רכשתי טרופר בנזין אני רוצה לעשות ישור קו בכל הקשור לשמנים ואני רוצה עכשיו לעשות טיפול יסודי לגיר אני ישמח אם מישהו יסביר לי איך אפשר להוציא את כל השמן מהטורק ומהגיר
תודה לעוזרים
Printable View
רכשתי טרופר בנזין אני רוצה לעשות ישור קו בכל הקשור לשמנים ואני רוצה עכשיו לעשות טיפול יסודי לגיר אני ישמח אם מישהו יסביר לי איך אפשר להוציא את כל השמן מהטורק ומהגיר
תודה לעוזרים
dhdh
אתה לא יכול. אתה צריך משאבה. אתה יכול לקנות משאבה אבל יותר פשוט זה לעשות את החלפת שמן הגיר במוסך.
עם זאת! שתדע שהחלפת שמן גיר זה הימור רציני. 90% שבהחלפת השמן אתה תגרום לנזק כלשהו לגיר או שתוריד את זמן החיים שלו בהרבה.
אם אין בעיה או איבוד שמן, אל תיגע. פעמיים החלפתי שמן בגיר של הג'יפ שלי, בפעם השניה נשבעתי שלעולם לא עוד. אכלתי סרטים ובמזל זה הסתדר לבד. הייתי בדרך להחלפת גיר כשהוא חזר לעצמו.
גיר זה רכיב שנוגעים בו רק אם הוא תקול.
אולי תסביר קודם מדוע אתה רוצה לעשות זאת? יש בעיה משמעותית בגיר?
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
אני לא יודע מה המצב של השמן אם הוא שרוף או טוב כמו שרשמתי אני רוצה ליישר קו עם כל השמנים באוטו
- - - Updated - - -
יש לי שעון חום לשמן גיר ויש קטע אם נוסעים 80 לפני שהוא מכניס את ההילוך האחרון החום ממש מטפס לאיזור ה 100 120 ואיך שניכנס ההילוך האחרון רואים את החום ממש יורד לאיזור 75-85
מאיזו שנה הרכב?
האם אחד הבעלים הקודמים הרכיב קולר גיר נוסף / משופר?
...נכתב מהנייד, סליחה על השגיאות
אז למה להחליף שמן מנוע? זה לא הימור?
אם הגיר מקרטע, לא להחליף שמן זה לא פתרון, זוץה רק הימור לדחיית הקץ עד כמה שאפשר.
אבל בא בו אדם, לא מציין שום בעיית גיר ורוצה להחליף שמן. לא צריך להפחיד אותו עם סיפורים ומעשיות של החלפת שמן הורסת את הגיר.
יש פה מספיק "בעלי מקצוע" חאפרים שמוטב להשאיר להם אמרות כאלו.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
אז אתם מכירים מישהו שיכול לעשות את זה באופן מושלם?
בעיקרון כל מוסך שמתמחה בגירים אמור להיות מסוגל לבצע.
אין לי ניסיון אישי אבל על טופ גיר בטירה ואביר הגיר שמעתי כבר כמה המלצות ממקור ראשון.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
בודדים ממוסכי הגירים מחזיקים למיטב ידיעתי משאבה שמסוגלת להוציא את השמן מהטורק.
חפש תחת אינפוזיה לגיר.
בטח רפי לין ידע גם להמליץ.
זה נידון באתר בעבר> בצע חיפוש
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מוסך גילי בשטח בבית דגן.
אם הגיר לא מקרטע אלא תקין אני לא רואה סיבה להחליף שמן. בעבר חשבתי שזה רצוי, אבל אז הגיר שלי התקלקל אחרי פעולה שכזו שכללה הוצאה מלאה של השמן דרך משאבה, הורדת קרטר, החלפת מסננים ואטמים ושמן חדש.
אם השמן שרוף או שיש שבבים, אז הגיר די גמור. אם השמן נראה חדש ואין שבבים, אז למה להחליף?
יותר פשוט להחליף את השמן פעמיים בהפרש זמן קצר, הטורק סגור ותמיד ישאר שם שמן ולעשות אינפוזיה או מכונה מיוחדת בשביל מה זה טוב.
גיר נגמר אם לא מחליפים לו שמן לפי יצרן, אך אכן אם לא החליפו מעולם שמן וכבר יש איזה 200k קמ של ותק, אז החלפת השמן עלולה לזרז את שיפוץ הגיר לא בגלל שזה יגרום לנזק אלא בגלל שהנזק כבר שם והוא חי בשלום עם השמן הישן הסמיך והמלוכלך.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
הגיר לא עושה שום בעיות.
כמו שאמרתי קניתי את הג'יפ ואני רוצה ליישר קו עם כל השמנים.
אז לפי מה שאני מבין להחליף רק שמן גיר ופילטר ואם השמן הישן שרוף לסוע איתו קצת ולהחליף שוב?
Aviv (my favorite name)
Before you are about to do something real stupid please take the trans dipstick out, wipe it with a CLEAN piece of toilet paper, take a pic of the sample and post it here.
את התשובה שאם לא החליפו את שמן הגיר אז עדיף לא להחליף שמעתי גם ממוסכים רציניים ולא ממוסכי מדרכה.
ההסבר שקיבלתי זה לא בגלל שהגיר לא תקין ורק דוחים את הקץ באי החלפת השמן, אלא שמשקעים שנדבקו במהלך השנים עלולים להשתחרר בהכנסת שמן חדש ואז כמובן הוא עלול להגיע לשיפוץ יקר...
בטרופר בנזין אין לגיר מדיד מ 99' ומעלה, שים לב שיש 2 אגני שמן, אחד קטן והשני גדול, ממליץ לך לגשת למי שמכיר גיר כזה (4L30) ולעבוד לפי הספר.
על פניו אתה מתאר מצב שנראה תקין, כי כל עוד הרכב בנסיעה ומחליף הילוכים טמפ' השמן עולה עד שהוא מגיע לנעילת ממיר שזה קורה בהילוך אחרון ואז הטמפ' יורדת קצת.
ממליץ לך להיתייעץ עם מי שיש לו רכב כזה ומכיר מקרוב איך לנהוג עם הגיר הזה, אפשר לגרום לממיר להינעל גם לפני בנהיגה נכונה, הגיר הזה גבולי לאוטו הזה ואם נוסעים עם צמיג 31 ורכב קצת עמוס אז בכלל.
צור קשר עם המוכר ובדוק איתו מתי החליף שמן ואיזה שמן, הרבה עברו לדקסרון 6 עם השנים או אחרי שיפוץ גיר.
שמן הגיר הוא מעט קורזויבי כדי לשמור את הליכלוך מומס ולא לשקוע במקומות לא רצויים ,.אחרי הרבה זמן (?) 150-200אלף קמ , הקורוזוביות יורדת והליכלוך מתחיל לשקוע , הכנסת שמן חדש תנתק את הליכלוך ממקומות שהוא שקע בהם אבל לא תמיס אותו לגמרי והוא ישקע במקומות אחרים .אם השמן לא הוחלף הרבה זמן ומצבו תקין ,כלומר לא שרוף או מיימי . כדאי/חייב לעשות שטיפת גיר כלומר לשים שמן גיר חדש לנסוע כשעה שעתיים ולרוקן , רצוי מאוד לחזור על זה פעמיים שלוש ורק אז לשים שמן חדש ,לנסוע ולהתפלל שחרית חזק .בכל מקרה סיפור יקר .
עשיתי משהוא דומה בלק 2007. יש מישהוא בת"א שעושה זאת ללא התחיבות , בצפון יש את גירומטיק .
בגלל שאני (רק) רבע פולני אני חייב לתת קרדיט לאבות אבותי לפיתוח קונספטים ששום חברת היטק לא מסוגלת לשחזר היום.
1. Kiss keep it simple stupid.
2. If it ain't broke.. don't fix it.
והמבין יבין.
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
בלי להכנס לדגם הספציפי כמו שהתייחס נדב,
בתמסורת פלנטרית ישנם חבילות מצמדים ובאנדים שתפקידם לעצור גג"שים שונים בתשלובות הפלנטריות.
כך מתקבלים למעשה יחסי העברה שונים, או בעברית מדוברת - ההילוכים.
עכשיו,
כל שמן מאבד את תכונותיו עם הזמן. לכן חובה לבצע שטיפת שמן לכל הפחות לפי מרווחי-הטיפולים שקבע היצרן, ואם לא קבע - אז אחת ל-80,000 ק"מ ככלל אצבע. למרות 'המוסכים הרציניים' למיניהם אני חוזר כדי למנוע טעויות בעניין: חובה לבצע שטיפה תקופתית.
מה ההבדל בין 'החלפת שמן' לבין 'שטיפת שמן' בתמסורת פלנטרית?
בהחלפת שמן רק כ-40% מהשמן אכן מוחלף, זאת מאחר וכמחצית עדיין נשארת בממיר ועוד כ-10% בחלקי התמסורת השונים.
לכן אנחנו מבצעים שטיפת שמן (והחלפת מסנן כמובן) ולא רק החלפת שמן.
מה קורה בתמסורת שהזניחו אותה בהיבט הזה?
מתרחשת תופעה והיפוכה: מחד, עם הזמן מצמדי-החיכוך נשחקים ומתחילים להוריד שבבים קטנטנים, עד שהם מגיעים למתכת שלהם וכבר לא ממש עוצרים את הגג"שים שהם אמורים לעצור. מאידך אותם שבבים בדיוק, יחד עם החום שנוצר עם הירידה ביעילות ההצמדה, גורמים לשמן להפוך לסמיך יותר ולהכיל את אותם שבבים - וכך הוא מפצה על שחיקת המצמדים ומסייע להם להצמיד, ולמעשה בתקופה הראשונה לא נרגיש הבדל בביצועי התמסורת!
מה קורה כאשר שוטפים את השמן בתמסורת שהוזנחה עד לרמה כזאת?
הפעולה מותירה אותנו עם מצמדים שחוקים מחד, ועם שמן טרי ודליל שכבר לא מסייע להם להצמיד מאידך - והנה קיבלנו גיר ש'מת' בעקבות השטיפה. יתרה מזו, פעמים רבות אותם שבבים ומשקעים זזים ממקומם עם השמן החדש, כמו שכתב כאן אבשלום, וסתימות עלולות להתרחש בתעלות של יחידת השסתומים ('המוח') וזו תקלה נוספת של בעיה בהחלפת הילוכים מסויימים.
אז מה עושים?
נסה לבדוק את מצב השמן הנוכחי:
אדום או שחור דליל\נקי - שטוף ואל תהסס.
שחור עם ריח שרוף ו\או שבבים זעירים ו\או סמיך - אל תיגע, תן לגיר למות ובינתיים תאגור מזומנים בארנק ליום פקודה.
איך לשטוף?
לא צריך לגשת לשום מוסך.
דרך אחת היא לבצע שלוש החלפות אחת אחרי השניה כך שאחוז השמן הקיים יורד לזניח לעומת אחוז השמן החדש.
דרך שניה, המועדפת - אתר את קולר שמן גיר ושני הצינורות המחוברים אליו. הרפה את הצינורות והתנע את הרכב, בדוק איזה מהם הוא צינור ההחזרה מהקולר אל הגיר - ונתק אותו מעל אגן לאיסוף שמן. כאשר הרכב מותנע השמן ידמם כל הזמן אל אגן האיסוף, ותוך כדי פעולה מלא שמן טרי מפקק המילוי. המשך בביצוע עד שמהצינור יוצא שמן אדום ונקי.
סגור הכל וסע לשלום.
מסכים.
שאלה לגבי השיטה השניה, אני חשבתי אם כבר, מדוע לא לטבול את צינור היניקה בשמן חדש ולסחרר את השמן החדש באמצעות המשאבה של הגיר? ( כואב הלב על השמן שעולה לא מעט, אבל כנראה שאין מה לעשות...זה מה יש..) ובמקום למלא את השמן החדש מפקק המילוי שעל פי רוב ממלאים מהמדיד בתיבה אוטמטית?
נראה לי יותר קל לביצוע.
מי קבע שחייבים להחליף את כל השמן בחדש ולא רק את מקצתו?
מה שאני מכיר בהוראות היצרן של הגיפ שלי זה החלפת פילטר והחלפת שמן חלקית כפי שמצויין להלן...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...4a965444e3.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כי המטרה היא לשטוף את כל הגיר בשמן חדש, להעיף את כל השמן הישן ביחד עם כל המשקעים שנצטברו.
מה נותן החלפה של חלק מהשמן??
טל,
כנראה שהיצרן בדק ומצא שנוזל תיבת הילוכים יודע לשמור על תכונותיו להרבה יותר שנים מאשר שמן מנוע למשל.
לכן, לשיטת מהנדסי היצרן מספיק להחליף כל פעם מה שיוצא כאשר מורידים אגן גיר/פותחים את בורג הניקוז ולא יותר. (יתרה מכך, יש יצרנים שאפילו לא ממליצים להחליף נוזל בתיבת ההילוכים)
לכן אני מצטרף לדעת קודמי, וממליץ לפות"ש צריך לבדוק היטב מה הסטוריית הטיפולים, ומה היצרן ממליץ לעשות כאשר מחליפים נוזל תיבת הילוכים כדי שלא יגרום לנזקים. ותיבה אוטומטית זה אחד הדברים היותר יקרים וקשים לשיפוץ איכותי.
החלפת שמן גיר מבורג ריקון נקראת "ריענון", בהחלפה כזו מרוקנים רק מה שבאגן השמן וזה פחות מחצי מהכמות הכוללת בגיר(רוב השמן נישאר בטורק ובמעברים כמו שציינו), זה נכון לעשות רק אם בעבר בוצע ריענון כזה בתדירות קבועה נניח כל 20k קמ(יש יצרנים שמציינים כל 40k וכו'), שאז השמן עצמו נישמר נקי ושומר על תכונותיו, אם זה לא בוצע אז סביר להניח שהשמן לא במצב טוב מה שניתן ליבדוק ע"י בדיקה פשוטה.
שטיפה כוללת לגיר(או כמו שהציע גיתאי לעשות) יכולה "להחיות" אותו ובאותו משקל יכולה לסיים את חייו.
לא לכל גיר יש הוראות בספר היצרן ולא כל מוסך ממהר להחליף שמן בגיר מחשש לנזקים שיקרו בהמשך.
*לא לכל גיר קיים מדיד שמן.
אתם זוכרים שנוזל הגיר האוטומטי הוא סוג של שמן הדראולי ולא שמן מנוע?
לרוב לגירים אין בורג ריקון מפני שהמטרה שיוחלף גם הפילטר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני לא מבין למה ההתפלפלויות סביב מה היצרנים אמרו לעשות ומה הם לא אמרו לעשות.
שמן מאבד את תכונותיו הפיזיקליות לאורך זמן, לא קשה להבין את זה.
אין שום רווח בלחבק שמן קיים לכל החיים, גם את זה לא קשה להבין.
עכשיו אתם שואלים אותי למה יצרן X אמר רק להחליף ולא לשטוף, או למה יצרן Y אמר שלא ניגע בכלל בגיר?
ולמה יצרן Z אומר להחליף למשל שמן מנוע אחת ל-30,000 ק"מ ולא 10,000?
תשאלו אותם, לא אותי. וכשאתם מתקשרים למזכירה הראשית שם, בקשו את מחלקת השיווק, לא את ההנדסה.
קחו לכם כלל ברזל אם חיי המכוניות שלכם יקרים לכם - טבלאות מרווחי הטיפולים שהנחה היצרן הם רק הבסיס, לפעמים מספק ולפעמים לא מספק, שעל גביו אנחנו רק מחמירים. ומי שרוצה להאמין בלוקשים שיאמין וישלם מכל הלב.
לגבי הגיר המדובר ובכלל - אם השמן הקיים אינו חשוד באחד התסמינים שציינתי מקודם, ואם למרות זאת השטיפה שלו גרמה לגיר להחזיר ציוד - אז בסך הכל הקדמתם את התשלום, זה המקסימום נזק שקרה.
- - - Updated - - -
+1 והמחמיר תבוא עליו ברכה כמו שאומרים במגזר ההלכתי :cool: