-
נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
יש לציין שרק ממש בזמן מתן הסטרטר היא דולקת וברגע שהרכב מתניע היא נכבית ולא נדלקת יותר כל עוד הרכב מונע.
כמובן שבלם היד מורד בטרם ניסיון ההתנעה ובכל זאת הנורה דולקת, על מה למעשה מעיד הדבר? יש מה לבדוק כשכזה דבר קורה?
נוזל בלמים בכוסית מלאה.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
תופעה חדשה או היתה תמיד?
איזה רכב?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
יש לציין שרק ממש בזמן מתן הסטרטר היא דולקת וברגע שהרכב מתניע היא נכבית ולא נדלקת יותר כל עוד הרכב מונע.
כמובן שבלם היד מורד בטרם ניסיון ההתנעה ובכל זאת הנורה דולקת, על מה למעשה מעיד הדבר? יש מה לבדוק כשכזה דבר קורה?
נוזל בלמים בכוסית מלאה.
הייתי משווה מול רכב דומה. איזה רכב יש לך?
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
תופעה חדשה או היתה תמיד?
איזה רכב?
לדעתי התופעה חדשה,מעולם לא הבחנתי בנורה הזאת דולקת בשום שלב/מצב.
שברולט קמארו 92 מנוע סמול בלוק 305 8 צילינדר עם הזרקת דלק חד נקודתית.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
הייתי מתחיל מבדיקת מפלס נוזל בלמים.
איתי
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
הנורה הזאת (!) היא גם נורת "אזהרה" כללית.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itayhi
הייתי מתחיל מבדיקת מפלס נוזל בלמים.
איתי
ציינתי בהודעה המקורית שנבדק נוזל הבלמים בכוסית ונמצא תקין.
לגביי הנורה אין לי מושג אם היא נורת "אזהרה" כללית או לא מאחר שמעולם לא נדלקה לי בשום מצב(נסיעה/עמידה/או בעת ניסיון התנעה).
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
כשבלם היד משוך, הנורה הזו דולקת?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
כן בוודאי, הנורה הנ"ל דולקת מיד "מהקליק" הראשון שמושכים את בלם היד.
אם היתה בעיה או כשל כלשהו במערכת הבלמים הנורה היתה צריכה להשאר דלוקה גם לאחר שהרכב כבר היה מונע,לא?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
תבדוק על הבוסטר בלם אם יש יוניט. אם כן, נתק אותו ותבדוק אם התופעה עדיין קיימת.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
אם יש לך מערכת ABS ,
בדוק נקיון קטבים במצבר או לחילופין המצבר חלש ובדרך להחלפה .
רענן
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
-
נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
תיפטר כבר מהטרנטה הזו... אין לך שבוע של שקט ממנה [emoji41]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
זה קצת כמו לגשש באפילה. תנסה להשיג את תוכניות החשמל של הרכב. עם שרטוט מול העיניים אפשר יהיה לראות מה מקצר את המינוס של הנורה במצב סטרט של הסוויצ'.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
אני מניח שהבעיה חשמלית מכיוון שהנורה דולקת לי בדיוק לשבריר שניה בעת מתן סטרטר וכבית מיד כשהרכב מניע או במהלך כל הנסיעה, אם היה כשל כלשהו מכני באחד מרכיביי מערכת הבלמים הנורה היתה דולקת קבוע,לא?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אני מניח שהבעיה חשמלית מכיוון שהנורה דולקת לי בדיוק לשבריר שניה בעת מתן סטרטר וכבית מיד כשהרכב מניע או במהלך כל הנסיעה, אם היה כשל כלשהו מכני באחד מרכיביי מערכת הבלמים הנורה היתה דולקת קבוע,לא?
לא מחייב.
תבדוק אם יש לך חיישן לחץ על הבוסטר(מתחת המשאבת ברקס) בלמים.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
תבדוק על הבוסטר בלם אם יש יוניט. אם כן, נתק אותו ותבדוק אם התופעה עדיין קיימת.
אני אבדוק מחר את העניין,
שמוליק, במידה ואכן יש יוניט, מה בעצם תפקידה?
אגב,אתה ונדב(שהגיב אחרון) מתכוונים לאותו החלק(חיישן לחץ)?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אני אבדוק מחר את העניין,
שמוליק, במידה ואכן יש יוניט, מה בעצם תפקידה?
אגב,אתה ונדב(שהגיב אחרון) מתכוונים לאותו החלק(חיישן לחץ)?
לא שמתי לב ששמוליק הגיב.... כנראה שמתכוונים לאותו דבר.
החיישן בדרך כלל מוברג לבוסטר, חיישן וואקום.
קרה לי פעם בטרופר שהנורה נידלקה וכבתה בנסיעה בלי קשר לכלום, אחרי בדיקה כללית שנימצא הכל תקין הוחלף החיישן הזה שעלה 50 שח אם אני זוכר נכון והתקלה ניפתרה.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
לא שמתי לב ששמוליק הגיב.... כנראה שמתכוונים לאותו דבר.
החיישן בדרך כלל מוברג לבוסטר, חיישן וואקום.
קרה לי פעם בטרופר שהנורה נידלקה וכבתה בנסיעה בלי קשר לכלום, אחרי בדיקה כללית שנימצא הכל תקין הוחלף החיישן הזה שעלה 50 שח אם אני זוכר נכון והתקלה ניפתרה.
אכן התכוונו לאותו החיישן.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אני אבדוק מחר את העניין,
שמוליק, במידה ואכן יש יוניט, מה בעצם תפקידה?
זה בעצם ואקומסטט, תפקידה להתריע על כך שלא מגיע ואקום למגבר הבלם (בוסטר).
גם אצלי היא השאירה את הנורה של הבלם-יד דולקת קבוע. יכול להיות שאצלך הסימפטום קצת שונה אבל המקור זהה.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
בדקתי היום את העניין,אין ישירות על הבוסטר עצמו שום חיישן/יוניט ,אבל מה שכן ברכבים ישנים ללא מערכת ABS ישנו חלק Brake Proportioning הנקראValve שזה למעשה "ווסת כוח בלימה אחורי" שתפקידו לווסת את נוזל הבלמים בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בהתאם לעומס ועליו כן הבחנתי באיזה קונקטור חשמלי בנוסף לצינורות הבלם הקשיחים,אוליי הוא מקור הבעיה?מכירים את הווסת הזה?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
גם ברכבים מהעשור הקודם לפחות דוגמת טרופר(אבל שם אין חיישן, יש אפשרות לכוון) יש ווסת בלימה שיושב מתחת הרכב ותפקידו לווסת את כוח הבלימה בין הקדימה לאחורה.
יכול להיות שזה קשור לנורה הזאת.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
אצלי הווסת הזה לא יושב מתחת לרכב אלא בתא המנוע ממש מתחת למסטר צילינדר ליד הבוסטר.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
אני אזרוק עוד כיוון.
ברכבים ישנים, היה על חלק מהכבלים נקודה עם מתכת, ורוכב שיושב עליה. כשהכבל מתוח (או משוחרר, תלוי בפונקציה), הרוכב נמצא בדיוק מעל המתכת ונותן חיווי מסוים (מדליק או מכבה מנורה.
חפש אם לא מתחבא לך משהו כזה ברכב. ייתכן שבסטארטר, כשהרכב רועד זה נותן חיווי בגלל ויברציות.
(תכלס, כיוון קלוש, אבל כבר שללת הרבה אחרים).
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אצלי הווסת הזה לא יושב מתחת לרכב אלא בתא המנוע ממש מתחת למסטר צילינדר ליד הבוסטר.
אם להסיט שניה את הדיון,
ההבדל בין רכב פרטי או ספורט לבין suv או מסחרי, הוא שרכב מסחרי/suv יודעים לקחת משקל. המשקל יושב כמעט תמיד ברובו על הסרן האחורי.
לכן ברכבים אלו, חוץ מווסת הבלימה שמחלק את העוצמה בין קדימה אחורה, יש גם ווסת תלוי עומס.
ברכבים הישנים שלנו, זה בד"כ מנגנון מכני טיפש, עם קפיץ, שחלקו האחד מחובר לסרן (או למשהו לא מוקפץ), והשני לשלדה (או למרכב). ברגע שהרכב מועמס המרכב יורד יותר, מזיז את הזרוע של הווסת והמנגנון יודע לאפשר בלימה יותר חזקה. כמובן, שבעת בלימה משקל עובר קדימה ויש לזה גם השפעה, אבל הרעיון הוא להתמודד עם משקל משתנה מאחור.
ברכבים פרטיים, נדיר למצוא כזה בגלל שאינם מיועדים לנשיאת משא. עם זאת לא יפתיע אותי למצוא כזה על רכב ישן. וזאת בנוסף, כמובן, לווסת הבלימה שקיים בכל רכב.
-
נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אצלי הווסת הזה לא יושב מתחת לרכב אלא בתא המנוע ממש מתחת למסטר צילינדר ליד הבוסטר.
אם אצלך זה כמו בעוד אמריקאיות ישנות (כמו cj ) יש שסתום חלוקה שעליו יש יוניט שתפקידו להדליק את נורת בלם החנייה במידה וישנה תקלה בבלמים. פעם נוספת שהנורה הזו אמורה להידלק זה כאשר הסוויץ פתוח ובלם החנייה משוך (יש סגירת מעגל - לרוב מגע מינוס לגוף) ואז הנורית אמורה להידלק.
התופעה שאתה מתאר שבה הנורה דולקת ולאחר התנעה היא חריגה. הייתי מנסה לבודד את התקלה על ידי ניתוק המחבר של היוניט משסתום החלוקה ובודק את ההשפעה, במידה וישנה השפעה הייתי גורר את הרכב למוסך שיידע מה לעשות עם אמריקאיות ישנות.
https://content.invisioncic.com/r242...c45c4a79ed.gif
עירא
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
נניח שבאמת היתה/יש תקלה כלשהי בבלמים הנורה לא היתה אמורה להידלק קבוע בלוח השעונים כל עוד הרכב מונע?
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
כן,
ובגלל זה כתבתי שהתופעה שאתה מתאר היא חריגה, ואם יש מערכת שאני לא הייתי מעוניין שיהיו בה תקלות חריגות היא מערכת הבלמים...
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
היומיום על שסתום החלוקה מתריע כאשר יש הפרש לחצים לא טוב בין שני המעגלים.
אם הוא מקור הבעיה (ניתקת אותו והמצב משתנה) ואם הוא דולק רק בזמן סטרטר, תבדוק אם יש הבדל כאשר אתה נותן סטרטר עם רגל על הברקס וללא.
אסף.
-
תגובה: נורת בלם יד בלוח שעונים דולקת בזמן מתן סטרטר,על מה מעיד הדבר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ybar
אני מניח שהבעיה חשמלית מכיוון שהנורה דולקת לי בדיוק לשבריר שניה בעת מתן סטרטר וכבית מיד כשהרכב מניע או במהלך כל הנסיעה, אם היה כשל כלשהו מכני באחד מרכיביי מערכת הבלמים הנורה היתה דולקת קבוע,לא?
לפי זה אני מצטרף לרענן, אם יש לך בעייה של מגעים במצבר או סתם מצבר חלש זה יכול להיות הגורם. הבדיקה של זה פשוטה: נסה להתניע כשאתה מחובר עם כבלים לרכב אחר שכבר מונע, או לבוסטר טוב. אם הבעייה נעלמת תמשיך לבדוק בכיוון המגעים/מצבר, ואם לא אז תמשיך בבדיקת מערכת הבלימה...