-
ניסאן ווינר התייעצות
שלום לכולם. כבר תקופה ארוכה שאני מחפש לרכוש רכב שימש אותי כרכב ליום יום (30,000 ק"מ בשנה), וישמש אותי כרכב שטח הראשון שלי.
התחלתי להתעניין לגבי ניסאן ווינר ונוכחתי לגלות שאין יותר מידע לגבי הרכב בארצנו הקטנה. לעומת זאת, ניסאן ווינר הידוע בשם D22, עובד חזק באוסטרליה ונפוץ שם מאוד.
רציתי לשמוע מבעלי הרכב, כיצד הרכב משרת אתכם?
מצד אחד, הביקורות בארץ אומרות שווינר אינו רכב שטח מוצלח, מצד שני (של העולם), האוסטרלים טוענים שD22 הוא רכב שטח חזק ומוצלח.
מה "המחלות" שיש לבדוק לפני רכישה? האם יש הגבהות המתאימות לרכב?
הבנתי שווינר הוא רכב המתאים לתחזוקה עצמית. האם משהו שעלי לדעת?
יש לציין כי קראתי את הביקורת של מנהלי האתר על ניסאן ווינר 2009. ביקורת לא רעה. לא הכי טובה אך גם לא רעה.
אני שמתי עין על ניסאן ווינר שנת 2009 עם 250,000 ק"מ. האם הגיוני? חשבתי לעשות טרייד אין לטובתו
אודה לכל אחד אשר ישפוך קצת אור על רכב זה.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
מהן הדרישות? אם אתה רוצה לדעת עם רכב מסוים מתאים לצרכיך או לא, כדאי לפרט קצת...
האן א אתה זקוק לתצורת טנדר?
כמה נוסעים?
מה אופי טיולי השטח וכו'
נשלח מהנייד
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
תודה על המענה
צודק, אתן פירוט קצר
אני עובד במרכז אך גר בירושלים, לכן מבצע בסביבות 30,000 +/- ק"מ בשנה בנסיעות אך ורק בכביש.
עולם השטח נחשף בפני ע"י חבר טוב בעל סוזוקי ג'ימני. בנוסף, אבא של בת זוגתי נוסע על טויוטה היילקס 2013 וגם לקח אותי לסיבוב בשטח. מהר מאוד התאהבתי.
אין לי ילדים (עדיין) לכן לא כל כך חשוב לי המושב האחורי.
אין לי צורך בטנדר חוץ מכמה פעמים בהם הייתי צריך להעביר מנועי מטוסים ממקום למקום (עובד בתור מכונאי מטוסים) ולסחוב ארגזי כלים וציוד עבודה. לרוב תא המטען ריק.
אני רוצה רכב אמין שיחזיק לי לעוד 200,000 ק"מ תוך כדי בילוי בשטח לחובב 4X4 מתחיל.
לגבי אופי טיולי השטח, הייתי שמח להתחיל בשטח בינוני (אם ככה קוראים לזה) יחד עם החבר ועם האבא, ולאחר מכן להתקדם.
הבנתי שצריכת הדלק שלו יחסית טובה ביחס לשאר הטנדרים והג'יפים (10 ק"מ לליטר). זה עוד נקודה שגרמה לי לחשוק בווינר.
גם עניין התחזוקה העצמית שאפשר לבצע...
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
אתה מחפש רכב פנאי שטח שיהיה נוח בכביש ומהנה בשטח.
ווינר הוא רכב עבודה שאינו נוח בכביש ואינו מהנה בשטח. זה רכב עבודה אמין וסולידי והייתי ממליץ לך עליו אם היית מחפש טנדר לעבוד איתו במשק.
זה, בתמצית.
אסף.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
מה הסיבה לכך שהרכב לא הצליח בארץ? הרי תנאי השטח באוסטרליה יותר קשים מבארץ, הן מבחינת נסיעת שטח והן מבחינת מרחקי נסיעות בכבישים
אסף, יש לך ניסיון על הרכב?
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
לסיבה קוראים טויוטה היילקס
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
בואו נשים בצד רגע את עניין הוינר מוצלח או לא.
30 אלף 'ילומטרים שנתיים ברכב בן עשר ומעלה עם כנראה למעלה מ-250 אלף קילומטרים של אחזקת שבר במדינת ישראל נשמעים כמו רעיון לא משהו.
2 הסנט שלי
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתן מצליח
מה הסיבה לכך שהרכב לא הצליח בארץ? הרי תנאי השטח באוסטרליה יותר קשים מבארץ, הן מבחינת נסיעת שטח והן מבחינת מרחקי נסיעות בכבישים
אסף, יש לך ניסיון על הרכב?
מאיפה המסקנה ש"תנאי השטח קשים מבישראל?"
האוסטרלים (לפחות חלקם) מחפשים רכב שאפשר לעשות איתו מסעות ארוכים, ולאו דווקא עבירות קשה. לכן הרבה מהם בוחרים בטנדר.
בארץ רוב הטיולים הם של יום יומיים או שלושה.
ולכן יותר חשוב (לחלק מהאנשים) נוחות בנסיעה בשטח או עבירות. את שני אלו, רכב שטח שאינו טנדר, נותן יותר טוב (כמובן שכל מערכת מתלים ניתן לשדרג לטובת תוצאה רצויה, אבל נקודת הפתיחה של רכב שטח שאינו בתצורת טנדר, תהיה בד"כ טובה יותר).
אחרי שכל זאת נאמר,
ניסן ווינר הוא אחלה פלטפורמה לטיולי שטח שפויים, אם מכירים את המגבלות שלו. רק לוודא שקונים אחד עם נעילת דיפרנציאל אחורי.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
כי כשהוא חזר בגרסת יורו 4 בשנת 2009 המתחרים היו כבר דור אחד קדימה. היתרונות היחידים שהיו לווינר להציע בשנת 2009 היו מוניטין ומחיר נמוך.
הקבינה שלו מיושנת וצפופה. כשכל הטנדרים האחרים כבר נהנו מקבינות עם שורה שניה סבירה וסביבת נהג נורמלית.
מוטות פיתול.... כשלכל המתחרים כבר היו קפיצי סליל...
ועוד ועוד....
בקיצור ב2009 הוא הרגיש כמו חזרה של עשור בזמן, איך אתה חושב הוא ירגיש היום?
אני נוסע כ 30000 קמ בשנה בטנדר שנת 2008 עם 200,000 קמ. ועם 118 כ"ס - מעט אבל בסדר. עליתי איתו כבר כמה פעמים לירושלים. זה לא דבר שכיף לעשות באופן יומיומי.
אבל זה היילקס עם קפיצי סליל וקבינה מדור שבו טנדרים התחילו להיות יותר כמו רכבי פנאי שטח. לא ווינר. על מוטות פיתול וקבינה לתאילנדים בדרך לפרדס אני לא רואה איך הייתי מצליח לשרוד עם טנדר מוטות פיתול וקבינה של שנות ה90....
וכן, יש לי כמה קילומטרים על ווינר. גם היורו 2 וגם יורו 4.
האוסטרלים הם הרבה אנשים שאוהבים טנדרים. יש שם הרבה טנדרים מכל הסוגים, גם D44 וגם D22 וגם היילקס וגם L200 וגם איסוזו וגם פורד ריינג'ר וגם מזדה BT50. יש שם הכל והרבה.
אסף.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
אני הייתי מעדיף לחפש ויגו סביב שנת 2008, לטעמי עדיף ושריד בהרבה,
בשטח יש לו יתרון בגין נעילה אחורית מובנית.
חבר קנה לפני שבועיים אחד כזה מדוגם ב-85 אלף ש"ח.
עם 170 אלף ק"מ, פגוש אספיר וכננת, צמיגי "31, בולמי פוקס ועוד.....
דניאל
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דניאל מאירי
אני הייתי מעדיף לחפש ויגו סביב שנת 2008, לטעמי עדיף ושריד בהרבה,
בשטח יש לו יתרון בגין נעילה אחורית מובנית.
חבר קנה לפני שבועיים אחד כזה מדוגם ב-85 אלף ש"ח.
עם 170 אלף ק"מ, פגוש אספיר וכננת, צמיגי "31, בולמי פוקס ועוד.....
דניאל
נשבע לך שאתה צריך ללכת לעבוד בסוכנות טויוטה [emoji12]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
מניסיון של שנתיים על ניסן ווינר, 133סוסים ידני, מוגבה, וממוגן ונעול צמיגי שטח מלא.
היה הנחות והרך בצי של די מקסים וטויוטות.
הדבר הכי בולט היה גלגל קטנטן ביחס לאחרים.
אם אני זוכר נכון 235/75r15. המקביל ל29".
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
אני משתמש בנבארה 2018
190 כ"ס
רכב מעולה, רוב העבודה שלי היא בשטח, והוא שופר לכך בהתאם
טיפולים יחסית זולים
אבל אני קניתי רכב חדש 250,000 ש"ח על הכביש
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
e-Pit@m
מניסיון של שנתיים על ניסן ווינר, 133סוסים ידני, מוגבה, וממוגן ונעול צמיגי שטח מלא.
היה הנחות והרך בצי של די מקסים וטויוטות.
הדבר הכי בולט היה גלגל קטנטן ביחס לאחרים.
אם אני זוכר נכון 235/75r15. המקביל ל29".
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אורי,
אתה זוכר או יודע אם היו דימקס-ים, לא מהחדשים, אלה עד 2012, שנסעו על 235/85/16? יש כאלה שנשבעו לי שראו דימקסים ירוקים עם המידה הזאת.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
-
ניסאן ווינר התייעצות
המידה של דימקס בשנתונים האלו הייתה 245/75/16 בקטגוריה D.
צמיג קשה וחזק.
נסעתי לא מעט עם כזה, ההתרשמות הכוללת היא של רכב בצבע בז׳..
מנוע אחלה.
אמינות סביר מינוס (תקלות חוזרות בגיר שהוחלף באחריות).
מתלים רופסים, וזויות מרכב בעייתית לשטח ללא הגבהה מינימלית.
Slowly..
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafpeleg
אורי,
אתה זוכר או יודע אם היו דימקס-ים, לא מהחדשים, אלה עד 2012, שנסעו על 235/85/16? יש כאלה שנשבעו לי שראו דימקסים ירוקים עם המידה הזאת.
Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
לא ראיתי מעולם.
245.75r16
וחלק היו 245.70r16
חייב לציין שגם נסעתי על נבארה 2018...
הטנדר היפני הכי מהנה לנהיגה שישבתי בו.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
תודה לכולכם על בהתייעצות.
האמת היא שירדתי מהרכב והמשכתי בחיפוש נואש אחרי הרכב שטח הראשון שלי. תוך כדי החיפוש נתקלתי בניסאן ווינר (כן כן שוב) שנת 2011.
ניסיתי למצוא מה ההבדלים בין הדגמים 2009 ל 2011 ולא הצלחתי למצוא...
אסף מה דעתך? האם שנתון 2011 כבר יותר כדאי? ידוע לך מה ההבדלים בין הדגמים?
שוב תודה
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
אין הבדלים מהותיים. זה אותו הדור של אותו הרכב.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ניסאן ווינר שנת 2011, אפשר למצוא רכבי שטח אחרים (לנד קרוזר, פאג'רו, היילקס, האנטר...) מתחילת שנות ה 2000...
לפי איך שנראה לי, ההיגיון שלי אומר שעדיף לקנות ווינר 2011 מאשר לנד קרוזר שנת 2004
איך יתכן פער כזה גדול והאם זה כל כך מורגש?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
למה לא תיקח ג'ימני אם מצא חן בעיניך?
מה התקציב?
לנדקרוזר לא דוגמה לכלום.
אסף.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
התקציב סביב 55,000+/- ש''ח
ג'ימני עבר לי בראש לא פעם ולא פעמיים... העניין הוא היכולות כביש הנמוכות שלו. אני נוסע בסביבות 30,000 קמ בשנה ומבלה לא מעט מהן בנסיעות בינעירוניות (ירושלים-ראשון/הרצליה) ולכן חשוב לי גם רכב שיוכל לשרוד את העבודה הקשה.
לבת הזוג שלי יש ניסאן מיקרה, אוטו קטנצ'יק, חמוד וחסכוני. חשבתי לקנות רכב שטח ובנסיעות הארוכות אחליף איתה.
מה דעתך ? אשמח להצעות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
נשמע כמו תכנית מצויינת. כשאתה נוסע רחוק תחליפו מכוניות ליום.
ג'ימני יהיה הרכב הנכון עבורך.
ואם אתה חושב שביצועי הכביש של ג'ימני לא מספקים... חכה שתיסע בווינר. אותו דבר איטי וקופצני אבל עם רעש מעייף של דיזל...
אסף.
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
אם תחליף איתה את האוטו ... אתה כבר לא תראה את הגימני ...
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
תודה על התשובה!
אעדכן לגבי המשך צעדי
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
ניסאן ווינר התייעצות
אסף, אתה מגזים עם הביקורת הרעה על הווינר.
לי יש אמנם נסיום עם הדגם הראשון של הווינר ( מודל 1999 או 98 כבר לא זוכר) אבל היה אצלי 5 שנים ו 180,000 קמ מכובדים ויש לי רק מילים טובות לומר עליו.
התחלתי איתו כחדש מהחברה.
מציע לפותח השרשור להתנסות בעצמו ולא לסמוך על חוות דעת של אחרים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אסף, אתה מגזים עם הביקורת הרעה על הווינר.
לי יש אמנם נסיום עם הדגם הראשון של הווינר ( מודל 1999 או 98 כבר לא זוכר) אבל היה אצלי 5 שנים ו 180,000 קמ מכובדים ויש לי רק מילים טובות לומר עליו.
התחלתי איתו כחדש מהחברה.
מציע לפותח השרשור להתנסות בעצמו ולא לסמוך על חוות דעת של אחרים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
+
מודל 99 4x4 היה עם המנוע החזק בקטגוריית הטנדרים בזמנו, 133כ״ס.
כל מיני דברים אפשר להגיד, עגלה הוא לא היה.
Slowly..
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
באפריקה הווינר מכונה ניסן pickup.
רכב קשוח וטוב.
מגיע שם ב3 גרסאות. רגילה ללא טורבו. אחת עם טורבו. ועוד אחת שמכונה hard body.
גרסה זו היא טורבו דיזל v6 עם נעילה מקורית אחורית. קשתות ופסי העמסה. וסגירת ברזנט לארגז מקורית.
בהחלט רכב טוב.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
דרך אגב, בגלל החוסן המכאני וחוזק המנוע היו הרבה כאלה ממוגנות ירי. דבר שאי אפשר לומר על המתחרים הישירים מאותן השנים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirmoshe
דרך אגב, בגלל החוסן המכאני וחוזק המנוע היו הרבה כאלה ממוגנות ירי. דבר שאי אפשר לומר על המתחרים הישירים מאותן השנים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
תודות לקצין מטומטם מיח׳ מובחרת שהחליט לפרסס בצורה מחשידה בלילה לפני מחסום
חבר׳ה שלי בדקו מיגון של אחת כזו...עבד טוב לשימחתינו....המנוע לא שרד
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: ניסאן ווינר התייעצות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirmoshe
דרך אגב, בגלל החוסן המכאני וחוזק המנוע היו הרבה כאלה ממוגנות ירי. דבר שאי אפשר לומר על המתחרים הישירים מאותן השנים.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
לא דוגמא טובה, המנוע החזיק אבל המרכב והמתלים קרסו.
Slowly..