האם לדעתכם יש טעם להוסיף תוסף יעודי לשמני הגיר\טרנספר\סרנים ?
אם כן על מי הייתם ממליצים ?
מיקי
Printable View
האם לדעתכם יש טעם להוסיף תוסף יעודי לשמני הגיר\טרנספר\סרנים ?
אם כן על מי הייתם ממליצים ?
מיקי
לא. תשקיע את הכסף בקניית שמן טוב, ולא צריך שום תוסף.
אסף.
אנא המלץ על שמן כזה 80W-90??
איזה חברות מומלצות?
זה CJ , לא משהו עדין ואנין טעם. כל שמן בצמיגות המצוינת יהיה מספק.
לא שווה להשקיע בשמן גיר איכותי יותר מידי בסיקס.
גם בגלל מחיר הגיר וגם בגלל העובדה שפעם אחת נכנסת למעבר מים עמוק ויש סיכוי שהשמן יהרס.
אגב, למרות שכל מה שנרשם פה דיי נכון, אני מקפיד אישית לשים רק שמנים יחסית איכותיים. כלומר, לא השמנים היקרים ביותר, ובוודאי לא סינטטיים, אבל שמנים מחברה מוכרת ולא אמריקן איגל ולעולם לא ac delco..
בסרן האחורי, אם הוא נעול, אני ממליץ על 85-140 (אם אני לא טועה בצמיגות). הנעילה עובדת שקט יותר.
לגיר הייתי מוסיף קסאדו.
לכל השאר? באמת שפשוט לא שווה מהסיבות שצויינו.
אבל אם בכל זאת, אז לסרנים אפשר להוסיף מוליקוט מקורי (משווק על ידי סונול בלבד).
למה???ציטוט:
נכתב במקור על ידי Moogi
(לגבי המוליקוט- אכן, התוסף היחיד ששווה משהו... אבל מיותר לחלוטין בסרנים המגודלים שלנו).
אסף.
למה?
כי בגיר יש בלאי גדול מאוד, בעיקר בגלל העברות ההילוכים.
גיר ב- CJ בד"כ נימצא ברמה מתקדמת זאת או אחרת של שחיקה כי הרכבים אינם חדשים והם עובדים קשה.
קסאדו לא רק על פי הגדרת היצרן אלא גם על פי ניסיון שלי מחדש עד רמה מסויימת גיאומטריה של החלקים באיזורי השחיקה העיקריים, זה נותן לנו עבודה חלקה יותר של הגיר ואורך חיים מוגדל.
היתרונות הם:
החומר שומר על תצורתו גם אחרי עשרות אלפי קילומטרים ואין צורך להוסיפו שוב לאחר החלפת שמנים.
החומר אינו משפיע כלל על תכונות השמן ומשתמש בו רק כנשא אל נקודות הבעיה.
החומר אינו נידבק למתכת באיזורים שאינם איזורים בהם מתבצע חיכוך רב ושחיקה כך שהוא מטפל רק בבעיות ולא נידבק אל שאר המכלול.
החסרונות:
המחיר, הכמות הנידרשת של החומר לגיר נעה בין 2 ל-3 טיובות בד"כ, המחיר הוא 113 ש"ח לטיובה לגיר.
קיימות כמובן טיובות לכל מיני מערכות והמחירים משתנים, אך למנועים לדוגמא זה יקר יותר.
תוסף נוסף ששכתי להזכיר שטוב להוסיף לתיבות העברה וסרנים זה BG MGC, חומר שמטרתו הפחתת שחיקה במיכלולים והחלקת פעולתם.
זה בדיוק המחיר לארבעה סינכרונים חדשים, שגם מתקנים את הגיר. יותר עדיף מבבא-קסאדו.ציטוט:
המחיר, הכמות הנידרשת של החומר לגיר נעה בין 2 ל-3 טיובות בד"כ, המחיר הוא 113 ש"ח לטיובה לגיר.
פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים.
שום תוסף לא "יחדש גאומטריה", יגדל ברזל או יצמיח שכל לג'ורג' בוש.
בשמן טוב יש את כל התוספים הנחוצים.
אני משתמש באופן קבוע בגיר בזה:
http://de.shop.schlecker.com/cgi-bin...=4037900028007
היתרונות הם:
החומר שומר על תצורתו גם אחרי עשרות אלפי קילומטרים ואין צורך להוסיפו שוב לאחר החלפת שמנים.
החומר אינו משפיע כלל על תכונות השמן ומשתמש בו רק כנשא אל נקודות הבעיה.
החומר אינו נידבק למתכת באיזורים שאינם איזורים בהם מתבצע חיכוך רב ושחיקה כך שהוא מטפל רק בבעיות ולא נידבק אל שאר המכלול.
החסרונות:
המחיר, הכמות הנידרשת של החומר לגיר נעה בין 2 ל-3 קופסאות בד"כ, המחיר הוא 200 ש"ח לקופסה.
למה?
לגיר יש בלאי גדול מאוד, בעיקר בגלל העברות ההילוכים.
גיר ב- CJ בד"כ נימצא ברמה מתקדמת זאת או אחרת של שחיקה כי הרכבים אינם חדשים והם עובדים קשה.
הקרם, לא רק על פי הגדרת היצרן אלא גם על פי ניסיון שלי מחדש עד רמה מסויימת גיאומטריה של החלקים באיזורי השחיקה העיקריים, זה נותן לנו עבודה חלקה יותר של הגיר ואורך חיים מוגדל.
ותוכיח לי שלא.... :twisted: :twisted: :twisted:
אסף.
חנן, מה שכתבתי זה מה שאפשר לשים, לא כתבתי שזה כדאי כלכלית.
COAS, אני דווקא לא חסיד של תוספים, אבל יש כמה שבכל זאת עושים עבודה טובה מעבר למה שהשמן מסוגל. הקסאדו לדוגמא אומנם לא מגדל ברזל אבל ממלא היטב רווחים לא רצויים בחומר מטאלוקרמי שחזק לא פחות ואף יותר מברזל. מה לעשות, גם טכנולוגית התוספים מתפתחת ומדענים עולים על דברים שלא היו לפני זה. חומר דומה אגב היה בשימוש במנועי VR6 כציפוי בתהליך היצור של המנוע.
ראיתי במו עיניי את החומר עובד (חלקים ממנועים שטופלו בו היו בעלי משטחים חלקים למגע היכן שלפני הטיפול היו חריטות מחיכוך, ממש רואים את צבע החומר בתוך איפה שהיו החריצים. מנועים הוציאו נתוני קומפרסיה וזיהום אויר טובים בהרבה אחרי הטיפול בחומר. גירים שרעשו או היו לקראת שיפוץ הושתקו וחזרו לעבוד חלק).
ואכן בשמן טוב יש את רוב התוספים הנחוצים, אבל לא תוספי "תיקון" ולא תוספי מניעת שחיקה ברמה שיגנו על המיכלולים מספיק לאחר חדירת מים או איבוד שמן רציני - במיקרים כאלה, מוליקוט (שדי זול) בדיפרנציאלים עושה את העבודה ומגן איפה שהאבץ שיש בשמן מתחיל להיכשל...
נצטרף להגיון "המדעי" שלטענתך עומד מאחורי המוצר/תוסף:
החומר נספח למקומות בהם יש חיכוך גבוה ולפיכך בעלי שחיקה מוגברת, הגורם לספיחה/ציפוי של התוסף לנקודות אלה הוא החום העודף לעומת חלקים אחרים קרים יותר.
-באיזה טמפרטורה מדובר? יש תיבות הילוכים שעובדות בטמפ' גבוהות בהרבה מאחרות, האם באלה החומר מצפה את כל חלקי התיבה?
-מה יקרה אם תיבת הילוכים של CJ תתחמם מעבר לנורמלי? האם גם אז כל חלקי התיבה יכוסו?
לטענתך החומר אינו מגיב עם השמן, האם הוא מגיב עם התוספים? או רק בריכוז מסויים של תוסף X? אם אכן ישנה תגובה אז עם איזה שמן? האם היצרן בדק אפשרות לתגובה שלילית עם כל סוגי השמנים והתוספים של כל היצרנים?
תעשיית התוספים מתפתחת, לטענתך יצרן קטן ממזרח אירופה מחזיק בטכנולוגיה טובה יותר מיצרני שמן ענקיים כמו מובייל של וכו? ואם כן, כמו בשוק המחשבים, סטארט אפ מצליח ומוכח כזה לא היה נקנה על ידיי אחד מהנ"ל?
התחרות בתחום הדלק/שמן דיי אגרסיבית וכל יתרון ולו הקל ביותר מאומץ על ידיי החברות. אלה משקיעות הון בפיתוח תוספים לשיפור השמן והדלק במקביל להוזלת עלויות.
מוצר שיוצא מאחד המפעלים הגדולים הוא מוצר שלם, מכלול, שהושקעה לא מעט מחשבה באיזון התוספים שבו והתאמה למפרטים בינלאומיים. כל תוסף לשמן כזה יכול או לגרוע או לא להוסף כלום.
בקיצור, כשמדובר בשמן איכותי, כל המוסיף גורע.
התוספים מהסוג הזה עושים רק נזק.
הם מצפים ברמה לא אחידה ומשאירים אחריהם עקבות גבישיות ששוות ערך לחול בשמן.
מכילים פולרנים שנותנים חיכוך עדיף אבל לא מסוגלים לעמוד בטמפרטורות גבוהות מתפרקים והופכים לכל מיני צורות מוצקות.
חלקם נוטים להתנפח וזה בכלל הכי גרוע.( PTFE )
לגבי המוליקיוט, הוא תוסך טוב ומוליקיוט חברה בעלת שם.
LM משווקים תוסף דומה ( MOS2 ) באיכות טובה אך אני לא יודע מי יותר טוב מבין שניהם.
בעיקרון המולי עובד מעל תוספי האבץ ( ZDDP וכו.. ) וגורם להגנה מסויימת וטיפול נגד בלאי בתנאים נורמלים ומוריד את העומס.
כאשר התנאים הופכים לקשים יותר הוא מוריד את החיכוך אבל נגד בלאי הוא כבר הרבה פחות יעיל.
ידוע שבתעשיית המנועים משתמשים בחומרים דומים בתהליך יציקת המנועים אבל זה שונה לגמרי בעיקר כי התהליך מבוקר, הרבה יותר איכותי מבחינת חומר גלם, ומשמש בעיקר לציפוי ראשוני.
אגב, תוספים מסוג MoS2 קיימים בשמנים היקרים- כבר בתוך השמן. וכמו שכתבתי למעלה- אם יש תוסף אחד ששווה משהו- זה התוסף. לא עולה הרבה- ובתנאים רבים עושה את העבודה. ברם, לגלגלי שיניים הגדולים שיש בממסרות והסרנים שלנו- די מיותר.
אסף.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי ערן המסוקס
ערן - למה הפסילה הגורפת של "אמריקן איגל" האם השמן הזה כה גרוע ?
עכשיו, אני מניח שאצטרך לרוקן את הדיפרנציאלים ולהחליף את כל השמנים גם בגיר ובטרנספר.
למדתי משהו מועיל מהשרשור הזה.
מיקי
יוגי, אם כבר מילאת את המכלולים עם שמן של אמריקן איגל, זה לא נורא. הדיפ' האחורי, הקדמי, והטרנספר שלי, חיו יפה גם עם השמן הזול הזה. אלה מכלולים קשוחים ואמינים ביותר. גם ככה השמן מוחלף בתדירות דיי גבוהה, אז עד ההחלפה הבאה (מקסימום שנה, אבל כנראה שפחות, ומעט קילומטרים), תשאר איתו.
לגבי השמן הזה בגיר, הייתי מתאמץ ומחליף רק אותו בשמן איכותי ככל האפשר. הגיר, בניגוד לשאר המכלולים הקשוחים והאמינים הרכב, הוא נקודת התורפה.
יש בשוק הרבה שמנים ממוחזרים. בלי להיכנס למותגים ספציפיים, זה שכתוב עליהם "אמריקן" לא אומר שהם לא ממוחזרים בתורכיה.
אסף.
מה שמעניין זה: האם אחרי המחזור הם עומדים בתקנים שרשומים עליהם?
אם כן, אז שיהיו ממוחזרים. יותר טוב לכולנו.
הבעיה עם השמנים הממוחזרים שקשה יותר לבדוק באופן עקבי את איכותם. בניגוד לשמן שמייצרים מול תקן מסויים, ובתהליכים קבועים- בשמן ממוחזר חומרי הגלם קובעים את איכותו- ואי אפשר לשמור על רמה קבועה.
מעבר לזה, שאם על בקבוק של MOTUL רשום תקן מסויים- אין לי בעיה להאמין להם. אם על שמן של "שוקי שמניו ובניו בע"מ" רשום תקן- קצת יותר קשה לי להאמין לזה שהוא עמד בבדיקות (להדפיס מה שרוצים על האריזה כל אחד יכול).
אסף.
COAS, קסאדו אינו מגיב עם תוספים, למרות שתוסף פולדיין יכול לגרום לו פשוט לא לעשות את העבודה מכיון והוא לא יצליח להידבק למתכת.
נכון מה שאמרת על תוספות לשמנים טובים בכללי, כל המוסיף גורע, רק שקסאדו לא בא לטפל או להתערבב עם השמן.
מלבד זה נדיר למצוא שמנים 80W90 באיכויות גבוהות בארצנו.
אגב, לקסאדו יש גם שמנים איכותיים (על פי טבלת הנתונים של השמן) לגיר ולמנוע, אך זה עדיין לא הגיע ארצה (הגיע רק לגיר אוטומט בינתיים)...
KD2, מדהים אותי איך כל פעם מחדש יש לך מה להגיד על חומר שאינך מכיר.
אם כבר יש חומר שיכול להתייבש ולהתפורר לחול במנועים בטמפ' גבוהות זה MOS2 ומוליקוט, דבר שכבר קרה יותר מפעם בתוך מיסבי טורבו ולכן אני לא ממליץ על החומר למנועים עם מגדש טורבו.
הקסאדו לעומת זאת נישאר כג'ל נוזלי ששוחה בשמן ותלוי לא רק בטמפ' אלה גם בלחץ וכנראה עוד כמה פרמטרים (לא הינדסתי את החומר). החומר איננו מתפורר לחול והוא יוצר שיכבה אחידה וחלקה.
המהנדס הראשי של חברת תעבורה (שייבאה את החומר בעבר והשתמשה בו בכל צי הרכב שלה כבר כמעט 3 שנים) הסביר לי פעם את אופן פעולתו של החומר ואת היתרון שהוא לא סתם נידבק למתכת חמה. את ההסבר המלא אני לא ממש זוכר, אבל שביעות רצון כזאת לא ראיתי מאף מהנדס בנוגע לתוסף כלשהו מלבד מוליקוט.
חשוב לציין, מוגי, שהמהנדס הראשי של תעבורה היום מאוד לא מרוצה מהקסאדו. מתברר שהם שינו משהו בהרכב של החומר (אנ לא בקיא בפרטים, ולכן לא אוסיף).
ראיתי לפחות מנוע אחד שקסאדו שיפר את הבדיקות שלו באופן משמעותי (בדיוק כמו תוסף "דבש") לזמן קצר- ואז המנוע מת. קסאדו הוא לא תרופת מניעה. זו לא תרופה למנוע מת. זו לא תרופה לגיר מת. זה מקסימום יכול להאריך במעט את חייו של חולה סופני.
אסף.
MOOGI
MOs2 קיים בכל שמן מדרגה SJ בריכוז נמוך ועד SM בריכוז הכי גבוה כחלק מהתקן.
טמפרטורת הפירוק של החומר הזה הרבה יותר גבוה מהטמפרטורה במיסב מגדש טורבו בחלקים החמים ביותר שלו.
אם יש כמות בוצה ושמן צמיגי מידי אז בטח שהוא ישרף ויעשה נזק כי הזרימה לא תקינה והבוצה נשרפת וגורמת לחימום יתר.
ה"קאסדו" הזה הוא לא מוצר יחיד ומיוחד קיימים עוד 200 כמוהו בשוק, כמו שאסף אמר הם שווי ערך לתוספי דבש.
רובם מלאים בפולרנים ובPTFE שבטווח הארוך ( זה שהמעבדה לא בודקת אותו לרוב ) הורסים כמו גרגירי חול.
אתה צודק שהתוסף נשאר במצב ג'ל אבל אני מדבר על התוסף כאשר הוא נדבק למתכת וממלא אותה.
לכל החומרים הקרמיים האלו יש יתרונות וחסרונות.
החסרונות הם שהם יוצרים הרבה חיכוך בציפוי שלהם ( בגלל זה מכניסים פולרנים או PTFE ).
והם נוטים להתפורר ( ומכאן הדמוי חול ).
חוסר יכולת לתפקד טוב ויעיל בתנאים של חיכוך גבוה.
מצד שני הם יכולים לעבוד מעולה מול תנאים של בלאי גבוה ויכולים לעבוד כמגן כל עוד הם לא מתחממים ומחזורי העבודה נמוכים, יכולים לספוג לחץ גבוה מאוד.
אסף, אני לא יודע למה המהנדס הראשי של תחבורה פתאום אחרי זמן די רב לא מרוצה מהחומר וגם לא ידעתי על כך, אבל אני יכול לנחש שאולי בגלל הסיבה שלקחו להם את זכויות היבוא והשיווק בלי לשים עליהם.
קסאדו בפירוש לא דומה לתוסף דבש, קסאדו מטפל במתכת ותוסף דבש משנה את תכונות השמן.
KD2 , אם אתה לא מכיר חומר, עשה טובה, אל תנחש על מה מדובר ואל תתן הערכות שגויות ולא נכונות לחלוטין.
שוב אתה ניכנס לדיון שלא חשוב כלל במקום שהשאלה המקורית שהיתה מה אפשר להכניס לתיבות העברה.
זה לא מה שכתבתי. תקרא שוב.ציטוט:
כמו שאסף אמר הם שווי ערך לתוספי דבש
לגבי הXADO נשפכו כבר המון מילים (כולל שרשור שלם כאן בפורום), ואני מבקש לסיים כאן את הדיון בנושא, אלא אם כן למישהו מכם יש הוכחות לגבי יעילותו. ואני מדבר על בדיקת מעבדה שמודדת הרבה פרמטרים לאורך זמן- לא רק קומפרסיה במנוע.
אסף.
ערן,
תחפש בג'יפטריפ לגבי החומר, עלה שם מי שהציג את עצמו כמהנדס של "תעבורה" שטען כי הם הספיקו מיוזמתם לשווק את החומר אחרי שהבינו שנעשו בו שינויים ממה שהם שיווקו בעבר.
אין לי בדיקות מעבדה שמודדת הרבה פרמטרים לאורך זמן מלבד זיהום אויר, קומפרסיה, כ"ס ומומנט.
זה גם לא ממש חשוב לי כי אני לא יבואן קסאדו אלא סתם פשוט מרוצה ממנו.
מה שיש לי זה את הבדיקות הפשוטות האלה, גירים ומנועים שעובדים כמו חדש וחלקים שטופלו עם קסאדו וניראים מרשים. יש גם ירידה ממשית בצריכת שמן במנועים האלה אפילו אחרי החלפות שמן.
כמו כן השמן אחרי החלפה נימצא בלי גרגירים שניראים בעיין או במישוש או בסינון מכני גס.
מעבר לזה, אין לי מה להוסיף כי אלה ביחד עם הצהרות החברה זה כל מה שיש לי.
דורון, מכיון ואני מכיר את המהנדס הזה אני פשוט אשאל אותו, אבל הסיפור שמוכר לי מכמה גורמים שאני די סומך עליהם הוא שלקחו להם את הזכויות מתחת לאף וזאת עילה לא קטנה להשמיץ את החומר...
אפשר גם להסיק באותה מידה של הגיון שלקבל מהם המלצות כשהם עוד היו משווקי החומר, זה גם לא רעיון מי יודע כמה...ציטוט:
הסיפור שמוכר לי מכמה גורמים שאני די סומך עליהם הוא שלקחו להם את הזכויות מתחת לאף וזאת עילה לא קטנה להשמיץ את החומר...