אהלן,
נתקעתי בבוץ בצמוד לבסיס הצבאי של יסודות מדרום לכביש 3 לא רחוק מהמפגש שלו עם כביש 6. אני עם סובארו xv ללא כבל או כננת. מישהו עם רכב יותר רציני נמצא באזור?
תודה !
רן
Printable View
אהלן,
נתקעתי בבוץ בצמוד לבסיס הצבאי של יסודות מדרום לכביש 3 לא רחוק מהמפגש שלו עם כביש 6. אני עם סובארו xv ללא כבל או כננת. מישהו עם רכב יותר רציני נמצא באזור?
תודה !
רן
תפתח קריאה גם ב"תופעת טבע".
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תיצור קשר עם תופעת טבע. זה הכי מהיר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גיא אתה גם מתנדב ב"תופעה"?
באיזה אזור אתה?
אני יוצא לפחות לקריאה/חילוץ אחד בשבוע[emoji869]
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
תודה אביב. אעשה זאת
ריספקט[emoji106][emoji146]
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
למרבה הצער הם לא מחלצים רכבי חברה... אז אם מישהו במקרה באזור ופנוי...
רן הוא חבר וותיק שלי. לצערי אני עם אופניים בדרום, רחוק כמה שעות מהרכב, ולא אוכל לעזור לו בקרוב.
ישמח אותי מאוד אם גולש מהאתר שנמצא באיזור יוכל לעזור לרן.
0547833139
אם קצין הרכב שלך מאשר הם יחלצו אותך (למיטב ידיעתי)
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אני לא בבית. אם לא ימצא פיתרון עד אז, אגיע סביב 1600 להוציא אותך.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
[QUOTE=גיא;829186]אולי כדאי לתת מיקום כי אני לפחות לא הבנתי אפילו איפה זה בארץ.
Sent from my iPhone using Tapatalk[/QUOTE
בסיס נחל שורק , יורדים מכביש 6 במחלף שורק ופונים מזרחה
יסודות זה הישוב ליד
יצאנו לכיוון רן
חולץ
https://imagizer.imageshack.com/v2/8...921/rgRyr0.jpg
זו הזדמנות לומר תודה, שוב, לאייל וסביון, שהגיעו עם המשפחות לעזור. לצערם :) הקדמתי אותם מעט.
שווה גם לציין את החשיבות של כבלים נוספים בסיטואציה כזו. על מנת שלא לנסות לחלץ כשאני בתוך תא השטח הבעייתי, פרשנו כבל של 35 מטר ורצועה של שישה מטר. ההיילקס היה ממוקם באיזור כמעט יבש. אם היה צורך אז היו לעזרתנו גם כבל של 50 מטר, כבל של 15 מטר, ועוד 30 מטר של כננת, ורצועות, 145 מטרים בסה"כ.
עם כמות כבלים כזו יכולת לגרור אותו מהבית...
איפה צברת כל כך הרבה והאם הם תקניים לגרירה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לאן חיברתם הרצועות בxv?
חילוץ מהפרונט או מאחור?
מקדימה עוד יש (לפחות בפורסטר) זוג טבעות מתחת יחסית קרוב מדי לטמבון, מאחור לא ראיתי שיש טבעות ובאמת תהיתי מה עושים בשעת הצורך.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
מכיר, לא מציאה נקודה זו...
מקדימה לפחות יש טבעות
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
חיפשנו מקדימה, אולי פספסנו. התנאים הקשו על החיפוש.
הרבה אומץ צריך כדי להכנס לשם עם xv.
עברתי שם המון פעמים עם דיפנדרים, וגם אז זה היה עם דפיקות לב ומלחמה. יש שנים שבהן ניתן להצמד לגדר של הבסיס ולעבור יחסית בקלות,
יש שנים שבהן אתה נשאב לשלולית בכל מקרה.
מעניין אם תוספת רצועות גומי לגלגלים הייתה עוזרת לרכב לתפקד בבוץ ומונעת התקעות.
כמו שרשראות שלג רק מגומי, ייעודי לבוץ. יש ערכות כאלה...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
יש גם ערכת אזיקונים חד פעמית שנועלים על הצמיג ויש מין כפות שגורפות את השלג / בוץ ..
שקלתי לרכוש .. שיהיה ..
כמו זה
https://www.ebay.com/itm/Reusable-Un...:pf:0&LH_BIN=1
הבעיה עם האזיקונים האלו היא שבניגוד לשרשראות, ברגע שאתה נוסע איתם קצת מחוץ לבוץ הם נוטים להקרע (עלית על דרך עם קצת אבנים).
הנסיון מראה שבד"כ אמצעי שלא הרכבת כשנכנסת לשטח, אתה תתעצל, ובסוף תרכיב אותו אחרי שכבר נתקעת. במקרים כאלו (ובמקום המדובר זה ככה) אתה מהר מאוד על הגחון עם גלגלים באוויר. ואז כבר לא יעזרו אזיקונים.
אגב,
האפקט של שרשראות בבוץ הוא לא פחות ממדהים.
עשינו פעם ניסוי בבוץ של עמק כלשהו. שני רכבים זהים, אחד עם שרשראות. הרכב עם השרשראות פשוט סחב כמו טרקטור, גם בשלב שבו הסרן כבר התחיל לדחוף כמויות יפות מאוד של בוץ.
יש ערכות עמידות יותר מהאזיקונים, עליהן אני מדבר כמובן.
הבוץ נערם ובסוף פוגע בכנף ואו עוצר הגלגל... אבל דיה לצרה בשעתה...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk