-
2 קבצים מצורפים
3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
הי,
אין לי ממש ניסיון והכשרה בנהיגת שטח ואשמח להבין "מה הפתרון הנכון" למצבים הפשוטים הבאים:
1. ברכב שבמקום נעילות יש בקרת משיכה, לרוב בשילוב להילוך כוח היא מבוטלת. בעליה תלולה כשלרוב נהוג לשלב להילוך כוח בשביל "לסחוב", יכולה להיות בעיה של הצלבות וגלגלים באוויר שבלי בקרת משיכה ימשיכו להסתובב באוויר. האם אכן נכון לעלות בהילוך כוח או לשים 4X4 High ששומר על בקרת המשיכה, פשוט עם מוט ההילוכים לשים 1 או 2 ואז בעצם זה כמו הילוך כוח וגם מרוויחים בקרת משיכה (יעני אפקט נעילות)?
2. מצב נפוץ הוא בור צר לרוחב הנתיב (מעין תעלת מים) - האם הדרך הנכונה היא לעבור "גלגל-גלגל", קרי לגשת באלכסון ככה שבכל רגע נתון רק גלגל אחד ישקע בבור?
3. שטח טרשי (לא בוץ), כשיש קולוסים - לנסוע בהם או בשיפוע צד?
קובץ מצורף 125886 קובץ מצורף 125887
תודה רבה,
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
1. לשים low. מה שמתכבה הוא בקרת האחיזה ובשטח היא רק מפריעה.. בקרת היציבות נשארת דולקת והיא זו שעוזרת לך בשטח. תחקור קצת את הנושא אבל בגדול אל תדאג, הרכב יודע מה הוא עושה.
2. כן, אלכסון, גם בנסיעה מהירה זה עוזר.
3. כל מקרה לגופו.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ממליץ בחום לקחת השתלמות נהיגה בשטח, זה מאד עוזר ואפילו יכול להציל חיים.
יש כמה מדריכים טובים ואפילו טובים מאד - יכולה להיות מתנה מעולה מבת הזוג, למשל....
ה"עובדות" שכתבת השאלה הראשונה אינן נכונות. הילוך כח לא מתבטל מוגבל החלקה לשילוב של הילוך ראשון או שני במצב high זה לא שקול להילוך כח... בהילוך כח משתנה יחס ההעברה!
יש הרבה דיונים לגבי נסיעה בבוץ, האם בקוליסים או לא. בקצרה - ברוב המקרים וודאי שכן. המצע מהודק יותר והסיכוי להמשך תנועה רציפה גדול יותר. רק כאשר בקוליסים עמוקים הרבה יותר מרווח הגחון - עלולה להיות בעיה...
נשלח מהנייד
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
אתה מבלבל בין בקרת יציבות (esp) לבקרת אחיזה (traction control). אותה חומרה אבל תגובות מחשב שונות.
את הראשונה אתה רוצה בכביש אבל לא בשטח. השנייה יש לך גם בהילוך כח וברכבים מסויימים אפילו בצורה יותר אפקטיבית.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
הי,
קודם כל תודה על העזרה. אני רוצה להבהיר 2 דברים:
1. לגבי שאלת הקולוסים - כאמור השאלה מתייחסת לשטח טרשי יבש, לא בוץ. שבו יש מבנה הדומה לקולוסים (מושג הלקוח מנהיגת הבוץ). האם לנסוע בתוכם, וכך להילחם במרווח גחון, או לקחת טקטיקה של שיפוע צד - אין בעיית מרווח גחון, אבל יש בעיה חמורה יותר שהיא... שיפוע צד.
השאלה היא בעצם האם זה אכן אותו שיפוע צד שיש לפחד מנו, או ששבגלל שלא מדובר על עליה, אז ניתן לנהוג כך?
2. הילוך כוח שמבטל בקרת משיכה: אני לא מתבלבל. יש ESP שזה חובה בכל רכב בכבישי ישראל החל משנת משהו. זה מחשב שבולם כל גלגל בעוצמה ותזמון נפרדים (מעין שיפור של ה- ABS מכיוון שזה על בסיס בלימה ממוחשבת) וזאת על מנת למנוע החלקות בעיקר בפניות.
ברכבי שטח, ע"ב אותה טכנולוגיה שמים מערכת בקרת משיכה Traction Control, שבולמת את הגלגל "שבאוויר" וכך הגלגל הנגדי שלחוץ לקרקע מקבל כוח. שווה ערך לנעילת דיפרנציאל.
רק שכאמור ברכבים מסוימים כל מה שיש לך זה בקרת המשיכה ואין נעילות "אמיתיות". הצרה היא שבשילוב ל- 4x4 Low (הילוך כוח) המערכת הזאת מתנתקת, ומסיבה טובה - בנהיגת בוץ/שלג, המתאר הוא לא גלגל באוויר אלא גלגל מחליק, ורוצים שהוא ימשיך לקבל כוח כדי שיתחפר עד להעמקת האחיזה.
איפה הבעיה? בעליות צריך הילוך כוח "כדי לסחוב", מנגד יכולים להיות גלגלים באוויר ואז בלי נעילה אתה פשוט עומד במקום.
השאלה: האם 4x4 High ששומר על בקרת המשיכה ביחד עם ידית הילוכים על 1-2 שקול להילוך כוח? כי על פניו כוח נשמע כמו הילוכים נמוכים. מישהו פה ענה משהו לגבי יחסי העברה שונים - לא הכרתי. אז שאלת המשך - למה הם רלוונטיים? אדרבא שכל העליה יהיה על הילוך 1-2, לא?
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
לגבי קוליסים יבשים, למעט אם הקוליס עמוק להחריד (נגיד כזה שיצר צמ"ה בשיא החורף) התשובה היא שעדיף לנסוע בשיפוע צד ולא לגרד את הגחון. ואם הקוליס עמוק להחריד אז מה בעצם אתה מנסה לעשות?..
לגבי בקרת האחיזה אתה פשוט טועה - היא לא מתנתקת במעבר לLOW, ואין שום מצב שHIGH עדיף בעליה קשה על LOW.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ממליץ בחום לקחת השתלמות נהיגה בשטח, זה מאד עוזר ואפילו יכול להציל חיים.
יש כמה מדריכים טובים ואפילו טובים מאד -
+++
יש הבדל גדול בין הבנת התיאוריה לתחושה של איך הרכב בפועל מגיב.
Slowly..
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
בשטח יבש, אתה יכול לבחור מסלול נח לך. יש משפט שאני אוהב ושתרגומו לעברית הוא "חכמה הדרך מן ההלך", כלומר הדרך עוברת במקום הנח והטוב ביותר להליכה (הולך רגל שלפעמים מנסה לקצר וסוטה מהתוואי של הדרך בה צועדים כולם יבין כנראה שהדרך חכמה יותר)... כך גם לרכבי שטח - יש בדרך כלל סיבה שהקוליסים, כלומר רוב הרכבים, נוסעים בתוואי מסוים.
שיפוע צד, שפ"צ, מתייחס למצב מסוכן שבו מרכז הכובד זז הצידה ומסכן את הרכב בהתהפכות. לרוב זה לא קורה בנסיעה שלא בקוליס הקיים בדרך....
לגבי הילוך 1,2 בגיר אוטומט במצב high - זה פשוט מגביל את החלפת ההילוכים כך שהגיר לא עובר להילוך שלישי (במצב 2).
נשלח מהנייד
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מיכה100
לגבי בקרת האחיזה אתה פשוט טועה - היא לא מתנתקת במעבר לLOW, ואין שום מצב שHIGH עדיף בעליה קשה על LOW.
אתה בטוח? כשאני משלב ל- 4x4 low החיווי של "הרכב המחליק" דולק (בדיוק כמו ללחוץ כל הכפתור של הרכב המחליק שמדליק את החיווי). המשמעות של זה אצלי (לפחות להבנתי) היא כפולה: גם ה- ESP בוטל (את זה אני דווקא רוצה מכובה בשטח) אבל גם מערכת ה- Traction Control נכבתה (תכלס כדי לוודא צריך למצוא בשטח מקום לעשות הצלבה כפולה ולבדוק).
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
erezgur
ממליץ בחום לקחת השתלמות נהיגה בשטח, זה מאד עוזר ואפילו יכול להציל חיים.
יש כמה מדריכים טובים ואפילו טובים מאד - יכולה להיות מתנה מעולה מבת הזוג, למשל....
נשלח מהנייד
+2.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
אם יש רק דבר אחד לדעת בנהיגת שטח - הדבר הוא תמיד לשמור את הגלגלים על הנקודות הגבוהות בשטח.
זה אמור לענות לך על שאלה אחת לפחות...
אסף.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
אדון רוכב, ניכר שאין לך ניסיון בנהיגת שטח וזה בסדר להודות בזה ולישאול שאלות אבל אתה נדבק לתיאוריות ועובדות שגויות.
חוזר ואומר - הTC פועל גם בהילוך כח. הנורית חיווי שאתה רואה זה ניתוק של מערכת ה-ESP.
אין מצב שתרצה שגלגל שמפרפר ימשיך לפרפר ושיקח את הכח מהגלגל השני, זה סתם יעמיק את הבור וירע את המצב. לא משנה אם זה בוץ או שלג. רק בדיונות האפקט של נעילה פחות חשוב.
וכן, הילוכים וLOW זה הכל בדבר יחסי העברה. הילוך כח זה לא כמו ראשון ב-HI. נראה לי שכל המושגים שלך מוטעים. יש לך את כל ההילוכים כשאתה מעביר ל-LOW אבל ביחסי העברה שונים. תחשוב על אופניים עם הילוכים שיש לך את ההילוכים על הגלגל האחורי ובנוסף יש לך הילוכים קדמיים נוספים על הקראנק שמשנים את יחסי ההעברה בשילוב עם ההילוכים האחוריים.
ממליץ לך לקחת הדרכת נהיגה. אני לקחתי בזמנו וזה תרם לי המון.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם יש רק דבר אחד לדעת בנהיגת שטח - הדבר הוא תמיד לשמור את הגלגלים על הנקודות הגבוהות בשטח.
זה אמור לענות לך על שאלה אחת לפחות...
אסף.
את הכלל הזה אני מכיר ולכן שאלתי את שאלה 3 - זה אומר לנהוג בשיפוע צד בניגוד לאינטואיציה של סע כמו כולם קרי בקולוס.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
אין מצב שתרצה שגלגל שמפרפר ימשיך לפרפר ושיקח את הכח מהגלגל השני, זה סתם יעמיק את הבור וירע את המצב. לא משנה אם זה בוץ או שלג. רק בדיונות האפקט של נעילה פחות חשוב.
זה מתוך החוברת של האטו:
קובץ מצורף 125892
ולכן הכפתור המדובר (רכב מחליק) לא מבטל רק את ה- ESP אלא גם את בקרת המשיכה (המערכת הממוחשבת "שעובדת" על הדיפרנציאל ומביאה לאפקט דומה לנעילה). הכפתור "דולק" בהגדרה כשמשלבים להילוך כוח.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
נהיגת שטח לא לומדים בהתכתבות ודי לחכימא ברמיזא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
איזה רכב יש לך? גראנד צ'ירוקי? משהו יותר מתוחכם?
אוסף האותיות והשמות המיסחריים שהבאת בקטע המצולם לא אומר לי כלום אבל נראה שיש לך כל מיני כפתורי שליטה.
נהיגה בשלג לא יהיה לך כנראה בארץ הרבה בלשון המעטה...
נהיגת בוץ דורשת טכניקה מסויימת שבמידת מה דומה לנהיגה בדיונות. חשוב לשמור על רצף תנועה אך במהירות נשלטת. אם שקעת בבוץ טובעני אז זה לא מצב של הצלבה ו-TC או נעילה לא ממש יעזרו כאן. לא מכיר את המערכות שציינת ו-TC רגיל לא ימנע מהגלגלים להסתובב (אבל כשאתה שקוע זה בדרך כלל רק ירע את המצב עד כדי שתשקע עד הגחון).
בדרך כלל הנסיעות שאנו עושים זה בשטחים יבשים טכניים ששם נתקלים בהצלבות (אם אתה לא מכיר את המושג אז תחפש). שם צריך נעילות או TC.
ובהילוך כח יש לי TC, נשבע לך...
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
איזה רכב יש לך? גראנד צ'ירוקי? משהו יותר מתוחכם?
אוסף האותיות והשמות המיסחריים שהבאת בקטע המצולם לא אומר לי כלום אבל נראה שיש לך כל מיני כפתורי שליטה.
נהיגה בשלג לא יהיה לך כנראה בארץ הרבה בלשון המעטה...
נהיגת בוץ דורשת טכניקה מסויימת שבמידת מה דומה לנהיגה בדיונות. חשוב לשמור על רצף תנועה אך במהירות נשלטת. אם שקעת בבוץ טובעני אז זה לא מצב של הצלבה ו-TC או נעילה לא ממש יעזרו כאן. לא מכיר את המערכות שציינת ו-TC רגיל לא ימנע מהגלגלים להסתובב (אבל כשאתה שקוע זה בדרך כלל רק ירע את המצב עד כדי שתשקע עד הגחון).
בדרך כלל הנסיעות שאנו עושים זה בשטחים יבשים טכניים ששם נתקלים בהצלבות (אם אתה לא מכיר את המושג אז תחפש). שם צריך נעילות או TC.
ובהילוך כח יש לי TC, נשבע לך...
1. פורד אקספלורר 2006 - טכנולוגיה של 2006... לא נראה לי שזה state of the art יחסית למה שיש יום באולמות התצוגה המובחרים הפרוסים בארצינו.
2. AdvanceTrac זו מערכת בקרת המשיכה ("לעבוד על הדיפרנציאל") שיכולה לפעול ב- 2 דרכים: 1. הפעלת לחץ בלימה ממוחשב (לכן מבוססת ESP). או 2. פחות כוח מנוע לגלגלים - מן הסתם בגלל שאין נעילות רוחביות אזי פחות כוח מנוע באופן שווה לשני הגלגלים (קידמיים או אחוריים). המערכת השניה RSC זו מערכת למניעת התהפכות - לא רלוונטית לדיון (ובגלל ששניהן כולל ESP נשלטות ע"י אותו כפתור בודד - "רכב מחליק", קל להבין שכולן מבוססות על עקרון הפעולה של מחשב ה- ESP, כאמור שנת 2006).
3. כן אני יודע מה זה הצלבות לכן כתבתי אני תמיד יכול להיכנס למלאה/כפולה ולבדוק האם המערכת פועלת או לא (גלגל באוויר מסתובב ואחרי שניה מפסיק להסתובב-כי בקרת המשיכה בולמת אותו).
4. בדיוק כמו שכתבת - רוב השטח בארץ הוא יבש עם הצלבות ולכן בעליות שדורשות low תהיה לי בעיה אם בקרת המשיכה מבוטלת...
5. אני תמיד חשבתי בניגוד למה שכתוב במדריך - בבוץ או סתם התחפרות לא להשתולל עם הגז כדי לא לחפור לעצמך בור עמוק יותר. אלא תנעל דיפרנציאל וגז קבוע מתון ושהגלגל שלא איבד אחיזה יוציא אותך...
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
אם משהו מתנתק בשילוב הילוך כח זו לא מערכת שמתיימרת לדמות תחליף נעילת דיפרנציאל. לא משנה אילו אותיות יש לה, מאיזה שנה הרכב או דברים אחרים שציינת.
נשלח מהנייד
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
לגבי ניתוק בקרת האחיזה בהילוך.כוח - פשוט תנסה.....
אסף.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
דווקא בנהיגה בבוץ אני לפחות מעדיף לא לנעול
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יניב עמית
דווקא בנהיגה בבוץ אני לפחות מעדיף לא לנעול
זה בדיוק הסיבה למה אצלי בהילוך כוח כיביכול הנעילה מבוטלת אוט', לטענת היצרן הילוך כוח זה (בין היתר) לבוץ... בדיוק מה שכתוב בתמונה שצירפתי...
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
edish
מאמר טוב וממצה.
בכל הרכבים שהיו לי היה tc גם בהיי וגם בהילוך כח. לא חושב שזה שונה באקספלורר.
דווקא בבוץ נטו כמו בדיונות ומין הסתם גם בשלג אין יתרון להילוך כח ועדיף בהיי.
אם מדובר בנסיעה בשטח טרשי בחורף שמערב בוץ וסלעים, כנראה שאעדיף לעבור להילוך כח אבל עם 2nd start.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
נהיגת שטח לא לומדים בהתכתבות ודי לחכימא ברמיזא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
+++
וזה כבר לא ברמיזא.
Slowly..
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יניב עמית
דווקא בנהיגה בבוץ אני לפחות מעדיף לא לנעול
למה?
נעילה מיועדת בדיוק למצבי הבדלי אחיזה בין גלגלים וסרנים.
בוץ הוא אחד הבסיסיים שבהם.
גם דיונות.
Slowly..
-
3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רוכב_נוהג
ברכבי שטח, ע"ב אותה טכנולוגיה שמים מערכת בקרת משיכה Traction Control, שבולמת את הגלגל "שבאוויר" וכך הגלגל הנגדי שלחוץ לקרקע מקבל כוח. שווה ערך לנעילת דיפרנציאל.
זה לא שקול לנעילה.
בנעילה שני הגלגלים מסתובבים באותה המהירות, זה עם האחיזה וזה שבלי.
בבקרת אחיזה יש לך גלגל שנעצר ע״י המערכת ובעצם מייצר רגל נכה שנגררת ומייצרת חיכוך לא רצוי.
זה לפני סוגיית ההלמים במערכת בגלל בלימות ושחרורים.
[QUOTE=רוכב_נוהג;859497
הצרה היא שבשילוב ל- 4x4 Low (הילוך כוח) המערכת הזאת מתנתקת, ומסיבה טובה - בנהיגת בוץ/שלג, המתאר הוא לא גלגל באוויר אלא גלגל מחליק, ורוצים שהוא ימשיך לקבל כוח כדי שיתחפר עד להעמקת האחיזה.
[/QUOTE]
אתה טועה מאד.
אין שום הגיון בניתוק בקרת האחיזה דווקא במצב הנעה שנועד למצבים מוגבלי אחיזה ונחיצות בשליטה גבוהה יותר על חשבון מהירות.
זה סותר את עצמו לחלוטין.
בקרת אחיזה מאפשרת כשמה, בקרת אחיזה.. כדי לאפשר תנועה רצופה עם כמה שפחות איבוד אחיזה.
אין שום סיבה לתת לגלגל להתחפר ״כדי למצוא אחיזה״, כי הנגדי שלו ישאר סטאטי והרכב יהיה שקוע בהצלבה ולא יתקדם.
זה נכון לכל מצב של הפרש אחיזה בין צדדי סרן ובין סרנים.
בבוץ, בחול, בשלג, בקרח, בדרדרת, בהצלבות.. בקיצור, בכל המצבים בהם המשטח עליו נמצא הרכב מציב אחיזה לא אחידה.
ואני מתנצל מראש,
אבל כמה שאתה כותב יותר, זה יותר ויותר צועק שכדאי שתצא לשטח עם חבר מנוסה מאד שיכול להדריך אותך, או יותר טוב, תשקיע בעצמך סדנת נהיגת שטח.
Slowly..
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assafy
דווקא בבוץ נטו כמו בדיונות ומין הסתם גם בשלג אין יתרון להילוך כח ועדיף בהיי.
תמשיך ככה ותטגן את הגיר.
Slowly..
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
בטרקטורונים או ברכבי שטח קלים אין דיפרנציאל.. בגלל זה הם כל כך.גרועים בבוץ?
דיפרנציאל הוא אביזר לכביש או לתנאי אחיזה טובה, בפניה.
בשטח דיפרנציאל רק מפריע.
אני בתחילת טיול לוחץ על הכפתור נעילה ומשחרר אותו בסוף הטיול. בטויוטה שילוב נעילה מתאפשר רק ב LOW אז ככה בעצם כל שילוב להילוך נמוך משלב לי באופן כזה גם את הנעילה האחורית. עובד יופי.
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
זה לא שקול לנעילה.
בנעילה שני הגלגלים מסתובבים באותה המהירות, זה עם האחיזה וזה שבלי.
בבקרת אחיזה יש לך גלגל שנעצר ע״י המערכת ובעצם מייצר רגל נכה שנגררת ומייצרת חיכוך לא רצוי.
זה לפני סוגיית ההלמים במערכת בגלל בלימות ושחרורים.
אתה טועה מאד.
אין שום הגיון בניתוק בקרת האחיזה דווקא במצב הנעה שנועד למצבים מוגבלי אחיזה ונחיצות בשליטה גבוהה יותר על חשבון מהירות.
זה סותר את עצמו לחלוטין.
בקרת אחיזה מאפשרת כשמה, בקרת אחיזה.. כדי לאפשר תנועה רצופה עם כמה שפחות איבוד אחיזה.
אין שום סיבה לתת לגלגל להתחפר ״כדי למצוא אחיזה״, כי הנגדי שלו ישאר סטאטי והרכב יהיה שקוע בהצלבה ולא יתקדם.
זה נכון לכל מצב של הפרש אחיזה בין צדדי סרן ובין סרנים.
בבוץ, בחול, בשלג, בקרח, בדרדרת, בהצלבות.. בקיצור, בכל המצבים בהם המשטח עליו נמצא הרכב מציב אחיזה לא אחידה.
ואני מתנצל מראש,
אבל כמה שאתה כותב יותר, זה יותר ויותר צועק שכדאי שתצא לשטח עם חבר מנוסה מאד שיכול להדריך אותך, או יותר טוב, תשקיע בעצמך סדנת נהיגת שטח.
Slowly..
דורון - כתבתי שמערכת בקרת המשיכה שקולה לאפקט הנעילה - המטרה היא לגרום לגלגל שמרגיש כוח (בעל האחיזה בקרקע) לקבל כוח למרות שיש גלגל באוויר ועם דיפרנציאל פתוח רק הוא יקבל כוח. בקרת המשיכה מורכבת מ-2 פעולות או החלשת כוח Engine traction control או הפעלת בלימה Brake traction control על הגלגל באוויר (מתאפשר הודות להימצאות מחשב ESP). אז טכנית בניגוד לדיפרנציאל נעול אין 2 גלגלים שמסתובבים אבל משיגים את אותה מטרה - הגלגל בעל האחיזה מסתובב.
קובץ מצורף 125894
לגבי חוסר ההיגיון לנתק TC דווקא ב- LOW: זאת הנק' שלי שגם אני לא מוצא לזה היגיון אבל על פי מה שאני קורא בחוברת היצרן זה מה שקורה.
לגבי לתת לגלגל להתחפר על מנת למצוא אחיזה - שמע שוב, העליתי לפה את הפסקה מחוברת היצרן זה מה שהוא כותב. בצבא בהיילוקס הייתי יורד לסובב את נעלית הדיפרנציאל בגלגל הקדמי לפני כניסה לבוץ כי ההיגיון אומר שבמקום להתחפר שהגלגל שעוד לא התחפר יקבל כוח למשוך את האוטו.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
מה שסובבת בהיילקס היה נועלי טבור ולא נעילת דיפרנציאל. בלי נועלי טבור אין 4x4.
אסף.
-
תגובה: 3 שאלות טכניקת נהיגה בשטח
אתה מתעקש ומקבל תשובות מסובכות שרק מבלבלות אותך.
בקרת משיכה כלומר Traction control (ולא בקרת אחיזה) לא מתנתקת במעבר ל-Low.
הדבר היחיד שמתנתק במעבר ל-Low, זה בקרת יציבות (ESP) שהיא הכרח בטיחותי בכביש, אבל רק מפריעה בשטח. כל כך מפריעה, שממש נדרש לכבות אותה בשטח אבל מכיוון שרבים שוכחים ומכיוון שזו ברירת מחדל שהרכב (כלורמ חוזרת לפעול בכל התננעה), היצרנים הפנימו במצב שבו משולב הילוך כוח (Low) כננראה שנוהגי םבשטח של ממש - ואז המערכת המפריעה הזו מוכרחה להיות מנוטרלת.
ככה זה בכל רכב 4X4 בעולם בעל בקרת יציבות ובקרת משיכה. אין חריגים.
מקווה שזה היה ברור ומובן ועשה לך סדר.
עכשיו בוא לקורס נהיגת שטח בסיסי ותביא איתך את ספר הנהג או כל כל ספרות יצרן אחרת שכתוב בה מה שאתה טוען, שנשמע לא הגיוני לחלוטין.