-
רעידות מוות - מה הגורם?
ג'יפ סופה = סרן קדמי חי כמובן, מצוייד בקלינים 4 מעלות באוריינטציה הנכונה לפיצוי קאסטר \ קפיצי רוביקון 4.5.
חופשים בלינקים, תפוחים וטבורים = אפס.
איזון גלגלים = כל הארבעה אפס-אפס.
כיוון שפור (Toe-in/out) = מאופס.
תיבת הגה משופצת בת אלפי ק"מ בודדים מאז הביצוע.
לאחרונה התחילה להתקבל רעידת-מוות במהירויות סביב 50-60 קמ"ש, בעיקר בכבישים סוג ב' ובאמפרים.
אין אירוע\טראומה מסויימים שניתן לשים עליהם את האצבע על ציר הזמן, והג'יפ נהוג בידיים שקולות מאד.
בשלב זה נשים בצד את ההתייחסות לאיכות בולם ההגה.
רעיונות לגורמים אפשריים?
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
הגורם הראשון שצריך לבדוק הוא מוט פנהרד
התושבות שלו.
תתחיל משם.
לי (wj) גם היה חופש מזערי מאוד 2 מימלטר חופש מצד לצד ועברתי על כל תושבת ובורג אפשרי , זווית קסטר ומה לא.
שוב.
אני לא מכיר את הסופה אבל מניח שזה אותו מבנה
חשוב לציין שגם שיש חופש בין הבורג ל Frame יכול להיות dw.
אני מסכים איתך לגבי הבולם הגה.
Sent from my SM-J701F using Tapatalk
-
רעידות מוות - מה הגורם?
מנסיוני הבאמת דל המרכיב המרכזי הוא הזווית של הקלינים ( קאסטר).
אם היא באמת נכונה הסרן יסבול גם חופשים מסוימים של הפנהארד.
אם מדדת את הקאסטר בבמכון פרונטים הייתי מחפש תחת הסעיפים הבאים לפי הסדר-
1. חופש פנהארד ותפוחי הגה.
2. הידוק החיבורים של הסרן לקפיצים ( או חופשים בזרועות רדיוס / משולשים) ברכבים רלוונטיים.
3. חופשים בבול ג׳וינט.
4. שהסרנים מקבילים.
5. חיבורי הקפיצים לשילדה מאוד רלוונטיים אצלכם אז גם אותם בעצם
לדעתי בולם ההגה הוא רק אקמול ולא באמת הסיבה למניעת הרעידות.
הן קורון גם עם בולם תקין.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
האם שינית לאחרונה את הגאומטריה?
קרי, שינית קפצים הארכת נדנדות, הגבהת את הרכב?
מה בדבר הבולמים הקדמיים, מה האיכות שלהם?
אתה בטוח שהם תקינים?
בולמים יכולים להשפיע מאוד על רעידות (ועל חזרת ההגה) במיוחד עם קפיץ ארוך ורך כמו אצלך.
אגב בולם הגה לא יתן פתרון בכל מצב, אבל אם המצב אצלך הוא גבולי, הוא יכול לפתור את הבעיה.
בכל מקרה אתה צריך לבדוק גם אותו.
כמו כן בדוק את התפוחים ביד הסרן, אם הם בלויים, זה יכול לגרום לבעיות.
ברכב כמו שלך עם השימוש שאתה עושה בו, בלאי בתפוחים הוא מאוד סביר.
לא רק חופשים אלא גם נקודות רכות או חזקות בציר הסיבוב.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
אם פסלת את השאר,
בדוק דרייבשאפט.
הבדיקה הראשונית היא כמובן חופש בצלבים או ביוק עצמו (גם ביציאה מהטראנספר).
גם אם אין חופשים, לא בטוח שהוא מאוזן, ואז אפשר לפרק ולנסוע בלי כדי לשלול.
קצת פחות מסתדר עם העניין של הופעה אחרי באמפרים, ובד"כ הרעידות מהדרייבשאפט הן בתדירות יותר גבוהה, ולכן זה כיוון שהייתי בודק רק אחרי ששאר ההמלצות כאן נשללו.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אם פסלת את השאר,
בדוק דרייבשאפט.
הבדיקה הראשונית היא כמובן חופש בצלבים או ביוק עצמו (גם ביציאה מהטראנספר).
גם אם אין חופשים, לא בטוח שהוא מאוזן, ואז אפשר לפרק ולנסוע בלי כדי לשלול.
קצת פחות מסתדר עם העניין של הופעה אחרי באמפרים, ובד"כ הרעידות מהדרייבשאפט הן בתדירות יותר גבוהה, ולכן זה כיוון שהייתי בודק רק אחרי ששאר ההמלצות כאן נשללו.
מעניין.
איך אתה מקשר בין דרייבשאפט לרעידות מוות?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אם פסלת את השאר,
בדוק דרייבשאפט.
הבדיקה הראשונית היא כמובן חופש בצלבים או ביוק עצמו (גם ביציאה מהטראנספר).
גם אם אין חופשים, לא בטוח שהוא מאוזן, ואז אפשר לפרק ולנסוע בלי כדי לשלול.
קצת פחות מסתדר עם העניין של הופעה אחרי באמפרים, ובד"כ הרעידות מהדרייבשאפט הן בתדירות יותר גבוהה, ולכן זה כיוון שהייתי בודק רק אחרי ששאר ההמלצות כאן נשללו.
מה הקשר בין דריבשאפט לDW?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
אייל כנראה לא מכיר את התופעה ומבלבל בין רעידות כלליות ל DW
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
תבדוק חופשים ודיאגונל...
מברג בריא, ולהזיז כל דבר
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
היו לך DW מדי פעם על ציר הזמן גם בעבר. גם עם הקפיצים הקודמים.
רק בולם הגה/רק מוט פנהרד מחובר ותקין/רק כיוון קאסטר נכון - לא בהכרח פותר את זה, כל אחד מאלה, בנפרד, הם חלק מהפתרון.
לוודא תקינות מלאה של כל מכלולי הסרן הקדמי וחיבורו לשילדה.
גם לא הייתי ממהר להאשים את ההגבהה או את גודל הצמיגים (למרות שצמיגים גדולים הם שחקנים עיקריים בגרימת DW, אבל הצמיגים שלך לא גדולים מדי) - בארה"ב מדי פעם עולה העניין הזה גם בג'יפים סטנדרטיים לגמרי.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
דרייבשאפט לא מאוזן, (או חופש ביוק שגורם לדרייבשאפט להסתובב בצורה אקסצנטרית) מרעיד את הרכב בצורה מאוד מאוד משמעותית. זה לא dw, אבל זה מרגיש כמו רעידת אדמה בתוך הרכב.
התדירות היא כאמור הרבה יותר גבוהה, וגם לי זה פחות מתאים. לכן אמרתי לבדוק את הכיוון הזה רק אחרי שאר הכיוונים. מצד שני, זה הכי קל לבדיקה מורידים דרייבשאפט, ואם נעלמה הבעיה, יש לך כיוון.
כשאני קניתי את האוטו שלי, אי אפשר היה לנסוע בו ב80 קמ"ש (וגם ב120) כי האוטו היה מתפרק. רק שיפוץ דרייבשאפט פתר את הבעיה (כמעט. ב120 עדיין יש רעידות שנובעות כנראה מחופש קטן ביוק של הטרנספר). בפירוק דרייבשאפט קדמי, הרכב נוסע חלק כמו פרייבט חשמלי.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
דרייבשאפט לא מאוזן, (או חופש ביוק שגורם לדרייבשאפט להסתובב בצורה אקסצנטרית) מרעיד את הרכב בצורה מאוד מאוד משמעותית. זה לא dw, אבל זה מרגיש כמו רעידת אדמה בתוך הרכב.
התדירות היא כאמור הרבה יותר גבוהה, וגם לי זה פחות מתאים. לכן אמרתי לבדוק את הכיוון הזה רק אחרי שאר הכיוונים. מצד שני, זה הכי קל לבדיקה מורידים דרייבשאפט, ואם נעלמה הבעיה, יש לך כיוון.
כשאני קניתי את האוטו שלי, אי אפשר היה לנסוע בו ב80 קמ"ש (וגם ב120) כי האוטו היה מתפרק. רק שיפוץ דרייבשאפט פתר את הבעיה (כמעט. ב120 עדיין יש רעידות שנובעות כנראה מחופש קטן ביוק של הטרנספר). בפירוק דרייבשאפט קדמי, הרכב נוסע חלק כמו פרייבט חשמלי.
DW מגיעה בפתאומיות ותולשת את כל הסתימות מהפה...
רעידת דריבשאפט היא קבועה בכל נסיעה מעל X...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
אצלי יש חשד קל לאיזון גל קדמי אבל ברמה מזערית, אז זה לא זה.
בולמים - תקינים ולא עשו ק"מ גבוה
כאמור אין חופשים במערכת
חופש בפנהארד לא גורם לרעידות מוות (בסופה הקדח העליון הוא אובלי במקור. אגב האם קיים פנהארד בסיקסים במקור?)
תושבות קפיצים תקינות
שלדה לא ישרה אבל זה ככה לפחות 15 שנה ולא השתנה בתקופה האחרונה
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
לא מכיר סופה.
אבל אם זה קפיצי עלים לבדוק בושינגים.
תפוחי היגוי.
מיסבי גלגל.
תפוחי הגה.
וכל רכיב שיכול לאפשר חופש בגלגלים קדמיים או בסרן הקדמי
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
מצב צמיגים?
צמיג שנקרעו בו מספר חוטים בדופן, במיוחד אם כבר יש נפיחות קלה, יכול גם הוא לגרום לתופעה.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
למי שאינו מומחה ואינו עובד על הרכב בעצמו (כמוני) רעד מוות זו בעיה מתסכלת ויקרה לתיקון כי בעלי המקצוע לרוב מתחילים מן הקל לכבד- מתחילים בהחלפת בולם הגה, לא פתר עוברים לפאנהרד ומשם לתפוחים ומשם לכיוון פרונט וכן הלאה וכן הלאה ובדרך את כמובן משלם ומשלם על כל תהליך הניסוי והטעות... מתסכל כבר אמרתי...
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
או שפשוט יש לך ג'ימני ולא ידעת...
לי אין יותר סתימות.
נפלו כולן.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
למי שאינו מומחה ואינו עובד על הרכב בעצמו (כמוני) רעד מוות זו בעיה מתסכלת ויקרה לתיקון כי בעלי המקצוע לרוב מתחילים מן הקל לכבד- מתחילים בהחלפת בולם הגה, לא פתר עוברים לפאנהרד ומשם לתפוחים ומשם לכיוון פרונט וכן הלאה וכן הלאה ובדרך את כמובן משלם ומשלם על כל תהליך הניסוי והטעות... מתסכל כבר אמרתי...
בולם הגה זה אחרי שעברת על הכל מהכל פעמיים !!!
ברגע שהחלפת בולם הגה , שמת תרופה לבעיה הקיימת שאם הזמן רק תחריף.
שוב, לא מכיר את הסופה אבל חשוב גם לבדוק Bump Steer
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
מניסיוני - קרה בעבר עם בושינגים לא תקינים בקפיצים הקדמיים.
יכול להיות גם נדנדות עם ברגים שלא סגורים עד הסוף,
יובולטים שלא סגורים עד הסוף והקפיץ מעט חופשי בתושבת שלו...
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
חברים, השרשור הזה אינו דיון תיאורטי על הסיבות לרעידות מוות - את הסיבות ה'רגילות' גם אני מכיר :)
השרשור הזה נפתח כדי לאתר את הגורם ברכב ספציפי עם מספר רישוי ספציפי.
לכן ניסיתי לחסוך ופירטתי בדיוק בתחילת השרשור מה כן תקין.
אם למישהו יש רעיונות מעבר למה שפירטתי בהתחלה - אשמח מאד לשמוע.
-
רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
אצלי יש חשד קל לאיזון גל קדמי אבל ברמה מזערית, אז זה לא זה.
בולמים - תקינים ולא עשו ק"מ גבוה
כאמור אין חופשים במערכת
חופש בפנהארד לא גורם לרעידות מוות (בסופה הקדח העליון הוא אובלי במקור. אגב האם קיים פנהארד בסיקסים במקור?)
תושבות קפיצים תקינות
שלדה לא ישרה אבל זה ככה לפחות 15 שנה ולא השתנה בתקופה האחרונה
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
רוב המגיבים בעלי נסיון עם סרנים בעלי קפיצי סליל ושם הפנהארד הוא הגורם המשני אחרי קאסטר.
בקפיצי עלים זה קצת שונה.
בכל מקרה, אין הרבה קסמים - זה או חופשים או גאומטריה.
אתה טוען שאין חופשים אז נשאר לך לשחק עם הגאומטריה.
תכניס את האוטו לבדיקת פרונט ממוחשבת ותבין איפה החריגות ותתחיל לתקן אותן לאט ובזהירות .
אם התופעה החלה אחרי ההגבהה אז חפש את הלירה תחת הפנס ואל תתפזר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
לא סופה אבל...
https://www.extremeterrain.com/wrang...th-wobble.html
לבדוק שוב חופשים בקפדנות, זוויות, וכיוון פרונט ממוחשב.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
בולג'ויינטים? קפיצים עייפים?
אם לא עשית שינוי מהותי ולטענתך הרכב לא עבר טראומה לאחרונה אז יש חופש כלשהו במערכת.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תודה נדב, אתעמק שם
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
ג'יפ סופה = סרן קדמי חי כמובן, מצוייד בקלינים 4 מעלות באוריינטציה הנכונה לפיצוי קאסטר \ קפיצי רוביקון 4.5.
חופשים בלינקים, תפוחים וטבורים = אפס.
איזון גלגלים = כל הארבעה אפס-אפס.
כיוון שפור (Toe-in/out) = מאופס.
תיבת הגה משופצת בת אלפי ק"מ בודדים מאז הביצוע.
לאחרונה התחילה להתקבל רעידת-מוות במהירויות סביב 50-60 קמ"ש, בעיקר בכבישים סוג ב' ובאמפרים.
אין אירוע\טראומה מסויימים שניתן לשים עליהם את האצבע על ציר הזמן, והג'יפ נהוג בידיים שקולות מאד.
בשלב זה נשים בצד את ההתייחסות לאיכות בולם ההגה.
רעיונות לגורמים אפשריים?
כיוון שפור מאופס=0 מעלות? אמור להיות קצת toe-in.
לגבי קסטר - מה הזוית בפועל, המדודה עם מד זוית, ואיך נמדד?
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
כיוון שפור מאופס=0 מעלות? אמור להיות קצת toe-in.
לגבי קסטר - מה הזוית בפועל, המדודה עם מד זוית, ואיך נמדד?
למיטב ידיעתי בסרן חי השפור אמור להיות אפס, בשונה ממתלה נפרד. אתה בטוח ש-toe-in?
קסטר לא מדדתי, אקח עם הנייד
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
4.5" מעלות כלפי מעלה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיתאי נוה
למיטב ידיעתי בסרן חי השפור אמור להיות אפס, בשונה ממתלה נפרד. אתה בטוח ש-toe-in?
קסטר לא מדדתי, אקח עם הנייד
אם כיוונת ומדדת הכי מדויק שאתה יכול לאפס, זה אומר שיש בפועל או toe-in או toe-out, ועדיף toe-in מובהק שניתן למדידה.
לגבי הקסטר, מעניין מהו בפועל. בסופה מקורית הוא 6-7 מעלות אאל"ט.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
בלנדרובר (סרן חי) יש toe in.
-
תגובה: רעידות מוות - מה הגורם?
אם תתיאש מלחפש ולהשקיע זמן וכסף יקר בחיפושים, יש 2 פתרונות, פלסטרים, אקמול או איך שתקראו להם, באמת לא מבין מה זה משנה אם הבעיה נפתרת.. בולם הגה עבה וקשה או אפילו 2 במקביל, או להזיז זוית של אחד הגלגלים החוצה ב2-3 מעלות, האמריקאים המוגבהים עם צמיגים גדולים עושים זאת כדרך קבע.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk