-
המלצה לאופנוע דו"ש
שלומות וברכות (:
משתעשע עם הרעיון לקנות אופנוע שטח,
העדפה לדוש.
אין לי עדיין ניסיון עם אופנועים,
לפני 20 שנה למדתי על DR350
ומאז נסיעות על קטנועים בעיקר בהודו ותאילנד.
לחברים יש KTM והסקוורנה.
הסיבה לדוש כי אני לא רוצה להגביל את עצמי.
מחפש משהו זול אמין וקל לתחזוקה.
תשובות לשאלות:
1. תקציב - א. מה התקציב לרכישה?
15000 בלחץ 20000.
אם יש משהו ממש שווה וחדש אחסוך עוד קצת נגיד 25000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
לא. התקציב לרכישה בלבד
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן.בהנחה שיעמוד כמה שצריך עד שיהיה הכסף הדרוש
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
60% לבד
40% זוג
טיול עם לינה זו בהחלט אופציה שקורצת
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה?
פחות מ10 בשנה (מניח שהרבה הרבה פחות)
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע?
סופ"ש.
בהחלט יכול לעמוד ולהמתין לחלפים
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
הרוב יבוצע לבד.
ומה שלא, אשאל פה וגם אז כנראה לבד
(תודה מראש על העזרה)
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאנשי מקצוע / מוסכים?
פריפריה רחוקה, ללא מוסכים באזור.
4. אופי השימוש והטיולים:
א.
טיולים רגועים בעיקר.
למרות שעם הביס הראשון יבוא התאבון
אז מראש צריך לתכנן מעבר לשבילים כבושים.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
לחברים יש ktm.
מעדיף משהו כמה שפחות גניב.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר?
מעלה רמון, חוצה נגב, חוצה ישראל
(כן, זה סותר את התשובה בסעיף 4)
שוב פעם לא מחפש לתת בגז,
ללמוד להשתפר ולאט לאט להעלות את הרמה
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
כרגע עם רישיון A1 אם יהיה צורך אפשר לשדרג
א. גיר אוטומטי/ידני
נראה לי ש 6 הילוכים לנסיעת כביש
ג. תצורה - דו"ש
ד. גיל הרכב -
העדפה לכמה שיותר חדש.
אם יש משהו שעדיין עם אחריות עדיף
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים?
DRZ400.
רוצה משהו כמה שיותר פשוט אבל עם סטרטר.
לא מעוניין להתחיל לקפץ כל הזמן כדי להניע.
זול ואמין לתחזוקה. כמה שיותר זול.
העדפה לקל משקל. (גם אני לא שוקל הרבה..)
עברתי על כמה שרשורים באתר ויצאתי דיי מבולבל..
אשמח לעזרה וכיווני מחשבה.
תודה
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
Drz אופציה טובה.
אני טיילתי שניםעם חבורת ktmים רכוב על dr650, וסה"כ די עמדתי בקצבים.
בנוסף, יש לך את הwr250. קצת יותר שטח. קצת יותר יקר ועדין.
אתה צריך לקחת בחשבון שכל דו"ש יגרום לך להזיע כדי לרכוב איתם כשהם ירצו לעלות עליות קשות או קטעי עבירות. זה לא אופנוע לדברים האלו, ובכל טיול זה מגיע מתישהו. בגדול זה כמו לצאת עם ויטארה לטיול של רנגלרים. היתרונות הם שאתה יכול להגיע על הכביש, וכשהם יחפשו תחנת דלק או יתדלקו מבקבוקים, אתה תהיה עם מלא דלק.
הdr650 יותר פשוט מה 400, עם כסא יותר נוח ועם מומנט טוב, אבל אם אתה כבד או מתכנן להרכיב, אתה תצטרך להקשיח את המתלים.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני מפנטז על דו"ש גדול לטיולים קלים במדבר כבר הרבה זמן אבל כרגע זה לא בסדר העדיפויות.
יש ביד 2 DR Big בנפח 800 שנת 91 לדעתי בעשר.
קרוב יחסית לאספנות ויאפשר גם נסיעה מהבית שלך למרכז.
לדעתי כאופנוע תחביב לסופש ובתחזוקה 100% עצמית מבוססת הזמנת חלקים לא תהיה לך בעיה.
אני מעריך שה-650 נפוץ יותר.
אני מודיע לך מעכשיו שאני בא לקחת סיבוב מדי פעם [emoji12]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
המלצה לאופנוע דו"ש
נדב פירסם למכירה ימאהה TT600.
דו״ש מאוד נחמד לתקופתו ואולי אף להיום.
צריך אבל רגל ימנית חזקה.
יש לי זכרונות של ראייה מטושטשת אחרי נפילות ונסיונות להתניע אותו אחרי נפילות אבל כשהוא נסע הוא נסע מצויין...
למכירה צמד אופנועי Yamaha TT600R שמתייבשים אצלי במחסן
https://r.tapatalk.com/shareLink?sha...8&share_type=t
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
הביג/סופר-טנרה/אפריקה מסורבלים מדי לדעתי בשטח. היחיד מהקטגוריה הזו שבאמת יכול להיות אופנוע כיפי בשטח הוא האלפנט (קאג׳יבה), אם עוד שרדו מהם בארץ.
בקטגוריית ה-650, DR/XR הם אמינים ועמידים, אבל פחות ידידותיים.
ה-TT600R כמו שאני מוכר הוא הידידותי מכולם בקטגוריה הזו (לדעתי המשוחדת כמובן), וגם הקל מכולם - 130 ק"ג. המושב שלו נוח ואפילו אפשר להרכיב עליו בצורה סבירה, אבל אין לו מצבר וגם לא סטרטר אז צריך לבעוט...
אגב, לא צריך רגל חזקה במיוחד או משקל/גובה של שחקן פוטבול, צריך לרכוש את המיומנות ...
(אני זוכר איך הייתי מתעלל בחברים עם ה-DR, מניע אותו במכה ראשונה, מכבה ונותן להם להזיע ולקלל, ואז שוב מניע אותו במכה ראשונה. גם לי עשו את זה לפני שלמדתי את הטכניקה)
ה-DRz אופנוע חמוד, אבל סוג של מכונת תפירה, לא מרגישים בו את הכוח כמו בגדולים יותר.
אם הייתי צריך לבחור היום, הייתי הולך על WR425/450 עם סטארטר.
האופנועים שאצלי, אגב, שניים בעשר, רק היום ...
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
נמצא בהתלבטות דומה.
מחפש דו"ש ידידותי למתחילים לטיולי סופ"ש במחיר שפוי עבורי (1.76 ס"מ, מעט מאוד ניסיון רכיבה בשטח) ועבור הבן (קצת יותר נמוך, עוד פחות ניסיון ממני).
בינתיים שכרתי לסופשבוע CRF250 מבחור נחמד מפרדס חנה (www.isrmoto.com)
לדעתי המחירים שלו שפויים לגמרי למי שמתנדנד כמוני ורוצה להתנסות בטיולי שטח בלי להתחייב על מקום חנייה מוגן/ביטוח/טסט/טיפולים.
לקחתי את האופנוע ליום טיול ברמות מנשה וחורשן (שכרתי ממנו גם ציוד מיגון מלא). ניסיתי שבילים לבנים מהירים, מעברי מים, שבילי חול וגם כמה סינגלים. הופתעתי כמה הרכיבה בשטח 'טבעית' גם ללא ניסיון והדרכה. האופנוע מאוד פשוט לתפעול, קל וסלחן למתחילים.
כמובן שמדובר על 250 סמ"ק אז מראש אין ציפייה לכוח מתפרץ ותאוצה מטורפת למרות שהופתעתי בקלות שבה הכלי מאיץ ל 100 קמ"ש בשטח.
גם בקטעים טכנים כאשר היו נפילות קלות, אין דרמה. המיגון עושה את העבודה, האופנוע לא נשבר בקלות ואין בעייה להרים אותו בחזרה.
דרך אגב, הבחור מפרדס חנה מוציא טיולי אופנועים מודרכים בכל הרמות לערבה, לרמת הגולן לרמות מנשה ולעוד איזורים. המחירים נראו לי סבירים לגמרי.
יאיר
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
כל הדו"שים הישנים שנתנו כאן (TT,דיאר וכו'...)
הם אחלה לטיולים ארוכים אבל...
בתור בעלים של bmw f650 מודל 97 שאצלי כבר 10 שנים
הם מחייבים אחזקה אינסופית. כמו בג'יפ ישן תמיד יש מה לתקן
וזה מחייב הבנה ועבודה עצמית.
מצד שני אני יכול להגיד לך שברגע שאתה מבין מה אתה עושה
ומבין מאיפה להזמין את החלקים, מבחינה כלכלית מאוד מאוד זול!
ואם מדברים על אופנוע עם קירור אוויר אז בכלל הכל כל כך פשוט ונגיש .
אבל בתנאי שאתה מטפל לבד!
ולטפל לבד כוונתי הכל כולל הכל.
מבחינת חלפים: לאופנועים היפנים לא בעיה למצוא
ובזול (באתרים בחו"ל).
השורה התחתונה שלי: ביחס לכל רכב 4×4, אופנוע דו"ש זה משחק ילדים.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני הייתי בדילמה דומה לפני שלושת רבעי שנה
בהתחלה הלכתי על דוש DR650 כי רציתי גם טיולי כביש או עפר ארוכים.
גיליתי שעל הכביש לנסוע באופנוע זו פשוט סכנת נפשות.
כל הזמן חותכים אותך ובאופן כללי מתיחסים אליך כמו אל אוויר.
בשטח נהנתי מאוד אבל..
בכל פעם שהשטח נעשה קצת קשה המשקל של האופנוע מורגש
זה לא שהוא לא יכול לעבור שטח בינוני, פשוט הכל מגושם מאוד
ואם הוא נופל.. צריך הרבה טכניקה כדי להרים אותו (מבלי לשבור את הגב)
בקיצור טוב מאוד לדרכי עפר..
אפשר אפילו לעשות איתו סינגלים פשוטים, אבל ממש לא מומלץ!
מהר מאוד נשברתי וקניתי KTM FREERIDE
עולם אחר לגמרי!
קל זריז עבירות מדהימה.
באופנוע כזה אתה המגבלה לא האופנוע.
אבל.. אין מה לדבר על טיולי כביש.
גם טיולים ארוכים מאוד זה לא הצד החזק שלו, אתה סוחב הכל על הגב.
אז מה עדיף? במקרה שלי אופנוע שטח אמיתי לטיולי יום
וגיפ לטיולים ארוכים בנגב
-
המלצה לאופנוע דו"ש
אתם כבר עולים בתקציב...
הדור החדש יותר של האופנועים הוא סביב המאה קג.
זה כבר עולם אחר והרבה יותר נעים ונח לרכיבה.
אם מגיעים לשם אז הייתי ממליץ לשרול גם את השירקו שהוא גם נמוך יותר ואחד האופנועים המוצלחים יותר.
גם HM מעניינים...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אתם קצת מתעלמים מעניין התקציב.
פות"ש מדבר על רף עליון של 25k (שאז אני מניח הוא בבעיית
תקציב מבחינת יישור קו).
Ktm זו רמת אחזקה שונה לחלוטין מיפני בסיסי.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני מוכרdr400 2002. במצב מצויין ועונה לגמרי לדרישות של פותח השרשור.
אם מעוניין דבר איתי
טל
0545422290
Sent from my ONEPLUS A6000 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יאיר_א
נמצא בהתלבטות דומה.
מחפש דו"ש ידידותי למתחילים לטיולי סופ"ש במחיר שפוי עבורי (1.76 ס"מ, מעט מאוד ניסיון רכיבה בשטח) ועבור הבן (קצת יותר נמוך, עוד פחות ניסיון ממני).
בינתיים שכרתי לסופשבוע CRF250 מבחור נחמד מפרדס חנה (
www.isrmoto.com)
לדעתי המחירים שלו שפויים לגמרי למי שמתנדנד כמוני ורוצה להתנסות בטיולי שטח בלי להתחייב על מקום חנייה מוגן/ביטוח/טסט/טיפולים.
לקחתי את האופנוע ליום טיול ברמות מנשה וחורשן (שכרתי ממנו גם ציוד מיגון מלא). ניסיתי שבילים לבנים מהירים, מעברי מים, שבילי חול וגם כמה סינגלים. הופתעתי כמה הרכיבה בשטח 'טבעית' גם ללא ניסיון והדרכה. האופנוע מאוד פשוט לתפעול, קל וסלחן למתחילים.
כמובן שמדובר על 250 סמ"ק אז מראש אין ציפייה לכוח מתפרץ ותאוצה מטורפת למרות שהופתעתי בקלות שבה הכלי מאיץ ל 100 קמ"ש בשטח.
גם בקטעים טכנים כאשר היו נפילות קלות, אין דרמה. המיגון עושה את העבודה, האופנוע לא נשבר בקלות ואין בעייה להרים אותו בחזרה.
דרך אגב, הבחור מפרדס חנה מוציא טיולי אופנועים מודרכים בכל הרמות לערבה, לרמת הגולן לרמות מנשה ולעוד איזורים. המחירים נראו לי סבירים לגמרי.
יאיר
אריק וסתיו הם נשמות טובות עם אחלה עסק. אני לקוח מרוצה שלהם כמעט שנה, כל חודש לפחות פעם אחת ואיתי עוד כמה חברים
מעולה למי שרוצה להתנסות ואו להנות בלי מחוייבות.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
הביג/סופר-טנרה/אפריקה מסורבלים מדי לדעתי בשטח. היחיד מהקטגוריה הזו שבאמת יכול להיות אופנוע כיפי בשטח הוא האלפנט (קאג׳יבה), אם עוד שרדו מהם בארץ.
בקטגוריית ה-650, DR/XR הם אמינים ועמידים, אבל פחות ידידותיים.
ה-TT600R כמו שאני מוכר הוא הידידותי מכולם בקטגוריה הזו (לדעתי המשוחדת כמובן), וגם הקל מכולם - 130 ק"ג. המושב שלו נוח ואפילו אפשר להרכיב עליו בצורה סבירה, אבל אין לו מצבר וגם לא סטרטר אז צריך לבעוט...
אגב, לא צריך רגל חזקה במיוחד או משקל/גובה של שחקן פוטבול, צריך לרכוש את המיומנות ...
(אני זוכר איך הייתי מתעלל בחברים עם ה-DR, מניע אותו במכה ראשונה, מכבה ונותן להם להזיע ולקלל, ואז שוב מניע אותו במכה ראשונה. גם לי עשו את זה לפני שלמדתי את הטכניקה)
ה-DRz אופנוע חמוד, אבל סוג של מכונת תפירה, לא מרגישים בו את הכוח כמו בגדולים יותר.
אם הייתי צריך לבחור היום, הייתי הולך על WR425/450 עם סטארטר.
האופנועים שאצלי, אגב, שניים בעשר, רק היום ...
האופנועים של נדב הם הצעה מאוד מעניינת
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אגב,
מבחינת תקציב.
הdr650 נמכר כחדש בארבעים וקצת.
יד שניה עם שנתיים שלוש על הכביש כבר נמכר ממש בזול. כולל אחד שניים שמפרסמים ב25-27.
לפני מיקוח.
לא חושב שבמחיר הזה יש לו מתחרים.
קירור שמן אוויר. שילוב מעולה של פשטות מכנית ויעילות. כשקניתי אותו לפני עשור פלוס, אלו היו השיקולים העיקרים (והגובה).
אצלי הוא נמכר באזור ה150,000 ק"מ, וכוחו עוד היה במותניו.
(עריכה: אני לא זוכר את הקילומטראז' המדוייק, אבל זה היה משהו באיזור. רכבתי עליו בערך 100,000 ק"מ, ואם היום לא היה לי צורך בנסיעות כביש יומיומיות ארוכות (בין 70 ל-120 ק"מ) אין ספק שהייתי קונה כזה שוב).
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני הייתי בהתלבטות הזאת לפני כשנתיים.
ספוילר - בסוף קנית YAMAHA XT660Z...
ההתלבטות היתה בין דו"ש יחסית גדול שאפשר לרכב איתו לכל מסלול, לבין אופנוע שטח (צרצר מה שנקרא) שדורש עגלה והובלה לכל מקום.
הבעית לדעתי (בייחוד בדרום), היא לא רק ההובלה אלא גם אם תמצא את הרכב והעגלה כשתחזור. בקיצור הלכתי על דו"ש סינגל (חד צילינדר) כדי שיהיה זול וקל לתחזוקה. בנוסף, החלטתי שחוץ מלהגיע לבית קפה עם האשה ביום שישי ולחנות על מדרכה בתל אביב, אני לא מסתובב איתו ביום יום. רק טיולים !!!
שקלתי גם את ה- DRZ400 שנחשב למאוד מוצלח, אבל נסעיות ארוכות לשטח פחות נעים עליו.
אם אתה לא מתכנן שטח קשה ומתכנן להגיע רכוב לשטח, אני ממליץ על ה- XT660Z. בתקציב שלך נכנס 2010-2012 ויש שמורים.
2 דברים לשים לב:
1. האופנוע יחסית כבד (170ק"ג), יחסית לצרצרים אבל לא יחסית לבמוו למשל.
2. האופנוע גבוהה ומתאים לרוכבים שגובהם 1.75 ומעלה לפחות (יש ערכת הנמכה אם צריך).
אגב, פתאום אני רואה שיש כאן הרבה בעלי דוש"ים. אפשר לארגן טיול....
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
סוג של "אפרופו דיאר 650":
למי שמכיר את פורום פולגז ומעניין אותו,
ממליץ להכנס לפורום "משקיענים" ולראות את
האובראול מנוע (בניה מחדש הכל כולל הכל) שעשיתי
לf650 שאצלי כבר 10 שנים.
ולמה אפרופו?
כי למרות שהאופנוע מלוקק ומטופל בפדנטיות
אני מצטער שלא הלכתי על דיאר 650.
אחרי כל מה שהשקעתי בו לחלוטין לא משתלם לי למכור
אותו ואנחנו בסוג של חתונה קטולית.
הוא עם צמיגי שטח מלאים, ונחמד מאוד בשטח
אבל דיאר ייתן לי הרבה יותר בשטח.
לא סתם האוסטרלים חולים עליו (והם מבינים כמה דברים
ברכיבות אדוונצ'ר אמיתיות).
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אל תצטער, יש לך כלי הרבה יותר מוצלח.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני עם DR650 כבר שנתיים.
זה אחלה פשרה למי שמשתמש באופנוע לכביש ולטיולים בשטח.
לשימוש משולב זה אחלה כלי
פשוט לאחזקה
מאפשר רכיבה רציפה של שעה בכביש
בשטח קצת כבד
תלוי מה אתה מחפש , אם אתה מוטה שטח ומכנן לעשות סינגלים והשטח נמצא קרוב לבית הייתי ממליץ על
DRZ400
CRF250L
אם אתה מתכנן טיולים ארוכים יותר הייתי ממליץ על
DR650
TENERRE
פשוט נראה לי שDR תמצא יחסית חדש בתקציב הזה.
חוץ מזה יש אחלה קבוצה של רוכבי DR.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
מנצלש -
נסיעה יומית מודיעין הרצליה מודיעין.
רמת שטח שבילים בלבד, כל דבר מעבר זה בונוס.
מתלבט בין טנרה ל....
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
מה התקציב?
VALUE FOR MONEY - טנרה או DR650
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
מקרוב נראים קצת פחות טוב, בכל זאת עמדו לא מעט זמן ...
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
מה התקציב?
VALUE FOR MONEY - טנרה או DR650
נראה לי שהdr יהיה פחות נוח בכביש...
תקציב של עד 50 אשח וגם זה בלחץ.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
דיאר 650 חדש עולה כ40 אלף.
משאיר לך מספיק בצד למיכל דלק מוגדל,
משקף שישפר נוחות בכביש, רגליות רחבות, אגזוז קל יותר
ומושב משודרג.
מקבל אופנוע פגז לרכיבת שבילים וסבבה בכביש.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אכן חדש עולה 42 לפני כל מיני מיסים ותוספות, הייתי היום בסוכנות, אבל אני תוהה אם המבנה שלו ובמיוחד המושב יהיו נוחים לנסיעה כזו.
בנוסף, המנוע והגיר - לדעתי פחות מיועדים לכזה אופי נסיעה יום יומי (לא חד פעמי או פעם בשבוע)
משהו בטנרה נראה יותר הולם... אולי אני טועה..
בפנים בפנים אני בכלל רוצה bmw או אפריקה טווין, אבל אלה יקרים בכל מובן...
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
תעשה חיפוש על הטנרה בפול גז.
לא מציאה בכלל:
המראה שלו מטעה.
גבוה בטרוף עם מרכז כובד מאוד גבוה.
וכבד. מעטים יכולים להרגיש איתו בנוח בשטח.
את הדיאר ניתן לשפר לטובת נוחות כביש סבירה
ובזול יחסית.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אני עוקב אחרי כמה פורומים וקבוצות, כולל קבוצת טנרה ועוד.... דווקא נראה שהטנרה בסדר בסהכ בהתנהלות נכונה שהולמת את הוראות היצרן. הדיאר כמובן כבודו במקומו מונח ויש לו יכולות שטח טובות יותר מהטנרה.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
לדעתי, ואני קצת משוחד, אם אתה נוטה יותר לכביש ושבילים, לפחות בהתחלה, אז הטנרה עדיף.
אחרי שתצבור ניסיון ותתרגל אליו, תוכל להעמיק איתו בשטח.
הבמוו והאפריקה כבדים יותר מהטנרה. המותג במוו אומר גם משהו לגבי עלויות אחזקה.
ב- 50K תקבל טנרה כמעט חדש שכבר עבר שידרוגים כגון מיגונים, אגזוזים, ארגזים ועוד.
אני חבר בקבוצת הטנרה בפייס ובוואטסאפ וראה שיש כלים נחמדים למכירה. גם האנשים בקבוצה מאוד עוזרים בכל דבר כגון טכני, חילוצים, קניית חלקים ועוד.
-
תגובה: המלצה לאופנוע דו"ש
אם אתה חדש בתחום ולא מחפש יותר משביל מהודק בקיצור בכל מקום שגם ספורטז נוסע בלי בעייה
אני ממליץ על בנלי TRK502X
אני נוסע על הדגם הרגיל ומאוד מרוצה ועושה עם האופנוע מעל 40K בשנה (יש לי גם DRZ לשטח)
ותקבל עודף מ50 לכלי חדש
תיראה שטוב תחליף לכלי יותר קרבי המחירון שלהם די חזק ובגלל שהוא מראש זול לא תפסיד הרבה כסף