ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...%95%D7%A8-2020
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...%95%D7%A8-2020
חלום אמיתי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
באמת נראה טוב.
PLAYMOBILE
רכב שעוצב בהשראת נערות קולג' משועממות
בושה למתג את הדבר הזה בשם גלדיאטור, גלדיס יותר מתאים...
האמת לא מתחבר לי. הגלדיאטור היה פי אלף יותר יפה.
חלום.
הג'יפ האחרון שיהיה לי.
ג'פ , טנדר, אפשרות פתיחה, נוסחה משולמת.
חבל שאני זוכר שדרור כתב על הJL שהחלון לא נשכב מספיק, אבל בטח נמצא לזה פתרון.
אני מניח לגלדיאטור יהיה בסיס גלגלים ארוך יותר מאשר ל-JL הארוך. אם ככה אז באסה לחובבי העבירות שגם ככה נאלצים להתמודד עם זוית בטן נוראית בדגם הארוך הנוכחי- זה יהי חמור יותר בתצורת הטנדר.
תכלס, לי אישית לא קוסמת תצורת הטנדר ולא מצליח להבין מה כל כך מושך את חובבי השטח דווקא לתצורה הזו.
זה בהחלט תצורה מועדפת למי שבאמת זקוק לארגז ולאפשרויות ההטענה שלו אבל לאחרים...נו שוין..
שום דבר שהגבהה של 4" וצמיגי 37" לא יפתור.
זה רכב הטיולים האידאלי, הטוב בכל העולמות. הרנגלר כרכב משפחתי מוגבל, גם כי הבגאז' קטן וגם כי יכולת נשיאת המשקל שלו מסתכמת ב5 אנשים בריאים.. תחשוב שפה אתה תוכל לשים 4 נפשות בנוחות, 2 כלבים, כל הציוד הדרוש לכמה ימים במדבר, וגם ישאר לך מקום אם תרצה לפרק את הדלתות ולנסוע פתוח. עם מנוע בנזין ידני... פשוט חלום.
סוף סוף יש על מה לפנטז...
כלבים בארגז טנדר פתוח זה ביג נו נו - מסוכן להם ומאד לא בריא להם- הרוח בכביש תגרום לדלקות וזיהומים בעניים ובאוזניים. סיכון של נפילה יציאה מהארגז. שלא נדבר על ענני הפודרה שהם יספגו בשבילי הנגב שלנו.
גם הובלת ציוד טיולים כשהוא חשוף לפודרה/ פגעי מזג האוויר לא אידאלית לטעמי.
אם סוגרים את הארגז אז מה הקטע - כבר עדיף מרכב סגור ואחוד וארוך יותר כמו הטנדר רק בלי ההפרדה מהארגז.
כמו שכבר כתבתי, תצורת טנדר לטעמי מתאימה רק לאינסטלטורים או לחוואי האמריקאי- הקאובוי המודרני שצריך להוביל חבילות חציר.
כרכב טיולים- רק מרכב אחוד וסגור.
שלמה, תוכל לישום בארגז בלי לפרק חצי אוטו.
ולו בשביל זה יהיה לך כדאי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
קוקי, בתור אחד שנוסע ברכב פתוח גם ככה, 90 אחוז ממה שאמרת לא רלוונטי.. וגם את ה10 אחוז הנותרים אפשר לפתור עם ברזנט.
שום מרכב אחוד לא יכול להתחרות במשקל העמסה ובמשטח העמסה מול טנדר.. אולי דיפנדר.
אז זהו שלא- למרות שאיני יודע מיפרט ומידות הארגז אני בטוח שאין שם אורך 1.9 מ' גם לא באלכסון.
לגבי יכולת העמסה - בצדק ציינו את הדיפנדר כמרכב אחוד שיכול לתת פייט לטנדר וזו בדיוק הסיבה שהדיפנדר נחשב כרכב המסעות האולטימטיבי. כך גם הטויוטה סידרה 73 באותה הקטגוריה.
כנסו לפורומים של אוברלנדינג בחו"ל ותראו שהרוב המוחץ והמוחלט של רכבי מסע הם בתצורה של מרכב אחוד.
כך שיכולת העמסה היא לא מה שהופכת לקהל המטיילים ו/או הרוכשים הפוטנציאלי את הטנדר לרכב נחשק עבורם.
לדעתי סוד הקסם וההילה של הטנדר כרכב נחשק מקורו בארצות הברית ששם עבור החוואי / הקאובוי/ הרד נק הטנדר הוא התחליף המודרני לסוס או יותר נכון לסוס ולעגלה הרומנטיים של ימי המערב הפרוע- בשאר העולם הקסם והמשיכה הזו פחות עובדים ושאר העולם רוכש טנדרים כרכבי עבודה ולא כרכבי טיולים בשטח
בנוסף לטעמי תצורת המרכב האחוד יותר יפה מתצורת הטנדר המקביל - כך למשל בהשוואה היילקס- פוראנר האירון יפה יותר, כך בהשוואה מגנום-פאג'רו ספורט ואולי עוד דוגמאות.
אז אני בשקט אמשיך לפנטז על ה- JL רוביקון ולא על ה- JT....
אין לי ספק שה-JT יהיה עבורי מה שלמבורגיני ושות' היו כשהיינו ילדים ותלינו פוסטרים על הקירות.
גם טנדר, גם Jeep. גם 4 דלתות ומושב אחורי אמיתי לילדים. גם מפרט טכני מושלם, גם אפשרות לשיפורים ללא הגבלה, גם ארגז להעמיס כל מה שרוצים, גם אפשרות לגג פתוח, גם חלון קדמי מתקפל... סקסי בטירוף, הדבר האמיתי, ג'יפ אמיתי. הלוואי עלי, הלוואי על כולכם.
רק אומר שעבורי כילד זה היה פרארי ושות'..
יאללה דרור תסתכל בחתימה שלך...עכשיו זה הזמן להגשים פנטזיות...כי מחר....
לשיטתי בגיל מסויים חייבים לממש פנטזיות גם אם זה כרוך בלקחת משכנתא ולמשכן את הבלוקים עבור כך...
לא כולם תמימי דעים כל כך.
https://youtu.be/wjexPb48cdY
https://youtu.be/gWf6UcsIZ5E
אסף.
בכיינים..
עד שיש חברה שמייצרת טנדר דבל-קבינה מודרני עם שני סרנים חיים (!!) שיש סיכוי שיוכל להגיע לארץ אתם מתלוננים..?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא ממש.
יש סחיפה גדולה בשנים האחרונות לטנדרים עם ארגז מודולרי סגור שמאפשר ארגון ציוד בצורה חכמה נגישה ונקייה ברמה שלא תוכל באף רכב מרכב אחוד.
הדיפטנדר נעלם מהעולם כרכב חדש.
נשאר 79דבל קבינה, איפה שיש.
ומה נשאר שאינו משאית קטנה?
טנדרים שמציעים היום איכות קבינה טובה מאד, וארגז שמאפשר יצירתיות אישית בבניית דיגום השטח, פתוח או סגור.
ועכשיו, מגיעה אופציה שנראית על הנייר בול מה שהיה חסר:
טנדר עם מערכות ומכלולים חסונים, ובגודל נוח יותר מהמיני-משאיות.
נושא המשקל המותר בג'יפים האלו - בעייתי.
לא מזמן פגשתי בעל רנגלר 'מסעות' שהתלונן על המון בעיות סרנים. לא גלגלים גדולים, לא עבירות קיצונית - רכב טיולים מזווד היטב.
לפני הכל, הצעתי לשקול את הנבלה.
ומתברר שהמשקל היבש שלו - יותר מהמשקל המותר הכולל. 'רק' פגושים, כננת, מדרגות, גגון, מחשב ניווט עם ממיר מתח אימתני, מגירות ומסילות ומקרר..... והוא חרג מהמשקל הכולל המותר עוד לפני שהתיישב באוטו או שם שישיית מים בבגאז'. אז אין סיבה שהוא לא יישבר.
ברנגלר יש בערך כלום מטען מועיל. תלוי בגרסה, מדברים על פחות או יותר חצי טון. תחשבו כמה שוקלים כל הברזלים ש'חייבים', וכמה שוקלים עוד 2 מטיילים (לא חייבים בגודל של שלמה.... נלך על הממוצע) כולל אוכל ומים לפסח במדבר.... ואנחנו בעומס יתר מטורף.
אם הג'יפטנדר לא מטפל בבעיית המטען המועיל.... חבל. הוא לא יהיה שימושי. לנו לפחות. לאמריקאים זה מתאים כנראה.
אפשר לראות כדוגמה טאקומה מול היילקס. בטאקומה, עם ארגז פלסטיק לחיסכון במשקל, המטען המועיל חצי מבהיילקס עם ארגז פח. זה מה האמריקאים רוצים וזה מה שהם מקבלים. רכב מסעות? בקושי רכב לטיולים של סוף שבוע.
אסף.
אסף,
אחת הנטיות הנפוצות של ״רכבי מסעות״ הוא ציוד יתר.
המון דברים לא שימושיים בעליל ״שיהיה״.
אז עושים דיאטה, וכן משקיעים בציוד קל יותר, שגם קצת יקר יותר.
מחליפים את השאקלים המתכתיים השאקל רך,
כבל סינטטי לכננת.
מגירות וסידור מטען ״רזה״ ומחומרים קלים יותר.
כל דבר קטן כזה מצטבר לחסכון משקל בסוף.
זו אחת הסיבות שבניתי מחדש את הדיגום בארגז מאלומיניום. המשקל והמכפלות בתאוצה בשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מסכים. וזו בדיוק הסיבה שאני לא אהפוך את הטנדר לחדר ארונות או שידת מגירות על גלגלים.
ועדיין המטען המועיל של רנגלר בקושי מאפשר לאבזר אותו בברזלים ה'רגילים' - מקווה שבטנדרנגלר זה ייפתר.
אסף.
מלקרוא כאן את התגובות, אדם יכול להתרשם שבעצם רנגלר רוביקון הוא לא רכב שמתאים לטיולים.
קצת נסחפתם.
מה זה "הברזלים הרגילים"? מי אמר שחייבים לרוץ להתקין פגושי פלדה ומתקוני גלגל ספייר ומיגונים ואמאיית (אוקי, אולי מיגון גיר).
הרכב בא מוכן לשטח מהמפעל. זרוק בבגאז' צידנית, ערכת קפה/בישול, ערכת חילוץ (בסיסית, תפסיקו להשתגע כל הזמן), ערכת כלים, תיק עם בגדים לכולם. תיק עם שקשים, מחצלת, אוהל וכמה מזרונים.
זה מה שיש על האוטו שלי בטיול. וכשחושבים על זה, כשאנחנו יוצאים לסתם קמפינג, גם הפרייבט המשפחתי לוקח את המשקל הזה (מינוס ערכת כלים וערכת חילוץ).
לא לכל טיול של יומיים צריך להפוך את הרכב לאוטו של רכס.
צודק.
אני גם לא מאמין בכל הערמות ברזלים האלה.
אבל הגבתי למה ששלמה כתב על רכב מסעות וגם הצגתי מצב של רכב נתון שהוא רנגלר בעומס יתר כשהוא ריק.
רנגלר הוא מקרה קיצוני עם מטען מועיל של 400 קילו. המשפחה שלי שוקלת בערך 280 קילו. ואנחנו לא משפחה כבדה. מה שנשאר לי ברנגלר מספיק בקושי לציוד מינימלי לטיול עם לינה לכל המשפחה. אם מוסיפים רק כננת ופגוש - נשארים 80 קילו ואפילו פחות.... זה כבר לא מספיק. לכן נראה לי שרנגלר הוא הפלטפורמה הלא נכונה להפוך לטנדר אם לא מעלים לו משמעותית את המטען המועיל.
אסף.
אסף, בחיי שעד היום אפילו לא חשבתי על זה.
לרכב משפחתי סטנדרטי מותר לשאת כ600+ק"ג. 5 אנשים בגודל מלא+מטען, ועדיין יש עוד ספייר.
ג'יפ חסון וגדול, עם סרנים בריאים שלדת סולם וכד' מותר לו לשאת כ-400ק"ג?
זה אומר שאפילו 5 אנשים כבדים(80ק"ג+) חורגים מהמשקל המותר?
אני מבין למה לנד קרוזר 70 נפוץ באוסטרליה. הוא יודע לשאת 800ק"ג בגרסה הסגורה, כ-1300ק"ג בגרסת הטנדר, מגיע עם מיכל דלק של 130ל'(לעומת 80ל' בג'יפים, מה שמוסיף עוד 50ק"ג למשקל המותר)
ובכל מקרה -
בשנה האחרונה הושקו 3 רכבים עם שלדת סולם ושני סרנים חיים - רנגלר, ג'ימני וטנדר רנגלר.
לא רע בשביל שנת 2018 על שלל תיקני זיהום האוויר והפוליטקלי קורקט. :)
בתור אחד שמבלה לא מעט בארה"ב, עובד ומטייל שם מידי פעם, לא מצליח להבין את ההתלהבות מהדבר הזה....האמריקאים יעדיפו הרבה אופציות אחרות לפני שהם יישקלו לזרוק את הכסף על ערמת הפלסטיק הקיטשית הזאת.
נראה לי שקהל היעד העיקרי הוא מסיבות קולג', tailgating ותו לא.
אולי בעצם הרכב מיועד מראש להשכרה על בסיס שעתי בסדונה.