חשבתי להשאיר את המקרר באוטו עם נקניקיות ופיתות או משהו. במצב קפוא. ככה אם במקרה נתקעתי בצד הלא נכון של השיטפון .. יהיה משהו לאכול.
נגיד זה ככה עד שבת או ראשון. זה נזק למצבר ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
חשבתי להשאיר את המקרר באוטו עם נקניקיות ופיתות או משהו. במצב קפוא. ככה אם במקרה נתקעתי בצד הלא נכון של השיטפון .. יהיה משהו לאכול.
נגיד זה ככה עד שבת או ראשון. זה נזק למצבר ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה השעה?
23:02
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש ניתוקים. זה הסנואו מאסטר 35 ליטר.
אני יכול להכין אותו מהבית. להביא לטמפ׳ קיפאון.
נגיד מחמישי בבוקר מוקדם עד סוף שבת או ראשון ..
מין הסתם האוטו יעבוד אי אלו שעות במשך הימים הללו.
אבל בעקרון להשאיר את המקרר עובד כל הזמן... זה נזק ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא נזק למצבר כי יש למקרר הגנת מצבר, השאלה מה יקרה אם התכולה תפשיר ותקפא בחזרה בלי ששמת לב... זה יכול להיות יותר נזק במקום אחר...
מקסימום נמלא את הסיפולוקס.
אם המקרר ניתק את עצמו. זה לא מפשיר מיד .. לא ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
נכון.
גיא, עכשיו כבר די קר בחוץ.
אתה יכול לכוון את המקרר למינוס חמש ולכבות אותו לחצי יממה בשקט
גם בשר יחזיק במצב חצי קפוא ולא יתקלקל ככה שבוע.
גבינות ונקניקים בכלל אין מה לחשוש.
שים גם כמה בקבוקי מים שיהיו מעין באפר לקור
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תודה.
באמת הגיע הזמן שאני אלמד להשתמש במקרר הזה.
כל בעלי המקרר באוטו .. בזמן שאין טיול, הוא מכובה ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יש כמה שרשורים ארוכים מאד בנושא מאד קרוב - כיצד לשמור על המצבר בעת חנייה ממושכת בחניון.
הרבה מידע שיכול להיות רלוונטי. השתתפות פעילה של דורון ונדב42 עם פתרונות של פאנלים סולאריים, ניתוקים מצבר, מצבר צרכנים וכו' ו"ויכוחים" עם זיו שמנסה לראות כיצד הנתונים האמפיריים מסתדרים עם עקרונות מדעיים חשמליים פיזיקליים.
כמה טיפים שליקטתי:
1. לחבר ה מקרר ולקרר אותו לפני היציאה.
2. לשים דברים קרים וקפואים...
3. בנסיעה אל האתר - מצב טורבו טמפ' נמוכה
4. החנייה - מצב חסכוני טמפ' פחות נועה כדי לחסוך.
5. למעט בפתיחת מקרר בחניה.
6. אם אפשר להניע הרכב מדי פעם ... אם יש פאנל סולארי טוב - עוזר!
7. בלילה מספיק קר ולא פותחים המקרר - זה מאד עוזר.
8. כמובן רצוי מצבר צרכנים ייעודי, "ברז" לניתוק מצבר צרכנים ממצבר ראשי בעת הטעינה, מצבר כן קיבולת גדולה ככל האפשר וכו'.
9. כלל אצבע - כ1.5-2 אמפר לשעה - צריכת מקרר בתנאים הנ''ל.
נכתב מהזיכרון, בטח מייד יתקנו אותי...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
גם כשהמצבר לא מגיע למצב של חוסר יכולת התנעה, הוא ניזוק כשהוא לא מלא 100 אחוז.
המקרר שלי, בשימוש יומיומי, נמצא קבוע על האיוניק, מחובר לשקע מצית, מתח אחרי סוויץ'. את המפסק ביטלתי מזמן, כי אין בו צורך, ולפעמים תיק או משהו נופלים עליו והוא כבה.
כמו עם המקרר הביתי, אני לא מתעסק בכלל עם נושא המקרר. הוא תמיד קר, וכמעט תמיד עם שתייה/אוכל בתוכו.
בטיולים הוא עובר אל הההיילקס ושם הוא מחובר למתח קבוע, אבל כשאני מגיע לחניון הלילה, אני סוגר את המפסקים של המצברים עד לתחילת הטיול של למחרת.
מעבר לעובדות, אחזור על מה שכתבתי בנושא כבר פעמים רבות: לדעתי אתם חופרים יותר מדי בנושא, ועל הדרך גם דופקים את תוחלת חיי המצברים (אפרופו המשפט השגור כאן: "המצבר טוב רק עד סוף תקופת האחריות") , ולפעמים את התנעת הבוקר.
עזבו את המקרר כבוי כשהרכב כבוי. לא יקרה לאוכל כלום.
מי שעושה קמפינגים בשטח, של כמה ימים, הגיוני שיתכנן את מאזן האנרגיה שלו בצורה אחרת. מי שמטייל, אין צורך שיסתבך עם זה.
במקרה הספציפי הזה (עננות כבדה), התרומה של פאנלים סולריים למאזן האנרגיה תהייה מזערית, לכן השרשורים הארוכים שלנו פחות רלוונטיים. אם אני זוכר נכון, לסנומסטר יש תצוגת מתח מצבר, פשוט תהייה איתה בקשר ותניע את האוטו אם תראה שצריך.
אתה מדבר על מזון קפוא, אז לפני הלילה הייתי מוריד את המקרר לטמפרטורה הנמוכה ביותר שהוא יודע (ואולי מתניע את האוטו בזמן הזה), וכשאתה הולך לישון הייתי מכוון אותו למינוס 4 מעלות. ככל הנראה המדחס בכלל לא יופעל בלילה אבל מובטחת לך שמירה של מזון קפוא.
גם צריך לזכור שזה דאסטר, התנעה שלו במחנה לא יוצרת מטרד אקוסטי גדול מדי ...
אני חושב שהבנתי את ה׳בין השיטין׳ ....
אבל לא הבנתי איך טכנית אנחנו דופקים את המצבר ?
אין לי אישית מצבר נוסף ו/או אביזרים סולריים. ולא תוכנית לזה כרגע ...
המקרר גם לא נמצא קבוע באוטו כי אין לי שימוש ביכולת קירור תמידית ..
אבל באופן כללי .. בשביל ההבנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ככלל אצבע, פריקה של יותר משלושה אחוז מקיבולת המצבר מורידה לו את תוחלת החיים. תהליכים כימיים שלא התעמקתי בהם. המצבר אמור להיות מלא, תמיד.
פרקת לו כל לילה את הקיבולת בעשרה אחוז, קיצרת לו את החיים.
ואללה.
תודה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ת״ל שרוב הנקניקיות שנמכרות הן כבר אחרי בישול, אז הם יחזיקו הרבה גם הלי הקפאה.
עם זאת, כלל אצבע לשמירת אוכל מצונן היא טמפ של 4 מעלות.
מנסיון, מוצרי עוף מתקלקלים מהר יחסית מעל לטמפ הזו.
בשר אדום ואוכל מוכן מחזיקים טוב יותר.
לאף אוכל לא בריא מחזורי הקפאה-הפשרה.
אם הכנסת קפוא, והפשיר, אל תפעיל את המקרר לטמפ הקפאה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מה בדבר מצבר AGM? לכאורה הוא צריך לעמוד בפריקות כאלו (נגיד 10-15%) טוב יותר?
שאלה נוספת, פריקה של 15% בכמה מקצרת את החיים (של מצבר רגיל)?
בהנחה שאני ישן מס' מועט מאוד של לילות בשטח, נגיד 10 בשנה, מה יותר כלכלי מצבר רגיל (בידיעה שאני מקצר לו את החיים), או מצבר AGM (יותר יקר בקניה)?
- - - Updated - - -
my two cents
אם לא הייתי ברור בדיונים אחרים, לדעתי המצבר שלך לא מסוגל להחזיק את המקרר לילה שלם.
מפה, הכל משחקים וכיוונונים אישיים (להקפיא ולהשאיר מחובר על טמפ' גבוהה יותר, להקפיא ולנתק, להניע לפני השינה, Power bank)
זיו, לגבי הagm, אמור להיות עמיד יותר בפריקות.
לשאר השאלות אני לא יודע לענות.
זו הזדמנות לכתוב עוד משהו שעומד לי על קצה הלשון כבר זמן רב:
המצבר מאבד עם הזמן מקיבולתו.
בנוסף, יש אחוז מסוים מהקיבולת שמתחתיו המצבר כבר לא יכול להתניע את הרכב. לצורך הדוגמא אני קובע שרירותית שזה 50 אחוז.
עכשיו, נניח שקיבולת המצבר שלכם היא 55 אחוז. אתם על הגבול, אבל אתם לא יודעים את זה. אתם משתמשים ברכב ביומיום והכול פיקס.
אתם בחניון לילה בדד, הרכב כבוי, טענתם סמארטפונים, קצת הארתם מחנה, המקרר צרך מעט, הכול ממש בקטנה, ובבוקר הרכב לא מתניע. באסה.
הדרך שלי להתמודד עם זה היא כמו שכתבתי קודם: מגיע לחניון לילה ומנתק מצברים. הרכב יתניע מחר, יהיה אוכל קר והכול מסודר. לא מניע את הרכב להטענה, לא בלילה ולא בבוקר, ולא מטריד את הציפורים והלטאות.
טלפונים, תאורה, וכו', מפאוורפק, או במקרה שלי, מסוללת ליטיום שנשחטה מאווטלנדר היברידי. 100 אמפר-שעה.
זיו, למה שהמצבר שלי לא יחזיק מקרר ללילה ? ..
אמרתם שהוא אוכל 2אמפר ללילה .. יש לי מצבר 70 אמפר /שעה .. ( שזה 10 אמ"ש יותר מהמקורי והמנוע שלי 1.5 ליטר .. לא 3 )) ונגיד לפי הכלל אצבע של חנן חצי מזה חייבים להתנעה, אז 35 אמפר לחלק ל 2 אמור להחזיק לי 15 שעות .. נניח .. זה לא המצב כי אני לא עוצר למחנה אלא הולך לישון 4 שעות באוטו כי חושך מידי לראות שיטפון ..
לא הבנתי למה זה יהרוג לי את המצבר .. ( ואם כן .. מה איכפת לי ? הוא חדש ובאחריות )
חנן, ברור לגמרי .. אני גם לרוב דואג להחנות בשיפוע כדי שאוכל להניע בדירדור .. וגם יש לי power pack להתנעה .. אני לא מודאג באמת . רק מנסהללמוד כללי התנהגות נכונים על מנת למקסם את המקרר ואת המצבר.
דורון, מה האוכל המומלץ לדעתך למקרים כאלו ? עד היום היה מנה חמה ואורז עם כלום ... אבל מעכשיו אני רוצה אוכל נורמאלי ... יש לי מקרר .. !!
אתה לא בכיוון של החשבון...
המקרר שלך אוכל 2 אמפר לשעה בערך.
המצבר שלך לא יניע מתחת ל 80 אחוז הקיבולת וזה גם יקצר את חייו.
במקסימום ותוך פגיעה במצבר יהיו לך כשש שעות מקרר
אם אתה רוצה לשמור על המצבר אז או שתנצק את המקרר בלילה ותן לו להיות צידנית או דתפעיל אותו על מצבר צרכנים לפריקה עמוקה.
אפשר להסתדר נהדר עם הפתרון הראשון.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כשיש לך אפשרות ונגישות להשיג סוללות ליטיום 100 אמפר שעה אז המצב דבש ואין דאגות...
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
ok .. התבלבלתי ב 2 אמפר לשעה / ללילה ..
ועדיין אני לא רואה בעיה .. מכבים או ניתוק על הרמה הכי גבוהה ..
קראתי את השירשורים הארוכים שארז ציין מקודם . ואני דיי מודע לנושא. ( מקווה לפחות ) ראיתי שם שבלילה פחות יש צורך בלהניע את המקרר. בטח אחרי שהולכים לישון וכבר לא פותחים את המקרר כל כמה דקות.
או להניע את המקרר עם האיוניק ..
אני תמה איך אני יכול לוודא שה power pack אכן מניע את האוטו .. אם אני מנתק מצבר ומניע רק מה PP זאת בדיקה נורמאלית ?
באיוניק מן הסתם יש מערך סוללות, לא אחת בודדת ...)