון להבין מה אופי הנזק/בלאי.
Slowly..
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
שלמה - הנהג לא פגום, וגם הצמיגים לא פגומים - הם מה שהם, ועל זה שילמת. יש טובים יותר.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
כנראה שגם בכאלו שמחזיקים יותר יש תשלום.
אני עם טויו שמחזיקים יפה ( לא כסחן כמוך) אבל התשלום הוא בדלק
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
אני רק יציין שיש לי קופר stt pro כבר יותר משנה (אחרי ששילמתי מיטב הכסף על מותג העל BF)על רכב נעול כפול ומטייל אחת לחודש במסלולים הנ"ל+כמעט כל שבת "ליד הבית"(ואמצע שבוע חותך מהשטח), סט הקודם(בטרופר הקודם שהיה גם נעול) היה קופר stt, לא נתקלתי במה שאתם מתארים.
כן נקרע לי בסט הקודם bf m/t בדופן(ולא מבזנט, יש כאן תמונות בפורום).
עוד חברים גם עם אותו צמיג קופר ואין תלונות.
ד"א, שלמה רואים בסוף הסירטון שהגלגל האחורי על המדרגה ומנסה לטפס ככה כמה סיבובים טובים, זה נישמע וניראה כמו על "סכינים"... רק אומר...
יהיה מעניין לשמוע ממי שיש לו מותג צמיג אחר על רכב נעול שמטייל באותו תוואי ובאותה תדירות מה השחיקה שלו.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
המקומות בהם אתה מטייל בהחלט מעמידים צמיגים במבחן. צורת הנהיגה ממש לא "כסחנית".
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
לעניין הצמיגים - בעיני צמיג טוב, שעשיתי סקר שוק הפנצ'ריות המליצו לי על הצמיגים הללו ולא על BF.
הצ'ירוקי לובש כאלה, הוא לא נעול ולכן גם "מפרפר" יותר מאשר הרנגלר שלך. עוד לא עפו קוביות ממנו.(צמיגים בני שנה..)
אשמח לראות תמונות של הצמיג...
אגב, הרנגלר שלך צועק למידה גדולה יותר, אולי זו ההזדמנות להגדיל...
ולנושא אחר לגמרי-
היכן המסלול הזה? ראיתי כבר מספר סרטונים, אך עוד לא קיבלתי קובץ מסלול :confused:
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
נסיעות קבועות במתאר שטח שכזה מחסלות צמיגים.
הרכב נעול כפול - הצמיגים שלו מתחככים בתדירות על שטח משונן.
לרכב הזה יש רוביקרולר - הוא מאפשר זחילה איטית ונשלטת, אבל גם מכפיל שוב את המומנטים שמגיעים לצמיגים. כל קוביה סובלת הרבה יותר.
הצמיגים גם נראים קטנים. קטנים על האוטו, קטנים על המשימות שהם נאלצים לבצע. אני מניח שבחרת במידה הנ"ל מסיבה אחת בלבד - כי היא החוקית. אבל מה לעשות? למחוקק הרי אין מושג ירוק בעניינים טכניים כאלה. המידה הזו קטנה על הרכב הגדול הזה, בוודאי ביחס למכשולים עימם הוא מתמודד - הם בוודאות עובדים הרבה יותר קשה מצמיג גדול יותר. כל ההחלקות האלה במקום - צמיג גדול יותר היה מטפס הרבה יותר בקלות ומתרטש פחות על אבנים משוננות.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...
+1.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
+1 לנדב .לחלוטין נכון.
שלמה, קופר STT אינו צמיג רע.
הרכב שלך עובד נכון.
אתה נוהג בו נכון.
תענוג לראות.
רק התנאים מסביב לא לטובת הצמיג.
יש מחיר ליכולת העבירות בשטח כזה, למומנטים ולעומסים שהצמיג רואה ומרגיש.
בהחלפת הצמיגים הקרובה תנסה מותג אחר כדי שתוכל להשוות.
אישית, אני בעד טויו או BF. יש לי נסיון נהדר עם שניהם. עכשיו יש BF-KM3 החדש שהפורומים האמריקאיים גומרים עליו את ההלל, סוג של תשובה של BF לדופן המשוריינת של טויו. המחיר, כמו בטויו - הצמיג יותר כבד מה-KM2. לפחות במידה הספציפית שלי, טויו עדיין בקוטר גדול יותר בלפחות חצי אינץ'.
רצוי להשוות נתונים כמו קטרים, משקלים וכו' עם טבלאות של היצרנים ובצמיגיה שיכולה להעמיד לך שני צמיגים זה ליד זה, אפשר לראות הבדל גם בעין.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
דרור,
אתה בטוח לגבי המשקל של KM3?
הם מהללים את העלייה בחוזק הדופן בגלל מבנה ותרכובת שונים, לא הזכירו עלייה בעובי ובמשקל.
Slowly..
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
הזכירו-גם-הזכירו עליה במשקל.
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
במקום שבו רכב לא נעול מפרפר ושוחק את הצמיג לאט לאט ובאופן אחיד, רכב נעול עם הפחתות יכול להעביר הרבה יותר כוח לצמיג שאוחז על זיז סלע, ולכן הקובייה הספציפית הזו "סובלת" נקודתית הרבה יותר ומועדת להתלש. לא פגם בצמיג וגם לא בנהג, פשוט חשוב להבין שתמורת יכולת רבה יותר משלמים יותר. בעיני הכל נראה פה תקין וצריך פשוט לקבל את זה...
נהיגה איטית מאפשרת לזהות החלקה בשלבים ראשוניים ולפני שנוצר נזק ולהחליט מה עושים.
לעומת זאת, ב״פרפור״ צמיג על משטח מחוספס אותה קוביה מסכנה פוגשת כוח ברוטלי בהרבה.
זה אותו המשטח עם עומס גבוה יותר, וזה הורג צמיג יותר מהר מכל דבר.
צילום של הסוליה יכול לסייע מאד להבין אם זו קוביה שנתלשה בגלל עומס נקודתי או החלקה של כלל הסוליה על משטח חד.
Slowly..
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
+1 לנדב .לחלוטין נכון.
הרכב שלך עובד נכון.
אתה נוהג בו נכון.
תענוג לראות.
תודה על המחמאות עיקר העבודה הנכונה של רכב היא בזכות הרובי קרואלר- השיפור הכי טוב ל- JK לטעמי למי שאוהב רוק קרואלינג ואני בהחלט אוהב. פשוט שווה כל שקל.
דורון- אעלה עוד מעט תמונות אבל בפירוש מדובר על קריעת ותלישת קוביות ולא שחיקה אחידה.
אם כבר מחליף צמיגים מתכוון לעלות במידה- הרכב פשוט דורש את זה- במידה הנוכחית שיש לי (32") ועם ההגבהה שיש נשאר המון רווח בבית הגלגל וזה נראה לא פרופורציוני
הטויו - לדעת רבים על אף שהוא צמיג נהדר הוא פשוט קשה מדיי- יהיה לי סיוט בנסיעה יום יומית לנסוע עליו בלחץ האויר המומלץ שלו.
שמתי עיין על סט של מיקי טומפסון MTZ מידה 35" משומש קלות (נסעו 1,000 ק"מ בלבד) שמוצע לי במחיר ממש טוב (600 לצמיג)
-
7 קבצים מצורפים
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
היה לי צמיגי BF AT אמנם אבל הם בשימוש פחות אגרסיבי נראו אותו הדבר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
נראה הגיוני לגמרי לסוג השימוש שרואים בסרטון ...
-
צמיגים פגומים או נהג פגום?
שלמה,
הבלאי העיקרי כמו שאני מצליח לראות הוא בכתפיים, ולא מרכז הסוליה.
וזה חשוב להערכה האם זה בלאי או נזק.
מרכז הסוליה נראה סביר בהחלט לרכב שעושה הרבה שטח מסולע.
כמו שאני מנתח את זה, זה תוצאה של עבירות קשה על משטח קשה ומשונן.
אבל.. אם היית אומר שזה צמיג יבש וישן, הייתי אומר שזה נראה נורמלי לגמרי.
בשנים בהם חיפשתי בעיקר סלעים, נתקלתי בנזק/בלאי כזה בצמיג בשלב שהוא מתחיל להיות יבש ופחות גמיש=תלישה.
אתה אומר שזה צמיג טרי יחסית עם מעט נסועה(אבל הרבה בשטח).
וכאן ההבדל בין סוגי גומי של יצרנים שונים.
יש כאלו שמדגישים את עמידות הגומי שלהם לקרעים ותלישה.
בהתייחס לסגנון הנסיעה שלך, זה כנראה צמיג שפחות מוצלח לסגנון הזה של נסיעה.
אצל מישהו עם רגל כבדה, זה היה מגיע הרבה קודם.
לדוגמא, לפני כמה שנים נסענו אני וחבר עם סטים חדשים של יצרנים שונים באותו המסלול מסולע ואיטי יחסית.
שנינו נוהגים +\- באותו הסגנון.
בסיום יומיים, היה הבדל ניכר בפציעות בצמיג הזול יותר.
אחרי תמונות הצמיגים אני מתחבר לסיכום של נמרוד:
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
שלמה - הנהג לא פגום, וגם הצמיגים לא פגומים - הם מה שהם, ועל זה שילמת. יש טובים יותר.
Slowly..
-
תגובה: צמיגים פגומים או נהג פגום?
כן דורון דיי הפנמתי את זה והשלמתי עם זה....אוף תחביב יקר...להחליף צמיגים אחת לשנה...באסה...
בכל אופן - מקווה שהמיקי טומפסון יהיו עמידים יותר.