https://youtu.be/5ewWmErBfko
Printable View
העתיד של כל הרכבים הוא הנעה חשמלית.
אני מקווה שהעיצוב המכוער הזה, שמתקשר לעיצוב "עתידני", שמצמידים אותו לכל רכב חשמלי, כי גם החשמלי זה "עתידני", הוא לא העתיד של התעשייה.
אכן לא יפה בעליל הטנדר הזה. המספרים על הנייר מרשימים מאוד.
למה מה זה "יפה" בעיניכם?
מפלצות הפולסיייז עם דונמים של פלסטיק מצופה כרום?
אולי פלאי ה"עיצוב" המקושקשים מהמזרח הרחוק סטייל מיצובישי וטויוטה?
או אולי אופנת החזיתות הכועסות של הרנגלרים?................
למעט כמה פרטים קטנים, לטעמי הריוויאן הוא טנדר נקי ויפה מאוד. כמעט אלגנטי. כמובן הכל עניין של טעם.
הלייאאוט המכני פשוט מושלם - מנועים טבוריים בכל הגלגלים.
לא צריך ציריות, לא צריך נעילות, בעצם בכלל לא צריך דיפרנציאלים.
ים של מומנט אינסופי - אז לא צריך טרנספר וגם לא גיר.
אם זה העתיד אז הוא לא כל כך גרוע.
רנגלר הוא רכב יפה בעיני, טויוטה 80 ,טויטה FJ40, דיפנדר ויש עוד רשימה ארוכה.
רכב שטח בעיני לא צריך להראות עתידני, כמו שאמרת - עניין של טעם.
אין וויכוח לגבי הנתונים היבשים, הרכב הוא כנראה רכב מרשים מאוד.
ויש גם רכב שטח עם 7 מושבים:
https://www.caranddriver.com/news/20...uv-photos-info
הבעיה שאני רואה הם מתלים נפרדים ... מבחינת היופי, פחות אכפת לי.
למה מתלים נפרדים הם בעיה?...
מהלך מתלה?....
אם אין ציריות ומפרקים/פעמונים, אז אין שום דבר שמפריע למתלה לנוע לאורך מהלך ארוך יותר.
אם לכל גלגל יש מנוע משלו, אז מספיק שאפילו רק גלגל אחד יאחז טוב כדי שהאוטו ייסע.
בכל שאר הזמן, על הכביש כל מתלה נפרד עובד הרבה יותר טוב מסרנים חיים.
אני עם דרור, אם זה העתיד, אני רגוע.
חוץ מזה, אני פריק של שטחי אחסון חכמים והתא הזה בין הקבינה לארגז קנה אותי (מזכיר את הדלת התא בטרנספורטר דבל קבינה).
מעניין איך המנועים האלו מתפקדים בתוך בוץ, מים, חול עמוק, ענפים....
+1 לעיצוב. אהבתי.
אם אכן יספק את הסחורה באמינות וביצועים, זה משהו משהו.
הסיפור הזה עם מנוע לכל גלגל פותח עולם שלם של מתלים. מעניין מה יהיה כושר ההעמסה שלו ואיזה פתרון מקורי יעשה אותו רך במקביל.
האישיו העיקרי פה הוא כמה המנועים האלה באמת יהיו עמידים בפני בוץ ואבק ומים.
אם הם יידעו להתמודד עם זה,
זה יכול להיות פצצה.
מצטרף לאהבה של העיצוב הנקי.
קלאסי לחלוטין.
והסירטון הסקסי הסטרילי הזה ..
למרות שמראים ים וחול ואוהל .. לא מראים נסיעה שלא על סלול ... מה המשמעות ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
יפתרו את זה עם חומרים אקזוטיים קלים יותר ועם רכיבי מתלה באיכות גבוהה. ע"ע הבולמים החדשים בהיילקס של נמרוד.
נכון שזה נורא יקר. אבל כל העניין של רכב חשמלי כרגע זה גאדג'ט יוקרתי לעשירים בלבד.
ככל שהטכנולוגיה הזו (גם של המתלים) תרד אל העם, כך היא תהיה יותר זמינה ויותר זולה.
כל התדמית שנבנית בקפידה סביב רכב חשמלי היא של נקיון וסטריליות.
הכל סינטטי, בוהק, מצוחצח. חרישי, לא טבעי. ליכלוך וזוהמה לא נדבקים ובעצם לא קיימים בעולם המדומיין הזה.
הכל תדמיות גיא, רק תדמיות. הכל פייק.
במחשבה שניה, בעתיד ממילא יהיה אסור לך לרדת מהכביש. ברוב מדינות מערב אירופה זה כבר כך לא מעט שנים.
קצת אחר כך זה כבר בכלל לא יהיה לשיקולך או בחירתך, כי לא רק שלאוטו לא יהיו אמצעי שליטה - הוא בכלל לא יהיה שלך.
נראה לי שחלק מהמגיבים לא ראו את הסרט - הרוב נסיעת כביש אבל גם נסיעה בשטח, בין צמחיה, בבוץ, בחול, חצץ ואפילו מעבר מים.
(אבל אם לשרת התרבות מותר לפסול סרטים בלי לראות, אז מי אנחנו...)
אם כי נראה לי שמדובר בהדמיה ולא ברכב אמיתי...
יחד עם זאת, פרט לפרונט שנראה לי שהמעצב קצת התבלבל, דווקא אהבתי. כולל תאי האחסון ופתיחת דלת אחורית ש(לי) נראה שנלקחו מעולם היאכטות.
https://youtu.be/cALpN6PhvxE
https://youtu.be/sAG5bf_km2I
זה הרבה יותר מציאותי...
מכל בחינה. יותר יפה. יותר פרקטי... נראה הרבה יותר עביר... וגם הרבה יותר קרוב לפס הייצור.
אם גם כאלו יהיו בעתיד אז סבבה... עולם השטח יהיה רק יותר מעניין..
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
לפי הסרטון הזה יכולת מעבר מים בעומק של 0.92 מטר.
https://youtu.be/0eRCYhPy2Mw?t=32
נראה מרשים מאד!
הרכב קונספט נראה מצוין בנתונים(שימו בצד את העיצוב, אין לי ספק שישתנה עד לייצור).
למי שיש ממון, יש באירופה כבר היום LC79 חשמלי לגמרי עם מכניקה מוכרת ומוכחת.
130קמש בכביש וטווח לא רע.
נבנה במקור למכרות למניעת פליטות בתת-קרקע.
יש גם דיפנדרים חשמליים (סדנא שמסבה אותם ולא ייצור במקור).
לגבי משקל לא מוקפץ,
לפחות בהשוואה לסרן חי, יורדים שם הרבה רכיבים כבדים. (אם כי בסרן, הרבה מהמשקל לא קרוב לגלגל ורק חלק ממנו משפיע).
יש את זה גם בצורת SUV
https://youtu.be/bsdljQaGnAM
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
יש מפרקים וציריות ... המנועים נמצעים על השילדה ויש ציריה עם פעמונים שמעבירה את הכח לגלגל.
https://youtu.be/n3F-I-pLe_k?t=259
זה היה לא חכם כל כך אם המנוע (הכבד הזה) היה מחובר לטבור הגלגל(משקל לא מוקפץ), לדעתי המקום האידאלי בשבילו הוא על המשולש התחתון , ממש מעל קו הציר בחיבור לשלדה, מצביע למרכז ה cv בגלגל , תמיד נמצא באותה זווית של המשולש שיורד ועולה. כך אפשר להרויח גם מהלך מתלה גדול וגם משקל לא מוקפץ זניח.
fuck me
https://media.ford.com/content/fordm...ment-ford.html
RIVIAN ANNOUNCES $500 MILLION INVESTMENT FROM FORD; PARTNERSHIP TO DELIVER ALL-NEW FORD BATTERY ELECTRIC VEHICLE
ועכשיו Rivian מגייסת עוד 1.3 מיליארד (!) דולר.
הנה סרטון שיחה מפורט על הרכבים שנראים בשלים מאד. רבע שעה מעניינת, במיוחד הטנדר - הרבה יותר מרשים מהטנדר של טסלה.
https://youtu.be/QMfxJEfb4lw
רמת בשלות גבוהה מאוד. יהיה מעניין לראות מבחן שטח של הכלים הללו.
אבל אני רק שאלה... השקעתם כל כך בפרטים הקטנים, יצרתם פלטפורמה חכמה - למה עיצבתם חזית פוזלת וכל כך מכוערת? בסרטון הוא מדבר על הקונספט של "פנסי אצטדיון" שכל מי שיראה מיד יזכור ויקשר את הסגנון לחברה. אין בעיה... אבל לא הייתם מעדיפים שעיצוב ישאיר זכרון חיובי? [emoji848]
יש יוטיוב של מישהו שבדק עם טסלה איך מתקצר הטווח של רכב חשמלי בגרירה של נגרר כבד (קרוואן או דומה), שזה שימוש נפוץ מאוד לטנדרים בארה"ב.
הטווח התקצר דרמטית, לשליש ואפילו רבע מהטווח הרגיל, כלומר משהו כמו 100 - 150 ק"מ.
בקיצור טנדר חשמלי זה רעיון נחמד, אלא אם כן אתה מתכוון להשתמש בו.
https://www.youtube.com/watch?v=jhX3...8#action=share