-
בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
אני משתעשע ברעיון להרכיב על הטרקטור שלי זרועות אחוריות. מדובר על טרקטור תעשייתי שאמנם יש לו מערכת הידראולית אחורית אבל הוא לא מגיע עם זרועות. יש לקנות זרועות מקוריות, הבנאדם שיש לו חלק מהן רוצה סכום מפגר על 3 חתיכות ברזל שלוקח שעתיים לייצר.
לא ברור לי מאיזו פלדה הן בנויות.
במקרה שלי, לא מדובר על טרקטור לחריש (אני אטגן את הגיר) אלא יותר בשביל לשים מכסחת ומרסס אחורי עם בום.
אני מעריך את המשקל עליהן בסביבות הטון מקסימום וגם זה רק כשאני ארכיב את המשקולת נגד לכף (כי אחרת אני מתהפך).
קראתי שאפשר להשתמש ב4140 ובA36, שתי פלדות שונות לחלוטין. יש כאלו שהציעו גם זרועות חלולות עם עובי דופן עבה במיוחד.
אשמח לתובנות.
תודה
מיכה
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
3 חתיכות ברזל שלוקח שעתיים לייצר.
מיכה
3 חתיכות ברזל תייצר אותם
ותתקין עליהם מערכת
תעשה סיבוב תן קפיצה על במפ בכביש
ותחזור לספר לנו את מה בדיוק מתרחש .... צינור חלול זה בכלל חומר גלם זול וקל לעבוד איתו
לא נכנס לכסף
אבל לברזל כדאי שתחשב מסלול מחדש
1 טונה על זרוע של מטר בקפיצה במהירות 20 קמ"ש
איציק
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
אז על איזה סוג פלדה אתה ממליץ?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
זרועות ל 3 נקודות עם כל האביזרים ( ברגי כיוון . שרשראות ייצוב . זרועה שלישית מתכוונת )
מפרקים בנקודות חיבור לכלי .
מפרקים בנקודת חיבור זרוע לטרקטור
בדרך כלל יש זרוע ימין וזרוע שמאל
אז כשמדובר על כלי של 100-200 ק"ג ... יללה תקמבן
אבל כשמדובר על כלי שהוא על גבול המשקל שהטרקטור יכול להרים ( נדרש משקולת איזון )
ואתה עוד רוצה לנסוע עם משקל כזה .
אני לא הייתי חושב על בניה עצמית
במיוחד שעם כקצת תחפש תמצא כאלה משומשים
כן זה לא יהיה זול
500-1000 שח זה ממש זול
איציק
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
מיכה, איציק מוציא לך את הנשמה...
לדעתי זה יציקה.
אתה בטוח שיש לך מערכת הרמה / הכנה לזרועות או שגם את זה התכוונת לייצר?
אם אין לך , ואני די משוכנע שאין לך אז תרד מזה.
סיפור מסובך
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
יש מערכת הרמה, אם לא היה אז זה לא היה מעשי (אם כי גם זה ניתן לפתרון אבל יותר יקר).
אם זה היה 500-1000 שח למערכת שלמה של 2 זרועות ו2 שרשראות עם כיוונון (עם מיסבי כדור קיימים ולא רק בית) אז כן הייתי קונה.
אבל לשלם 1500 שח לזוג זרועות ורק שרשרת הרמה אחת ללא מיסבי כדור כלל, בחייאת איציק הייתי רוצה לראות אם אתה היית קונה או בונה במקום.
זה גם לא שזה איזה סוג של מתקן סופר מסובך. כולה מוט עם 2 כיפופים וחורים למיסבי כדור (שאני מודה, אולי יהיו יותר מסובכים להתקנה אבל עד שלא אבדוק ביסודיות לא אדע) בתכלס אפשר אולי למצוא פתרון אחר ממיסבי כדור. לא קריטי.
אני מודה שהשרשרות הרמה קצת יותר "מסובכות" אבל גם ניתן לפתרון.
אני חושב שאבדוק 4140. נראה לי מספיק חזק לצרכים שלי. השאלה אם יש להשיג מוט מלבני במידות שאני חושב עליהן (עובי 30, אורך מטר ורוחב 70 ממ)
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
בהצלחה [emoji41]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
תודה, עוד פרוייקט לרשימה. לצערי הרשימה רק מתארכת והיום התווסף אליה משהו מאוד לא צפוי ומעצבן.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
lizard, אל תשתגע. נראה שיצרני הכלים משתמשים ב4140? (ואיך תרתך אותה? )גם טרנסמיסיה במידות שנקבת תספיק בהחלט.
אם יש לך חשש, אתה תמיד יכול לרתך חתיכה נוספת מעל מיקום קדחי הפינים כדי שהחוזק למשיכה ייגדל.
יציקה בהחלט לא מתאימה כאן כי פריכה ושבירה ומיועדת בעיקר לבסיסי וחלקי מכונות כלים.
מפרק כדור יש לקנות מוכן עם בורג או עם פלטה שטוחה.
לא נראה לי מסובך במיוחד אם יש בטרקטור תשתית מתאימה כולל סלקטור.
-
בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
מיכה,
לפני שמתחילות לעוף פה עוד עצות משונות תעצור...
זרועות זה יציקה ולא פרופיל חלול.
למי שיש ספק אז ראיתי זרועות שבורות וגם שיניים של כף של כלי צמ״ה מיציקה שנשברו ועדיין אין חזק מהם... ( וגם מרתכים אותם).
בשביל להגיע לחוזק דומה מפרופילים של 4140 אתה תצטרך ליצר קונסטרוקציה שתיתן חוזק מבני. מומלץ מהנדס שיחשב חוזקים.
מיסבי כדור לא זכור לי שהיו יקרים.
מדי פעם זה נעלם ואני לא זוכר דרמות כשהיה צריך להחליף.
נראה לי שהמחיר שווה יותר מהאלטרנטיבה.
מציע לך לשקול שנית
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
אצל ירדן חלפים בעמק חפר תמצא את כל מה שתבקש .
אבל נדמה לי שגם אצל משולם או ח.מ.ט. תוכל למצוא חדש ולא יקר .
אילן
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
בועז אברהמי, אתה טועה ומטעה.
זרוע של טרקטור צמ"ה עושים מיציקת פלדה (ומסייג) אם יש רק זרוע אחת אם יש יותר מאחת , מפלדת מבנים דלת פחמן.
שיניים בשום פנים ואופן לא!! השיניים מסגסוגת המכילה מוליבדן מנגן וכרום, קשה מטבעה, ללא טיפול טרמי.
(וכן , יש אלקטרודה מיוחדת למילוי ועיבוי שיניים שנשחקו)
מוטות למשולש טרקטור עושים מפלדה רכה ולא שום יציקה , המשולש עצמו נותן את החוזק הדרוש.
כולה טון שניים על הזרועות של המשולש מול עשרות ומאות טונות שפועלים בכלי צמ"ה.
מה אתה בכלל משווה בינהם?
בנה מנוף רב מפרקי בעל זרוע אחת, מיציקה, יתפורר לך בהנפה הראשונה.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
זוהר,
אתה בטוח שאנחנו מדברים על אותו הדבר?
נראה לי שכולם חוץ ממך מדברים על 3 נקודות ריתום אחוריות ובמיוחד על 2 התחתונות.
אתה באותו הדף?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9fe7c205e5.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
לדעתי החלק המקורי מחושל.
מיכה, יש פלדה שמייצרים ממנה מנופים ונגררים וחלקי מיכון נקראת sternx ודי נפוצה בארץ בחוסר של 700 ו 900 מגהפסקל. זה חזק כמעט כמו 4140 אבל רתיכה ומתאימה לכיפוף יותר בקלות.
אתה צריך בסוף לחשב מה העומס האמיתי כשבקצה תלויה משקולת וקופצים בשטח.
ולא נראה לי שהחומר + חיתוך + טיפול תרמי ייצא לך יותר זול מ1500.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
בועז,
קניתי new holland 5010 וכל המערכת בנוייה מפלכים מרותכים ולא יציקה.
ההסבר שלי לעי"ל לגמרי לא ברור, ואנסח זאת כך:
מיציקה עושים חלקים מסובכים שלא ניתן לייצרם בדרך אחרת והם לא נועדו לעמוד במאמצי כפיפה ונגיפה, מה שאי אפשר לומר
על אותן שתי זרועות תחתונות בטרקטור, שעומדות בעיקר בכפיפה.
כדי להרים 1 טון במרחק נניח מטר מנקודות הריתום לא מצריך חישובים מסובכים מדיי כדי להבין שגם מתכת פשוטה ביותר
כמו טרנסמיסיה במידות שמיכה נתן, (70x30) יחזיקו בקלות את העומס.
מלבד זאת, בתמונה שצירפת זה לא נראה לי יציקה אלא פלכים מרותכים, ועדיין, בהחלט יכול להיות שאני טועה וזה כן -
אבל אצלי זה לא...בבוקר אבדוק גם אצל השכן.
כשכל המושבניקים והקיבוצניקים עובדי גד"ש ייעורו, נראה מה הם אומרים.
-
בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
האמת שהמון שנים לא רכבתי על טרקטור אבל הגיעו לי פלאשבקים לגבי זרועות של ג׳ון דיר שהיו מפרופיל חלול והיה ניתן למיטב זכרוני להאריך את הזרוע בזמן הריתום ובכלל היה להם מבנה קופסתי...
יכול להיות שיש גם וגם. עירערת לי את הבטחון.
ניו הולנד כמעט ולא מכיר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
הנושא מתחיל להיות מענין :p
בגון דיר בקרת עומק ועומס נעשית על ידי הזרועות התחתונות . מה שמחייב לכוון את הזרוע
עד כמה שאפשר במקביל לקרקע .
ברוב הטרקטורים האחרים בקרת עומק ועומס נעשעת על ידי הזרוע השלישית .
אני הייתי מתחיל את הפרויקט מדיקת המערת ההדראולית לפחות עם שעון לחץ להיות בטוח
שהעסק מתפקד .ולא להסתפק בבדיקה שהבוכנה זזה ומרימה את הזרועה
איציק
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
זה נכון שבג׳ון הבקרת עומק על הציר התחתון ( אקסצנטרי למיטב זכרוני) אבל אני מתכוון לפיצ׳ר שמאפשר להאריך את הזרוע במצב ריתום כשניגשת לא בניצב מוחלט.
מצאתי פה סרט של אחד שמתקן את הזרוע
https://youtu.be/d-e3JZUVrjo
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
בעבודה קודמת נשברה לנו זרוע של קובוטה
זה לא יציקה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
בעבודה קודמת אחד מאוחזי הרישיון הצליח לשבור זרוע של קובוטה
זה לא יציקה
בדקת עם כנען טרקטורים?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
המשוטט
בעבודה קודמת נשברה לנו זרוע של קובוטה
זה לא יציקה
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
"צריך הרבה רובוטה לגמור לשלם על הקובוטה" - א.ש.
(אפשר להעביר לשירשור הפנתאון)
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
אז ככה,
4140 זו פלדה שאני יכול לטפל בה. אני לא מתכוון לרתך שום דבר. בשביל מה? כולה מוט מלבני עם 2 כיפופים בצדדים. חורים לשרשראות אני קודח, את החורים לכדורים אני מחשל.
לא חשבתי על כיוון של טיפול טרמי. לא חושב שצריך. 4140 צריכה באמת מיכשור שכרגע אין לי, בעיקר בשביל הTEMPERING. צריך הורדה הדרגתית ומדודה של הטמפרטורה וכרגע עוד לא בניתי תנור חיסום (רשימה, זוכרים?) אבל אני לא בטוח שצריך בכלל, לא במידות האלה.
אני יכול להשתמש גם ב1045 אבל היא חלשה יותר מ4140 והמחיר דומה. אני יכול גם להשתמש בפלדות אחרות יותר פחמניות. לא חושב שצריך.
בטרקטורים חדשים האפשרויות כיוונון מדהימות. אני לא צריך כזה. ממש לא צריך. כולה לרתום מכסחת ומרסס של 250-300 ליטר.
הנושא של כוח ההרמה של המערכת ההידראולית האחורית זה לא ממש מטריד כי 1. יש זרועות מקוריות מה שאומר שזה כנראה עובד. 2. זה אמור להרים עגלת הייבר עמוסה בכמה טונות. אני לא חושב שתהיה לטרקטור להרים מכסחת (שאני ביום טוב הופך בעצמי).
שאלה יותר חשובה היא מאיפה אני מפעיל את הPTO האחורי כי את זה לא ראיתי (אבל גם לא ממש חיפשתי).
בכל מקרה, כמו שכתבתי, עוד פרוייקט לרשימה. אני שואל עכשיו כי בקרוב אלך לקנות מתכות ורציתי לדעת מה לחפש. כנראה שזה לא הכי הכי משנה.
אגב, לכל המחפשי מציאות וכדומה, בחולון יש בחור בשם ליאור קשש וצמוד אליו (דלת ליד) יש מקום שנקרא חמדני. יש שם מלא דברים מעניינים. כולל פלדות ואביזרים שונים. קניתי מליאור קשש בלוק של 30 קילו 4340, שני מאווררי קיר של מטר בערך (היו במגדל קירור) תלת פאזי 1.25 כ"ס וקילו של כרסמים חדשים בסביבות 650 שח.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
צלם את הטוסיק של הטרקטור
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
זרועות אחוריות לא עשויות מיציקה, חד משמעי. חלק מהן עשוי מפרופיל מלבני, וחלק מחומר מלבני מלא. מניסיון, החלקים האלה עולים הרבה כסף, אבל יש לזה סיבה טובה, ובמיוחד כשמדובר בזרועות יחסית נדירות, כי לא רק שמדובר בתכנון נכון ועבודה לא מאוד פשוטה לביצוע להעתיק או לשחזר אותן, יש גם גיאומטריה של מבנה הזרועות שאם לא תדייק בה, הן לא יתפקדו כמו שצריך, ותצטרך לבנות מחדש... לפני כמה שנים שילמתי הרבה יותר, סביב 4000 שקלים למיטב זכרוני, על סט זרועות אחוריות משומשות לג'ון דיר מתחילת שנות ה-80, אבל הייתי צריך אותן והמחיר מצדיק את התמורה...
אני ממליץ קודם כל, כמו שהציע איציק, לבדוק לחצים בעומס לפני שמתחילים לפנטז, יכול להיות שהזרועות לא שם כי היתה מתישהו בעיה הידראולית והן לא תיפקדו, ואז סתם להוסיף זרועות לא יתן לך כלום...
-
בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
זרועות אחוריות לא עשויות מיציקה, חד משמעי. חלק מהן עשוי מפרופיל מלבני, וחלק מחומר מלבני מלא...
ומהו ״חלק מלבני מלא״? אם לא סוג של יציקה?
וגם ״יציקה״ היא לא קללה, יש ״יציקה חשילה״ שניתנת לריתוך, ויודעת לעמוד בעומסי כיפוף ומשיכה.
אני מכיר גם זרועות תחתונות מפלח שטוח מלא.
וכאלו חלולות עם תבריג לכוונון האורך, והאמת עד שהתפתח הדיוק, לא הקדשתי מחשבה יתרה על המגוון.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
זרועות אחוריות לא עשויות מיציקה, חד משמעי. חלק מהן עשוי מפרופיל מלבני, וחלק מחומר מלבני מלא. מניסיון, החלקים האלה עולים הרבה כסף, אבל יש לזה סיבה טובה, ובמיוחד כשמדובר בזרועות יחסית נדירות, כי לא רק שמדובר בתכנון נכון ועבודה לא מאוד פשוטה לביצוע להעתיק או לשחזר אותן, יש גם גיאומטריה של מבנה הזרועות שאם לא תדייק בה, הן לא יתפקדו כמו שצריך, ותצטרך לבנות מחדש... לפני כמה שנים שילמתי הרבה יותר, סביב 4000 שקלים למיטב זכרוני, על סט זרועות אחוריות משומשות לג'ון דיר מתחילת שנות ה-80, אבל הייתי צריך אותן והמחיר מצדיק את התמורה...
אני ממליץ קודם כל, כמו שהציע איציק, לבדוק לחצים בעומס לפני שמתחילים לפנטז, יכול להיות שהזרועות לא שם כי היתה מתישהו בעיה הידראולית והן לא תיפקדו, ואז סתם להוסיף זרועות לא יתן לך כלום...
הזרועות לא שם כי זה טרקטור תעשייתי ולמרות שיש את המערכת ההידראולית, כרגע יש ארגז שלא מאפשר להרכיב זרועות. יש הכנה, מאחר ולפחות בשנתונים האלה, לדעתי לקחו טרקטור חקלאי והסבו לתעשיתי.
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ומהו ״חלק מלבני מלא״? אם לא סוג של יציקה?
וגם ״יציקה״ היא לא קללה, יש ״יציקה חשילה״ שניתנת לריתוך, ויודעת לעמוד בעומסי כיפוף ומשיכה.
אני מכיר גם זרועות תחתונות מפלח שטוח מלא.
וכאלו חלולות עם תבריג לכוונון האורך, והאמת עד שהתפתח הדיוק, לא הקדשתי מחשבה יתרה על המגוון.
לא בדיוק.
ברור שבתהליך יצירת הפלדה יש יציקה כלשהי בתהליך אבל לא לזה הכוונה. יש הבדל בין SMELTING לMELTING. ההבדל הוא שSMELTINH זה בתהליך יצירת הפלדה מעפרות ברזל וMELTING זה יציקה של אותה פלדה אחר כך לתבנית כלשהי.
בכל מקרה, מדובר על פלאח מלבני HOT ROLLED או COLD ROLLED (סוגים שונים של תהליכי יצירת הפלאח) תלוי בסוג החומר (וגם לא ממש משנה לנושא הזה) שאני אקנה במידות כמעט מדוייקת ואחשל למידות שאני צריך. בחישול הכוונה לשים את זה בכבשן נפחים ולעצב בפטיש או כלים דומים.
כמובן שכל זה בטח יהיה חסר טעם כי אני אמצא בסוף איפשהו מאיזה גווית טרקטור זרועות אחרות ;)
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
מיכה, אם הזרועות שהציעו לך תואמות לטרקטור אז קח את ההצעה. מקסימות תתמקח...
איך שלא תהפוך את זה יצא לך יקר יותר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: בגי"ה? זרועות אחוריות לטרקטור.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
הזרועות לא שם כי זה טרקטור תעשייתי ולמרות שיש את המערכת ההידראולית, כרגע יש ארגז שלא מאפשר להרכיב זרועות. יש הכנה, מאחר ולפחות בשנתונים האלה, לדעתי לקחו טרקטור חקלאי והסבו לתעשיתי.
למיטב ידיעתי דווקא החלק האחורי, גיר ואילך, של מייסי פרגוסון 50, שונה לגמרי מ135 ו-240 שהיו באותן שנים, והוא ממש, אבל ממש לא אותו חלק אחורי.
גיר אוטומטי, ולא ידני, ומבנה שנועד לטרקטור תעשייתי, לא חקלאי.
מציע לך להקשיב לאיציק, ששאם פעם היה מנוסה בכלי רכב, היום כבר יש לו נסיון עשיר מאד גם בטרקטורים!