-
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אחרי שקראתי כמה וכמה שירשורים (ארוכים) בנושא ועוד ברשת הוחלט על הסט אפ של מצבר כפול.
הרכב רנגלר JK שנת 2010 עם מצבר רגיל של 65 אמפר שכנראה בסוף חייו- כבר פרק למצב חוסר יכולת התנעה מספר פעמים (אחרי לילה עם מקרר עובד ותאורת מחנה).
הצרכנים- מקרר, תאורת מחנה, משאבת מים, קומפרסור, כננת, מגברי סטריאו אימתניים ומכשיר קשר
נרכש מצבר 90 אמפר פריקה עמוקה לצרכנים שימותקן בתא המיטען ויחובר למצבר הראשי עם כבלי רתכת בריאים ועם איזולטור. יוחלף המצבר הראשי בחדש וגיבור יותר ( בתקווה שאצליח להכניס שם 90 אמפר).
השאלה שנשארה לי פתוחה - האם צריך להחליף אלטרנטור? הנוכחי הסטנדרטי יעמוד במשימה להטעין שני מצברים עם אמפרז' גבוה יותר מהמקורי?
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
האלטרנטור המקורי הינו 140 אמפר להבנתי. לדעתי אין טעם להחליפו.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אני עם אלטרנטור בעל הספק נמוך בהרבה לדעתי ואין שום בעיה.
תזכור שהראשי לא ישמש אותך יותר בחנייה, ואמור להיות מלא לגמרי בבוקר.
כלומר, האלטרנטור יעבוד בפועל מול מצבר אחד שרק חלק ממנו התרוקן בלילה+מה שלקחת מההנעה הראשונה.
בהפעלת כננת המנוע אמור לעבוד, אז לא הייתי לוקח אותה בחשבון העבודה, וסביר שלא תפעיל באותה סיטואציה את הסטריאו ואורות מחנה..
אלא אם מנוע הכננת משמש גם לסבסוב איטי של הבשר על המנגל.
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
תודה על התשובות.
אחלה רעיון לשימוש בכננת....;)
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אני עם אלטרנטור בעל הספק נמוך בהרבה לדעתי ואין שום בעיה.
תזכור שהראשי לא ישמש אותך יותר בחנייה, ואמור להיות מלא לגמרי בבוקר.
כלומר, האלטרנטור יעבוד בפועל מול מצבר אחד שרק חלק ממנו התרוקן בלילה+מה שלקחת מההנעה הראשונה.
בהפעלת כננת המנוע אמור לעבוד, אז לא הייתי לוקח אותה בחשבון העבודה, וסביר שלא תפעיל באותה סיטואציה את הסטריאו ואורות מחנה..
אלא אם מנוע הכננת משמש גם לסבסוב איטי של הבשר על המנגל.
Slowly..
דורון,
אני חושב שכבר אמרתי את זה באחד השירשורים הרלוונטים, אבל אני אחזור גם פה.
בשיקולים של האלטרנטור, זו לא רק השאלה של מה יקרה ביום יום, אלא גם מקרי קצה.
ויום אחד, אחרי לילה בשטח, שהמקרר, והסטראו רוקנו את המצבר צרכנים, יגיע גם יומו של המצבר התנעה, וגם הוא יהיה ריק \ תקול.
אם הוא לא יניע בכלל, זה סיפור אחד, ונגיד ויש לך איזה פרוצדורה.
אבל אם הוא רק מתקרב לסופו, הוא יניע, אבל שניה אחרי זה, שני מצברים ריקים מחוברים לאלטרנטור.
השאלה, כמה זרם יצרכו הצמד הזה (ברגע הזה)??? האם אתה בטוח שמקרה כזה לא גורם נזק לאלטרנטור?
אני לא אומר שבהכרח יש בעיה, אני רק אומר שההסבר שנתנת פה, אולי נכון, אבל לא מספק.
אני לא יודע את התשובה, אבל לא זוכר שמישהו נתן פה אי פעם הסבר משכנע למקרה הזה.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
באם לצטט את הפרלמנטhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...52c7d1c743.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
אסף.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
הרגת אותי..
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זיו,
איפה המפתחות של הצוללת הזו?
ואם בכלל יבוא גנב בלילה ולגנוב את המצבר הראשי ויגדיל ויעשה דווקא ויכוון את המקרר של שלמה למינוס 20 כדי שיעבוד רצוף עד הבוקר, ויגמור לו את המצבר וגם יקפיא את האנטריקוט ואז לא יהיה לשלמה לא מצבר ראשי ולא איך להניע כדי לטעון שום דבר ולא בשר ראוי לאכול..
סטטיסטית, אם חונים ברמת-בקע ליד המאהל עם המצלמות אבטחה (אמיתי לגמרי, מעניין למה צריך מצלמות סביב אוהל..), אז נראה לי שההסתברות לאירוע שהרגע המצאתי, היא לא פחות מהתרחיש שלך.
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...d6c330409b.jpg
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אני שם לב עלייה משמעותית לשימוש במימים מצידך
קובץ מצורף 124669
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
זיו.. אלטרנטור יכול לתת כמה שהוא יכול לתת.
גם אם תיקח יותר - הוא לא ייתן.
אז פעם ב... הוא יעבוד בהספק מקסימלי לכמה דקות ואולי יעלה לו קצת החום.... נו.
אני לא מתרגש מזה.
אסף.
אסף,
מה קורה לאלטרנטור אם מקצרים לו את היציאות?
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
עומס יתר קיצוני - קצר או באמת נסיון לטעון הרבה הספק להרבה זמן - יגרום מנסיוני לקריסה של המיישר ומכאן צריך לשפץ את האלטרנטור.
אבל.
עומס יתר קל או לזמן קצר - וזה המקרה שאנחנו מדברים עליו להבנתי - הווסת יוריד את המתח וינסה לשמור על זרם קבוע, זה גם לא טוב אבל זה לא נזק.
אגב... אלטרנטור עם ווסת 'חכם' מוגן לחלוטין במצבים כאלו. אם כבר הייתי משקיע כסף במערכת טעינה זה היה בווסת.
ושוב - אנחנו לא מדברים על טעינת מצברי ענק של אוניה ריקים ל 9 וולט, אלא על מצבר אחד רגיל שנפרק ל 11.5 וולט במקרה הממש רע שהשארת מקרר עובד כל הלילה.
אז גם אם מדברים על לעבוד קרוב למקסימום זה יהיה לזמן קצר. ומזה כאמור אני לא מתרגש.
אסף.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זה האיזולטור שהוזמן:
https://www.ebay.com/itm/113729189848
זה המפצל שהוזמן:
https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
דרך מפצל זה יחוברו הצרכנים למצבר הצרכנים.
חבר הציע לי במקום המפצל לקנות לוח מיתוג שכולל גם פיוזים "קופצים" - כך שאם "נשרף" פיוז אז פשוט מפעילים מחדש ולא צריך להחליף פיןז- משהו כזה:
https://www.amazon.com/VETOMILE-Wate...el%2Caps%2C302
אני לא צריך את כל המיתוג הזה - זה אומנם "נייס טו הב" השאלה מה לדעתכם עדיף המפצל או לוח המיתוג?
מה דעתכם גם על האיזולטור שהוזמן? יעשה את העבודה?
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
אסף,
ההבדל בין בוגרי מדעי הרוח לבוגרי הנדסה, שהראשונים מתעסקים עם תחושות, בעוד בוגרי הנדסה אמורים להתעסק עם עובדות ומספרים.
מכל המתלהמים פה, אין בן אדם אחד! שיודע להגיד -
1- מה הזרם המכסימלי שהאלטרנטור (שמיועד למצבר 65AH) של שלמה מסוגל להחזיק (אחרי שיסכמנו שקצר "כנראה" מזיק)?
2- מה הזרם טעינה של מצבר הפריקה עמוקה (90AH)?
3-מה הזרם טעינה של מצבר התנעה (90AH) בסוף ימיו \ או סתם כי שכחו אורות בלילה?
אני בסה"כ העלתי חשש, שלוקחים אלטרנטור של שמיועד למצבר 65AH, ומחברים לו, במקביל, שני מצברים של 90AH אז ביום יום כנראה לא תהיה בעיה, אבל אם יווצר מצב ששני המצברים ריקים, ו \ או אחד תקול, זה עלול לאתגר את האלטרנטור.
בניגוד לכל הציניות של דורון (על הסיכוי שזה יקרה), אני אומר משהו פשוט - בפעם הבאה שימות המצבר התנעה, רוב הסיכויים, שהוא יגלה את זה בבוקר, ואם זה יהיה בטיול, אז שני המצברים יהיו ריקים (אסף שים לב, אתה מדבר על מצבר אחד, אני מדבר על מקרה ששני המצברים ריקים).
לדעתי, זה מקרה ששווה לתת עליו את הדעת.
אחרי שכולם שללו ולגלגו (בלי לדעת מספר אחד רלוונטי) , גם אתה בסוף הדברים, מעלה חשש ומציע לשפר את הווסת.
אני מציע (הצעתי בעבר ונמנעתי לפתוח את זה פה עד עכשיו), החטא הוא בכלל ברעיון של לחבר מצבר פריקה עמוקה במקביל למצבר רגיל.
הצורה הנכונה היא לחבר את המצבר פריקה עמוקה דרך מטען (DC2DC).
ואז,
לא צריך לדאוג לאלטרנטור (המטען יגביל את זרם הטעינה).
ולא צריך לגעת בווסת הקיים ולהסתבך עם המחשב של האוטו.
והאורך חיים של המצבר פריקה עמוקה יהיה טוב יותר.
ולדעתי גם התכולה שלו תהיה טובה יותר.
וכמעט בטוח ששני הסעיפים האחרונים נכונים \ חליפיים לגבי המצבר הראשי.
לפי כל היצרנים, חיבור של שני מצברים מסוג שונה זו שגיאה.
ועוד ההערה אחת - אם במקום להתלהם, אנשים היו חושבים, אז בעצם השאלה הכי מתבקשת - מצבר צרכנים, למה מצבר פריקה של 90AH???
בהנחה שזה מצבר פריקה "אמיתי", והוא מיועד לפרוק לפחות 80% (DOD), אין סיבה למצבר גדול מ 40-50AH.
זה יותר זול, יותר קל, תופס פחות מקום..... ויסכן פחות את האלטרנטור.
ההבדל בין חכם לפיקח, שחכם לא נכנס לבעיה שפיקח (חושב שהוא) יודע איך לצאת ממנה.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
שלמה,
שים לב שזה איזולטור "אלקטרוני" (מבוסס MOSFET) (ולא מכני).
להערכתי, אתה צריך לצפות לנפילת מתח של סביבות החצי וולט (לפחות). (5% מ 13.5V מתקרב ל 0.7V).
אני לא יודע מה המפרט של המצבר פריקה, אבל זה עלול להיות בעיה (המצבר לא יטען עד הסוף).
מציע לך לבדוק את המספרים.
לגבי לוח מיתוג - האמת שאני לא אוהב את כל האביזרים האלו, יותר מדי נקודות כשל. אני שם פיוז אחד (2?) מרכזי, ודואג שאני אוכל לנתק בקלות ציוד תקול.
אם יש בעיה, קופץ הראשי (יש לי פיוז אוטמטי 30A) אני מנתק \ מתקן את הציוד התקול.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
שלמה,
הצעתי:
פיוז ״קופץ״ על הקו שיוצא מהמצבר אל תיבת המיתוג.
פיוז על הראשי שיוצא לצרכנים זה חובה.
אחד רב-פעמי זה בונוס שמאפשר לך גם לנתק לגמרי את הצרכנים אם רוצים.
לא לוותר על תיבת המיתוג.
זה מאפשר בעתיד להוסיף צרכנים בקלות וגם לבודד תקלות.
זה הסטאפ שאני עשיתי (יש כרגע פיוז גדול על הקו, יוחלף ברב-פעמי בקרוב).
Slowly..
-
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אסף,
ההבדל בין בוגרי מדעי הרוח לבוגרי הנדסה, שהראשונים מתעסקים עם תחושות, בעוד בוגרי הנדסה אמורים להתעסק עם עובדות ומספרים.
.
אהה,
עלית על הבעיה.
אסף הרי ידוע כמושפע עמוקות מהגישה ההוליסטית-מכניסטית, לפיה למכונות יש תחושות, (או לצורך העניין גם ליצור חי..אבל פחות), ומספרים הם רק אופן צורת הבעת הרגשות של המכונה למצבה הנפשי.
ואם זו הרגשה, אז זה גמיש.
מי בא ליוגה?
Slowly..
-
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
בפעם הבאה שימות המצבר התנעה, רוב הסיכויים, שהוא יגלה את זה בבוקר, ואם זה יהיה בטיול, אז שני המצברים יהיו ריקים (אסף שים לב, אתה מדבר על מצבר אחד, אני מדבר על מקרה ששני המצברים ריקים).
.
קרה.
הנענו עם כבלים מרכב אחר ונסענו.
האלטרנטור אצלי הוא 65אמפ סה״כ.
מאז עברו כמה שנים.
במקרה הכי גרוע, ונלך על הגישה הסופר מחמירה שלך, אז מנתקים את המצבר צרכנים לשעה-שעתיים הראשונות של הנסיעה ומטעינים רק את הראשי.
עכשיו נחזור לסיכוי שזה יקרה:
זה אומר ששכחת לכבות אורות ברכב, כי אם כל הצרכנים מחוברים למצבר צרכנים, אז מה ירוקן את הראשי?
מה הסיכוי שבחניון לילה, אתה או מישהו אחר יפספס ששכחת אורות ראשיים?
זו לא ציניות, זה קודם כל הערכה מציאותית מול צוללת בואדי.
ודבר שני,
אם אתה צוחק אז גם לי מותר.. ברוח טובה.
אין כוונה לזלזל או לפגוע.
למדתי המון מהשרשרים האלו.
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אסף,
ההבדל בין בוגרי מדעי הרוח לבוגרי הנדסה, שהראשונים מתעסקים עם תחושות, בעוד בוגרי הנדסה אמורים להתעסק עם עובדות ומספרים.
מכל המתלהמים פה, אין בן אדם אחד! שיודע להגיד -
1- מה הזרם המכסימלי שהאלטרנטור (שמיועד למצבר 65AH) של שלמה מסוגל להחזיק (אחרי שיסכמנו שקצר "כנראה" מזיק)?
2- מה הזרם טעינה של מצבר הפריקה עמוקה (90AH)?
3-מה הזרם טעינה של מצבר התנעה (90AH) בסוף ימיו \ או סתם כי שכחו אורות בלילה?
אני בסה"כ העלתי חשש, שלוקחים אלטרנטור של שמיועד למצבר 65AH, ומחברים לו, במקביל, שני מצברים של 90AH אז ביום יום כנראה לא תהיה בעיה, אבל אם יווצר מצב ששני המצברים ריקים, ו \ או אחד תקול, זה עלול לאתגר את האלטרנטור.
בניגוד לכל הציניות של דורון (על הסיכוי שזה יקרה), אני אומר משהו פשוט - בפעם הבאה שימות המצבר התנעה, רוב הסיכויים, שהוא יגלה את זה בבוקר, ואם זה יהיה בטיול, אז שני המצברים יהיו ריקים (אסף שים לב, אתה מדבר על מצבר אחד, אני מדבר על מקרה ששני המצברים ריקים).
לדעתי, זה מקרה ששווה לתת עליו את הדעת.
אחרי שכולם שללו ולגלגו (בלי לדעת מספר אחד רלוונטי) , גם אתה בסוף הדברים, מעלה חשש ומציע לשפר את הווסת.
אני מציע (הצעתי בעבר ונמנעתי לפתוח את זה פה עד עכשיו), החטא הוא בכלל ברעיון של לחבר מצבר פריקה עמוקה במקביל למצבר רגיל.
הצורה הנכונה היא לחבר את המצבר פריקה עמוקה דרך מטען (DC2DC).
ואז,
לא צריך לדאוג לאלטרנטור (המטען יגביל את זרם הטעינה).
ולא צריך לגעת בווסת הקיים ולהסתבך עם המחשב של האוטו.
והאורך חיים של המצבר פריקה עמוקה יהיה טוב יותר.
ולדעתי גם התכולה שלו תהיה טובה יותר.
וכמעט בטוח ששני הסעיפים האחרונים נכונים \ חליפיים לגבי המצבר הראשי.
לפי כל היצרנים, חיבור של שני מצברים מסוג שונה זו שגיאה.
ועוד ההערה אחת - אם במקום להתלהם, אנשים היו חושבים, אז בעצם השאלה הכי מתבקשת - מצבר צרכנים, למה מצבר פריקה של 90AH???
בהנחה שזה מצבר פריקה "אמיתי", והוא מיועד לפרוק לפחות 80% (DOD), אין סיבה למצבר גדול מ 40-50AH.
זה יותר זול, יותר קל, תופס פחות מקום..... ויסכן פחות את האלטרנטור.
ההבדל בין חכם לפיקח, שחכם לא נכנס לבעיה שפיקח (חושב שהוא) יודע איך לצאת ממנה.
אני אתייחס רק למס1 ברשימה שלך.
האלטרנטור הוא של 140 אמפר - זה דווקא ידוע ולקחתי את הנתון הזה בחשבון לפני שהגבתי. אתה לא?
הקשר בין גודל אלטרנטור לגודל מצבר, במכוניות - לא כל כך קשיח כמו שאתה כנראה חושב. כשמחשבים מאזן אנרגיה לרכב וקובעים את גודל האלטרנטור לוקחים בחשבון את הצרכנים ולטעינה מקצים סדר גודל של 4 אמפר במצב קבוע ולא משנה אם זה מצבר גדול או קטן. זו לא תחושה, אלא פרקטיקה מקובלת.
במקרה שלנו אם הגעת למצב שאתה טוען יותר מ 10-20 אמפר למצבר לזמן ארוך..... יש בעיות אחרות.
אסף.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
דורון
לא הבנתי למה להעדיף פאנל מיתוג על פני מפצל המתח שכבר הזמנתי כשאני לא ממש צריך מתג לכל צרכן (כי כבר יש מתגים לצרכנים- משאבת מים, מקרר, תאורת תא מיטען ו/או תאורת מחנה לכולם יש מתגים משלהם)
גם לא הבנתי למה צריך פיוז על הקו הראשי כשיש פיוז נפרד לכל צרכן גם במפצל שהזמנתי כבר וגם בתיבת המיתוג אם אלך על האופציה הזו.
החבר הציע שפשוט במקום מפצל המתח שאקנה לאותו שימוש תיבת מיתוג שגם תפצל גם יש לה פיוז לכל צרכן וגם יש לה מתג לכל צרכן מתג שכאמור אני לא צריך כי לצרכנים יש מתגים משלהם ולכן קניתי מפצל מתח ולא פאנל מיתוג
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אני אתייחס רק למס1 ברשימה שלך.
האלטרנטור הוא של 140 אמפר - זה דווקא ידוע ולקחתי את הנתון הזה בחשבון לפני שהגבתי. אתה לא?
הקשר בין גודל אלטרנטור לגודל מצבר, במכוניות - לא כל כך קשיח כמו שאתה כנראה חושב. כשמחשבים מאזן אנרגיה לרכב וקובעים את גודל האלטרנטור לוקחים בחשבון את הצרכנים ולטעינה מקצים סדר גודל של 4 אמפר במצב קבוע ולא משנה אם זה מצבר גדול או קטן. זו לא תחושה, אלא פרקטיקה מקובלת.
במקרה שלנו אם הגעת למצב שאתה טוען יותר מ 10-20 אמפר למצבר לזמן ארוך..... יש בעיות אחרות.
אסף.
אסף,
מאזן האנרגיה של הרכב לא מעניין אותי (לצרכי הדיון הזה).
כל מי שיש לו מצבר של 65AH והיה שואל אותי לגבי הגדלה ל 70, 80, 90.... לא הייתי מהסס ואומר לו שאין בעיה.
אבל להחליף מצבר 65AH בשני מצברי 90AH, אומר שברגע של מצברים ריקים, ההתנגדות (הפנימית), שהווסת רואה היא פי 3~ יותר קטנה.
ולכן שאלתי אותך על מקרה של קצר.
בסופו של יום, מבחינת האלטרנטור, זה מתחיל להראות כמו קצר.
אני חוזר ואומר, אני לא בטוח שיש בעיה, אני רק לא רואה התייחסות (ומספרים) למקרה הזה.
דורון,
אם כל הכבוד לניסיון האישי שלך בהיילקס, זה פשוט לא רלוונטי לדיון הזה.
השאלה עם יש לכם את אותו אלטרנטור, או לייתר דיוק אותו הווסת? (דרך אגב, אתה מדבר על אלטרנטור של 65AH ואסף על 140AH).
והתשובה היא חד משמעית! אין לכם את אותו הווסת!
וזו בדיוק השאלה שאני מנסה לעורר, האם הווסת של הרנגלר של שלמה, יחזיק את המקרה הזה?
דרך אגב,
אחרי שגמרת לספר לנו איך הכל דבש, ואיך מצבר מחזיק אצלך 5 שנים, ואיך שום דבר לא מתקלקל אצלך .....
אני הלכתי הלכתי לחפש את זה -
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post788295
ואני רואה שלפני קצת יותר משנה, המצבר שאתה כבר נוסע איתו חמש שנים, והווסת טעינה, הוחלפו.
אתה יודע להגיד למה הווסת שלך התקלקל?
אז יכול להיות שזה לא קשור, אבל בשביל להגיד שזה לא קשור, צריך יותר מידע, והעיקר, להיות יותר יסודיים.
והערה אחרונה -
אתה טוען שהתסריט של ריקון המצברים זה כמו למצוא צוללת בוודאי, אבל באותה נשימה, אומר שזה קרה לך -
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post849408
לפחות תהייה עקבי :-)
ולהיות רציני -
למען הדיון, וכמו שאתה אמרת, הלימוד, אני מציע לעזוב את שאלת מה הסיכוי שזה יקרה (שכל אחד יעשה את החישובים שלו), ולהתרכז בשאלה (התאורטית?) - בהנחה שזה קרה, האם יכול להגרם נזק לאלטרנטור (ווסת) או שאין כל חשש?
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
KOOKE
דורון
לא הבנתי למה להעדיף פאנל מיתוג על פני מפצל המתח שכבר הזמנתי כשאני לא ממש צריך מתג לכל צרכן (כי כבר יש מתגים לצרכנים- משאבת מים, מקרר, תאורת תא מיטען ו/או תאורת מחנה לכולם יש מתגים משלהם)
גם לא הבנתי למה צריך פיוז על הקו הראשי כשיש פיוז נפרד לכל צרכן גם במפצל שהזמנתי כבר וגם בתיבת המיתוג אם אלך על האופציה הזו.
החבר הציע שפשוט במקום מפצל המתח שאקנה לאותו שימוש תיבת מיתוג שגם תפצל גם יש לה פיוז לכל צרכן וגם יש לה מתג לכל צרכן מתג שכאמור אני לא צריך כי לצרכנים יש מתגים משלהם ולכן קניתי מפצל מתח ולא פאנל מיתוג
טעות שלי בהבנת מה נרכש.
מה שקנית לדעתי הוא הנכון, זה פחות או יותר מה שיש אצלי אחרי המלצות והרבה קריאה ברשת, וזה עובד.
מציע לך להוסיף פיוז על הקו מתח בין המצבר ובין תיבת הפיוזים לצרכנים.
פיוז כמה שיותר קרוב למצבר, והפיוז הזה, שיהיה רב-פעמי בסגנון הזה:
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F352569138380
קודם כל לבטיחות:
את תיבת הפיוזים שים בנקודה הכי קרובה לצרכנים, ככה אתה לא מתחיל למתוח חוטים ארוכים ברכב.
בנוסף, ככה אתה יכול להתקין חוט (+) אחד ארוך וגיבור לתיבת פיוזים, בלי שתהיה נפילת מתח בגלל אורך החוט, ומתיבת הפיוזים, חוטים קצרים ופחות עבים אל הצרכנים, כי אתה לא חושש מנפילת מתח בגלל אורך החוט.
הרווח הוא גם שבמקרה תקלה, יותר קל להחליף חוט קצר מאשר ארוך שמושחל לאורך הרכב.
היתרון בפיוז רב-פעמי הוא בפשטות ונוחות ניתוק אם עובדים על האוטו או רוצים לנתק את מצבר הצרכנים לגמרי כשהרכב עומד לתקופה.
Slowly..
-
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
דרך אגב,
אחרי שגמרת לספר לנו איך הכל דבש, ואיך מצבר מחזיק אצלך 5 שנים, ואיך שום דבר לא מתקלקל אצלך .....
אני הלכתי הלכתי לחפש את זה -
http://www.jeepolog.com/forums/showt...l=1#post788295
ואני רואה שלפני קצת יותר משנה, המצבר שאתה כבר נוסע איתו חמש שנים,
והווסת טעינה, הוחלפו.
אתה יודע להגיד למה הווסת שלך התקלקל?
אז יכול להיות שזה לא קשור, אבל בשביל להגיד שזה לא קשור, צריך יותר מידע, והעיקר, להיות יותר יסודיים.
שים לב שהמצבר שהוחלף היה הראשי ולא הצרכנים, והוחלף כי היה חלש ואחרי תקופת האחריות, נורמלי לגמרי.
הופס הלכה התיאוריה.
שים לב שציינתי שלא היה חיווי ברכב של חוסר טעינה אלא במדידה עלה שהטעינה לא מיטבית.
לא עבד טוב אולי כי הבקר בן 20שנה?
על פניו אם לא הייתי מודד, לא הייתה שום אינדיקציה לבעיה מבחינת הרכב.
אני לא בא בשום טענה לבקר טעינה בן 20שנה שמתחיל להתעייף.
תכלס החלפתי כי בא לי בקר יותר טוב כי הדרישות שלי השתנו.
בנוסף, זה שפתח את הדיון, וגם מי שנתן לי את הקישור לתחליפי, החליפו לא בגלל מקרר אלא סתם ככה כי גם בטויוטה יש לרכיבים אורך חיים מוגבל.
יאללה ממשיכים:
האלטרנטור הזה, להזכירך, 65אמפר, משרת בהיילקס עד שנתון 95 להזנת 2 מצברים 56-60 אמפר שמחוברים במקביל בלי ניתוק בינהם, ככה מטויוטה מקורי!
(ב-97 עברו למצבר יחיד גדול יותר).
כלומר, גם בטויוטה חשבו שזה כנראה לא בעיה לחבר את האלטרנטור לשני מצברים בקיבולת כפולה מהאלטרנטור, ויש לי הרגשה שהיפנים, כמו יפנים, לקחו בחשבון תרחיש ששכחת אורות ורוקנת את שני המצברים והאלטרנטור יצטרך להתמודד עם האתגר.
במיוחד בדגם שיועד לעולם שלישי.
ובמה זה שונה מרכבים נוספים עם 2 מצברים במקור שאינם מופרדים בכיבוי המנוע?
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
היי דורון
תודה על ההבהרה.
חסר לך קצת מידע לגבי הסט אפ המתוכנן. כבר כיום יש שני כבלים מאד מאד בריאים ועבים (כבלי רתכת כתומים) שרצים מהמצבר הראשי שבתא המנוע עד לתא המטען ואליהם מחוברים הצרכנים.
מצבר הצרכנים הנוסף ימותקן בתא המטען ואליו יחוברו הצרכנים עם מפצל המתח שיהיה סמוך לו. מצבר הצרכנים יחובר למצבר הראשי עם שני הכבלים שישנם כבר כשהאיזולטור ימותקן על החיבור הזה בתא המנוע סמוך למצבר הראשי.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
....
האלטרנטור הזה, להזכירך, 65אמפר, משרת בהיילקס עד שנתון 95 להזנת 2 מצברים 56-60 אמפר שמחוברים במקביל בלי ניתוק בינהם, ככה מטויוטה מקורי!
(ב-97 עברו למצבר יחיד גדול יותר).
Slowly..
אתה ממשיך לערבל ולנפנף בלי מספרים ובלי עובדות -
2X65 ידרוש זרם טעינה חלש יותר מ 2X90AH, האם על זה אפשר להסכים???
(דרך אגב, אסף העלה טענה, שלא משנה מה העומס, הזרם טעינה יהיה אותו הדבר. אני טוען שזו טעות).
אני חוזר ואומר, אני לא יודע כמה, אבל בטוח זה לא אותו הדבר (בסופו של דבר, זה יראה לווסת כמו קצר, זו רק שאלה של כמה ואיזה גודל המצברים).
מבחינתי, כל הדוגמה שלך זה כמו להגיד, ההילקס שלי נוסע 80 קמ"ש, אז הוא יכול גם לנסוע 150....... ואם 150, אז גם 300.....
אתה ממשיך להתעלם מהעובדה הפשוטה, לך יש ווסת ישן (מסוג מסויים) ואצלו יש ווסת אחר לחלוטין, ולכן, פעם נוספת, הסיפור שלך, לא מייצג פה כלום.
האם אתה מכיר את הווסת של הרנגלר? האם אתה יודע מה הזרם המכסימלי שלו? האם אתה יודע מה הזרם טעינ ההמקסימלי של המצברים שלו?
דרך אגב -
זה בדיוק כמו בשירשור על חיבור מצברים במקביל.
יואב פתח ושאל לגבי מצבר פריקה עמוקה במקביל למצבר עופרת, ואתה חזרת והתעקשת שאין בעיה, כי אצלך שני מצברי עופרת במקביל עובדים בסדר.
אני מנסה להגיד לך, לא הכל אותו הדבר, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
(כמו למשל, למה שני מדי זרם בטור, מראים ערכים שונים? למי להאמין? :-) :-) :-) )
ורק עוד הערה קטנה על הכניסה של אלקטרוניקה במקום כל השיטות הישנות של סלילים ונגדים (תחשוב איך מדדו פעם מתח ואיך היום) -
מצד אחד זה מוזיל, יותר מדוייק ונותן הרבה אפשרויות חדשות, מצד שני, בד"כ זה הרבה יותר רגיש.
פעם, ווסת מתח היה חצי מכני, היום זה אלקטרוניקה.
ווסת של היום, זול יותר מדוייק יותר, ואמור לא להתעייף, אבל תן לו קצת זרם או מתח שונים, והוא ישרף לפני שהווסת המכני בכלל יבין שיש מתח.
-
מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
2X65 ידרוש זרם טעינה חלש יותר מ 2X90AH, האם על זה אפשר להסכים???
.
זיו,
אלטרנטור של 140 מול שני מצברי 90 נמצא במצב טוב יותר מאשר אלטרנטור 65 מול שני מצברי 60..
חשבון פשוט והיקש.
וגם בדיון המצברים ציינתי שיותר מחבר אחד ששומו שמיים מערבב מצברים פריקה ורגיל, אבל אתה מתעלם.
אני נוטש את הויכוח הזה.
Slowly..
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
זיו.... זה לא מה שכתבתי. כתבתי שבהנדסה - כשמחשבים מאזן אנרגיה כדי להחליט על גודל האלטרנטור, לוקחים אמפרים בודדים לטעינה.
והערת אגב, לאלטרנטור אין קיבולת לכן לא מדברים עליו באמפר שעה אלא באמפר.
ואם אני משווה מצבר 95 א"ש למצבר 30 א"ש, אם תצרוך משניהם אותו הספק באותו זמן (אותו מקרר באותו מחנה), הגדול יתרוקן פחות כלומר המתח שלו ירד פחות כלומר הוא יבקש מהאלטרנטור פחות זרם לטעינה במתח קבוע. זה דווקא טוב מבחינת האלטרנטור. אני לא שם מצבר גדול כדי לשבת שלושה ימים במחנה עם מקרר פתוח רק בגלל שאני יכול. אם הצורך הוא לילה במחנה אז זה השימוש גם אם יש לי מצבר גדול יותר.
מקווה שכוונתי ברורה.
אסף.
-
תגובה: מצבר נוסף ברנגלר JK 2010 שאלות נוספות
ושלמה, אני מתנצל שנקלעת לדיון הזה שהוא הרבה מעבר לשאלה ששאלת, אבל יכול להיות בו עניין בכל זאת.
אסף.