-
שיפוץ בודי של סיקס.
לבקשת נמרוד אני פותח שירשור חדש.
אני מקווה שהוא יהיה הרבה יותר ממוקד וריאלי מהקודם שניתן לראות פה
סיכום קצר.
לאחרונה קבלתי סכום כסף שיספיק לי לשפץ את הסיקס למצב, אני מקווה, מכאני ווויזואלי מעולה.
התחלתי בפירוק כל מה שמורכב על הרכב, כולל פירוק של הגריל, מכסה מנוע וכנפונים.
אחרי שפרקתי את הכל התחוור לי שהמצב גרוע יותר ממה שחשבתי. הרצפת תא מטען רקובה, המדרגה בין איזור הנהג לתא המטען מתפוררת, יש סדקים בחיבור בין רצפת הנהג והנוסע שלידו לדפנות, חורים מיותרים ברצפת הנהג והנוסע, עיוותים ברצפה, וחורים בדפנות.
אחרי שכל מה שנשאר לי זה לפרק את הבודי מהשלדה עצרתי את הפירוק. הסיבה היא שלי אישית נוח יותר לעבוד על הדפנות כאשר הבודי עדיין מורכב על השלדה, בנוסף יש סיכוי שאצטרך לגרור את הרכב למקום אחר ולא רציתי להזדקק למשאית שתסחוב את הבודי.
שיקול נוסף הוא שלא צריך כרגע להסיר את הבודי מהשלדה. אז אם לא חייבים אז אין סיבה לעשות.
ברגע שאסיים את העבודת פחחות על הדפנות אני אסיר את הבודי מהשלדה על מנת לעבוד כמו שצריך על הרצפה.
הרעיון ברצפה הוא להסיר אותה בחלקים, תוך כדי שמירה על המוטות תמיכה. במידת הצורך המוטות עצמם יחוזקו עם ריילס שירותך עליהן, אבל לא בטוח שצורך כזה יתממש עקב העובדה שמדובר על רצפה עבה משמעותית (3+1 מ"מ לעומת 1 מ"מ) מהקיימת. המידה והמוטות חיזוק עצמם נפגעו אז הם יוחלפו במוטות בפרופיל ח. נקווה שלא נצטרך להגיע לזה.
בנוסף, כל החלק האחורי, בית הפנסים והמוט תמיכה לרצפה, היכן שהדלת האחורית מתחברת, יוחלפו בפח בעובי 3מ"מ עם כיפוף ישר שיאפשר להרחיק את הפנסים יותר לצדדים. את המוט תמיכה אני אחליף במוט פרופיל U/ח בגודל של 100מ"מ.
בהמשך השירשור יהיו תמונות של הלפני.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
שכחתי לכתוב, הפח נמצא מתחת לאיזה חצי סנטימטר של שפכטל.
הצבע המקורי של הרכב היה ירוק וגם מתחתיו יש שפכטל.
העבודה המעצבנת היא לשייף את הכול ולהגיע למתכת עצמה. לא משימה קלה.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
אל תבזבז זמן על המרכב הזה, חפש מרכב של סופה קצרה.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
אולי תגדיר מה התקציב , הרי ידוע על הפער בין החשיבה שלך למציאות , אתה לא מבחין איפה להתפשר ואיפה לא.
כמו שאמרו לך 1000 פעם מדובר בבודי ישראלי קנט נמוך (לא מתאים לכלום) במצב גמור מכל הבחינות , הוא לא שווה את החומר פחוות והצבע שתשקיע , ממש כואב אישית לראות את זה , תקנה בודי אמריקאי.
תוסיף לחשבון מסגרת חלון אמריקאית מפיבר 1300~ כולל זגגות.
תוסיף גם סגירה לחשבון.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
Tyrie:תקנה בודי אמריקאי.
I got to ask
Am I to understand that there were 2 different body styles for the CJ8s?
and one of them is US made
?
BTW: whats the military purpose of the lowered body line
קנט נמוך
over the cj7's body line?
תוסיף לחשבון מסגרת חלון אמריקאית מפיבר
Are the windshield frames different too?
Im not a fan of the fiberglass frames
they all have a problem with the metal inserts, where the hinges bolt on
I got one right now that I can't remove as the inserts just keep spining so there is no way to remove the bolts
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי tzagi
Tyrie:תקנה בודי אמריקאי.
I got to ask
Am I to understand that there were 2 different body styles for the CJ8s?
and one of them is US made
?
BTW: whats the military purpose of the lowered body line
קנט נמוך
over the cj7's body line?
תוסיף לחשבון מסגרת חלון אמריקאית מפיבר
Are the windshield frames different too?
Im not a fan of the fiberglass frames
they all have a problem with the metal inserts, where the hinges bolt on
I got one right now that I can't remove as the inserts just keep spining so there is no way to remove the bolts
מרכב עם קנט נמוך בדומה למה שאתה מכיר בCJ6 האמריקאי. מרכב עם קנט גבוה בדומה לזה של CJ7 או CJ8 אמריקאים
כנ"ל לגבי מסגרת השמשה, המסגרת שבחלק מהCJ8 הישראלים זהה למסגרת חלון של CJ6 וCJ5 מהדגמים המוקדמים והשאר עם מסגרת זהה לזו של CJ7. למעשה ניתן למצוא כל קומבינציה אפשרית בין מסגרת ומרכב.
מסגרת חלון מפיבר ישראלית דווקא דיי טובה. נכון להיום מי שהתקין לא מתלונן.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
מיכה , תחפש בודי סופה קצרה\ארוכה(יש לך רתכת CO לא תהיה לך בעיה לקצר אותו) , תוודע שהוא לא בודי כמו שלך וזה זה.
זה בודי יפה יותר שיתאים לך ליותר סגירות (משומשות) ,לדלתות מלאות של סופה , לכל דבר שמגיע מארה"ב.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
חשבתי על זה לפני שבכלל נכנסתי לכל העניין.
המטרה היא גם לנסות לבד. אז נכון שיקח יותר זמן אבל כבר דנו בקטע הזה המון.
אני כנראה מביא בכל מקרה בודי נוסף. הייעוד שלו אמנם שונה אבל אם אעשה FUBR לבודי הזה אז יהיה לי ספייר. גם דורש שיפוץ אבל משנתון גבוה יותר.
בכל מקרה, אני חייב לומר שעם הCO, שגם בה אני עדיין לא שולט לגמרי, העבודה על החור שהיה לי ליד הדלת כמעט הסתיימה לגמרי. יש לי לעשות עוד 2-3 מילויים וללטש כמו שצריך וזהו. פשוט מדהים הרתכת הזו.
בקשר לעלות....אני יודע בערך כמה יעלה הצבע, אבל צבע אני בכל מקרה רוצה לעשות. את רוב הצביעה אני אעשה לבד. הכוונה ליסוד ולפנים. את החיצוני אני אתן לצבעי מקצועי לעשות.
בנתיים לוחות יש לי, גם את הפח המרוג אני כנראה אקבל בחינם. אז חוץ מצבע שבכל מקרה אני צריך לעשות, זה לא עולה (טוב יש את העלות של הרתכת, אבל זה חצי נחשב)
FUBR - FUCK BEYOND RECOGNITION
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
מיכה,
אני חושב שאתה עושה טעות מרה, חבל שהקולות הקטנים בראש שלך מוליכים אותך לאובדן זמן וכסף.
הרעיון של tyrie, לטעמי, הוא הפרקטי ביותר (גם אני ביום מן הימים ילך עליו),
קנה בודי של סופה, תאמין לי שיהיה לך מספיק עבודת פבריקציה גם עליו, תקצר/תאריך מה שאתה רוצה תעשה לו, אבל זה יהיה בטוח יותר זול מלנסות לשקם את הבודי שלך, חבל על המאמצים שלך.
בנוסף הכסף שאתה תבזבז על בודי נוסף של CJ, יהיה כמעט כמו לזרוק לפח.
אתה יכול למצוא בודי של סופה במצב סביר, לשפץ, להחליף לוחות וכל מה שצריך,
אתה עדיין תלמד לעבוד עם מתכת, ויהיה לך בודי שיוכל להחזיק לזמן ארוך יותר.
החלודה תמיד תנצח! ככל שתקח בודי חדש יותר... כך הסיכויים שתוכל לדחות את הקץ!
לצערי למדתי הרבה מניסיון מר, אם אתה משהו, תעשה אותו הכי טוב בפעם הראשונה!
!!!if your gonna do something, make sure your doing it right the first time
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
אני מבין את מה שאתם אומרים אבל עדיין ממשיך בשלי. אם ימאס לי או שאראה שזה לא מעשי...אני אחליף בודי קומפלט.
בנתיים התמונות של האחרי. יצא נחמד :-) קיוויתי לתוצאה חלקה יותר אבל בתור עבודה ראשונה לדעתי זה יצא בסדר. נגיד את זה ככה, אם זה לא היה בסדר לא הייתי מפסיק לעבוד על זה :wink:
http://www.lizard.co.il/4x4/bodywork/dscn0329.jpg
http://www.lizard.co.il/4x4/bodywork/dscn0330.jpg
http://www.lizard.co.il/4x4/bodywork/dscn0331.jpg
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
יפה מאוד. אני לעומת אחרים חושב שאם יש לך כבר את האמצעים, למה לא לנסות לשפץ?
סה"כ לא נראה לי עבודה מסובכת במיוחד. רוב הרכב עשוי משטחים ישרים. לחתוך ולשים במקום, כמו שאמרת..
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
אצלי דווקא החלק הקשה הוא לא הריתוך, לא כשיש לי CO, אלא השיוף/השחזה. כבר יצא שאכלתי את הריתוך ככה שנוצר סדק. לתקן דבר כזה זה בהחלט כאב ראש כי האיזור מאוד מאוד דק וצריך להתחיל "למלא" בריתוך ממקום עבה יותר.
את החור ליד הדלת לקח לי יומים לתקן ועשיתי 3 נסיונות. את האיזור של הגלגל לקח לי שעתיים בערך ובנסיון ראשון.
לכל מי שמנסה לעזור, באמת תודה :-)
אבל, חאלס עם העיצות של החלפת בודי. אם הייתי רוצה להחליף את הבודי לא הייתי מתחיל בכלל.
אני מודע לכך שזה הרבה עבודה. אבל מה, יש לי סטיה כזו, אני אוהב לעבוד עם מתכת.
מבחינתי מדובר לא רק על שיפוץ אלא על יצירה. (הזמנות לריהוט גן, סורגים ושערים יתקבלו לאחר גמר השיפוץ :wink: )
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
ציטוט:
אני מבין את מה שאתם אומרים אבל עדיין ממשיך בשלי. אם ימאס לי או שאראה שזה לא מעשי...אני אחליף בודי קומפלט.
ככה מתחיל כל פרויקט שלך , מה שאתה לא הבנת כנראה זה שגם אם תביא את הבודי הזה למצב חדש פשוט חבל על כל שקל וזמן עבודה ולעולם לא תביא אותו למצב של בודי אמריקאי חדש יותר.
ציטוט:
אני מודע לכך שזה הרבה עבודה. אבל מה, יש לי סטיה כזו, אני אוהב לעבוד עם מתכת
נראה לך שלבנות ג'יפ נגמר בבודי... :|
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
לא, זה לא נגמר בבודי אבל אנחנו מדברים פה על בודי.
אני לא חושב שאוכל להביא בודי במצב מעולה. פשוט אין כאלה יותר. אפילו בארה"ב אין להשיג בודי במצב מעולה שלא עשוי מפייבר או אלומיניום ועם כל הכבוד, אני לא אשים על הסיקס הזה בודי שעולה פי 5 מהרכב עצמו. יש גם שיקולים של מתי מפסיקים להשקיע כל שקל פנוי בסיקס.
מבחינתי, אני מחליף את הרצפה של התא מטען וקצת מהתא נוסע ונהג, מתקן דפנות ואת הכנפיים וגמרתי.
אחרי זה שיוף של כל הצבע הקיים, שפכטל, צבע יסוד, צבע שחור על החלקים המוסתרים, תחתית ופנים הרכב וצבע מקצועי על החלקים החיצוניים וזהו.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
באמת שכואב לי, אז ניסיון אחרון לדבר אל ההגיון שלך - אני לפני חצי שנה השקעתי פחחות וצבע על בודי כזה לסופה שלי שהיה במצב מצוין (ליד שלך) אחרי שבוע הבנתי את הטעות שעשיתי כשחיפשתי סגירה אחרי חודש התחלתי להבחין כמה הוא מכוער לעומת האמריקאי , היום אני מעדיף בודי אמריקאי צבוע בצבע יסוד מאשר הגועל נפש חסר הפרופורציה הזה , גם מבחינת שימושיות הוא פחות טוב אי אפשר להכנס למושב האחורי דרך דלת הנוסע בגלל מפתן הדלת הצר.
יש לך את כל הכלים עכשיו חבל להתפשר בקטנות , קח את הזמן וחפש בודי אמריקאי חדש יותר.
פרשתי.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
מתוך סקרנות, כמה אמור לעלות בודי כזה ?
האם הגומיות המחזיקות את הבודי לשילדה באותו מקום ? מה ההתאמות הנדרשות לאחר העפת בודי הסיקס?
איפה בכלל רוכשים ?
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
אני מבין את השיקולים שלך. אתה צריך להבין שהם לא שלי.
אני יודע את כל מה שכתבת. באמת שכן. אני חושב על שיפוץ שכזה עוד מלפני שבכלל היה לי רכב.
אם אצליח, סבבה. אותי זה מספק. אם לא אצליח, אצטרך למצוא בודי אחר. אבל כל הרעיון הוא לנסות.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
חברים, די!
זה שרשור שמיכה פתח על שיפוץ גוף הג'יפ שלו. הוא ביקש במפורש לעזוב אותו בשלב הזה מעצות שאומרות לו לעשות משהו אחר.
כבדו את זה.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
טוב, הגיע הזמן לתת לך טיפים, אבל רק בתנאי שהפעם גם תתחיל להקשיב!!!!
כל העבודה שעשית היתה יופי של אימון וחרא של עבודה. לא מרתכים על חלודה או בסביבתה. לא!!
ריתוך על החלודה לא מחזיק מים, קשה יותר לביצוע, מחורר את הפח עוד יותר, ויתפורר שוב עוד שנה.
חותכים את כל האזור הרקוב בערך 2 ס"מ מעבר לאזור החלודה, בקו ישר, חותכים חתיכת פלטת מתכת בעובי 1.5 מ"מ, בגודל החור שיצרת, וקטנה ממנה ב-1 מ"מ מכל כיוון.
מרתכים בפיק אחד חתיכת מסמר אל הפלטה החדשה, ואיתו מכוונים אותה למקום המדוייק.
נותנים פיקים ב-4 פינות, ואיזה יופי, היא מחזיקה.
עכשיו נותר למלא מסביב.
עד כאן קפיש?
לא מרתכים במילוי מסביב יותר מ-3-4 מ"מ אורך במכה, והסיבה היא שכשהמתכת מתחממת מאד היא מתעוותת ונוצרים גלים. עובדים במקביל על 3/4 השלמות כאלו, ועוברים מאחת לאחת ובכל פעם על פינה אחרת.
אתה מקשיב הפעם?
תתחיל ללמוד, להקשיב ולעשות, ואם תוכיח זאת תמשיך לקבל טיפים.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
ליזרד - תקשיב לשמיל בחייאת אלוהים, תעשה, תמשיך לצלם, ואז השרשור הזה יהיה מצויין וכולנו נלמד ממנו המון.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
לא מרתכים על חלודה או בסביבתה. לא!!
לא מרתכים במילוי מסביב יותר מ-3-4 מ"מ אורך במכה
Words of wisdom.....
we are not worthy..............
Micha, any of this sounds familiar to you?
Listen to Smill....he knows his shit!
Honestly Shill, I couldnt say it better myself!
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
תודה.
אני לא מרתך על חלודה. הכתמים החומים בצילום זה שאריות צבע יסוד. אני בהחלט מסיר את החלודה באיזור הנתון לפני וחותך קווים ישרים.
לא הבנתי את השימוש במסמר. אם יש תמונה אשמח לראות.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
מיכה,
נראה לי שהכוונה במסמר היתה ליצור ידית שתאפשר לך להחזיק את החתיכה אותה אתה רוצה לרתך במקום.
אם אתה הולך לפי התיאור של שמיל, אז חתכת נגיד חור ריבועי של עשרה על עשרה ס"מ בכנף הג'יפ.
עכשיו אתה לוקח חתיכה של 9.8X9.8 ס"מ וצריך להחזיק אותו במרכז החור (ע"מ שיישאר מ"מ אחד בכל פאה בהיקף). אם הסיפור הזה היה על שולחן - לא בעיה, אתה פשוט מניח את הריבוע במרכז החור ותופס בפיקים. אבל אם זה על הצד של הג'יפ? אתה צריך להחזיק את הריבוע במרכז החור, אם תעזוב אותו הוא יפול, נכון?
לכן אומר שמיל, קח מסמר ותתין פיק במסמר ע"מ שהריבוע ששוכח על השולחן (אופקי לריצפה, כן? ) יתחבר למסמר שעומד עליו (אנכי לריצפה), כאילו המסמר תקוע בריבוע.
עכשיו אתה יכול לאחוז את המסמר, שאליו מחוברת הפלטה, ולכוון את הפלטה הריבועית בדיוק למרכז החור שחתכת.
לא לשכוח לחכות שהמסמר יתקרר, ואחרי שהחתיכה מרותכת לג'יפ - לקרוא לגב' משחזת זוית, ע"מ לשחרר את המסמר למשימותיו הבאות.
(זה מה שאני הבנתי משמיל)
יוני5
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
יוני צודק ב"תרגום", רק שלא צריק דיסק בשביל לשחרר את המסמר, כי הוא על פיק אחד, וכשתרצה לשחרר אותו פשוט תן לו הטייה לכוון בו רותך הפיק, והוא ישתחרר.
מיכה, שוב אתה מתחיל?
עיינתי עיין היטב בתמונות של בית הגלגל לפני, ובית הגלגל אחרי.
כתבתי: "חותכים את כל האזור הרקוב בערך 2 ס"מ מעבר לאזור החלודה". זה לא מה שעשית שם. אתה חתכת, אם בכלל בקו החלודה, לא שני ס"מ יותר.
לפי תמונת האחרי, רואים יופי גם היכן נשרפה לך חלודה במהלך הריתוך ונאלצת למלא בריתוך.
הסיבה שחותכים שני ס"מ מעבר היא כדי להגיע בודאות לפח נקי, שאין בו בכלל חלודה. אם אתה רוצה ללכת על בטוח, אז תחתוך 3 ס"מ מעבר לחלודה.
הסיבה לחיתוך בקווים ישרים היא רק להקלה בחיתוך, להקלה בהכנת הפח התחליפי, ולהקטנת אורך הריתוך.
ואגב, אם ראיתי היטב בתמונות, ריתכת ריתוך ארוך ושפכת חומר, ללא תועלת, אבל אופן כיווני הרתכת הוא לטיפ הבא, אם יהיה.:twisted:
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
את העבודה שעשיתי עד עכשיו עשיתי לפני הטיפ שלך.
אני לא בא להתווכח חס וחלילה, רק לסדר הטוב יאמר שאיפה שחתכתי לא היתה חלודה והפח נראה, לי, במצב טוב.
מהתיקון הבא אני אעשה את זה לפי העיצות שלך.
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אחרי זה שיוף של כל הצבע הקיים, שפכטל, צבע יסוד, צבע שחור על החלקים המוסתרים, תחתית ופנים הרכב וצבע מקצועי על החלקים החיצוניים וזהו.
אז זהו ש - עם התיקון הקיים, כפי שעשית אותו, בשביל שבגי'פ ייראה כמו שצריך תצטרך 3 מ"מ שפכטל לאורך כל הדופן. לפחות מהתמונות מישורי הקיר ומישור התיקון אינם על אותו מישור, וחתיכת התיקון בולטת יותר החוצה.
לפי התמונה פס הריתוך תפס בחלקו החיצוני, ולא בפנים, וזו הסיבה שכששייפת הפחים נפרדו (זה היה התיאור, לא?).
בפעם הבאה שאתה שם תמונה של ריתוך, צלם גם מהצד האחורי, ויהיה לי יותר קל להסביר.
עם רתכת CO כשמרתכים כמו שצריך לא צריכה להיות בליטה בריתוך, אלא רק התמזגות של שני הפחים, וכמעט אין צורך לשייף.
כמו כן, לפחות לפי התמונה, לא דאגת שהתיקון יהיה מקביל לקו העליון של הדופן. ולפחות אתה אמרת שאתה נהנה מעצם היצירה. החכמה ביצירה, בתיקון פח של רכב, או בנייתו מחדש, היא לא להזדקק למילוי חומר כדי להעלים את התיקון.
אבל, shit, שוב אני נגרר להסברים מיותרים ???
-
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
הפח כבר בהתחלה היה לא ישר.
אני מודה שכנראה החוסר ידע שלי החריף את הבעיה.
המילוי נעשה כי חשבתי שאוכל באמת למלא את השקעים שנוצרו. טוב, למדתי בדרך הקשה שזה לא מעשי.
מחר אני אעלה עוד תמונות, של הדופן השניה.
-
3 קבצים מצורפים
חוזר: שיפוץ בודי של סיקס.
הלכתי וחיפשתי בארכיון התמונות, ויש 700 כאלו, אחרי תמונות שמחישות הכי טוב למה רתכת CO מסוגלת.
בתמונה הראשונה - אחרי החיתוך.
בתמונה השנייה אחרי התיקון הראשוני.
בתמונה השלישית - בזווית, בה פשוט נוח יותר לראות טעויות בעבודה, במישורים ובגליות.
אין שום שפכטל על האזור של התיקון, אני נשבע.
הצבע הוא צבע מיד לאחר כל ריתוך, שלא יתחיל לתפוס חלודה שוב.
בתמונה השלישית, אגב, כבר הוחלף גם הגג, אבל זה מסיפור אחר.