למה לקנות ריינג' רובר 2010 כשאפשר לקנות לנדקרוזר 2008 עם (350,000 ק"מ)בערך באותו מחיר? (או להיפך - תבחרו צד)
Printable View
למה לקנות ריינג' רובר 2010 כשאפשר לקנות לנדקרוזר 2008 עם (350,000 ק"מ)בערך באותו מחיר? (או להיפך - תבחרו צד)
לא קונה לא את זה ולא את ההוא.
הריינג׳ פחות לטעמי, נחשב ליותר יוקרה מל"ק.
שים מול הל"ק את המתחרה הישיר דיסקו 3 שנתון אחרון שיעלה פחות מהל"ק, או דיסקו 4 במחיר שווה לל"ק, תשווה ביניהם, כולל "נסיעת מבחן" לישבן של קונה פוטנציאלי, מעניין מה יהיו התוצאות.
בריינג' לא היתי נוגע מסיבה מאוד פשוטה: יש כאן כנראה כמה אלפי "חברים" שלא ממש נכנסים לפה, אם בכלל, לא מכירים פה אף אחד ונכנסו לג'יפולוג פעם אחת כל חייהם - וזה כדי למכור לנו "ג'יפ ריינג' רובר" עם "מערכת ארמון קרדון מקורית". קטונתי מלומר למישהו מה לעשות, אבל נראה לי שמודעות מכירה צריכות להיות לאנשים עם נגיד מינימום של 20 הודעות. זה לא ממש קשה. את יואב פולס אני מכיר ומניח שלקנות ממנ7ו או מאחיו רכב, זה באמת כמו לקנות ממשפחה. לגבי הג'יפ ריינג' רובר...אה...פחות.
אהה.... אז זאת היתה הכוונה.... אופס...
אז +1 לתומר.
הדבר המדהים הוא שכשהוא היה חדש ב2010 הריינג' רובר עלה פי 3 (!) מלנדקרוזר.
ואחרי עשור לנדקרוזר שווה משמעותית יותר מלנדקרוזר.
בעיתונים הכלכליים קוראים לזה "השמדת ערך".
תומר, לדעתי לא לשם כיוון נמרוד בפוסט הזה ובדיון שהוא רוצה לעורר. אין ויכוח שהפרמטר הראשון בקניית רכב זה "המשפחה" ממנה הגיע הרכב או בלשון קצת יותר "מקצועית" רמת התחזוקה אצל הבעלים הקודם כולל רמת האמינות של הבעלים הקודם.
נמרוד לדעתי מכוון לדיון בשאלה - בהשוואה של באותו כסף אתה קונה ריינג' צעיר יותר, מפואר יותר ועם קילומטראז' נמוך בהרבה מאשר לנדקרוזר אז מה תבחר?
התשובה לשאלה לטעמי תלויה במינון שבין טיולי השטח ורמת העבירות שלהם לבין שימוש והיום יום שמתוכנן לרכב.
אם מדובר ברמה של טיול אחד בחודש בממוצע ברמה של טיול משפחות רגוע אני הייתי בוחר באותו הכסף בריינג' צעיר יותר ועם קילומטראז נמוך בהרבה.
לא אני לא מתחמק מהדיונים האינסופיים על אמינות הלנדרובר מול הטויוטה...לצרכים שפויים שהגדרתי אני אישית הייתי "מסתכן" ברמת אמינות הנמוכה יותר לכאורה של הריינג' בתמורה לפינוק הישבן שלי ושל המשפחה ביום יום.
אני חושב שנמרוד בכלל התכוון לשאול איזה איסולטר ואיזה מצבר צרכנים הייתם מתקינים בכל אחד מהרכבים ולמה...
וואלה דורון.... אני לא שותף לחוויה הזאת בכלל, מטייל איתי חבר כבר זמן מה עם דיסקו 4 צמיגי דורטרק וכלום... נאדה...(חמסה חמסה כן) עושה הכל בלי למצמץ, לאחרונה עשינו מדרגות דרך סיבוב המוות, מרסבא מכל כיוון אפשרי, עלינו מהר ארדון מעלה נח, מעלה חווה, נחש צמא ועוד ועוד...
ולא רק הוא, יש לי עוד כמה חברים עם דיסקו 3.
אחרי שראיתי בעיניים, נפלה החלטה לרכוש גם דיסקו 3/4 ליום יום וטיולי משפחות, את ה 2 משאיר בבית לטיולים אחרים :cool:
אצלנו הם סובלים קשות עם המידות החוקיות והם לא משתוללים.
עד לרמה שלאחד מהם נמאס מהחלפת צמיגים כל טיול שני ומכר.
ובחזרה לשאלת הפתיחה,
תלוי מה אתה מחפש.
אני לגמרי יכול להבין שאלו קהלים שונים שמחפשים משהו אחר ברכב.
לא בטוח שזה בכלל בר-השוואה.
Slowly..
עושה לי דז'ה וו של הדיון על פורשה קאיין/טוארג.
מבין שניהם הייתי בוחר בדאסטר. כמובן.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
נראה לי שנמרוד כיוון לזה (בתמונות), ותומר הבין את הכוונה.
מודה שעד שלא קראתי מה שתומר כתב גם אני לא הבנתי.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...174e47c6e6.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...01054ea10f.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
ממש לא... כתבתי בדיוק למה התכוונתי.
הלנדקרוזר איבד בערך 1/2 מערכו בעשר שנים.
הריינג' רובר איבד... 5/6 ? משהו כזה.
לאיפה נעלם הכסף? על מה שילמו כמעט מליון שקל בשנת 2010 ??
אם ככה, אז נראה לי שפשוט יש ערך גדול יותר למידת החדישות של הריינג׳רובר, חלק גדול מה"ערך" של הרכב הזה הוא כל מיני מערכות מתוחכמות וחדשניות כמו גם רמקולים של הרמן קרדון. כשהרכב בן עשר כנראה שהרבה מהמערכות האלה חדרו כבר לשוק של מכוניות הרבה יותר זולות וזה קצת מאבד את הקסם.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
מישהו דיבר על מידות לא חוקיות?
מדובר על מידות המקוריות ללא שינויים.
הנוהל במקרה הזה של ג׳נט 18 או 19 הוא הפוך מהורדת אוויר, או שלא מורידים בכלל או שאפילו מוסיפים אוויר, הדיסקו 3/4 גם ככה יושב על 4 כריות ומגהץ הכל באלגנטיות.
לשאלת הפתיחה, אני חוזר-אם אתה משווה תפוח לתפוח, הדיסקו לוקח לדעתי, יותר מאובזר, יותר נוח, מוגבה ומונמך מתי שאתה קובע לו, נעילות מקוריות(יש דגמים גם עם נעילה קידמית) כאשר בל"ק עובד על TC בלבד, צריך סט הגבהה שלרוב מקשיח אותו יותר וניגזר ממנו יותר בלאי במתלים וכו' וכו'.
באותה רמת מחיר בדיסקו אתה מקבל הרבה יותר.
לא קונה את נושא "האמינות", תחזוקה זולה שרק טיפול פעם בשנה וכו' בל"ק כמו הרוב פה מסיבה אחת, אני רואה מקרוב מה קורה אצל גיסי ועוד 2 חברים, רכבים בין 250k -300k יד ראשונה עם היסטוריה מתועדת(אף אחד לא יכול לטעון שנפלו על לימון), בשנה הראשונה הוצאות מעל 20k, אחד מהם החליף מנוע, התיעוד כאן בפורום.
הדיסקו גם לא חף מתקלות, אבל- את הרוב הכולל מוצאים ברשת עוד לפני שחיברת סורק תקלות, הזמנת חלפים מחו"ל מורידה משמעותית את העלויות וכו' וכו'.
גם לנדרובר צריך לקנות בחוכמה, לדעת מה קונים וממי קונים, אם נפלת על לימון נפלת חזק.
פשוט מאוד, מי שרוכש לנדקרוזר חדש הם בדרך כלל סוג אחר של אנשים, בדרך כלל בעלי מקצועות חופשיים שרוצים השקעה טובה לכספם שלא מגיע בקלות, ובעלי דעה שהרכב אמין ויחזיק שנים.
ריינג' זו אופרה אחרת, אנשים עם המון כסף פנוי שלא מעניין אותם מה שווי ההשקעה בעוד שנה שנתיים, הם יחזיקו את הרכב כל עוד שהוא באחריות ויטיסו אותו לטרייד אין במחיר זול תמורת ריינג' יותר חדיש, בשבילם הרכב הוא כמו שעון זהב נחשב או תכשיט יקר, סמל סטטוס, מה שאין בלנדקרוזר.
אם הדרעק הזה היה לפחות אמין ניתן היה לשקול רכישה, אך חלקים יקרים להחריד עם אמינות מפוקפקת זו משאלת מוות לאנשים מהישוב.
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
תודה על המחמאות המרומזות / מפורשות כאן.
אישית, לא הייתי בוחר בריינג' גם אם היה עולה חצי ממה שמבקשים עליו. אחרי שנים רבות עם לנדרוברים 'טיפשים' אין לי יכולת כלכלית להחזיק לנדרובר 'חכם'.
הלנדקרוזר של אחי, אני רכשתי אותו עבורו, אחרי הרבה חיפושים לאתר רכב שיענה על הדרישות שלי. אחי טחן ק"מ על כבישים מביתו בגליל לעבודתו בקריות, ולהורי אישתו ברמת השרון. טיולים - לרוב היינו עושים ברכב שלי. הק"מ הכי גדול שהרכב שלי עשה היה כשהחלפנו לו משולשים ובוקסות אצל ישראל ממוסך סע-קל, עד שהייתי שבע רצון באופן מושלם. בזמן שהרכב היה בטיפול אחי היה עם הרכב שלי.
המחיר הגבוה שנקבע לו נועד לסנן מחפשי מציאות שלא לומר סוחרים סוג ז'. רוכש רציני ייתקל במוכר רציני וגמישות. (סוף המכירה הסמויה)
לעניין הריינג', יש לי שכן שעכשיו קנה ריינג' חדש היברידי, שהחליף את הריינג' הקודם שלו. אישתו עם דיסקברי 4. הוא לא רואה אפשרות לקנות טויוטה או כל מותג עממי אחר. שכן אחר החליף פאג'רו 2012 יד ראשונה פרטית, שהאכיל אותו מרורים ב...דיסקברי 4. את החלפים הוא מביא ישירות מחו"ל. באחת השיחות איתו נזכרתי בתקופת הלנדרוברים, כשהייתי כותב מיילים לכל מיני ספקים של ח"ח בחו"ל, וההתכתבות עברה לפסים אישיים / חבריים. היום אין לי את זה, ואני לא מתגעגע לתקופה הזו.
הריינג' ודומיו הם למי שיכול לעמוד בהוצאות האחזקה החודשיות, ויותר מזה בעלויות ירידת הערך הגבוהות של המכוניות האלה.
לסופ"ש במדבר אני אקח את הלנדקרוזר שלי ולא את הריינג' של השכן.
נדב,
אני חושב שמעט מאד עושים מעבר על הרשימת שיקולים שרשמת.
זה קהל שונה בין האופציות.
מי ששוקל ריינג מהשנתון הזה מחפש משהו שהוא לא ימצא בלנדקרוזר וההיפך.
והמחיר גם משקף את זה.
מי שיש לו כסף לקנות ריינג חדש, לא יקנה משומש.
ומי שרוצה שיחשבו שיש לו כסף, והריינג הוא סמל סטאטוס בשבילו, לא קונה לנדקרוזר..
Slowly..
הנקודה שהכי כואבת בכל הסיפור הזה, שלקנות רכב שטח אמיתי בארץ, גם משומש, זה פאקינג יקר.
ואני לא מדבר על גרוטאה בת 20 פלוס יד עשירית, אלא אל רכב מהעשור האחרון, עם ק"מ סביר, כזה שאפשר לקבל ממנו שקט יחסי ל3-5 שנים.
בתור אחד שעבר כבר גרוטאה בחייו, אני חושב על הג'יפ הבא שצריך להיות דיילי דרייבר, משפחתי, נוח ואמין ועם יכולת שטח סבירה +, ולא מוצא את עצמי בפחות מ80k וגם זה על רכבים שסחטו להם את המיץ בקילומטרז' ובעלי עבירות בינונית -.
על אותו משקל..
למה לקנות לנדקרוזר 2008 שבאותו מחיר ניתן לרכוש 4 טוארג 2008, v8 בשביל הכיף, tdi לנסיעות ארוכות, ועוד 2 זהים לחלקי חילוף [emoji23]
Sent from my SNE-LX1 using Tapatalk
ריינג' רובר כמו רכבי פאר אחרים פונה לשוק של עשירים שכסף לא חסר להם ושכמובן רוצים רק רכב חדש. הרכבים אינם נפוצים ואינם בתודעה של מחפשי רכבים משומשים.
התחזוקה וחלקי החילוף מתאימים לאנשים אמידים ולא לכאלה שרוצים לחסוך לכן כל רכבי הפאר סובלים מירידת ערך גבוהה.
הריינג' באופן ספציפי בגלל שיש לו יכולת שטח שפוגעת בהתנהגות הכביש פחות יקרוץ לחובבי ההגה והאספלט שיעדיפו רכבים יותר ספורטיביים כגון במוו, מרצדס וכו.
חובבי השטח מעדיפים יותר אמינות ויכולת שטח מובהקת והפאר פחות מדבר אליהם.
לכן הריינג' נפגע משני הכיוונים.
תזכירו לי מתי ראיתם ריינג' חדש בשטח, וכמה כאלה פגשתם במדבר.
הקהל שונה.
דורון ויואב, לכן אמרתי שההשוואה צריכה להיות בין ל"ק לדיסקו ולא משהו אחר, דיסקו רואים עוד בשטח, ריינג׳ לא(לפחות לא מהדגמים החדישים), זו קטוגריה אחרת.
יוני... צודק, קשה מאוד למצוא משהו נורמלי בטווח הזה.
אני אישית אוהב רכבים שיש להם תדמית שוק גרועה בארץ מפני שכך אני מקבל הררררבה יותר תמורה לכסף
במציאות מסתבר בהרבה מקרים שהתדמית שוק פשוט לא תואמת את המציאות.
לכן אוהב לרכוש מכוניות צרפתיות/ איטלקיות לכביש וכן בהחלט הייתי איש של לנדרובר בעבר וכן אני בהחלט מוקסם מהרעיון של טוארג לשטח.
מי שמעז מי שקצת חורג מהמוסכמות יש סיכוי שיגלה הנאה מרובה וכן שומו שמיים אפילו אמינות יחסית ברכבי תדמית השוק הגרועה.
ושוב מתחיל הקיץ, ושוב אותה הרמה להנחתה, עם אותן תשובות ואותן תגובות.
טוב נו, הבנו. לנדקרוזר זה אח, ריינג'רובר (וכל דבר אחר שאינו טויוטה) זה פח.
האמת? זה כבר קצת משעמם.
מה ניסית לחדש לנו הפעם נמרוד?....
שלנדקרוזר עם 2,567,890 ק"מ, יד 28 אחרי שרות במשטרה וארבעים ושלוש תאונות, עדיין מחזיק מחיר טוב יותר ממטוס F35?...... :rolleyes:
אני הייתי מוציא את הלנדקרוזר ממחירון הרכב ומכניס אותו למחירון הנדל"ן. או מחירון מתכות/יסודות יקרים ונדירים כמו זהב, פלטינה, יהלומים - מתישהו לנדקרוזר לבן, עם ריפודי עור סדוקים, שפשופים בפגוש וכיסוי הגה מאוטודיפו, יהיה שווה יותר אפילו מקריפטונייט. לא ירחק היום שקרוזר משומש ולעוס יעלה כמו דירה מכובדת. אולי מישהו יסגור לנדקרוזר בקפסולת זמן ויפתחו אותה בעוד 500 שנה, הוא לא רק יניע (בטוח יניע), אלא בטח יהיה שווה יותר מהמונה ליזה.
עבירות? ביצועים? נוחות?.... כאילו, הוא אוטו בכלל לא רע. אבל את מי זה מעניין בכלל?.... אולי את אלה שמתעניינים בריינג'רובר. הם מדברים על הצמיגים, על העבירות, על הרמקולים, על הפאר, האם מתאים לשטח או לא. אנשי הלנדקרוזר נמצאים הרבה מעבר לזה... כי לנדקרוזר קונים לא בשביל לנסוע אלא כדי להשקיע. לשמור על הכסף. אולי אפילו לייצר כסף. בתכל'ס, הדבר החד-משמעי הטוב היחיד שאפשר לומר על הפרה הממונעת הזו, הוא שמירת הערך שלה. לא מעט תכניות חסכון מניבות פחות תשואה מלנדקרוזר יד רביעית עם 400,000 ק"מ בתחת. כבר מזמן לא שופטים את הג'אמוס המגושם, המכוער והמתנדנד הזה לפי איך הוא נוסע, אלא רק בפרמטרים של מנייה בבורסה.
כבר לא מעניין אף אחד האם נוסעים, לאן ומתי, אלא רק חישובי עליית/ירידת הערך תוך כדי חירבון בוקר, עם הקלקולטור של הטלפון ביד אחת ומחירון לוי יצחק ביד השניה. תוך כמה דקות מרגע פירסום המודעה, הרוכשים הלהוטים כבר יילכו מכות (אולי אפילו עם כסאות כתר פלסטיק, בתכל'ס זה קהל די דומה) על הזכות לשלם עליו 30-40-50K מעל המחירון.
אני שואל אתכם - זה נורמלי?
זה האוטו שהפך ג'יפאים לסוחרי סוסים. בחיי. בעעע.
יאללה, מספיק...לכו לים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94