-
השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
https://www.ynet.co.il/articles/0,73....html#autoplay
נראית השוואה מעניינת שמנסה להיות מקצועית ולא על סמך הערכות אישיות כפי שנכתבו בפורום זה בעבר.
ההשוואה על בסיס דאסטר וצמיגי השטח הם לא באמת שטח מלא אלא BF KO2 שזה AT אגרסיבי.
מעניין מה היו התוצאות לגבי SUV במשקל 2 טון עם צמיגי שטח מלא באמת.
אמ;לק
ההשוואה מראה נחיתות משמעותית של השטח מול הכביש, שמוגברת בכביש רטוב.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
לא קראתי את הכתבה, אבל העניין דיי ברור מלכתחילה - לצמיג שטח-מלא יש אחיזה גרועה בכביש, ובעיקר בכביש רטוב. לרכבי הכביש עם חזות שטח עדיף AT, לעיתים מפרט היצרן מספיק בקושי לכביש משובש.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבנר ברוך
לא קראתי את הכתבה, אבל העניין דיי ברור מלכתחילה - לצמיג שטח-מלא יש אחיזה גרועה בכביש, ובעיקר בכביש רטוב. .
ברור למי?
ועל סמך מה אתה מהיר הצהרה מפוצצת וקיצונית שכזו?
-
השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
ו מעניין מה היו התוצאות לגבי SUV במשקל 2 טון עם צמיגי שטח מלא באמת.
.
https://youtu.be/qGJRAP5TsqM
דוגמא להשוואה בין AT ל-MT של BF ברכב שטח גדול וכבד.
אני חושב שלא נכון להשליך מדאסטר לרכב שטח גדול.
היכולת הדינאמית של הדאסטר בסדרי גודל יותר טובה משל רכבי השטח, ובהתאם מרגישים יפה את ההבדל(מה גם שב״מבחן״ רכב אחד מוגבה ואחד סטנדרטי, אז איך הם בודדו את המשתנים?)
ברכב שטח בו מרווח הדינאמיות נמוך גם ככה, השוליים וההבדלים בין סוגי הצמיגים הרבה יותר קטנים.
מי שחושב שצמיגי AT יהפכו את הרכב שטח המגודל שלו למשהו קרוב למכונית כביש, טועה בענק.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
דורון, לא ראיתי בסרטון שצרפת שום דבר דומה להשוואה של YNET.
כמו כן גם בכתבה מתואר שבשטח יש הבדל ברור לטובת צמיגי השטח.
אז אתה אולי לוקח טווחי בטיחות ונוסע לאט וזה מצויין. עדיין צריך להיות מודעים לכך שיש הבדלי ביצועים מאוד ברורים בכביש (ועל אותו רכב).
דווקא לגבי סוגיית צריכת הדלק, בכתבה לא הגיעו למסקנה שיש הבדל (אבל שוב, זה לא צמיגי שטח מלא באמת).
איפה ראית שאחד מוגבה והשני לא? יש צילום של חרטום מול חרטום - הם באותו גובה בדיוק.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ההבדל בין AT ל MT קטן יותר מההבדל בין צמיגי כביש איכותיים לAT אגרסיביים.
ועדיין..... כולם טובים מספיק כדי להשתמש בהם בכביש בכל מזג אויר. ראוי לנהוג ברכב שטח גדול כבד מוגבה ועם צמיגי שטח - בזהירות רבה יותר מאשר במכונית כביש עם צמיגי כביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ברור למי?
ועל סמך מה אתה מהיר הצהרה מפוצצת וקיצונית שכזו?
על סמך שעמום, חוסר הבנה וחוסר ניסיון. וגם על סמך אי השתתפות במספר הרצאות. ובעיקר על סמך הרצון העז ליצור ויכוח לשם ויכוח כי משעמם לי באקדמיה ומזג האוויר לא מאפשר לי לטחון את קוביות ה MT שלי.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אבנר ברוך
על סמך שעמום, חוסר הבנה וחוסר ניסיון. וגם על סמך אי השתתפות במספר הרצאות. ובעיקר על סמך הרצון העז ליצור ויכוח לשם ויכוח כי משעמם לי באקדמיה ומזג האוויר לא מאפשר לי לטחון את קוביות ה MT שלי.
ברור שעל סמך מחסור באחד מאבות המזון החשובים ביותר בגוף .. ( בצל )
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
הדיון הזה לא יכול להפוך אישי. בבקשה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
דורון, לא ראיתי בסרטון שצרפת שום דבר דומה להשוואה של YNET.
תקשיב למה שהוא מסביר.
הוא מתאר את ההבדל מול BF/AT, זו ההשוואה שלו.
מה גם שהכתבה בynet מטעה כי זו השוואה של צמיגAT עם צמיג כביש ולא צמיג שטח.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
איפה ראית שאחד מוגבה והשני לא? יש צילום של חרטום מול חרטום - הם באותו גובה בדיוק.
החום גבוה יותר.
תסתכל על קו הפגוש ולוחית הרישוי.
מוגבה במקרה הזה זה גם קפיצים קשיחים יותר, והתנהגות דינאמית שונה.
אם זה הבדל גובה כי אחד יותר עמוס/עייף מהשני, אז שוב, התנהגות דינאמית שונה..
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
קודם כל טוב שאנשים יראו ויפנימו את המובן מאליו, שצמיגים בעלי נטיית שטח נותנים אחיזה פחות טובה על כביש רטוב מצמיגי כביש טהורים.
עם זאת הכתבה מתעלמת מהסיבה מספר אחת לדעתי להתקנת צמיגי שטח, שהיא הקטנת הסיכוי לפנצ'רים בטיולי שטח.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
קודם כל טוב שאנשים יראו ויפנימו את המובן מאליו, שצמיגים בעלי נטיית שטח נותנים אחיזה פחות טובה על כביש רטוב מצמיגי כביש טהורים.
עם זאת הכתבה מתעלמת מהסיבה מספר אחת לדעתי להתקנת צמיגי שטח, שהיא הקטנת הסיכוי לפנצ'רים בטיולי שטח.
דווקא מכסה את זה.
מספר השכבות בצד ובסוליה ועמידות גדולה יותר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
החום גבוה יותר.
תסתכל על קו הפגוש ולוחית הרישוי.
מוגבה במקרה הזה זה גם קפיצים קשיחים יותר, והתנהגות דינאמית שונה.
אם זה הבדל גובה כי אחד יותר עמוס/עייף מהשני, אז שוב, התנהגות דינאמית שונה..
קובץ מצורף 123528
צר לי, אולי זה העיניים שלי אבל אני לא רואה שום הבדל בגובה (אולי מקסימום 3 מ"מ כתוצאה של הבדלי קוטר קטנים ולחץ אויר).
ההשוואה היתה בין צמיג HT (לא לגמרי כביש) לבין AT אגרסיבי ועל אותו רכב בדיוק.
למרות הגרשיים שטרחת להוסיף לתואר מבחן, לדעתי המבחן הזה ראוי ונראה שהושקעה בו הרבה מחשבה והקפדה על הפרטים ושנעשה במיקצועיות.
לא נראה לי שנראה מבחן טוב יותר בארץ.
גילוי נאות - אין לי שום קשר ל-YNET, לכתבים או למי ממבצעי המחן הזה.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ההבדל בין AT ל MT קטן יותר מההבדל בין צמיגי כביש איכותיים לAT אגרסיביים.
ועדיין..... כולם טובים מספיק כדי להשתמש בהם בכביש בכל מזג אויר. ראוי לנהוג ברכב שטח גדול כבד מוגבה ועם צמיגי שטח - בזהירות רבה יותר מאשר במכונית כביש עם צמיגי כביש.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אסף,
מאחר ובעבר כבר אמרת ברור שאתה בעד MT על רכבים כמו שלנו, ועכשיו ההערה הזו...
אם כך, בסופו של יום, צמיגי AT, למה הם טובים בכלל?
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
המבחן עצמו נראה טוב - ניר יודע את העבודה.
יותר טוב להחליף במקום בו גלגלים על אותו הרכב - אבל בהנחה ששניהם סטנדרטיים בלי בולמים שונים וכו' - תכלס ההבדל קטן.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אסף,
מאחר ובעבר כבר אמרת ברור שאתה בעד MT על רכבים כמו שלנו, ועכשיו ההערה הזו...
אם כך, בסופו של יום, צמיגי AT, למה הם טובים בכלל?
הם שקטים יותר. זה חשוב מאוד להרבה אנשים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
מה לגבי נוחות נסיעה וצריכה דלק על כביש (אני בכוונה אומר את שניהם ביחד, מפני שהרבה משפרים את הנוחות ע"י הוצאת אוויר אגרסיבית)?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
https://youtu.be/qGJRAP5TsqM
דוגמא להשוואה בין AT ל-MT של BF ברכב שטח גדול וכבד.
אני חושב שלא נכון להשליך מדאסטר לרכב שטח גדול.
היכולת הדינאמית של הדאסטר בסדרי גודל יותר טובה משל רכבי השטח, ובהתאם מרגישים יפה את ההבדל(מה גם שב״מבחן״ רכב אחד מוגבה ואחד סטנדרטי, אז איך הם בודדו את המשתנים?)
ברכב שטח בו מרווח הדינאמיות נמוך גם ככה, השוליים וההבדלים בין סוגי הצמיגים הרבה יותר קטנים.
מי שחושב שצמיגי AT יהפכו את הרכב שטח המגודל שלו למשהו קרוב למכונית כביש, טועה בענק.
דורון,
לא מבין מה נסית להגיד עם הקישור הזה, אבל הוא בחר ב KO (ולא MK) ויתרה מזאת, יש לו כתבת המשך -
https://www.youtube.com/watch?v=dvIZSq9D4Zg
ושם הוא בכלל מסביר למה צריך צמיגים צרים (שים לב למסקנה שלו בסביבות הדקה ה17 והלאה, ה MK רחבים לו מדי)
אז עם כל הכבוד לבחור המשעשע הזה (הלוואי עלי טויוטה כמו שלו ועבודה כמו שלו), לא בטוח שאני מקבל אותו כסמכות מקצועית בכל דבר.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
קובץ מצורף 123528
צר לי, אולי זה העיניים שלי אבל אני לא רואה שום הבדל בגובה (אולי מקסימום 3 מ"מ כתוצאה של הבדלי קוטר קטנים ולחץ אויר).
.
אני רואה בדל גובה בינהם.
לא יודע מה הסיבה, אויר(ואז למה הלחץ שונה?), הגבהה, הבדל קוטר(משפיע על הבלימה..), או הבדל טכני אחר בין הרכבים.
אבל ברגע שמתחילות הפרשנויות זה לא טוב.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
ההשוואה היתה בין צמיג HT (לא לגמרי כביש) לבין AT אגרסיבי ועל אותו רכב בדיוק. .
HT זה כביש.
הם שוב ושוב מתייחסים למונח ״צמיג שטח״, שמשמעותו בעולם שלנו הוא MT, ובתוכן מתייחס לדגם AT.
אם זו כתבה לאנשים שמבינים בתחום, הוא פספס.
ואם לאנשים שרק נכנסים לתחום, אז פספס פעמיים, כי הם לא יבינו על מה המדובר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
למרות הגרשיים שטרחת להוסיף לתואר מבחן, לדעתי המבחן הזה ראוי ונראה שהושקעה בו הרבה מחשבה והקפדה על הפרטים ושנעשה במיקצועיות.
.
אם אני מפריד את שלב המגרש החלקה שמובן ומסודר, כל ההתחלה היא לא מבחן ולא השוואה, אלא מלל חסר תמך ונגוע בסטיגמות.
כולל כמה אמירות שלא תואמות לעובדות ולכאורה קבע מראש מבחן מוכוון תוצאה.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אסף,
מאחר ובעבר כבר אמרת ברור שאתה בעד MT על רכבים כמו שלנו, ועכשיו ההערה הזו...
אם כך, בסופו של יום, צמיגי AT, למה הם טובים בכלל?
בתור ההוא שנסע עם דאסטר כמה ק"מ .. חלקם עם צמיג מקורי לכביש וחלקם עם צמיג אחר ( מקסיס וגריפמאקס ) אני יכול להגיד שיש הבדל קטן מאד לטובת המקוריים בצריכת סולר.
יש הבדל גדול מאד לטובת המקוריים ברעש על הכביש ( בעיקר כביש משובש )
יש הבדל קטן מאד לרעת המקוריים בשטח סלעי ( מדבר )
אין הבדל ( או שאני לא ראיתי כזה ) בשטח בוצי ( כרמל / רמה"ג )
היתרון הבלתי מעורער של צמיגי החצי חצי מול המקוריים הוא בעמידות לצביטה צידית. פה אין דיון מבחינתי.
-
השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא מבין מה נסית להגיד עם הקישור הזה, אבל הוא בחר ב KO (ולא MK) ויתרה מזאת, יש לו כתבת המש-
https://www.youtube.com/watch?v=dvIZSq9D4Zg
ושם הוא בכלל מסביר למה צריך צמיגים צרים (שים לב למסקנה שלו בסביבות הדקה ה17 והלאה, ה MK רחבים לו מדי)
אז עם כל הכבוד לבחור המשעשע הזה (הלוואי עלי טויוטה כמו שלו ועבודה כמו שלו), לא בטוח שאני מקבל אותו כסמכות מקצועית בכל דבר.
זו לא ניסיתי להגיד כלום.
שאלו האם יש השוואה של צמיגים על רכב שטח אמיתי, אז העלתי את הקישור.
זהו, לא יותר.
האיש עשה ועושה שטח יותר מכל אחד כאן, כדאי בצניעות מסויימת לפחות להקשיב.
הוא מאד ישיר ביתרונות וחסרונות.
(ואגב הוא נשאר עם KM3 בסוף).
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
דורון,
הקשבתי לו עד הסוף, שהוא אומר במפורש ש KM זה לא צמיג שהוא ישאר אתו.
יתרה מזאת, הלכתי גם לסרטון המשך, שם הוא מסביר במפורש שהוא מעדיף צמיג יותר צר מ KO.
אם הוא בחר לעשות משהו אחר? אין לי מושג.... אבל אז מה שווה כל הסרט הזה?
גיא,
בגדול אני בדעה שלך, לאורך השנים זו גם ההתרשמות שלי, ולכן אני "מציק" לאסף (ולאחרים) על AT לעומת MT.
אם יש שני צמיגים עם אותה דופן, התאור שלך מחזק את הגישה של AT ולא MT.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דורון,
הקשבתי לו עד הסוף, שהוא אומר במפורש ש KM זה לא צמיג שהוא ישאר אתו.
יתרה מזאת, הלכתי גם לסרטון המשך, שם הוא מסביר במפורש שהוא מעדיף צמיג יותר צר מ KO.
אם הוא בחר לעשות משהו אחר? אין לי מושג.... אבל אז מה שווה כל הסרט הזה?
MT.
אתה מפספס את הפואנטה ואין לי כוונה לפתח דיון צד, או להביע עמדה.
ביקשו דוגמא למישהו שכן השווה בין AT לבין MT אז הבאתי.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
נחזור לנושא המקורי.
דיברתי עם ניר, וחשוב לו להבהיר ששני הכלים חדשים, מקוריים, נבדקו במוסך לפני המבחן, וההבדלים היחידים ביניהם הם הצמיגים והצבע.
כמו כן הנהג הוא נהג מקצועי - יותר מכולנו כנראה.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
לא צריך לריב על כל דבר. מה שנכתב בכתבה זה סה"כ שצמיגי כביש אוחזים בכביש יותר טוב מצמיגי at, ושהנהג ההדיוט, שלא גולש בג'יפולוג, אלא בynet, יתחשב בזה. זה הכל.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
צמיגים זה עניין רציני.
שאפו לניר שקפץ ראש לתוך המלכודת הזו ויצא ממנה טוב - המבחן מושקע, מצוין ומקצועי ככל שניתן בתנאי הארץ, ללא ציוד מדידה מקצועי אבל כן על מסלול סטרילי ועם נהג מבחן מקצועי. לי לא מחדש דבר - כבר מזמן אני טוען את הדברים האלה בדיוק ואכן יהיה מעניין לבחון צמיגי AT מול MT.
חשוב לציין: צמיג מישלן לאטיטיוד קרוס אינו "צמיג הכביש המקורי" שהדאסטר מגיע איתו.
בקרב בעלי סובארו 4X4 למשל, הלאטיטיוד קרוס הוא אחת האופציות ל"צמיגי שטח חצי-חצי", כשבפועל מדובר בצמיג HT, כלומר זהו יותר צמיג לכל מזג אויר עם נטיה לכביש. תקראו לזה 30:70 או 20:80 או איך שתרצו, אבל זה איננו AT אגרסיבי "אמיתי" כמו ה-K02 של BF. ההבדלים ביניהם מוחשיים והוגשו לכם עם כפית והם חד משמעיים בכביש ובשטח. צריך להיות באמת סתום כדי לא להבין את המסקנות.
אני מוסיף שמכיוון ש"צמיגי הכביש" במבחן הם בתכל'ס צמיגי HT, הרי שעל צמיגי הכביש המקוריים של דאסטר (קונטיננטל קרוס-קונטקט רומניים, בעלי נטיית כביש מובהקת יותר מהמישלנים), ההבדלים בכביש ובשטח יהיו אפילו מוחשיים יותר.
ושלא לדבר על צמיגים הרבה פחות איכותיים מ-BF אבל הרבה יותר זולים - ולכן גם יותר נפוצים - כמו כל הסיניים למיניהם. שם בכלל נראה הבדלים עצומים.
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
מי שרוצה ביצועי כביש שיסע בג׳יפון עם צמיגי כביש.
מי שרוצה לטייל באמת בשטח לא יכול בכלל לחשוב על צמיגי כביש.
גם לא אחיזה וגם פגיעה בצמיג עצמו.
הכתבה הזו טובה ( אולי ) לעירונים שמרכיבים פוזה על האוטו ותו לא.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
תתפלא בועז כמה רכבי פנאי שטח ויקאנד דמוי בלה בלה ... מטיילים והרבה. עם צמיגי כביש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
אני לא מתפלא...
ברגע שיורדים משבילי קקל עם צמיגי כביש הם מתבלים או מנוקבים בדופן מהר מאוד.
בשביל מי שפרופיל השימוש שלו הוא כביש וקקל שיקנה צמיגי כביש.
מי שרוצה באמת שטח אין לו ברירה מלבד צמיגי שטח.
וכן, צריך להתאים את הנהיגה בהתאם
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
בועז, זה ברור לגמרי.
המבחן לא שולל החלפה לצמיגי שטח.
הוא רק מציין את ההשלכות.
והוא מפורסם במדיה שפונה לרוב הציבור, לקוחות של רכבי פנאי עם הנעה כפולה שלא תמיד מבינים את ההבדלים וההשלכות האלה. לא לג'יפאים ותיקים שמין הסתם מודעים לנושא הזה.
כשמודרכים שלי שמתפעלים מהיכולות של הרכב כפי שמודגמות להם בהדרכת נהיגת שטח, עם דגש ספציפי למגבלת הצמיגים, ממהרים לשאול האם כדאי לרוץ ולהחליף לצמיגי שטח ואני עונה להם חד-משמעית - אם רוב הנסיעות שלהם הן ביומיום על כבישים וירידה לשטח ברמת שבילים+ רק אחת לחודש-חודשיים, אין מה למהר.
וזה כי לצמיגי שטח יש מחיר בהתנהגות כביש. המבחן הזה ממחיש את המחיר.
צמיגי שטח על ג'יפון זה באמת למי שבאמת מתכוון לטייל ברצינות - אבל אז אולי כדאי להתחיל לתכנן את החלפת הרכב למשהו שבאמת מתאים גם לצרכים של נסיעה בשטח...
-
תגובה: השוואת צמיגי כביש מול שטח ב-YNET
דרור, מה ההמלצת הצמיגים שלך לפורסטר עד 2018, כאשר רוצים לשפר את היכולת בשטח אך לא להגזים בפשרת כביש? עבור רכב שני בבית שנוסע 12000 בשנה?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk