-
המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
שלום.
ניסאן פאתפיינדר 2006.
עקב בעיית עישון יתר הרכב בילה שבוע במכון דיזל.
הדיאגנוזה התחילה מבעיה בטורבו שנשללה אחרי שפורק, עברה לEGR שפורק ונוקה (ואולי בוטל) ונשאר ספק לגבי הממיר הקטליטי שאולי סתום.
המזרקים כנראה בסדר, לשואלים.
הוצאתי את הרכב אחרי שהמוסך נסגר והובטח לי שבוצעו נסיעות מבחן. התחושה הראשונית שעדיין לא סוחב ומעשן בכל זאת.
בנוסף, החל מסל"ד של 2500 מצטרפת לצרמוניה גם יללה שהולכת ומתחזקת ולא נכחה לפני הכניסה למכון. אני מניח שמהטורבו.
כמה נורא ? כמה דחוף להעמיד את הרכב ? האם ניתן למשוך את הסופש ?
ברור מהשאלה שאני צריך את הרכב לסופש...
תודה למומחים,
דותן
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
אם הטורבו פורק וניבדק תיבדוק שהיללה לא מהסעפת פליטה.
ד"א ממיר סתום יגרום גם לחוסר סחיבה ואולי פחות עשן...
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
לא לנסוע עם הרכב לפני בדיקה יסודית !!
תתחיל מגוף זר בצנרת יניקת דחיסת האויר
תמשיך לטורבו שיש לו חופש בציר
צינור אויר שדולף ובעומס מייצר שריקה
עשן יתכן דליפת שמן מציר הטורבו מה שיכול להביא את המנוע
לסל"ד גבוה ללא שליטה של הנהג
במקרה קיצוני הרס של המנוע
לא שווה את הסיכון
איציק
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
יש צינורית ואקום שהולכת לכיוון הטורבו. היא ישנה ויבשה וכשנוגעים בה נסדקת. ונשמעת בדיוק כמו שריקה מהטורבו שאתה מתאר.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
יכול גם להיות שפשוט שכחו להדק את החבקים בכניסה וביציאה מהאינטרקולר, אקב זה חשוב מאוד לבדוק אותו שאין לו בריחות אוויר לעניין העשן.
טל.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
מבחינת איבחון- אם מתחברים למחשב אפשר לקבל לחץ סעפת כאשר נוסעים בעומס ומאמצים את המנוע. לפי זה אפשרי לקבל כיוון לפחות.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
בוקר טוב.
ההתייעצתי עם המוסך המטפל. כנראה היללה מגיעה מכיוון הEGR המבוטל. יטופל בקרוב אחרי המתנה לשחרור הממיר הקטליטי מהפיח.
תודה בינתיים !
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
עדכון:
הממיר הקטליטי נוקה ושוחרר.
היללה עדיין נוכחת מאוד. האבחנה הברורה היא שהמקור הוא הטורבו.
הרעש לא היה לפני שהרכב נכנס לראשונה למוסך, ומחכה לי ויכוח עם המוסך על האחריות לתיקון.
אל תקפצו עלי, ואבקש עצה מהמבינים בטורבו של ניסאן:
לטענת המוסך רעש כזה בטורבו של טויוטה, איסוזו או מיצובישי מחייב החלפה של הטורבו, אבל לא כך הדבר בטורבו של ניסאן. הציר הארוך שלו מאפשר לטורבו לעבוד גם ככה, בהינתן שאין חופשים.
האם מישהו מכיר טענה כזו ויכול להצדיקה?
ממש לא יכול להיכנס להוצאה של 8k שח על טורבו...
תודה !
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
אני לא מבין, הרכב ניכנס למוסך בלי יללה ויצא עם, אם הטורבו פורק וניבדק, בהנחה שהוא נבדק כמו שצריך והוא לא זורק שמן ואין לו חופש אז לא חושב שמקור היללה דווקא ממנו, תתעקש שיבדקו טוב טוב את כל מה שמסביב למנוע ומה שפירקו ונגעו בו לפני שקובעים שהלך הטורבו.
ד"א שיפוץ של טורבו למיטב ידיעתי זה חצי ממה שרשמת ואפילו יכלול בתוכו פ"וה, אלא אם כן הטורבו בניסאן ממש מיוחד(מה שלא ניראה לי).
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
אתה כנראה מתכוון ל DPF ולא לממיר קטליטי...
ניחוש שלי שהוא עדיין סתום והניקוי לא ממש עזר וזה הסיבה לייללות....
נתקלתי בתופעה דומה במיצובישי טריטון.
אם כך, אז החדשות הטובות שאין בעיה בטורבו, החדשות הפחות טובות שה PDF לא יותר זול מהטורבו...
טל.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
החדשות הפחות טובות שה PDF לא יותר זול מהטורבו...
טל.
והיותר גרוע, זה שצריך לשלם דמי מנוי לadobe, ובגדול שכל התוכנות שלהם כבדות ולא אינטואיטיביות.
;)
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ידעתי שזה יקרה לי מתישהו...
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
Dpf אמור להדליק נורת תקלה וכו'...
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
אני לא מבין, הרכב ניכנס למוסך בלי יללה ויצא עם, אם הטורבו פורק וניבדק, בהנחה שהוא נבדק כמו שצריך והוא לא זורק שמן ואין לו חופש אז לא חושב שמקור היללה דווקא ממנו, תתעקש שיבדקו טוב טוב את כל מה שמסביב למנוע ומה שפירקו ונגעו בו לפני שקובעים שהלך הטורבו.
ד"א שיפוץ של טורבו למיטב ידיעתי זה חצי ממה שרשמת ואפילו יכלול בתוכו פ"וה, אלא אם כן הטורבו בניסאן ממש מיוחד(מה שלא ניראה לי).
המוסך טוען שהטורבו לא פעל בלחץ מספק בגלל הסתימה בסעפת, ובגלל זה לא היו רעשים.
לא יודע איך להתייחס לזה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
היתה לך בעית סחיבה?
לדעתי לא כזו שיכולה לנבוע מטורבו לא מתפקד.
היה עישון די מאסיבי תחת עומס.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
העשן תחת עומס יכול להופיע מהרבה גורמים אחרים, מיכוון שאנחנו בהתכתבות ולא ראינו את העשן "לפני" ו"אחרי" הטיפול אז קשה לקבוע מה ואיך ויש הרבה גורמים משפיעים חיישנים וכו'.
נישמע גם שאתה לא בטוח מה עשו אצלך, ביצעו דיאגנוסטיקה לפני שניגשו לעבודה? ביטלו או ניקו egr? פילטר אוויר? פילטר סולר?
ניבדקה מערכת ההזרקה- משאבת סולר/מזרקים?
הייתי ממליץ לך לגשת למכון דיזל אחר לחוות דעת נוספת, מה שכן לא להמשיך לנסוע ככה.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
העשן תחת עומס יכול להופיע מהרבה גורמים אחרים, מיכוון שאנחנו בהתכתבות ולא ראינו את העשן "לפני" ו"אחרי" הטיפול אז קשה לקבוע מה ואיך ויש הרבה גורמים משפיעים חיישנים וכו'.
נישמע גם שאתה לא בטוח מה עשו אצלך, ביצעו דיאגנוסטיקה לפני שניגשו לעבודה? ביטלו או ניקו egr? פילטר אוויר? פילטר סולר?
ניבדקה מערכת ההזרקה- משאבת סולר/מזרקים?
הייתי ממליץ לך לגשת למכון דיזל אחר לחוות דעת נוספת, מה שכן לא להמשיך לנסוע ככה.
הייתי במכון דיזל אחר לפני כשנה שם ניקו סעפות באינפוזיה וסרקו תקלות אחרות בלי למצוא משהו חריג (כולל הטורבו). נשלחתי לנסיעה נוספת עם הנחיה שהטיפול הבא הוא במזרקים.
למכון הנוכחי נכנסתי עם הנחיה שצריך לשפץ מזרקים. לפני פירוק המזרקים בוצעה דיאגנוזה במהלכה פורק הטורבו ונמצא תקין לטענתו. הEGR בוטל במהלך הפרוצדורה. יצאתי מהמכון אחרי הטיפול בegr עם הוראה לנסות לנסוע ולנקות את הממיר. בשלב זה היה עשן רב מאוד, גם לא תחת עומס וסחיבה חלשה. גם הזמזום התחיל בשלב זה.
ניקיתי את הממיר. אחרי זה יוצא ענן עשן רק ביציאה מהמקום אבל בנסיעה רציפה גם תחת עומס אין עשן חריג. הרכב סוחב טוב בסהכ.
הזמזום נשאר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
זימזום/צירצור בדרך כלל נובע מסעפת פליטה, או אטם, או חיזוק לא נכון וכו', יש להבדיל משריקה של טורבו שחוק.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
אולי האינטרקולר פרוץ? זה יכול להתאים לסימפטומים של הסאונד שאתה שומע ושל עישון יתר.
טל.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
אצלי בטנדר נבארה שהמנוע דומה, קיימת יללה מכיוון הטורבו
כבר כ4 שנים, מצד שני אין עשן ולא שותה שמן כלל.
גם אין בעיית סחיבה. EGR נותק לפני הרבה זמן.
יכול להיות שמקור היללה הוא באמת צינור כלשהוא עם קרע קטן.
כמו שכתבו לפני, טורבו עולה כיום כ4-5K אפילו במוסך מורשה.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
זימזום/צירצור בדרך כלל נובע מסעפת פליטה, או אטם, או חיזוק לא נכון וכו', יש להבדיל משריקה של טורבו שחוק.
+1
לדעתי, זה הכיוון שכדאי לך להתמקד בו..
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
הסאגה ממשיכה...
כנראה שאצטרך להשלים עם השריקה. כנראה שיהיה קשה לאתר את בריחת הלחץ בשלב הזה.
הרכב באמת סוחב הרבה יותר טוב ומעשן פחות, אבל הצטרפה תופעה חדשה:
בעליה, תחת עומס מלא, לפעמים יש ירידה פתאומית בסחיבה. אין עישון יתר בשלב הזה. הורדת הרגל מהדוושה ולחיצה מחדש מחזירה את המצב לקדמותו עד לירידה הבאה.
התחברתי עם לוגר למחבר obd2.
עם העליה בעומס אני רואה את לחץ הסעפת עולה ומגיע ל25psi. העומס על המנוע עולה עד ל100% ואז באה הנפילה והעומס יורד ל30%.
אני מניח שמדובר במנגנון הגנה ממוחשב... האם הנחתי נכונה ?
האם יש בעיה כלשהיא או שפשוט צריך קצת להרפות מהדוושה?
במישור לא הצלחתי לשחזר את התופעה.
תודה לעונים.
*יש לי הקלטה מהלוגר של הobd2.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dotanwein
הסאגה ממשיכה...
כנראה שאצטרך להשלים עם השריקה. כנראה שיהיה קשה לאתר את בריחת הלחץ בשלב הזה.
הרכב באמת סוחב הרבה יותר טוב ומעשן פחות, אבל הצטרפה תופעה חדשה:
בעליה, תחת עומס מלא, לפעמים יש ירידה פתאומית בסחיבה. אין עישון יתר בשלב הזה. הורדת הרגל מהדוושה ולחיצה מחדש מחזירה את המצב לקדמותו עד לירידה הבאה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אתה מתאר over boost, גדישת יתר לדעתי.
שוב, זה כן קשור לטורבו והעובדה שפירקו והיתעסקו שם וכנראה לא הרכיבו נכון או שלא חיברו בצורה נכונה וואקום כלשהו.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
אתה מתאר over boost, גדישת יתר לדעתי.
שוב, זה כן קשור לטורבו והעובדה שפירקו והיתעסקו שם וכנראה לא הרכיבו נכון או שלא חיברו בצורה נכונה וואקום כלשהו.
האם יש שסתום חשמלי במוצא פילטר האוויר שאמור למנוע גדישת יתר ?
רכיב מורכב ?
ייחודי לניסאן?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ייתכן, אבל אני לא מכיר את המנוע הזה מקרוב.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dotanwein
האם יש שסתום חשמלי במוצא פילטר האוויר שאמור למנוע גדישת יתר ?
רכיב מורכב ?
ייחודי לניסאן?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
יש בטורבו waste gate, שסתום מפוקד ואקום שזה תפקידו...
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmulikbg
יש בטורבו waste gate, שסתום מפוקד ואקום שזה תפקידו...
זה ברור.
נראה לי שהוא התכוון אם יש בנוסף לזה רכיב חשמלי עם פיקוד ששולט בווסטגייט.
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
ברכבי ניסאן האלה יחידת הפיקוד של הטורבו עובדת על ואקום ולא על לחץ כמו בדיזל הישנים. הפיקוד עליו מנוהל על ידי המחשב והוא לא העיפרון הכי מחודד בקלמר בפרט ובכיתה בכלל. (זה מה שגמר את המנועים בפטרולים).25psi זה המון ומה שאתה חווה זה השבתת אספקת הדלק על ידי המחשב שמזהה גדישת יתר. הורדת רגל מהדוושה ולחיצה מחדש פותרת את הבעיה עד לפעם הבאה. זה פשוט מאד לכיוון אבל צריך שעון לחץ כדי לעשות את זה. בקיצור גש למי שטיפל בטורבו שיכוון אותו בצורה מסודרת ואם הוא לא מסוגל אז למכון שמתעסק עם טורבו. (המלצה שלי, דיזל השרון בנתניה). עניין של 10 דקות וזה מסודר
Sent from my SM-A720F using Tapatalk
-
תגובה: המשך נסיעה בנוכחות יללה מהטורבו
האם מדובר ביללה מגניבה, או ביללה רכרוכית?