-
6 קבצים מצורפים
ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
אחרי תקופה ארוכה של פנטזיות ותכנונים התחלתי לעבוד תכלס. במה שהיה עד עכשיו אפשר להתעדכן כאן.
הרעיון המרכזי זה ניצול מקסימלי של שטח איחסון, הקצאת תאים יעודיים לציוד תוך מתן גישה נוחה וזמינה לכל החללים.
הביצוע ישלב בתוכו סגירה והגבהה של ארגזי הצד (מלפני ואחרי בתי הגלגלים כולל) בבודי של ה CJ והסבה של דפנות הצד לדלתות הנפתחות מעלה (בדומה לתא מטען של אוטובוס).
הפרות הקדושות שיישחטו - הגבהה של דפנות הבודי והקנט ב 6 ס"מ ( 2 ס"מ מעל בודי אמריקאי), כאמור סגירת הגישה לארגזים מתוך הבודי תוך יצירת חלל מרכזי למגירות ומקרר שעליהם משטח העמסה בשטח כל הארגז.
כמו כן, כמחווה למקור ועל מנת לאפשר קווי חלוקה סימטרים בין דופן ימין ושמאל - פתח התדלוק יעבור לדופן האחורית בפינה של הבודי.
תמונות להמחשה מסקיצות תלת ממד ראשוניות:
קובץ מצורף 123510
קובץ מצורף 123511
קובץ מצורף 123512
אתגרים לא חסר אך מכל המדידות וסקיצות התכנון עושה רושם שהתוכנית ברת ביצוע.
הרעיון התפתח אצלי בראש ובושל במשך תקופה ארוכה תוך מדידות חוזרות ונשנות על הג'יפ הקיים, אבל עד שלא התחלתי לעבוד על הבודי החלופי והורדתי את הדופן היה קשה לראות איך אני מיישם הלכה למעשה.
כאמור בשלב הראשון דופן אחת הורדה ובעזרת קרטון ביצוע התחלתי להציב בצורה גסה את גבולות הגיזרה, התחלתי להוריד מידות ולבנות סקיצה תלת ממד:
קובץ מצורף 123513
קובץ מצורף 123515
להמחשה אפשר לראות מה אפשר להכניס בתאים שנוצרו:
קובץ מצורף 123514
אין ספק שהשלב הראשון זה לייצר מבנה\מסגרת אשר יחזיר את קשיחות המבנה לבודי במקום הדופן שפורקה.
אתגרים נוספים: הטמעת מנגנון הרמה הכולל זרועות מקביליות מתוגברות בוכנות גז המוכלות באריזה שלא תפגע אסטטית במראה הג'יפ מצד אחד ומצד שני לא תפגע בחלל תא הנהג בדגש על האזור מאחורי מושבי הנהג והנוסע. דגש נוסף לתכנון זה במצב סגור כל העסק צריך להיות שקט ויציב ללא קרקושים ופתיחות לא רצוניות בשטח.
אתגר מרכזי נוסף זה משקל, ליישם את כל הפנטזיה הזו מבלי להוסיף משקל משמעותי לבודי (דופן אלומינים מישהו...?).
וכן, אני מבטל כל אפשרות עתידית להכניס מושב אחורי של 3 מקומות - מרווח עבור מושב זוגי בין הכנפונים נשאר ונלקח בחשבון (אין שינוי במידה הפנימית בין בתי הגלגלים).
בהיקף הפרויקט כמובן- פחחות וצבע לשאר הבודי. ייכנס גם התאמה של סגירת הפיבר הקיימת והסבתה לתצורה של סגירה חלקית משולבת דפנות ברזנט.
יש עוד הרבה עבודת תכן מפורט שתתקדם במקביל לפירוק דפנות הבודי (כאמור, קשה להוריד מידות וקשה לתפוס את מרחב הפעולה מבודי שלם). העבודה תעשה בנחישות אך בקצב של עבודה במשרה מלאה וילדים ומשפחה ברקע- אל תצפו לעידכונים שבועיים אך אני מחוייב למטרה :).
אשמח לדון ולפרט על כל השיקולים להגעה לתצורה המתוכננת. יחד עם זאת יש לזכור שעל טעם ועל ריח אין להתווכח :p.
May god have mercy on my soul....
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
רעיון יפה, אהבתי!
יש לי הצעה טיפה שונה שתחסוך משקל ואת המנגנון המסובך: צירים בתחתית הפנל, כך שיפתח כמו דלת ארגז של טנדר, עם הגבלה לפתיחה ב90 מעלות.
נראה לי יותר שימושי ופשוט לייצור, לא?
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gmike
רעיון יפה, אהבתי!
יש לי הצעה טיפה שונה שתחסוך משקל ואת המנגנון המסובך: צירים בתחתית הפנל, כך שיפתח כמו דלת ארגז של טנדר, עם הגבלה לפתיחה ב90 מעלות.
נראה לי יותר שימושי ופשוט לייצור, לא?
ראשית - whats the fun in that :p.
אבל ברצינות, זו אפשרות שנלקחה בחשבון ונפסלה מאחר והדופן בגובה של חצי מטר, וזה אומר שצריך לקחת בחשבון מרווח של מטר לכל צד בכל מקום שאני חונה. מה גם זה לא באמת נוח לרכון חצי מטר על מנת להגיע לציוד בטח בגובה שהדפנות נפתחות בסט אפ הזה.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
מאחר והדופן בגובה של חצי מטר, וזה אומר שצריך לקחת בחשבון מרווח של מטר לכל צד בכל מקום שאני חונה. מה גם זה לא באמת נוח לרכון חצי מטר על מנת להגיע לציוד בטח בגובה שהדפנות נפתחות בסט אפ הזה.
רעיון נהדר.
תחשוב על פיצול ל-3 תאים, ואז דלת נפרדת.
זה יאפשר גם הקשחת הקופסא, ע״י תומכות אנכיות באמצע החלל, כחלק מיצירת התאים, וגם יפשט פתיחה וגישה.
בנוסף, הדלת הפתוחה יכולה לשמש כמדף/שולחן קל.
במקום דלת ענקית, פותחים רק את מה שצריך.
גם ככה, לפי מה שנראה, יהיה ציוד שונה בכל חלק של החלל.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
רעיון נהדר.
תחשוב על פיצול ל-3 תאים, ואז דלת נפרדת.
זה יאפשר גם הקשחת הקופסא, ע״י תומכות אנכיות באמצע החלל, כחלק מיצירת התאים, וגם יפשט פתיחה וגישה.
בנוסף, הדלת הפתוחה יכולה לשמש כמדף/שולחן קל.
במקום דלת ענקית, פותחים רק את מה שצריך.
גם ככה, לפי מה שנראה, יהיה ציוד שונה בכל חלק של החלל.
הרעיון של דלת אחת מגיע בעיקר מהכיוון של אסטטיקה - ריבוי תאים=קווי חלוקה נראים. אחר כך הבנתי גם שמבחינת מקום להכיל מנגנון הרמה אני מוגבל לאזורים הגבוהים של הדופן, באמצע אין באמת מקום להכניס מנגנון כזה.
הקשחת הקופסא ע"י תומכות אנכיות בהחלט ישולב. ואין ספק אני אשלב בדרך כזו או אחרת מדף נשלף... יש כמה רעיונות בכיוון.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
המממממ.....
הרעיון יפה, אבל אני בכלל לא בטוח מה זה יעשה לחוזק של הבודי כולו.
אני חושש, שאתה תגמור את הבודי.
אתה מציין את האתגר של "החזרת ההקשחה" אבל לא מציין איך אתה פותר את זה.
צריך להזהר מההרפתקאה הזו, בהחלט יש מצב שתחשוב שפתרת את הבעיה, תגמור את העבודה, תתחיל לנסוע, ויתחילו סדקים בכל מני מקומות לא צפויים.
לדעתי, כל נגיעה במבנה, חייבת להתבצע, אם בכלל, עם הרבה תשומת לב והרבה חישובי כוחות.
תנסה לשאול את עצמך מה אתה רוצה לאכסן בתאים האלו ואולי שווה לרדת מהרעיון של "הדלתות אוטובוס" .
למה לא גישה מלמעלה ו\או (לפחות מהכנף של הגלגל קדימה) מקום סגור למיכלי מים ודלק?
לחללים מאחורי הגלגלים ומעל הכנפים, הייתי "נכנס מלמעלה".
דרך אגב, אני מתקשה לראות איך אתה בונה דלת אוטובוס כזו, שגם תהיה אטומה גם לא תקרקש, ועדיין תהיה קלה ופשוטה לתפעול.
My two cents
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
המממממ.....
הרעיון יפה, אבל אני בכלל לא בטוח מה זה יעשה לחוזק של הבודי כולו.
אני חושש, שאתה תגמור את הבודי.
אתה מציין את האתגר של "החזרת ההקשחה" אבל לא מציין איך אתה פותר את זה.
צריך להזהר מההרפתקאה הזו, בהחלט יש מצב שתחשוב שפתרת את הבעיה, תגמור את העבודה, תתחיל לנסוע, ויתחילו סדקים בכל מני מקומות לא צפויים.
לדעתי, כל נגיעה במבנה, חייבת להתבצע, אם בכלל, עם הרבה תשומת לב והרבה חישובי כוחות.
תנסה לשאול את עצמך מה אתה רוצה לאכסן בתאים האלו ואולי שווה לרדת מהרעיון של "הדלתות אוטובוס" .
למה לא גישה מלמעלה ו\או (לפחות מהכנף של הגלגל קדימה) מקום סגור למיכלי מים ודלק?
לחללים מאחורי הגלגלים ומעל הכנפים, הייתי "נכנס מלמעלה".
דרך אגב, אני מתקשה לראות איך אתה בונה דלת אוטובוס כזו, שגם תהיה אטומה גם לא תקרקש, ועדיין תהיה קלה ופשוטה לתפעול.
My two cents
אכן חששות נכונים ובהמשך אפרט איך אני ניגש לזה ומה הפיתרון שלדעתי ייתן מענה לנושא, לתפיסתי זה לגמרי בר ביצוע.
גישה מלמעלה זה בדיוק מה שאני מנסה לחסוך, הרי שהג'יפ מועמס בציוד בתוך הקבינה, אין גישה מהכיוון הזה. התובנה הזו היא חלק ממה שהביא אותי לקונפיגורציה הזו. הרי כיום התאים האלה שקיימים במקור לא נגישים כשאני מניח ציוד על גבי בתי גלגל בתוך הקבינה.
התאים האלו לא אמורים להיות אטומים למרות ששילוב של חפיפות בסגירה יחד עם גומיות נכונות במקום נכון כן יתנו פיתרון לזה.
לגבי קרקושים....אכן האתגר קיים.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
אני ממליץ להרים את הדופן עם מנגנון 4 זרועות ולא בהחלקה. זה יעבוד הרבה יותר טוב לאורך זמן, מאפשר רמות דיוק נמוכות - ואתה תצטרך, כי הבודי יזוז הרבה, תמיד - וזה הרבה יותר זול. בכלל, לטעמי מנגנוני תנועה ליניארית ברכב שטח פתוח זה מתכון לצרות.
נעקוב בדבקות! נראה מעניין מאוד.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלון_ק
אני ממליץ להרים את הדופן עם מנגנון 4 זרועות ולא בהחלקה. זה יעבוד הרבה יותר טוב לאורך זמן, מאפשר רמות דיוק נמוכות - ואתה תצטרך, כי הבודי יזוז הרבה, תמיד - וזה הרבה יותר זול. בכלל, לטעמי מנגנוני תנועה ליניארית ברכב שטח פתוח זה מתכון לצרות.
נעקוב בדבקות! נראה מעניין מאוד.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
לא הבנתי למה אתה מתכוון במנגנון החלקה.... בכל אופן אני מתכוון למנגנון כזה:
קובץ מצורף 123516
בדומה לזה:
קובץ מצורף 123517
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
זה בדיוק מה שהתכוונתי שתעשה, ובמבט טוב יותר על התמונות ששמת בהתחלה אני שם לב עכשיו שגם רואים את זה. זה מנגנון 4 זרועות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
יפה מאוד. מעניין.
שים לב למשקל. היופי בסיקס זה הקלות והפשטות שלו. להערכתי התכנון שלך מוסיף 150 קילו. הפגוש עוד 50 כלוב התהפכות עוד 100 וכל זה לפני אנשים דלק ציוד ומים.
לדעתי תוסיף לתכנון הבודי שלך חיזוקים לתושבות הבודי ולריצפה ביחוד בחיבור לקיר האש. ותנסה לחסוך במשקל איפה שאתה יכול. שקול את דלתות הצד לבנות מאלומיניום.
לדעתי חשוב לחזק גם את השילדה במיוחד באיזור תושבות הקפיצים ותיבת ההגה. לחזק את הסרנים ואת מערכת הבלימה.
בהצלחה.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
לקחת על עצמך אתגר רציני! עוקב אחרי ההתקדמות.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
לקחת על עצמך אתגר רציני! עוקב אחרי ההתקדמות.
+1!!!
זה הולך להיות שרשור מרתק.
בהצלחה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
רעיון מגניב. אני לא יודע אם הייתי בוחר בו, אבל הוא ממש מגניב.
אני לא בטוח שאתה הולך להחליש בהרבה את הבודי.
לעניות דעתי הדופן הפנימית של התאים צריכה לקבל חיזוקים וחיבורים טובים לשאר הבודי והיא תהפוך לנושאת העומס. שאר החיזוקים בתאים צריכים לשאת רק את המשא בתאים.
את הכלוב הייתי מחבר לפני ואחרי התא לריצפה המקורית, או דרך התא לדופן עליונה ותחתונה ביחד.
אגב, המשקל שאתה הולך להוסיף פה הוא לא רק בגלל הפח, הוא גם הציוד שתיקח כי זה יהיה נוח.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אומי5
רעיון מגניב. אני לא יודע אם הייתי בוחר בו, אבל הוא ממש מגניב.
אני לא בטוח שאתה הולך להחליש בהרבה את הבודי.
לעניות דעתי הדופן הפנימית של התאים צריכה לקבל חיזוקים וחיבורים טובים לשאר הבודי והיא תהפוך לנושאת העומס. שאר החיזוקים בתאים צריכים לשאת רק את המשא בתאים.
את הכלוב הייתי מחבר לפני ואחרי התא לריצפה המקורית, או דרך התא לדופן עליונה ותחתונה ביחד.
אגב, המשקל שאתה הולך להוסיף פה הוא לא רק בגלל הפח, הוא גם הציוד שתיקח כי זה יהיה נוח.
אמרת נכון, הבודי לא יהיה חלש יותר ולהפך, ברגע שמבינים מה סובל מאמצים ואיפה נקודות נושאות העומס (חיבור הבודי לשילדה) זה רק עניין של לחבר את הנקודות נכון.
לגבי קשתות- הקדמית תישאר באותה נקודה, מחוברת לרצפה בסמיכות לתושבת שלדה עם חיזוקים מתאימים. בנוסף, בהמשך לסגירת התאים אני בונה מבנה פחים בהמשך לתושבת הקשת כך שהיא תחוזק באופן משמעותי.
הקשת האחורית 2 אפשרויות- 1. תחובר על המשטח העליון ביותר של הארגז אבל הוא יהיה עם חיבור\חיזוק ישיר אל תושבת הבודי לשלדה.
2. כמו שאתה אומר, לרדת דוך עם הקשת לרצפה אל תושבת הבודי דרך הארגז.
אגב קשתות, אני מפלרטט עם הרעיון של לרתך את הקשתות לבודי בכל נקודות המגע שלהם בפח (בנוסף לחיבור נכון ברצפה) במקום לחבר אותם עם פלטות וברגים (זה גם יוסיף לקשיחות הכללית של הבודי).
יש לי תחושה שבכל מקרה הכיוון שאליו אני הולך לא יאפשר כלוב פריק.
ובנוגע למשקל של ציוד אז זהו שזה אותו ציוד רק שיהיה פשוט כה נגיש...אוי כמה נגיש :).
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
de fox
אמרת נכון, הבודי לא יהיה חלש יותר ולהפך, ברגע שמבינים מה סובל מאמצים ואיפה נקודות נושאות העומס (חיבור הבודי לשילדה) זה רק עניין של לחבר את הנקודות נכון.
:).
אני חושש שאתה מפקשש נקודה עקרונית במבנה \ כח של מבנה של הבודי.
הבעיה של מה שאתה קורא "נקודות נושאות עומס" זו בעיה אחת, והבעיה של כל המבנה בודי, ואיך הוא שומר על על צורה (פחות או יותר קבועה... עד כדי תזוזות קטנות מאוד), היא בעיה אחרת.
ברגע שאת מסיר את הדפנות, כל "האמבטיה" של הבודי נחלשת בצורה קיצונית, אני חוזר ומציע לך להתייעץ בנושא.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
הוא מסיר את הדפנות ומוסיף אחרות בקו מקביל. ולהן מרתך חיזוקים בדמות תאים.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
הרעיון מגניב אבל כפי שאמרו קודמיי מסובך לביצוע ועלול להחליש החוזק המבני.
פתרון כלאיים - לחלק הדלת/ דופן לשניים לאורכה בגובה הקצה העליון של קשת בית הגלגל. כך שהדלת הנפתחת תהיה קטנה יותר וניתנת לפתיחה על ציר ולא על זרועות הרמה.
עדיין יהיו תאים בשני צידי הגלגל ניתנים לגישה מלמעה מתוך הדופן ובלי לפגוע באיחסון הפנימי.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
הוא מתייעץ קבוע עם מהנדס שגם מלווה אותו בפרוייקט
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
YoavR
הוא מתייעץ קבוע עם מהנדס שגם מלווה אותו בפרוייקט
הוא מלווה אותי לכל מקום גם במקומות שהוא לא אמור להיות... כך לפי אשתי לפחות :rolleyes:
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
מעניין בטירוף, עוקב!
בהצלחה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אני חושש שאתה מפקשש נקודה עקרונית במבנה \ כח של מבנה של הבודי.
הבעיה של מה שאתה קורא "נקודות נושאות עומס" זו בעיה אחת, והבעיה של כל המבנה בודי, ואיך הוא שומר על על צורה (פחות או יותר קבועה... עד כדי תזוזות קטנות מאוד), היא בעיה אחרת.
ברגע שאת מסיר את הדפנות, כל "האמבטיה" של הבודי נחלשת בצורה קיצונית, אני חוזר ומציע לך להתייעץ בנושא.
אני אשתמש בעזרים חזותיים להבהיר את הכיוון:
1. אמבטיה מקורית:
קובץ מצורף 123529
2. אמבטיה בלי דפנות צד (המצב שאני נמצא בו עכשיו) חלשה ללא קשיחות לפיתול:
קובץ מצורף 123530
3. סגירת התאים מכיוון הבודי:
קובץ מצורף 123531
4. קשירת מסגרת התאים לנקודות עיגון הבודי:
קובץ מצורף 123532
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
מגניב ומקורי!
עכשיו לשלוש נקודות שלא הקדשת להן תשומת לב וזה בדיוק הזמן, לפני שיהיה מאוחר מדי:
1. מיקום מושבים קדמיים. תחשוב טוב טוב לפני שאתה בונה ומגלה שלא תוכל לנהוג באוטו.... כי המשענות נוטות קצת אחורה והתאים הגבוהים יגבילו אותן. התאים צריכים להיות קצרים יותר בחלקם הקדמי ועם זוית שתאפשר להשכיב משענות בזוית משמעותית, על חשבון נפח איכסון...
2. אטימה. זו בעיה רצינית! אם הדלת הזו לא תאטום טוב ובלחץ וב-100% סביב בית הגלגל (אבל לא רק), כל הג'יפה שהגלגל מעיף - אבק וחול בקיץ, מים ובוץ בחורף - יטנפו וישחיתו את כל הציוד שאתה חושב לאחסן שם.
3. בתי גלגל קצת יותר גדולים וגבוהים - יאפשר לך להכניס צמיגים גדולים בלי להגביה את הג'יפ לשמיים. 2-2.5 אינץ' חוקיים יספיקו.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מגניב ומקורי!
עכשיו לשלוש נקודות שלא הקדשת להן תשומת לב וזה בדיוק הזמן, לפני שיהיה מאוחר מדי:
1. מיקום מושבים קדמיים. תחשוב טוב טוב לפני שאתה בונה ומגלה שלא תוכל לנהוג באוטו.... כי המשענות נוטות קצת אחורה והתאים הגבוהים יגבילו אותן. התאים צריכים להיות קצרים יותר בחלקם הקדמי ועם זוית שתאפשר להשכיב משענות בזוית משמעותית, על חשבון נפח איכסון...
2. אטימה. זו בעיה רצינית! אם הדלת הזו לא תאטום טוב ובלחץ וב-100% סביב בית הגלגל (אבל לא רק), כל הג'יפה שהגלגל מעיף - אבק וחול בקיץ, מים ובוץ בחורף - יטנפו וישחיתו את כל הציוד שאתה חושב לאחסן שם.
3. בתי גלגל קצת יותר גדולים וגבוהים - יאפשר לך להכניס צמיגים גדולים בלי להגביה את הג'יפ לשמיים. 2-2.5 אינץ' חוקיים יספיקו.
דרור..אתה טוב אתה...
1. נושא המיקום של המושבים הקדמיים זה בדיוק הנקודה האחרונה שהייתי צריך לסגור בשביל להראות לעצמי שהדבר בר ביצוע.
קלעת בול! הגיאומטריה של מנגנון ההרמה והמיקום שלו מכתיב לי גובה ציר עליון של 450 מ"מ מהרצפה מאחורי המושב...וזה גבולי, מכניס לי אילוץ ואתגר למקם את הסגירה של התאים בצורה שלא תגביל את זווית ומיקום המושב הקידמי. המזל שלי שאני לא דורון ג'מצ'י ואמנם מרווח התמרון שם גבולי אבל עדיין מאפשר מיקום תנוחת נהיגה טובה. במקרה קיצון אאלץ לעשות התאמה למסגרת המושב עצמו. בצד של הנוסע המצב יותר טוב.
2. לוקח לתשומת ליבי.
3. כיום אני עם גלגל 31 והגבה 4'' (שששש...) לא צופה לגדול מעבר לזה.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
אני מאוד אוהב את הרעיון של גישה חיצונית לציוד...
אני חושב שדלת ציר שנפתחת כלפי מטה זו אופציה פרקטית יותר (הדלת יכולה לשמש כמשטח עבודה) יותר קלה לביצוע ויותר קלה במסה.
אין את אפקט המגניבות של ה4 זרועות ... זה נכון.
לגבי הפחתת משקל בשימוש בדופן מאלומיניום... זה נחמד אבל לדעתי זניח ביחס לכל המשקל שהקונסטרוקציות האלו יוסיפו למשקל הסופי.
אגב גם הכלוב יוסיף קשיחות וגם התיבות המתוכננות, נושאות עומס כתבת ... לגמישות היתרה של שלדת הסיקס אין כאן משמעות?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
e-Pit@m
אני מאוד אוהב את הרעיון של גישה חיצונית לציוד...
אני חושב שדלת ציר שנפתחת כלפי מטה זו אופציה פרקטית יותר (הדלת יכולה לשמש כמשטח עבודה) יותר קלה לביצוע ויותר קלה במסה.
אין את אפקט המגניבות של ה4 זרועות ... זה נכון.
אגב לגבי כל הקשיחות הנוספת... לגמישות היתרה של שלדת הסיקס אין כאן משמעות?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
שוב, אם כל הדופן תיפתח בציר תחתון מטה היא לא תהיה בגובה מתאים למשטח עבודה ולא יהיה נוח לגשת לציוד. אלא אם אני חוצה אותה לאורך לכמה פתחים ואז המקטע האמצעי כן מתאים בגובה אבל אז כבר זה לא נראה כמו ג'יפ אלא רכב שירות של כביש שש.
לגבי קשיחות - אין כוונה להקשיח את הבודי מעבר למינימום ההכרחי, ועדייו מדובר על הבודי לא על השלדה. אם אתה שואל על תזוזה והתאמה של הדופן הנפתחת תחת מעוותים ופיתולים של השלדה.... שאלה טובה... איך אומרים ביבשת הדרומית? VAMOS A VER
-
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
https://jalopnik.com/this-pickup-tru...ets-1828011656
יש גם סרטון מSEMA על איזה טנדר שחור שעשו עליו עבודה מדהימה בנושא. אבל אני לא מוצא אותו כרגע.
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
שילדת הסיקס לא כזו גמישה כמו שחושבים. היא פשוט צרה יותר, הקפיצים ממוקמים יותר לכיוון מרכז הסרן, מה שמאפשר יותר מהלך בקצה הסרן כלומר בגלגל. ולכן נדמה לכם שהיא יותר גמישה.
אל תסנדל את עצמך בנוגע לגודל הגלגל. היום 31 זה משהו שאתה חושב שמספיק לך ושלא תשנה ומחר אולי תחשוב אחרת על 33 או 35..... אל תסגור לעצמך אופציות.
לגבי מיקום המושבים, זה לא משנה שאתה לא גבוה. עדיין לפעמים בא לך להשכיב משענת ולנמנם - והעסק הזה לא יאפשר לך להשכיב משענת. ואל תתעסק במסגרות המושבים עצמם - זה עניין בטיחותי. ממש לא בא לך על מושב שהשלד שלו נשבר ומשפד אותך ברגע האמת.....
-
תגובה: ג'יפים בונים אמרנו.... הסבת CJ לרכב טיולים מותאם אישית.
א. המבנה שאתה מתכנן קשיח יותר מהבודי המקורי ובעיני זה טוב. החיבור בין השלושה למרכב חייב להיות איכותי והכל יהיה בסדר.
ב. תשאיר מקום לטעמי לצמיגים 33. אתה לא יודע מתי מרצה לעלות במידה וחבל לא להשאיר מקום.
ג. יופי של עבודה. אבל אני חושב שכדאי שהדופן תהיה קצת נמוכה יותר - זה לא רק עניין אסתטי אלא גם 'גונב' מהנפח הפנימי לטובת נפח איחסון. לטעמי חייבים גמישות בניצול הנפח הפנימי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk