-
סדק פנימי בגוף הטורבינה
באמצע שיפוץ של הטורבו.
גיליתי סדק קטן בקיר הפנימי במיקום של השסתום פריקה (wastegate), מצ"ב תמונות.
מה אתם אומרים? קריטי? זניח? לדלג או אולי לנסות לתת נגיעה עם אלקטרודה?
בתיאוריה דרך הסדק יכולים לעבור גזים שאמורים להגיע לטורבינה מה שעלול לפגום ביעילות הטורבו...לי זה נראה כלום בפיתה...אבל אני בכל זאת שואל אולי אני טועה...
תודה למגיבים,
טל.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e612b82770.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...186e5297b4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...e6d01394b4.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...7f6e467ac6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...88bc227045.jpg
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
אתה תפגוש אותו בהמשך עם תתעלם ממונו.
תחליף אותו .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
אל תתעלם, תחליף בית, אחרת הטורבינות יעבדו במהירות יותר גבוהה וישחקו מייסבים, ותגיע לעוד שיפוץ מהר מאוד.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
טורבו מת !
בלוויה שלו הוא מסוגל לקחת איתו את כל המנוע
איציק
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
מצטרף לשאר. הסדק הזה יתפתח, והאופציה לכשל + הוצאות גדולות בהמשך היא לא קטנה.
Sent from my PH-1 using Tapatalk
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
למדתם בפקולטה לנביאי זעם כולכם יחד?!
מה יש לכם?
א. לדעתי הסדק הזה הוא פגם ביצור והיה שם מהיום הראשון של הטורבו, נראה מיקום קלאסי לשחרור מאמצים שמתפתחים ביציקה, (אין עומסים מכאניים על המבנה).
ב. אין לסדק הזה לאן להתפתח יותר. זאת המחיצה הפנימית וזה הולך להישאר שם.
ג. זה לא השפיע על עבודת הטורבו עד כה. לחץ הגידוש נמדד ונמצא בתחום הספסיפיקציות.
ד. אין שום סיכוי לנזק נוסף, נניח שברים שישתחררו מהאזור לכיווון המנוע...כי זה לא הכיוון, מקסימום אם תישבר חתיכה היא תלך ישר לאגזוז.
ה. (לנדב) הפוך..אם כבר מהירות הטורבינה תקטן כתוצאה מבריחת גזים דרך הסדק הזה, לא תגדל.
אם אמצא בית טורבינה בקלות ובזול, זאת אפשרות, אולי אפילו איזה טורבו פסול שנזרק הצידה יכול לעזור, מכירים מקום כזה שאוכל לברר?
שאלה נוספת, בפירוק האגזוז נגזר לי אחד משלושת הגוז'ונים, קדחתי ניקיתי והברזתי, אבל היכן ניתן להשיג כזה? (או שאתארגן על בורג פלדה כזה ללא ראש וזהו...) מצ"ב תמונה.
טל.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a23e957a0b.jpg
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
שאלה.
שאלת מה לעשות בקשר לסדק. אמרו לך להחליף את החלק.
התעלמת.
אז למה שאלת אם בכל מקרה אתה לא מתכוון להחליף?
בקשר לאגזוז, יש בכל מיני בירגיות ברגים שיכולים להתאים אבל לדעתי היית רק צריך לקדוח ולשים בורג רגיל. ללא הברגה.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
שאלת שאלה, וקיבלת תשובות, תעשה מה שאתה חושב אבל למה שאלת מלכתחילה אם אתה יודע את התשובה מראש?
הסדק כמו שאני רואה אותו נימצא בדיוק בחלק שהשסתום פריקת לחץ אמור ליסגור אותו משמע תהיה בריחת גזים מהאזור לכיוון האגזוז=השקעה של יותר סל"ד מנוע להאצה אבל בת'כלס הרכב לא יאיץ אלא רק יעלה סל"ד וזה אומר השפעה על סחיבה ומהירות טורבינות יותר גבוהה, זה שאתה מגיע לנתוני גדישה זהים לספרות לא אומר שהמצב בהכרח תקין, כיצד בדקת הנ"ל? צריך להשוות גדישה במאמץ וסל"ד תואם, כבר ראיתי סדקים כאלה.
אם אתה במאמץ והמנוע ממשיך לגדוש ולהאיץ אז כנראה שלבינתיים אין השפעה, זה לא אומר שאולי בהמשך לא תהיה בריחת גזים.
לשם השוואה לתקלה דומה זה ווסטגייט תקול, ניפתח ופורק לחץ מוקדם מידי מה שגורם לאותם תופעות שתיארתי.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תהיה בריחת גזים מהאזור לכיוון האגזוז=השקעה של יותר סל"ד מנוע להאצה אבל בת'כלס הרכב לא יאיץ אלא רק יעלה סל"ד.
גם אני הייתי מחליף, אבל בהכרח אם המנוע מעלה סל״ד, והגיר לא בניוטרל, איך לא תהיה האצה?
אולי התכוונת שיהיה אבדן כוח בכל סל״ד נתון?
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
גם אני הייתי מחליף, אבל בהכרח אם המנוע מעלה סל״ד, והגיר לא בניוטרל, איך לא תהיה האצה?
אולי התכוונת שיהיה אבדן כוח בכל סל״ד נתון?
לא בכל סל"ד נתון.
כשתרצה להאיץ, ברכב אוטומטי לתת "קיקדאון", בגיר ידני להוריד הילוך נניח בעליה, הסל"ד יטפס נניח ל 3000 אבל הרכב לא ידחוף את עצמו, ישאר באותה מהירות או אפילו יאיט, כי במקום שהטורבו יגדוש אוויר למנוע הווסטגייט מתנהג כ"פתוח" והגזים יצאו דרך הסדק או כמו בדוגמה ווסטגייט תקול.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
נדב,
תסביר לי איך טכנית אם הגיר מחובר למנוע, אז יכול להתקיים מצב של עליית סלד בלי האצה.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lizard
שאלה.
שאלת מה לעשות בקשר לסדק. אמרו לך להחליף את החלק.
התעלמת.
אז למה שאלת אם בכל מקרה אתה לא מתכוון להחליף?
בקשר לאגזוז, יש בכל מיני בירגיות ברגים שיכולים להתאים אבל לדעתי היית רק צריך לקדוח ולשים בורג רגיל. ללא הברגה.
שאלתי לצורך התייעצות. לשמוע דעות נוספות. למה אתה חושב/מרמז שזה מחייב?!
כל דעה/עצה שאתה מקבל ממישהו אתה מבצע??
מה זה "אמרו לך"?? ייעצו יהיה יותר נכון, אתה לא חושב??
בנוסף, לא התעלמתי. ממש לא. דווקא התייחסתי בפירוט.
בקשר לבורג, העליתי את האפשרות לבורג פלדה כאופציה, אבל אם ניתן להשיג גוז'ון חלופי תואם, אז אני מעדיף.
טל.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
כיוון נוסף, לגבי סדקים וגזים.
היכן שגזים חמים בורחים דרך סדק, יש עליה משמעותית בחום הנוצר (מכיר את זה ממנועי אופנועים עם בריחות מהסעפת או מאטמי ראש). עד אילו טמפרטורות זה יכול לעלות? לא יודע, גם ככה כל האזור רותח. אני הייתי מחליף.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
נדב,
תסביר לי איך טכנית אם הגיר מחובר למנוע, אז יכול להתקיים מצב של עליית סלד בלי האצה.
יכול להעיד על הקורה בדיסקו בלבד.
גיר ממוחשב. עובד מול המנוע. מחליף הילוך בשילוב של כמה תנאים, כשהסל"ד מול מצב מצערת הוא רק אחד מהם. מאוד ייתכן שזיהוי של "חוסר כוח" יתן לגיר להעלות יותר סל"ד.
אצלי למשל, לפני משחק עם התוכנה, היה צריך לתת הרבה גז כדי שהאוטו יתחיל להתגלגל. ממש הרגיש כמו גיר מחליק.
אבל זה דיסקו, שכידוע חייב להיות מתחכם. אין לי מושג מה הולך אצל פותש
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
לשם השוואה לתקלה דומה זה ווסטגייט תקול, ניפתח ופורק לחץ מוקדם מידי מה שגורם לאותם תופעות שתיארתי.
הגעת לתכלס...וכאן היתה השאלה באמת, טכנית, כמה?? כמה בריחה יכולה להיות מסדק כזה?
וזה בטח לא כמו ווסטגייט שנפתח. אולי פירורי אחוזים מזה..
טל.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
לא נכנס לענייני בריחת גזים וביצועים, אבל זה סדק לא קטן בכלל, הוא התפתח בהדרגה ואין סיבה שיפסיק לגדול עד לכשל מלא של ההאוזינג.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
נדב,
תסביר לי איך טכנית אם הגיר מחובר למנוע, אז יכול להתקיים מצב של עליית סלד בלי האצה.
לא הבנת אותי.... הכוונה לא לעליית סל"ד הדרגתית, הכוונה לתת טורים לסל"ד מסויים כדי לגרום לרכב להאיץ, כשגזים בורחים החוצה דרך הווסטגייט מה שקורה זה חוסר סחיבה.
תריץ לדקה השניה בערך בסירטון:
https://youtu.be/NqOQ-7lHktk
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
דיון מיותר ... יש סדק גדול קטן מחלפים אין לא מחלפים .
סדק בגוף כזה לא עושה טוב לשום דבר וגם יכול להדליק אש בתא מנוע וכו...כך שאין פה על מה לדון .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
שאלתי לצורך התייעצות. לשמוע דעות נוספות. למה אתה חושב/מרמז שזה מחייב?!
כל דעה/עצה שאתה מקבל ממישהו אתה מבצע??
מה זה "אמרו לך"?? ייעצו יהיה יותר נכון, אתה לא חושב??
בנוסף, לא התעלמתי. ממש לא. דווקא התייחסתי בפירוט.
בקשר לבורג, העליתי את האפשרות לבורג פלדה כאופציה, אבל אם ניתן להשיג גוז'ון חלופי תואם, אז אני מעדיף.
טל.
תשים לב איך ענית לנו, אנחנו נביאי זעם.... כשבסך הכל כולם פה נתנו לך את אותה התשובה....
אז אולי היא לא מוצאת חן בעיניך.... וזה בסדר גמור זכותך.
זה לא מתיישב עם תשובה אחרת שלך לא מזמן בפורום אחר כאן שבה אתה טוען שאתה מטפל ברכב כראוי ומחליף מה שצריך כשצריך עם חלקים תקינים.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
תשים לב איך ענית לנו, אנחנו נביאי זעם.... כשבסך הכל כולם פה נתנו לך את אותה התשובה....
אז אולי היא לא מוצאת חן בעיניך.... וזה בסדר גמור זכותך.
זה לא מתיישב עם תשובה אחרת שלך לא מזמן בפורום אחר כאן שבה אתה טוען שאתה מטפל ברכב כראוי ומחליף מה שצריך כשצריך עם חלקים תקינים.
נעלבת מהנביאי זעם? דווקא חשבתי שזה משעשע...
ואם זה בסדר גמור אז מה לא בסדר...??
ולמה אנחנו דנים בגינוני שולחן ולא במהות?
ומבחינת המהות עדיין לא השתכנעתי, אפילו לא במקצת..
טל.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
1. אני בטוח שלא נעלבתי.
2. בסדר גמור שזו זכותך לעשות מה שבא לך, מה שלא בסדר זה לפתוח שאלה, לקבל תשובות, ואז להישתלח במי שכתב לך והשקיע מזמנו בלעזור.
3. ואם כבר הזכרת את המהות, אז הייתי משקיע רבע דקה במחשבה מה לעשות בעיניין הטורבו והסדק, שכן שמי שכתב לך פה אלה אנשים(לא, הכוונה לא אלי, כי מה אני מבין בכלל) עם ניסיון.
שא ברכה ידידי.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לא נכנס לענייני בריחת גזים וביצועים, אבל זה סדק לא קטן בכלל, הוא התפתח בהדרגה ואין סיבה שיפסיק לגדול עד לכשל מלא של ההאוזינג.
דווקא אין סיבה שימשיך להתפתח...כנראה שאתה צריך לראות את זה בעיניים. הסדק הוא במחיצה הפנימית וכנראה שכבר הגיע לסופו ואין לו לאן להמשיך.
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עידו לוריה
דיון מיותר ... יש סדק גדול קטן מחלפים אין לא מחלפים .
סדק בגוף כזה לא עושה טוב לשום דבר וגם יכול להדליק אש בתא מנוע וכו...כך שאין פה על מה לדון .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
למה דיון מיותר עידו? אתה יכול לקבוע בדיוק כמה השפעת הסדק הזה על תפקוד המכלול? לא שרירותית. טכנית? מעשית?
אם נניח שדעתי היא שהשפעתו על תפקודו הכללי של הטורבו היא זניחה, אתה יכול לסתור זאת באופן מוכח? הנה לך דיון. אפילו מעניין (בעיני לפחות).
אין סיכוי לגרימת בעירה בתא המנוע מהסדק הזה, הוא פנימי ולא במבנה החיצוני, אין בריחת גזים החוצה.
תודה,
טל.
-
סדק פנימי בגוף הטורבינה
זה סתם סדק.
לא משפיע על כלום ובטוח היה שם כשיצא מהמפעל.
תסגור ככה ואם אתה מתעקש תמרח קצת סיליקון של מקלחונים.
עזוב אותך מכל החובבנים עם הנבואות זעם שלהם.
מה הם מבינים ואיזה נסיון כבר יש להם?
תתעלם ותמשיך כמו שהתכוונת מראש [emoji56]
זה בדרך כלל מצליח לך [emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
תסגור ככה ואם אתה מתעקש תמרח קצת סיליקון של מקלחונים.
[emoji23]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
צחוק צחוק אבל תראו מה מצאתי...
J-B Weld 37901 Extreme Heat High Temperature Resistant Metallic Paste - 3 oz. https://www.amazon.com/dp/B01IBOBY74..._eMFLCbPX3EZMV
עמיד עד 1300 מעלות צלזיוס, הטמפ' בטורבו מגיעות במקסימום ל 950 מעלות צלזיוס, אמור להחזיק, לא?
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
https://youtu.be/587RuL45jS8
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
יש שמן נחשים
ויש חומוס נחשים
בגיר אוטומטי לא משחקים עם טורק ....( כי זה נגמר רע ! )
במנוע לא משחקים עם טורבו .... ( כי זה נגמר עם המנוע !)
בהצלחה
איציק
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
כיוון נוסף, לגבי סדקים וגזים.
היכן שגזים חמים בורחים דרך סדק, יש עליה משמעותית בחום הנוצר (מכיר את זה ממנועי אופנועים עם בריחות מהסעפת או מאטמי ראש). עד אילו טמפרטורות זה יכול לעלות? לא יודע, גם ככה כל האזור רותח. אני הייתי מחליף.
- - - Updated - - -
יכול להעיד על הקורה בדיסקו בלבד.
גיר ממוחשב. עובד מול המנוע. מחליף הילוך בשילוב של כמה תנאים, כשהסל"ד מול מצב מצערת הוא רק אחד מהם. מאוד ייתכן שזיהוי של "חוסר כוח" יתן לגיר להעלות יותר סל"ד.
אצלי למשל, לפני משחק עם התוכנה, היה צריך לתת הרבה גז כדי שהאוטו יתחיל להתגלגל. ממש הרגיש כמו גיר מחליק.
אבל זה דיסקו, שכידוע חייב להיות מתחכם. אין לי מושג מה הולך אצל פותש
התופעה שאתה מתאר היתה קשורה לטורבו?
-
סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
נשאר לך 350 מעלות ספייר, מה תעשה איתם?
אפרופו, כמה עולה טורבו מפירוק שאותו תשפץ?
אני מנסה לכמת את החסכון שלך מול הסיכון.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
נשאר לך 350 מעלות ספייר, מה תעשה איתם?
אפרופו, כמה עולה טורבו מפירוק שאותו תשפץ?
אני מנסה לכמת את החסכון שלך מול הסיכון.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
את ה 350 אני ישים בצד, לחיסכון..[emoji6]
לא יודע כמה עולה מפירוק, ובכל מקרה אין כאן את המשוואה של חסכון מול סיכון (ואל תאמין לכל מה שכותבים בעיתונים - אין כאן סיכון...).
-
תגובה: סדק פנימי בגוף הטורבינה
ממממ....
התלבטות קשה מאוד אם להאמין ללוריה ואיציק שידיעתם המקצועית אינה מוטלת בעיניי בספק לבין לאמץ את ההבנה שלך.
או במילים אחרות- אם שניים ( ועוד כאלו) אומרים לך שאתה שיכור...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94