https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9b141b4415.jpg
מצטער. לא הצלחתי להתאפק ;)
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
Printable View
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9b141b4415.jpg
מצטער. לא הצלחתי להתאפק ;)
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
תרגיש חופשי :p
https://youtu.be/xoHbn8-ROiQ
https://youtu.be/VtQ24W_lamY
לא, את...https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...dd487006dd.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
עדיף לא להיות בצד של הטויוטה שלא תיפול עליך.
אסף.
1. כי אם אלה האופציות אז במי נשאר לי לצדד?
2. היה צפוי שתשלוף את התירוץ הזה
"מי נוסע במהירות כזאת בטויוטה? ועוד בסיבובים?"
(ד.ברלי)
מוס... בישראל.... ברור.
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
מבחן הפודינג לדוגמא תקף לעוד דברים חוץ מפודינג...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
מבחן דנה....
בת כמה היא היום, אגב?
הסיכוי להידרש בארץ למבחן האייל עם חיה בסדר גודל של פר , הוא נמוך , אבל , לפני כ-5 שנים בעת עבודה באתר במרכז הארץ , אתר שהיה סגור מגודר ומיוער , הוחזקו ושומרו חיה שאינני זוכר את שמה והסתובבו חופשי באתר. קולגה לעבודה , מבוגר ממני עם ל"ק קצר וחדש יחסית , כשל במבחן האייל עם חיה בגודל שצוין והל"ק הוכרז כטוטלוס.
זה לגמרי זוית ראייה של ״גדרה-חדרה״..
בדרום זה לגמרי רלוונטי מול פרות/גמלים/חמורים משוטטים בדרכים בלילות.
אנשים נהרגו מאירועים כאלו.
כמה זה רלוונטי כמבחן אני בכלל לא בטוח, כי רוב התאונות בדרום היו עם פרייבטים, ולא SUV או רכבי שטח שיש ספק לגבי יציבותם, וגם הפרייבטים נכשלו ולא הצליחו להתחמק.
אז אני לא ממש מבין מה המבחן מציג מעבר לפופוליסטיקה של מגזין רכב.
(למי שלא יודע מה זה מוס, אז זה אייל בגובה כמעט 3 מטר.. לא משהו שקשה לראות).
לגבי ההקבלה לילד שקופץ לכביש, מי נוסע 80קמש בתוך עיר?
Slowly..
המבחן אולי ניקרא "מוס", אבל לא בהכרח חייב להיות מוס על הכביש.
וגם בצפון... חזירי בר ושאר חיות, שאם לא תצליח להיתחמק מהם בכבישים המוזנחים האלה הסוף ידוע מראש...
מכיר מקרוב לפחות מקרה אחד כזה עם suv בגודל מלא, ועוד מקרים שניגמרו באופן אחר.
אתה לא מסתובב מספיק.
בבינעירוני שאני נוסע בו ניתן למצוא לא מעט רוכבי אופניים, ולפעמים אפילו רוכבי קורקינט חכמים במיוחד.
בסדר... אבל רוב רוכבי האופניים והקרקינט נוסעים מהר יותר מהטויוטה שלך.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
קודם כל, בירידות אני עדיין משיג אותם, ובעליות חונק אותם עם עשן!
זה היה יכול להיות אלא שכבר שנתיים הגמל קשור בחצר ואני מתנייד בפרייבט משמים..
Slowly..
לפני שנתיים וארבעה חודשים יצא לי לשבת במושב הנוסע בדיפנדר, ולעבור בלייב את מבחן המוס (המוס היה כנראה בחופשה, והמבחן בוצע על ידי חמור בדואי פשוט) באישון לילה ליד שדה בוקר. דיפנדר הוא אולי אחד הכלים הכי פחות מתאימים לביצוע תרגיל שכזה, ואם הנהג לא היה אחד הטובים שאני מכיר, וגם אחד שמכיר היטב את הדיפנדר הספציפי שלו, אולי לא הייתי כאן לספר לכם על זה.
אבל כן - זה מבחן שמדמה סיטואציה אמיתית מהחיים. משהו שקורה לפעמים. בשוודיה זה קורה הרבה, כי המדינה מכוסה יערות ומשוטטים בהם מוסים. והמוסים האלה, לפעמים מתחרמנים על המוסית הכוסית שהם רואים מהצד השני של הכביש, ואז הם רצים אליה, מתפרצים לכביש, בהפתעה.
חבר מהצבא ששירת עם אבא שלי נהרג ככה לפני שנים הרבה. זה לא היה בשוודיה אלא כאן בישראל. וזה לא היה מוס שקפץ לו לכביש לפני הרנו 4 - אלא פרה. הפרה כמובן נהרגה, אבל גם הוא.
מוס גדול יכול להגיע למימדים שקרובים לאלה של פרה. אבל גם חזיר בר גדול זה חתיכת מאסה וגם התנגשות בחמור זה מספיק כדי להפוך אותכם ואולי להרוג אתכם.
אז אפשר לפסול את המבחן ולזלזל בו, אפשר גם להשמיץ את המגזין שמבצע אותו והפך אותו (באמצעות הרבה יח"צ, מין הסתם) למשהו שמתייחסים אליו ברצינות, אבל כן - עובדה. 22 שנים עברו מאז הכשלון המביך של המרצדס A קלאס הראשונה במבחן הזה יצרני הרכב התחילו להתייחס ברצינות לנושא התנהגות דינמית של כלי רכב. לא בשביל "הנאה מנהיגה" - רוב המכוניות החדשות מהנות לנהיגה בערך כמו ההנאה שמספקת התבוננות מעמיקה בצבע מתייבש - כי ככה זה כשהגיר אוטומטי, וההגה חשמלי, והמצערת אלקטרונית - ומערכות בטיחות אקטיביות שמתערבות לכם בחיים ממתינות כדי לקחת ממכם את הפיקוד ברגע האמת. אלא כי התנהגות מלוטשת חשובה בעיקר בשביל בטיחות והיא תמשיך להיות חשובה גם כשהמכוניות ינהגו את עצמן בעצמן.
אבל, משום מה התנהגות דינמית של רכב נדחקת למקומות די משניים בסדרי העדיפויות של לקוחות. טוענים שהתנהגות זה לא חשוב, שזה מעניין רק כתבי רכב חולי-נהיגה. שאחיזת כביש, איכות ודיוק ההיגוי, רמת התקשורת והמידע שמעביר ההגה מהגלגלים הקדמיים, רמת המשוב מהשילדה, עוצמת הבלמים ורמת הרגש בדוושה, שכל אלה ממש לא חשובים, כי אנחנו לא משתוללים. נוסעים לאט (ורק בשמאל ובאמצע, כמובן). שמה שחשוב באוטו זה רק אמינות וסחירות. אהה, ושההגה יהיה הכי קל ומנותק שאפשר, "משקל אפס" כמו שאסף ק. קורא לזה, כדי שיהיה קל בחנייה. וכמובן, חשובה גם המולטימדיה. שהמסך יהיה גדול. וכמובן "קישוריות" - שיהיה אפשר לגלוש בפייסוש ובאינסטוש ולצייץ ולתת לאוטו פקודות קוליות ולקבל ממנו תזכורות, כי איך אפשר בלי קישוריות?... וכמובן, שהכל יהיה ארוז במרכב של קרוסאובר. רצוי גדול. יותר עדיף ענקי. לשבת גבוה, בתוך טנק של חמישה מטרים אורך. שזה נורא חשוב לאמא המודרנית שמתנהלת בעיר הפקוקה עם תינוק וצ'יוואווה. האמת? זה לא אוטו ספורטיבי. כולה קרוסאובר. ובתנאים האלה? באמת למי אכפת מהתנהגות.
בסוף חלק מיצרני הרכב מפנימים את זה ומרשים לעצמם לחפף. עובדה.
שיהיה לכם בהצלחה.
”מוס גדול יכול להגיע למימדים שקרובים לאלה של פרה."https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f42ffd77bc.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
יותר בכיוון של סוס או גמל...
גמלים הורגים ופוצעים כל שנה לא מעט אנשים בכבישי הדרום.
בדרך כלל מייד לאחר התאונה הבדואי הראשון שמגיע חותך לנבלת הגמל את האוזן - על מנת שלא יזהו למי הוא שייך.
מי שמגיע למקום תאונה כזו, צריך מייד או לקחת לגמל את האוזן עם הזיהוי ולתת לשוטר, או לצלם את הזיהוי.
אסף.
אבל לא עם סכין שאורך הלהב שלה עולה על 10 סמ כי אז תמצאו עצמכם עצורים... שימו מזמרה ברכב...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אולר. עובד יופי וחוקי למהדרין.
אסף.