ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...A8%D7%9B%D7%91
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...A8%D7%9B%D7%91
מבחן מוזר...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כל הכבוד, עושה הסבה להובלה בקירור.
מבחן לא מוזר בכלל.
למרות שהגילוי הנאות מחייב אותי להודות שלצרכים שלי אין שום צורך במקרר על כל הסרבול שלו. הצידנית שלי, גם אחרי הורדת הנפח הדרוש לקרחומים עדיין נותנת יחס נפח חיצוני/פנימי טוב יותר, ומספיקה לשלושה ימי טיול.
המבחן מוזר מאוד.
הוא משווה בין קטגוריות מקררים שונות וגם נעשה על ידי מישהו שאין לו כנראה נסיון קודם עם מקררים לרכב.
תצוגת הטמפרטורה על הצג במקרר ריק אינה רלוונטית.
בכלל מקרר לרכב מתנהג שונה ממקרר ביתי מאחר ואין בו אוורור שמפזר את האוויר הקר ומקרר את המוצרים.
המבחן לא מבין את הנקודה הזו אפילו.
אחת הנקודות החשובות במבחן מקררים היא צריכת הזרם. לא בוצעה בכלל.
ניקוי תא המקרר וניקוז. לא נבדק.
פירוק הדלת וחסינות הצירים נבדק בקושי.
נתון נוסף הוא דווקא היכולת לקרר תחת עומס חום חיצוני- גם זה לא בוצע.
מגוון המקררים כלל מקררים מקטרויות שונות שהמכנה המשותף היחיד בינהם הוא הנפח ושהם משווקים על ידי איש שטח.
אחד המקררים המובילים בעולם הוא ה ARB שמקומו נפקד באופן קבוע.
כמי שקרא כמה מבחני מקררים בטרם רכש ARB אני מאוכזב.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני דווקא כמי שלא משתמש במקרר באוטו, רואה שהדבר היחיד החשוב בו הוא שיקרר, וישמור על קור.
מה שאייל בדק אלו הפרמטרים האלו - ודווקא מוצא חן בעיני המיקוד ולא בירבור על שלל נתונים לא חשובים כמקובל אצל המכורים לדיבורים על מקררים. מה יועיל מקרר שקל לנקות אם הוא לא שומר על קור בחנייה בלילה?
לגבי ה ARB - אתה כנראה צודק ומקומו נפקד. מן הסתם מסיבות לוגיסטיות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כשתצטרך לנקות מיץ מקררים מצחין אחרי טיול תבין כמה חשוב למשל פקק ניקוז או שיש לידית המקרר מצב שבו המקרר נשאר פתוח מעט בשביל אוורור.
נקודת הגישה במבחן היא הנקודה שלך של מי שטרם התנסה במקרר.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני מסתייג מהקביעה שגולדסטאר היא לא ממש בירה.
חסר גם המקררים של קינן שנפוצים, מוכחים בשוק המקומי לא מעט שנים, ובמחיר אטרקטיבי.
אני כן חושב שסוגיית האנרגיה כן חשובה.
זה ההבדל בין מקרר שאפשר לחיות איתו עם מצבר יחיד ובין כאלו שדי מחייבים מצבר שני,על כל המשתמע מכך.
אני בטוח שיש מי שההבדל הזה מהווה גורם משמעותי בשיקולים.
אנשים שהולכים לאיבוד/איך כוח לברור את השורות התחתונות מהשרשורים הטכניים.
לדעתי מדידת טמפ המים דווקא מתרגמת יפה את ההבדל בין התצוגה והטמפ בפועל של מוצר.
אם כי אצלי במקרר, כשהוא מציג מינוס, אכן נוצר קרח.
איל,
לא מצליח לראות מצב שאתה מקבל יחס נפח/אחסנה טוב יותר עם צידנית איכותית וקרחומים ומצליח לשמר אוכל שצריך קירור.
עזוב אותך ...
אייל והצידנית זה כמו אתה והבנזיניה ..
מתכחש מתכחש ... עד שמתייבש.
ואז יום אחד יפקחו עיניו ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל המקררים שכאן יכולים לעבוד גם ברכב עם מצבר יחיד, בגלל ההגדרות של מנגנון cutoff זה אמור לשמור על המצבר, אבל לאורך זמן, זה יפגע בחיי המצבר במידה והוא לא מצבר פריקה עמוקה .
#המדען_המטורף
אתה מוזמן לבוא להתרשם. ואפילו לא עם קולמן אקסטרים.
והצידנית יורדת בעצירות ומגיעה עד מתחת לעץ/שולחן שאוכלים בו. מקרר לא יודע לעשות את זה.
נכון, אני לא עושה קמפינג של שבוע, ואני לא מבשל "על האוטו".
מצד שני, אני לא עבד של האוטו, ואין לי מערכות סופר מתוחכמות שמטרידות את מנוחתי. כשיש טיול, ציוד טיולים עולה על האוטו, וכשאין טיול, הוא רכב ריק, סטנדרטי לחלוטין, שמשמש להגיע לעבודה ולהוציא ילדים מהגן.
ואגב,
גם אם היה לי מקרר, לא היה מעניין אותי מה הצריכת זרם שלו. בלילה הייתי מנתק אותו מהחשמל ומחבר חזרה בבוקר.
כן היה מעניין אותי הגודל, המשקל, יכולת הקירור האמיתית והיכולת לשמור על טמפרטורה.
פתח ניקוז זה חשוב, אבל מקרר שהיה עולה לי חמש מאות שח פחות, גם בלי פתח ניקוז היה זוכה.
רובסטיות זה אכן דבר חשוב, מניח שאפשר להוסיף התרשמות "מהעין". או תגובות של אנשים שמחזיקים אחד ומוכנים לשתף מנסיון לאורך זמן.
אני מניח שיש יותר לקוחות שלא נכנסים לקרביים של המקרר, מאשר כאלו שכן. ולהם מספיק לדעת תוך כמה זמן המים בבקבוק התקררו, ותוך כמה זמן הם התחממו.
בקיצור,
לא מבחן מוזר.
אני מתלבט אם לענות.... אבל בכל זאת.
לא אני ערכתי את המבחן אלא אייל, אדם שלמיטב ידיעתי יש לו שני מקררי רכב יותר מאשר לי. אז המבחן הוא מנקודת המבט שלו, לא שלי.
לגבי המיץ מקררים..... בדיון אחר ניסיתם לשכנע את אנשי הצידניות לעבור למקרר כי אין יותר מיץ צידניות מצחין. הבנתי. זה בגלל שבמקומו יש מיץ מקררים מצחין.
ולגבי צריכת הזרם - בלי שמדדתי, אני מוכן להתערב שלכל המוצרים נצילות חשמלית דומה, וזה שמבודד יותר יצרוך פחות חשמל. זה בערך אחד לאחד. לדעתי האישית מקרר צריך להיות מכובה בלילה. מי שמשאיר אותו דולק על מצבר ההתנעה היחיד שלו, שיידאג למקרר מבודד היטב במקום לנטר הבדלים של מיליאמפרים בין מקררים שונים. ההבדלים אם ימדדו יהיו קטנים מדי כדי להסיק מהם משהו. שתי פתיחות דלת יבזבזו יותר חשמל מהמצבר מאשר ההבדל בין מקרר א לב. אבל כאמור, זה אני, שעדיין חי טוב בטיולים עם ואפילו בלי צידנית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
בדיוק.. כדי לא להיות ״עבד״ של המקרר, אתה צריך לדעת שהרכב יניע בבוקר.
לכבות מקרר בלילה זה סוג של ״עבד״ כי נכנסה לך פרוצדורה נוספת, ואצה מפספס את הפואנטה של המקרר.
אני מדליק ביציאה מהבית ומכבה בכיבוי בחנייה ליד הבית.
בשביל זה אתה צריך לדעת שהמקרר לא ירוקן לך את המצבר בלילה.
כמו תמיד,
כלי עבודה איכותי גם חוסך כסף וגם נותן שקט.
היה לך מקרר ברכב?
ההבדל הזה - של אמפרים שלמים - כמו שכתבתי קודם יהיה מהבידוד, לא מהנצילות החשמלית - לכן זה ששומר על קור יהיה זה שצורך פחות חשמל לאורך הלילה. הנצילות החשמלית לא תהיה שונה. ב'רגעי' אם תראה הבדל זה יהיה זניח.
לא צריך מדידות כדי להגיע למסקנה הזו. ולא, לא מדדתי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
גולדסטאר זו לא בירה.
אצלך כנראה זה מושלם.
במקרר מהסוג הזה בו אין מערכת no frost מן הסתם האדים הופכים לקרח וגם נמסים אם למשל בלילה מכבים את המקרר וכשמגיעים הביתה יש לעיתים קרובות ( תמיד) מה לנקות וליבש כי המקרר לעולם לא ישאר נקי ויבש.
זה החיים גם אם תתכחשו לעובדות כל מי שמתפעל מקרר מכיר אותן.
ולכן אני מוצא את פקק המקרר למשל כתוספת גאונית.
אני מושך בבית את המקרר על המסילות, שולף פקק ושוטף עם צינור ואז הופך את ידית נעילת המכסה ומשעין עליה את הדלת שיהיה אוורור.
כל מיני פיצ׳רים קטנים וגאוניים.
לנשיונל לונה למשל יש מערכת אחסון נערמת מדהימה...
אלו פיצרים שלא נידונו בכלל.
בקיצור, מי שהולך לקנות מקרר מהביוקר שיוסיף לעצמו קריאה של מבחנים באנגלית וידע שיש עולם שלם שלא נכתב עליו פה
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כל מי שמשקיע זמן, ומרכז מידע, מגיעה לו הברכה.
אבל עם כל הרצון לפרגן, בועז צודק ב 1000%, לפי המבחן, ולפי התגובות, אפשר מיד לראות למי יש מקרר, ומי רק חושב שהוא מבין את התחום הזה. מבלי להכנס לעובדה הפשוטה שסדר העדיפות של כל אחד הוא שונה (מי שנוסע עם דאסטר או עו עם ג'ימני, שיקולי הנפח שלו שונים ממי שנוסע עם טנדר), יש פה פשוט עובדות לא נכונות, ושיטות מדידה שגויות.
ולא פחות חשוב, בדיוק כמו שבועז העיר, לבדוק מקרר מבלי לבדוק צריכת זרם, זה ממש לא רציני.
צריכת זרם - נכון (לדעתי) להניח שהמדחסים של כל המקררים עובדים פחות או יותר באותה יעילות, אבל בין זה לבין להסיק שהיעילות של המקרר קרובה, זו טעות גדולה.
כתבתי פה פעם (באחד מאותם דיונים שיש כאלו שמזלזלים בהם...) שאותו מקרר בדיוק, אם מכוונים אותו להפסיק לקרר ב 2 מעלות והמדחס חוזר לעבוד ב 4 מעלות, צורך לפחות 30% יותר חשמל, מכיוון של להפסיק לקרר 1 ולחזור לעבוד ב 5.
ולכן, מספיק שהמקררים מחזיקים טווח שונה של טמפ', וכבר יהיה הבדל גדול בצריכת אנרגיה.
העובדה שלסנומסטר יש מהירות משתנה (אינוורטר) היא יתרון ענק בצריכת זרם.
לדעתי, זה אולי הנתון הכי חשוב של מקרר, ובלעדיו אין משמעות להשוואה של מקררים.
כל הרעיון של לבדוק בקבוק מים בודד שעומד במרכז המקרר, ועוד לפתוח ע"מ למדוד, לא אומר כלום.
יתרה מזאת, הנתון של הטמפ' מהצג זה קישקוש אחד גדול.
אותו הבקבוק, עומד לכאורה בטמפ' סביבה שונות, 10- עד 22-, איך יכול להיות שהטמפרטורה שלו זהה (1- ) בכל המקררים?
לבדוק טמפ' של מקרר כמעט ריק, זו בעיה, ונתון שלא מעניין אף אחד.
ובכלל, מה הניסוי הזה מנסה להראות?
בגדול, נכון להניח שהנצילות קרור של כל המדחסים דומה, ואם יש איזה יצרן שפישל, ניסוי כזה לא יראה את זה.
ובכלל, כל מי שמשתמש במקרר, מכיר את החשיבות של קרור מראש.
לא בטוח שאני מתלהב מסלסלות לעומת הפסד הנפח שהן גורמות, ובכלל, לא חושב שזה חכם להוציא ולהכניס סתם דברים של צריך להוציא.
אין ספק שטכנולוגית, הסנומסטר עדיף על כולם, אבל לא בטוח שלכולם יש את הנפח העודף עבורו, ולא בטוח מי צריך מקרר עם עובי דופן יותר כמו של מקרר ביתי.
כל מי שלא נוסע בטנדר (או קמפר) קוביה כמו הסנומסטר (131 ליטר!) זו בעיה אדירה בתפעול הרכב בטיול.
שאני בניתי את המקרר שלי, ביודעין ירדתי לעובי דופן 2ס"מ, זו היתה החלטה מוסכלת שמוכיחה את עצמה כל הזמן.
בכל מקרה צודה לאייל על המאמץ וההשתדלות.
מבחן המקררים הבא בגיפולוג כבר יהיה כנראה יותר מקיף [emoji41]
אני מוכן להשאיל מקרר ARB 45 בן כעשר שנים למבחן.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
יוזמה ברוכה, אבל מצטרף לחלק מהכותבים - חסר מאוד נתון הצריכה בפועל, במיוחד לאורך זמן כשבחוץ חם.
חסרים מותגים אחרים, וחסרה השוואה למקררי מגירה בנפח דומה.
קודם כל יוזמה חיובית מאד.
עוד מבחני ציוד באתר!
אני חושב שכן ניתן לעשות השלכה של התוצאות לגבי הביצועים, אבל זה כנכס כבר לניתוח תוצאות ותהליך, ולא שורה תחתונה מתומצתת כמו שעדיף במבחן כזה.
גם באתרי שטח ״כבדים״ בהרבה, לא בודקים כל מה שיש בשוק, אי אפשר.
בודקים את המוצרים העיקריים, או אלו שמהווים את הקצוות כדי להדגיש את ההבדל.
אני כן חושב שמדידת אנרגיה הייתה מאפשרת לתת פרמטר חשוב.
או לפחות להסביר את משמעות התוצאות מבחינת אנרגיה למי שלא התעמק בשרשורי המקררים.
אני עשיתי בדיקה של צריכת זרם על המקרר שלי פעם, אפילו העליתי לכאן את הממצאים באחת הדיונים.
אפשר לקרוא כאן
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=802402
#המדען_המטורף
לפני שזה הופך לעוד שרשור מקררים ואני נוטש, אני חייב תשובה לדורון.
כן היה לי מקרר.
צידנית משרתת אותי יותר טוב. (טיול של 3 ימים או יותר הוא חיה נדירה אצלי. קורה פעם בשנה. הרוב הם דו יומיים).