-
הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
בזמן האחרון ההילוכים נכנסים קשה.
לא משהו קבוע אבל קורה בעיקר לאחר נסיעה ממושכת.
התופעה באה לידי ביטוי בזה שקשה להכניס את כל ההילוכים (אולי מלבד חמישי) ולרוורס מתלווה גם רעש של גלגש"ם.
מצמד הוחלף לפני 160000 ק"מ.
משאבות מצמד הוחלפו לפני 25000 ק"מ.
בבדיקה מעכשיו:
היה חסר קצת נוזל מצמד (מפלס נוזל על הקו התחתון, נוזל מצמד הוחלף לפני 25000 ק"מ).
מפלס שמן גיר תקין (לא נשפך כשפותחים את הבורג אבל מרגישים שמן עם הזרת, שמן גיר הוחלף לפני 135000 ק"מ).
אין נזילות ממשאבות המצמד, כשאני מסתכל על המשאבה התחתונה בזמן שמישהו אחר לוחץ על הדוושה, נראה כאילו הבוכנה מבצעת את כל המהלך שלה (נפתחת לאחור).
תכלס, מרגיש כאילו המצמד לא מפריד, איך מוודאים שזאת האבחנה הנכונה?
יכול להיות ששמן גיר עתיק גורם לתופעה כזאת?
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
שמן גיר נדרש לאינטרוול החלפה כל 40k,אם לא נפלה טעות במה שרשמת, דילגת על 3מחזורי החלפה..
אם אכן,
תתחיל בלהחליף שמן גיר, ממליץ לך לא לשים שמן של חברת ZIC, ההילוכים פשוט לא נכנסים עם השמן הזה.
ולשים פוליטרון, עשה פלאים לגיר ידני של סובארו ידנית 91 עם גיג חורק, ועבדגם לנדב42 בצ׳רוקי.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
חריקה בראשון ו/או ברוורס - מצמד.
לפי מה שאתה מתאר תתחיל בכיוון או אם צריך החלפת מצמד, והחלפת שמן כרגיל בתור התחלה בלי שום תוספים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
שמן גיר הוחלף לפני 135,000km ?
דורון אומר לך שהוראות טויוטה הן כל 40,000km , כלומר , כמו שציין כבר עברת יותר מ-3 מחזורים. בטויוטה לארג'ים ( 40,000km ) , בסוזוקי לא יודע המירווח , אבל כל 10,000km בהחלפת שמן מנוע ,מחליף שמן 80/90 בארבעת המיכלולים בבית. נזק/בלאי לאחד מארבעת המיכלולים לא שווה את החסכון בזמן/כסף שבהחלפה. בקילומטרז" שציינת יש לך להערכתי בגיר נוזל כלשהו לא מוגדר. ב-3 המיכלולים האחרים ( טרנספר וביצים ) מצבך יותר טוב ?
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
כל מה שנאמר על השמן הגיוני כשלעצמו, אבל לא רלוונטי לתיאור, כי בשילוב נכון לרוורס כל חלקי הגיר אמורים להיות סטטיים אז אין מה שיחרוק. אם חורק, יש תנועה -המצמד לא מפריד.
מה זה שילוב נכון לרוורס? אחת משתי האופציות:
1. שילוב לרוורס לאחר שהילוך קדמי משולב, ללא שחרור מצמד בין לבין.
2. המתנה של שלוש שניות בניוטרל עם דוושת מצמד לחוצה, ואז שילוב לרוורס.
בנוסף, וודא שהשטיח או משהו אחר לא מפריע לך ללחוץ את דוושת המצמד עד הרצפה.
-
הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
עם כל הכבוד לחנן,
הייתי מתחיל במה שהיית אמור לעשות
מזמן, ומתבקש מלפני כמה שנים, להחליף לשמן גיר חדש לפי הנדרש.
סינטטי מלא gl5 75w90
על הדרך, מיישר קו עם השמן בטרנפסר.
לא הייתי נוגע בכוונון מצמד או משאבות לפני כן.
בגלל שהרכב שלך כבר לא צעיר, ובניגוד לדיעה הרווחת כאן על תוספים, תכניס פוליטרון לגיר.
מה שחנן כתב על ברוורס נכון תיאורטית, בפועל מכיר גירים ידניים חדשים שזה לא מתקיים.
גם אצלי, אני מחכה 2 שניות לפני שאני מכניס לרוורס אחרת יש חריקה.
אם מחכים זה חלק.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
כל מה שנאמר על השמן הגיוני כשלעצמו, אבל לא רלוונטי לתיאור, כי בשילוב נכון לרוורס כל חלקי הגיר אמורים להיות סטטיים אז אין מה שיחרוק. אם חורק, יש תנועה -המצמד לא מפריד.
מה זה שילוב נכון לרוורס? אחת משתי האופציות:
1. שילוב לרוורס לאחר שהילוך קדמי משולב, ללא שחרור מצמד בין לבין.
2. המתנה של שלוש שניות בניוטרל עם דוושת מצמד לחוצה, ואז שילוב לרוורס.
בנוסף, וודא שהשטיח או משהו אחר לא מפריע לך ללחוץ את דוושת המצמד עד הרצפה.
מה ההיגיון בהמתנה?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
כל עוד דוושת המצמד משוחררת, גלגלי השיניים בגיר מסתובבים במהירות המנוע, אז אתה לוחץ על הדוושה, ונותן להם זמן להיעצר.
אגב, בשנים האחרונות יש כבר לחלק מהרכבים גירים עם טבעת עצירה, סוג של סינכרון, לרוורס, אבל זה לא רלוונטי לדיון.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
דוד, נו באמת...
השמן נסע רק 135 אלף ק"מ ?כמה שנים 6 ? 7 ? זה ילד עדיין...
פתרון מומלץ ברוח יום העצמאות.
רוקן שמן גיר.
סנן את השבבים- תוכל למכור אותם לברזל.
את השמן תארוז במיכל ושלח לאפריקה- אצל הכושים זה עדיין נחשב תקין.
קח מדורון שמן משומש של 40 אלף קמ .
לא זיק ובטח לא יזיק לך.
את השמן המשומש של יובל אתה יכול גם לקחת, אבל לא להשתמש עדיין, הוא טרי מידי, רק 10 אלף קמ.
תיישן אותו כמה שנים שיתחמצן היטב.
אולי אתה בכלל צריך למלא בגיר יין, שישתבח עם הזמן...
בברכה, טושי
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
את השמן חשוב להחליף
מתי ? כל יצרן וכל ממסרה יש לה את ההמלצות בהתאם לאלף ואחד פרמטרים
כללית מקובל להחליף בגיר ידני כל 40000 קמ
אבל יש יצרנים שממליצים לא מחייבים
לפי תאור הבעיה
התקלה במצמד
איציק
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
רק בשביל התגובה של טושי היה שווה לא להחליף שמן.
בשנים האחרונות הטנדר הוא רכב שלישי ובקושי נוסע, תשומת הלב בהתאם...
לפי הרישומים שלי החלפתי שמן בטרנספר לפני 35000 ק"מ (3 שנים) ובגיר לפני 135000 ק"מ (8 שנים).
לעיניננו-
אתחיל בהחלפת שמן בגיר (ובשאר מכלולי ההינע).
1. מה החשיבות לשמן סינטטי מלא 75W90? מה ששמתי עד עכשיו זה שמן מינרלי 80W90.
2. תמיד שנאתי את המלאכה הזאת של החלפת שמנים במכלולי ההינע, (אולי בגלל זה ההזנחה..) השמן סמיך מוות ואין גישה. אפילו קימבנתי פעם משאבה חשמלית לטובת הנושא, ממה שזכור לי זה לא עבד משהו. לעכשיו חשבתי אולי ג'ריקן במקום גבוה וצינור שטיכמוס עם ברז עליו.. איך עושים את זה בצורה נוחה??
תודה וסליחה על ההזנחה הפושעת, מקווה שאין איזה רב"ט ממשרד הרווחה שקורא את זה, עוד ילאימו לי את הטנדר...
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
קנה משאבה כזו מאיביי:
60W 12V Motor Pump Extractor Oil Fluid Moter Van Car Auto Transfer Change
העבודה איתה נוחה מאוד.
https://www.ebay.com/itm/60W-12V-Mot...YAAOSwHKpcZrrw
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
רובכם מנוסים ממני , אבל תנו לזקן ללמד אתכם טריק או שניים שבעזרתם אני מחליף היום את השמן בארבעת החבר'ה עם חצי עין.נכון שאצלי הרכב גבוה ופעם הייתי עושה את זה כמעט בישיבה מתחתיו.
קונים בטמבוריה או חנות גינון מיכל ריסוס של 2 ליטר. מתארגנים על צינור גומי ( רצוי שקוף ). ממלאים את המיכל בשמן גיר החדש שנבחר ואחרי שרוקן הישן ,סוגרים פקק תחתון ומתחילים לנפח את הלחץ במיכל.כשמרגישים שנוצר לחץ במיכל , משחררים את וו הנעילה ואז אני מדליק מקטרת ומתבונן איך בעזרת הלחץ שיצרתי במיכל :" השמן עולה לבדו -אני כבר העליתי 1/2m- וממלא את המכלול המבוקש " .כשאגיע הביתה אם אמצע אותו , אצלם את המיכל שלי והצינור.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
לא יודע איך זה בטראנו שלך. בלנדרובר כל המכלולים של המרכב התחתון הם עם פקק מילוי שהוא גם הסמן העליון. אין גישה עם משפך כזה. אולי בסרנים, וגם זה כלבת.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
גם אצלי עם פקק מילוי אותו דבר ותמיד זה היה כלבת אבל גם לא כזה נורא.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
מה שאיל אמר..
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
בקבוק ליטר וחצי חתוך בתחתית שלו, אל הפקק מחובר צינור טפטפות(הוא מתאים מעולה לפתחי המילוי בסרנים) באורך מטר וחצי בעזרת איזולירבנד חזק.
חינמי, ועושה עבודה נהדרת עבור מכלולי ההינע.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
אני משתמש במזרק שמן שנראה כמו מגרזת גדולה.
כן, זה4 אינטרוולים של מילוי, אבל נקי משמעותית ועובד יופי.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sus
רק בשביל התגובה של טושי היה שווה לא להחליף שמן.
בשנים האחרונות הטנדר הוא רכב שלישי ובקושי נוסע, תשומת הלב בהתאם...
לפי הרישומים שלי החלפתי שמן בטרנספר לפני 35000 ק"מ (3 שנים) ובגיר לפני 135000 ק"מ (8 שנים).
לעיניננו-
אתחיל בהחלפת שמן בגיר (ובשאר מכלולי ההינע).
1. מה החשיבות לשמן סינטטי מלא 75W90? מה ששמתי עד עכשיו זה שמן מינרלי 80W90.
2. תמיד שנאתי את המלאכה הזאת של החלפת שמנים במכלולי ההינע, (אולי בגלל זה ההזנחה..) השמן סמיך מוות ואין גישה. אפילו קימבנתי פעם משאבה חשמלית לטובת הנושא, ממה שזכור לי זה לא עבד משהו. לעכשיו חשבתי אולי ג'ריקן במקום גבוה וצינור שטיכמוס עם ברז עליו.. איך עושים את זה בצורה נוחה??
תודה וסליחה על ההזנחה הפושעת, מקווה שאין איזה רב"ט ממשרד הרווחה שקורא את זה, עוד ילאימו לי את הטנדר...
שמן סמיך = שילוב הילוכים קשה
מעבר מראשון לשני לפעמים ממש תפוס
איציק
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
עם המיכל ריסוס הזה ממלא כבר כ:10-15 שנה שמן במיכלולים תחתונים . שם בו שמן , מנפח לחץ , מכניס פיית צינור לפתח מילוי המכלול , משחרר נעילת לחץ מיכל והולך לעשן את מקטרת השלום.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9ed685754d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8dc398ea6b.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ההבדל בין 80w90 לבין 75w90 מורגש בהעברה מראשון לשני בחורף. ויש הבדל...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
ההבדל בין 80w90 לבין 75w90 מורגש בהעברה מראשון לשני בחורף. ויש הבדל...
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
וכנראה שגם אחרי 135,000קמ..
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
אז החלפתי שמן במכלולי ההינע. שמן סינטטי 75w90 של פז. הפטנט של יובל עובד מעולה. מילוי קל וממש נקי.
היום התפניתי לנסיעת מבחן. התופעה החריפה בצורה קיצונית ועכשיו ברור שזה המצמד. הילוכים לא נכנסים ובהנעה בהילוך ומצמד לחוץ הרכב מתקדם.
איך אני מוודא שזה מהמצמד ולא מהמשאבות? על פניו נראה שבלחיצה על הדוושה, המשאבה התחתונה מבצעת את כל המהלך שלה אבל אני לא בטוח.
חבל לי קצת על השמן, יכולתי למשוך עוד איזה 10000 קמ...
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
לא בוכים על שמן שנשפך.
הבעיה כנראה במשאבות,מצמד דפוק בדרך כלל מחליק,
אם לא זה המצב אצלך, הבעיה באחת המשאבות,בדרך
כלל העליונה.
-
הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
שאלת תם..
בדקת מפלס שמן במיכל של המשאבת מצמד?
(מתי הוחלף בפעם האחרונה אני בכלל חושש לשאול..)
אם המצמד גמור, המפלס צריך להיות קרוב או נמוך מהקו התחתון.
אם הנוזל עכור/ שחור.. תחליף אותו.
עכשיו הייתי מנקז אויר מהמשאבה התחתונה, מנסה לראות השפעה ורק אז חושב מה הלאה.
Slowly..
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
מצמד מעוות יגרום להפרדה לקויה.
סדר הפעולות שאני מציע:
השווה מהלך מזלג מצמד למהלך ברכב תקין.
אם המהלך זהה, החלף מצמד.
אם המהלך אצלך קטן יותר:
אם בוכנה תחתונה נוזלת, יראו עליה סימני נזילה, החלף אותה.
אם הגעת עד לכאן עם תשובות שליליות ונוזל משאבת המצמד במפלס נכון, החלף משאבה עליונה.
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
חלילה לי מלהתערב בדעת חכמים ..
אבל היה לי בהיילקס מקרה פעם שהמזלג נשבר .. המצמד עסד חלקית לתקופה מסויימת. ועד שהבנתי שמשהו לא תקין. הוא נשבר לגמרי.
אם מה שאמר חנן לא יתגלה כנכון .. אולי הבעיה שם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
אין סתירה. מה שכתבתי סוגר גם את האפשרות הזו.
במצב כזה פות"ש יגלה שהמהלך תקין, ולאחר הורדת הגיר הוא יזהה את המזלג השבור או העקום, או כל תקלה אחרת באיזור הזה.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: הילוכים נכנסים קשה- הילקס 97
את המשאבות והנוזל החלפתי לפני 25000 ק"מ. משאבות לא מקוריות (תוצרת טיוואן). מפלס הנוזל תקין.
אם אני מבין נכון את המערכת אז רפידה גמורה תתבטא במצמד מחליק ותקלה במזלג או בפלטת הלחץ תתבטא במצמד לא מפריד (כמו אצלי). למה אני צריך לצפות לירידה במפלס הנוזל אם יש בעיה במזלג או בפלטת הלחץ?
אין לי רכב זהה להשוות איתו את מהלך המזלג. אצלי מדדתי מהלך של כ-14 מ"מ, לפי התמונות המצורפות. מישהו יכול אולי להשוות אצלו?
לפני 10 שנים ו-165000 ק"מ החלפתי מצמד (סט קומפלט של YKK). לקח לי יומיים עבודה ואני זוכר את זה בתור סיוט. מאז השתפרתי. כמה זמן לקח למי שביצע לבד באמצעים ביתיים (בלי ליפט)
קובץ מצורף 124385קובץ מצורף 124386