תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
אפשרות נוספת - התקנה מקומית כלשהיא עם סיכוי גבוה שמדובר במערכת איתור או מניעת גניבה כלשהיא. כאשר הסוללה שלה גמורה היא צורכת זרם ממצבר הרכב.
אם אכן כך אז ניטרול המערכת או החלפת הסוללה שלה לחדשה ישפרו משמעותית את המצב.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
אצלי היתה אותה בעייה של זליגה.
בהמלצת החשמלאי הוכנסה מערכת השמע תחת כנפי הסוויץ והבעייה נפתרה.
כלומר - לא ניתן לשמוע עם סוויץ סגור בניגוד לעבר.
מדובר בסה"כ בהחלפת חוט חשמל מזין מתח של הרדיו (החוט קיים בצמת החשמל של המכשיר).
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
תוציא את הממסר. אם לא נעלם לך שום תפקוד, פתרת את הבעיה.
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
היי רומי.
כפי שהוסבר במקרה זה אין קשר למערכת השמע (שהרי למרות שנותקה המשיך זרם זליגה...), למרות שגם היא על אותו פיוז.
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
אבל רשימת שהפיצול הוא מה חיבור המוליך למערכת השמע. רומי כנראה התכוון שתעביר את כל הקו הזה לעבור לאחר הסוויץ'.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
אני לא רוצה להעביר את כל הקו (לפני הפיצול) לסוויץ, היות שאיני יודע תפקיד הממסר. אולי הוא כן אמור לעבוד גם בלי סוויץ, אך לא באופן קבוע. אין לי מושג מה מטרתו....
רק במצב ברירת מחדל אעשה זאת.
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
אפשרות נוספת - התקנה מקומית כלשהיא עם סיכוי גבוה שמדובר במערכת איתור או מניעת גניבה כלשהיא. כאשר הסוללה שלה גמורה היא צורכת זרם ממצבר הרכב.
אם אכן כך אז ניטרול המערכת או החלפת הסוללה שלה לחדשה ישפרו משמעותית את המצב.
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
+1.
אם החשמלאי מכיר למה הוא לא בדק את הנ"ל?
למה לא לבדוק לאן ממשיך הקו עם הממסר, מה הוא מזין?
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
תוציא את הממסר. אם לא נעלם לך שום תפקוד, פתרת את הבעיה.
מה שהוא אמר.
(אבל בדיוק מה שהוא אמר ואני לא מצליח להבין למה זה עדיין לא קרה...)
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
אף פעם לא עקבתם אחרי חוט?
תמיד מצליחים עד נקודה מסוימת, ואז הוא נעלם בתוך צמה או תעלה או דיפון שאתם יודעים שאם תתחילו לפרק, תצטרכו לפתוח חצי אוטו. מסוג העבודות שאי אפשר לדעת איך יגמרו, ואתם תעדיפו לעשות הכל כדי לא להתחיל איתן....
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
בדיוק אייל.
עדכון:
פירקתי עכשיו את ה"פיוז", ואני קולט שהנעילה המרכזית, ותאורה פנימית (ללא סוויץ) אינם עובדים (חוץ מהמערכת כמובן). מעניין שלא שמנו לכך לב בבוקר....
אם כן, אולי המוח של הנעילה גורם לזליגה? איך זה קשור לממסר?
דיברתי עם החשמלאי בטל' עכשיו וספרתי לו זאת. הוא אמר לי שהוא כבר דיבר עם משהו על העניין, והוא יודע מה לעשות כדי שלא תהיה זליגה. אך הוא לא ידע שזה קשור לנעילה מרכזית. מעניין איך הוא יודע מה לעשות, בלי לדעת את האחראי לזליגה. אני מקווה שהוא לא התכוון פשוט לחבר את הממסר הנ"ל לאחר הסוויץ (כמו שהוצע פה באופן זמני), שהרי מלבד זה שזה לא פותר את התקלה, זה גם לא שייך במקרה הזה, שהרי זה קשור לנעילה המרכזית שאמורה לעבוד בלי סוויץ.
בקיצור ספיקות ע"ג ספיקות.
מה דעתכם?
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
תבדוק אם אין לך אור דולק קבוע בתא המטען או תא הכפפות.
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
עדכון:
עליתי על התקלה! לא יאומן....
לא אלאה אתכם בסיפורים, למה, ואיך הגעתי לכך....
שורה תחתונה: מצאתי שבאוטו הנ"ל יש מעין כפתור שעולה\יורד, בעת פתיחת\סגירת מכסה המנוע (כמו הכפתור שנמצא ליד כל דלת שמתריע על דלת פתוחה) לא היה לי (ולא לחשמלאי) מושג על הכפתור הנ"ל. כנראה כפתור שאמור לבקר על כך שהאוטו כולו סגור.
מסתבר שבגלל שהמכסה פתוח והכפתור למעלה, לכן הממסר ממשיך לפעול, ואינו כבה עד לחיצה על הכפתור (ע"י סגירת המכסה) ונעילת הרכב.
הדבר נבדק הן באופן פיזי (ישבתי באוטו כאשר משהו היה מבחוץ, הקרבתי את האוזן לאזור הממסר, וכאשר נעלתי את האוטו וחבר לחץ מבחוץ שמעתי קליק שהממסר נכבה, ולהפך.) הן ע"י מדידת הזרם.
ולכן מסתבר שהכול תקין ואין שום זליגה. פשוט הבדיקה נעשתה תתמיד כשהמכסה מנוע פתוח.....
מקווה שהשרשור הנ"ל יעזור למשהו בעתיד....
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
קוביבוי
עדכון:
עליתי על התקלה! לא יאומן....
לא אלאה אתכם בסיפורים, למה, ואיך הגעתי לכך....
שורה תחתונה: מצאתי שבאוטו הנ"ל יש מעין כפתור שעולה\יורד, בעת פתיחת\סגירת מכסה המנוע (כמו הכפתור שנמצא ליד כל דלת שמתריע על דלת פתוחה) לא היה לי (ולא לחשמלאי) מושג על הכפתור הנ"ל. כנראה כפתור שאמור לבקר על כך שהאוטו כולו סגור.
מסתבר שבגלל שהמכסה פתוח והכפתור למעלה, לכן הממסר ממשיך לפעול, ואינו כבה עד לחיצה על הכפתור (ע"י סגירת המכסה) ונעילת הרכב.
הדבר נבדק הן באופן פיזי (ישבתי באוטו כאשר משהו היה מבחוץ, הקרבתי את האוזן לאזור הממסר, וכאשר נעלתי את האוטו וחבר לחץ מבחוץ שמעתי קליק שהממסר נכבה, ולהפך.) הן ע"י מדידת הזרם.
ולכן מסתבר שהכול תקין ואין שום זליגה. פשוט הבדיקה נעשתה תתמיד כשהמכסה מנוע פתוח.....
מקווה שהשרשור הנ"ל יעזור למשהו בעתיד....
לא הבנתי....
איך ולמה תהיה זליגה כזאת? אתה חונה כשמכסה המנוע פתוח?
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
לא הבנתי....
איך ולמה תהיה זליגה כזאת? אתה חונה כשמכסה המנוע פתוח?
לא...אין למעשה זליגה כאשר מכסה המנוע במצב נורמלי (סגור). הבעיה היתה שהבדיקה נעשתה מבלי לנטרל את המגען של מכסה המנוע...
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
חברים תקשיבו לתעלומה:
ראשית כל: כל מה שכתבתי למעלה נכון.
הבוקר הלכתי לחשמלאי רכב, ע"מ להראות לו את מה שגיליתי וכו'.
הוא רצה לראות את זה במכשיר מדידה, ולכן הוא חיבר אותו בטור למצבר.
סגרנו ונעלנו את האוטו, לחצנו על הכפתור, ו..... אין כל תגובה\השפעה.
זרם זליגה עדיין מופיע, ולא נשמע שום קליק מאזור הממסר?
עוד לפני שהוא הספיק להטיח בי שאיני יודע ושטעיתי וכו'.
בקשתי ממנו שייתן לי רגע לבד עם האוטו לבדוק מה קורה פה. לא ויתרתי, ניסיתי כמה פעמים ולא הלך. ואז החלטתי לנתק את מכשיר המדידה, ולחבר ישירות את הכבל למינוס, ושוב בדקתי: מסתבר שכאשר כבל המינוס מחובר ישירות למצבר, אז הכפתור (שבמכסה מנוע) משפיע, נשמע קליק מהממסר. ואילו כאשר מד הזרם מחובר בטור בין מינוס המצבר לכבל השלילי, אז הכפתור לא משפיע, והממסר ממשיך לפעול. הדבר נבדק כמה וכמה פעמים. (כשאני בצעתי בדיקה בבית וראיתי גם שאין זליגה באמצעות מדידה, אני בצעתי את המדידה ב"אמפרמטרצבת", כך שלא ניתקתי את הכבלים מהמצבר, ולכן תמיד הייתה השפעה לכפתור.).
החשמלאי ראה, ונוכח לדעת שאני צודק. הוא לא האמין למראה עיניו.... אין לו כל הסבר לתופעה הנ"ל.
אז מסתבר שאין זליגה, ושהכול תקין. אך נשארנו פה עם תעלומה מוזרה!!!
אם יש למישהוא איזה הברקה או רעיון. אשמח מאוד לשמוע!
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לא...אין למעשה זליגה כאשר מכסה המנוע במצב נורמלי (סגור). הבעיה היתה שהבדיקה נעשתה מבלי לנטרל את המגען של מכסה המנוע...
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
כן, אבל הוא טוען שהיתה לו זליגה והמצבר מתרוקן בחניה.... אלא אם כן הוא חונה עם מכסה מנוע פתוח...
משהו לא מובן פה.
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
דרך הטסטר לא עובר מספיק מתח בשביל להפעיל את הממסר?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
דרך הטסטר לא עובר מספיק מתח בשביל להפעיל את הממסר?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הוא טוען הפוך. שהממסר לא מתנתק אלא נשאר דרוך קבוע עם המכשיר מדידה.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
לנדב: לא קבעתי חד משמעית שהמצבר מתרוקן עקב פריקה. חשבנו על כך בגלל שחשבנו שהייתה פריקה. אך כעת שמסתבר שאין פריקה וכנ"ל, אם כן המצבר פשוט סיים את חייו.... (ברור שאני חונה עם מכסה מנוע סגור...חחחח)
לבועז וטל: איני יודע אם המפסק נורמל פתוח או סגור, אני רק יודע ששומעים ולא שומעים את ה"קליק". יכול להיות באמת שהוא נורמל סגור, ואז תפקיד הלחצן (שבמכסה המנוע) הוא דווקא כן להפעיל את הממסר ולפתוח את המעגל. וממילא זה יסתדר עם הכיוון שלך בועז, שהיות שיש מכשיר מדידה בטור, חסר מעט מתח (בגלל חלוקת המתח) להפעלת הממסר וכו'.
אך הכיוון הזה לא נראה לי משום: א)מד זרם בעל התנגדות אפסית, כך שלא נופל עליו שום מתח. ב)מדוע שכל הרכיבים יעבדו כשורה למרות מד הזרם שבטור, ודווקא הממסר לא? ג) אם הממסר נורמל סגור, וא"כ תפקיד הלחצן להפעיל את הממסר בנעילת האוטו וסגירת המכסה מנוע. אם כן יצא שיש צריכת זרם בלחצן ואוטו סגורים. ואילו במד זרם (אמפרמטרצבת) הזרם אפסי ביותר.
אולי......
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
המפסק הזה הוא מפס לחוט יחיד?
כזה שמוביל לחוט בעצם גןף בעת הפתיחה?
במידה וכן אז בזמן המדידה תן גישור של מינוס ישירות לכבל לאחר שהפרדת אותו מהמפסק. ( כך המינוס לא יתפזר לעוד צרכנים).
אם צדקתי אז תחזור לשמוע את הממסר ואל תחזור לחשמלאי שלך.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
תגובה: מצבר ממשיך לפרוק....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אתה יודע אם זה נורמל פתוח או סגור?
הוא טען שלא שומעים את הממסר כשהטסטר מחובר בין המצבר להדק השלילי
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אין לזה משמעות.
בכל אופן לא מאפיינים ממסר באופן הזה, מפסק/מגען כן, ממסר לא.
צריכת הזרם היא מדריכת סליל הממסר וזה לא משנה מה תצורת המגעים שלו.
אלא אם כן, הכוונה בשאלה היא למפסק...
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk