-
אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
אשמח לעצתכם.
בוקר אחד ללא התראה מוקדמת נדלקת (לאשה) נורת טעינה. בבדיקה עם מולטיטסטר אכן אין טעינה וכן רעש מוזר מכיוון פולי האלטרנטור.
במוסך פסקו בשניות החלפה למשופץ.
אחרי קצת חפירות הגעתי לשלוש אפשרויות:
החלפה למשופץ - גוף דנסו מקורי כולל פולי קלאצ חדש. השמעות אומרות שכל המשפצים משתמשים לצורך השיפוץ ברכיבים סיניים. חצי שנה אחריות.
החלפה לחדש תחליפי - אלטרנטור סיני מעט יותר יקר ממשופץ. שנה אחריות.
תיקון - האם יכול להיות שנדרשת רק החלפת הפולי קלאצ ואז אני נשאר עם רכיבים מקוריים?
הרכב בן 11 עם 210 אלף קמ.
איזו מהאפשרויות מומלצת לדעתכם?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
מעדכן שהחלפתי למשופץ בפחות מחצי מחיר שהמוסך דרש.
אחרי ההתקנה שריקות מכיוון הגלגלות והרצועה. מי החשודים לדעתכם?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
או מתיחת יתר או מתיחה חסרה של הרצועה.
אסף.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
רצועה לא מתוחה. גש למי שהתקין שימתח או יחליף רצועה אם נדרש.
וכן. במוסך עושים קופה לא קטנה על החלפת אלטרנטור... עבודה שלרוב פשוטה + עשרות אחוזים על החלף שלרוב כל אחד יכול לגשת למשפץ בעצמו.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
רצועה לא מתוחה. גש למי שהתקין שימתח או יחליף רצועה אם נדרש.
וכן. במוסך עושים קופה לא קטנה על החלפת אלטרנטור... עבודה שלרוב פשוטה + עשרות אחוזים על החלף שלרוב כל אחד יכול לגשת למשפץ בעצמו.
בלנד קרוזר יש מותחן אוטומטי לא?
המוסך מוסך פריפריאלי שמשפץ דרך עסק ששולח למשפץ. חתכתי שני אנשי ביניים ו 750 שח ומעמ...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
עבר חודש, ונורת טעינה התחילה להדלק ולכבות חליפות. האורות מהבהבים, והמולטימדיה משתגעת.
בבדיקה עם מולטיטסטר במצבר 14.5 וולט במנוע פועל.
מצבר וורטה בן 3.5.
מי החשוד המיידי?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
אלטרנטור לדעתי (למרות גילו של המצבר). אבל הייתי מתחיל מבדיקה ביתית של מגעים.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
תתחיל מלנקות מגעים ולבדוק חיבורים ואז תמדור
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
מינוס מינוס ושוב מינוס..
Slowly..
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
הבוקר הרכב לא מניע (אין סטרטר בכלל).
כל המגעים נראים תקינים.
המצבר בן 40 חודש על היום. נראה שהחזיר נשמתו לבורא.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
זה לא מפתיע אבל מנסיון שלי (מועט) מצבר חלש לא מדליק נורת טעינה
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
זה לא מפתיע אבל מנסיון שלי (מועט) מצבר חלש לא מדליק נורת טעינה
גם מנסיוני. לכן זה הפתיע אותי.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
טוב, הוחלף מצבר ונראה שהכל תקין.
הבחור בחשמליה אמר שייתכן והמצבר הישן "מקצר" ולכן נדלקה הנורה. טעינה נמצאה תקינה.
צרות באות בצרורות מה לעשות...
-
אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
anery
גם מנסיוני. לכן זה הפתיע אותי.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
לעומת זאת חיבורים לא מיטביים פורקים ומשגעים מצבר.
המתח יכול להיות תקין אבל בלי זרם טעינה אמיתי.
וכעת הכל בסדר כי המצבר חדש.
לאחרונה אחרי לא מעט כאב ראש גיליתי שמינוס שנראה תקין היה בתכלס בקושי מחובר.
מציע לך לבדוק שהחיבור לשלדה תקין.
Slowly..
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
לעומת זאת חיבורים לא מיטביים פורקים ומשגעים מצבר.
המתח יכול להיות תקין אבל בלי זרם טעינה אמיתי.
וכעת הכל בסדר כי המצבר חדש.
לאחרונה אחרי לא מעט כאב ראש גיליתי שמינוס שנראה תקין היה בתכלס בקושי מחובר.
מציע לך לבדוק שהחיבור לשלדה תקין.
Slowly..
אני אבדוק שוב, למרות שלמיטב בדיקתי החיבורים היו נקיים וחזקים.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
זה לא מפתיע אבל מנסיון שלי (מועט) מצבר חלש לא מדליק נורת טעינה
יש רכבים שבמצבים מסויימים כן מדליק.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
טוב, יאוש.
בדרך חזרה הביתה שוב נדלקה נורת הטעינה.
בבדיקה עם מולטיטסטר טעינה טובה 14.4 וולט.
המינוס מחוזק ומחובר היטב.
יש עצה?
האם קיים ברכב וסת טעינה חיצוני לאלטרנטור שאולי הוא נותן את החיווי?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
הנורת מצבר דולקת ובפועל יש טעינה?
תבדוק את החיווט, הקונקטור שניכנס לאלטרנטור, היה לי פעם מצב כזה והבעיה היתה שם באחד החוטים.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
הנורת מצבר דולקת ובפועל יש טעינה?
תבדוק את החיווט, הקונקטור שניכנס לאלטרנטור, היה לי פעם מצב כזה והבעיה היתה שם באחד החוטים.
כן.
בפועל, המצבר הישן הלך, אולי בלי קשר לטעינה (הוא היה בן 40 חודש) אבל בבדיקה עם מולטיטסטר יש טעינה והנורה דולקת.
אבדוק שוב את הקונקטור - יש שניים, עגול ומלבני - מי מהם החשוד?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
תבדוק לפי סכימת חשמל, למה לנחש?
בד"כ מסומן באות L.
החוט שמגיע מלוח השעונים (מנורת החיווי) לאלטרנטור. האלטרנטור במידה וטעינה לא תקינה סוגל מעגל למינוס, ז"א שאם האלטרנטור תקין יכול להיות שקצר למינוס של החוט הזה ידליק את הנורת טעינה.
טל.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
מה לגבי בעיית חיווט ומגעים ללוח שעונים עצמו?
יכול להיות שהבעיה היא בכלל בנורת טעינה עצמה או בלוח?
Slowly..
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
עם המצבר הישן להדלקות הנורה נלוו איפוס של המולטימדיה והבהוב אורות. עם החדש לא.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
תבדוק לפי סכימת חשמל, למה לנחש?
בד"כ מסומן באות L.
החוט שמגיע מלוח השעונים (מנורת החיווי) לאלטרנטור. האלטרנטור במידה וטעינה לא תקינה סוגל מעגל למינוס, ז"א שאם האלטרנטור תקין יכול להיות שקצר למינוס של החוט הזה ידליק את הנורת טעינה.
טל.
זה נישמע כמו הסבר של מי שמבין יותר ממני בחשמל רכב... 😂
אבל בגדול זה התיאור של מה שהתכוונתי מקודם.
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
מתח של 14.4 וולט בטעינה זה מאוד גבולי ואפילו גבוה. אני לא מכיר מערכות טעינה של רכב אבל הייתי מתחיל מלחפש וסת טעינה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
מתח של 14.4 וולט בטעינה זה מאוד גבולי ואפילו גבוה. אני לא מכיר מערכות טעינה של רכב אבל הייתי מתחיל מלחפש וסת טעינה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
למיטב ידיעתי זה הערך התקין בטעינת רכב.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zerez
מתח של 14.4 וולט בטעינה זה מאוד גבולי ואפילו גבוה. אני לא מכיר מערכות טעינה של רכב אבל הייתי מתחיל מלחפש וסת טעינה.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לא הייתי מתרגש מזה (בעיקר אם יציב ולא סרק -נגיד 1500+).
צריך לזכור שאנחנו לא מכיילים את המודדים האלו, וכל אחד משתמש באיזה סיני עלום, אז עשירית לפה או לשם זו סטייה סבירה (לפני שאני אומר שגם טעינה של 14.4V "אמיתי" זו לא בעיה).
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא הייתי מתרגש מזה (בעיקר אם יציב ולא סרק -נגיד 1500+).
צריך לזכור שאנחנו לא מכיילים את המודדים האלו, וכל אחד משתמש באיזה סיני עלום, אז עשירית לפה או לשם זו סטייה סבירה (לפני שאני אומר שגם טעינה של 14.4V "אמיתי" זו לא בעיה).
נשאר יציב גם בהעלאת טורים ל 2000 סלד
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
לא הייתי מתרגש מזה (בעיקר אם יציב ולא סרק -נגיד 1500+).
צריך לזכור שאנחנו לא מכיילים את המודדים האלו, וכל אחד משתמש באיזה סיני עלום, אז עשירית לפה או לשם זו סטייה סבירה (לפני שאני אומר שגם טעינה של 14.4V "אמיתי" זו לא בעיה).
לא הייתי מתרגש במערכת תקינה, אם יש תקלה אז ערכים גבוליים יכולים להצביע על כיוון.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: אלטרנטור הפסיק לטעון - קרוזר 2008
בנסיעה קצרה עכשיו נדלקה נורת טעינה יחד עם כל נורות הדשבורד ואתחול מולטימדיה, ואחכ נשארה רק נורת טעינה דולקת. פירקתי מינוס, ניקיתי וחיברתי בחזרה מחוזק היטב. טעינה יציבה 14.4. הנורה עדיין דולקת. הבעיה היא שאני לפני נסיעה ארוכה עם כל המשפחה ופוחד להיתקע בדרך...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk