ה-gps של הטלפונים מזייף בגדול ביחס למדידת מהירות.
הוא פשוט לא מיועד למדידות כאלו מדוייקות.
הוויז מראה 90 גם כשמדנים את המהירות מילה/מטה בצורה משמעותית, למשך זמן לא קצר.
הוא פשוט לא מתעדכן בקצב מתאים לחישוב כזה.
Printable View
ה-gps של הטלפונים מזייף בגדול ביחס למדידת מהירות.
הוא פשוט לא מיועד למדידות כאלו מדוייקות.
הוויז מראה 90 גם כשמדנים את המהירות מילה/מטה בצורה משמעותית, למשך זמן לא קצר.
הוא פשוט לא מתעדכן בקצב מתאים לחישוב כזה.
דורון, זה מבוסס מה שאתה אומר?
הטלפון משמש ככלי משמעותי למדידת זמנים בספורט, למשל רכיבת אופניים.
יש אפליקציות שיתופיות (סטרבה למשל) שמשמשות בין היתר למדידת מהירות ממוצעת, זמנים וכד'- הכל מבוסס על מדידת המהירות של הטלפון.
יש אירועים תחרותיים שלמים שמתקיימים שם, כולל אירועים בין לאומיים.
אם מה שאתה מתאר נכון, זו חתיכת רעידת אדמה במובנים מסויימים...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
זה מבוסס על השוואה עם GPS שהוא רק GPS ולא טלפון שיש לו גם יישום זיהוי מיקום.
אחד מזהה כמעט מיידית שינוי מהירות וכיוון, והשני (וייז) לא..
זה קשור לזמן דגימה של המעבד וחוזק המקלט.
טלפונים הם לא מקלטי לויין חזקים.
תסתכל בפעם הבאה שאתה נוסע בכביש.
סע במהירות קבועה, תאיץ למהירות גבוה יותר ב-15קמש ותראה כמה זמן לוקח לו להתייצב מחדש.
אותו דבר בהאטה.
אני רואה לא מעט הבדלים של 10קמש בין הספידומטר לוויז, שעולה/יורד בלי קשר לקצב האמיתי.
מי לא נתקל במצב האווילי שאתה פונה ביציאה ממחלף בניגוד להמלצת הטייס והוא ממשיך למקם אותך בנתיב המקורי?
מי לא נתקל במצב בו הוויז מעדכן אותך על פקק במיקום הנוכחי שלך רק אחרי שכבר נעצרת?
אתה מתאר חווית משתמש באפל' וויז. אני לא חושב שיש מה להסיק מזה על יכולת רכיב ה- gps של הטלפון. אלא רק על האפל' עצמה.
מנסיוני ברכיבות אופניים, בכמה אפל' ניווט מדויקות, המהירות רגישה מאוד ורמת דיוק ועדכון המיקום העצמי- הרבה מעבר לצורך שלי. ברמת המטרים הבודדים.
ברכיבה במהירות שת נניח 15-20 קמש, בהגעה לצומת סינגלים- אין לי שום צורך להאט או לעצור כדי לדעת בדיוק איפה אני ולאיזה סינגל לפנות. כאמור, ברמת המטרים הבודדים.
תצוגת המהירות משתנה באופן מאוד מהיר, ובעליות למשל- היא משתנה ביחס ישר למהירות הנשימות שלי...
בכל מקרה, גנבנו את הדיון...
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
דורון,
הסיבה שהוויז משאיר אותך על הנתיב הישן היא שהוא נותן מיקום לא מדויק ומציב את הסמן על הכביש הקרוב ביותר. לפחות עד שהכביש השני יותר "אמיתי" במובהק.
בגרסאות קודמות (מאוד)היתה אופציה שהסמן לא ייצמד לכביש.
אין לי יותר מדי מידע על המגבלות של וויז, אבל הgps של הטלפון בהחלט מספחק כדי לתת קריאת מהירות טובה.
באפליקציות כמו אורוקס, אתה יכול לשלוט כל כמה זמן (או מרחק) הוא דוגם, ולרדת לרזולוציות לא רעות, בוודאי כשמדובר בנסיעה במהירות גבוהה על כביש ישר.
+1
מזכיר את הדיונים על שעון חום דיגיטלי לעומת נורה - שינויים תכופים עלולים להוביל את הנהג המצוי ולגרום מצוקה מיותרת ולכן יצרנים בחרו לעבור לנורת התרעה במקום מד אנלוגי או דיגיטלי.
ווייז מחליטה מתי לעדכון את הנתון המוצג משיקולים שלה. נסה לבדוק עם יישום שרק מציג את הנתון מהסנסור ותראה את הרגישות.
נשלח מהנייד
גנבנו לגמרי את הדיון...
יסלח לנו השואל, שלדעתי כבר קיבל את השתובה.
בכל אופן,
עזוב את ההנחה שלי.
תיארתי את חוויית המשתמש שלי באפל' אחרות, שהן לא וויז, והן שונות לגמרי ממה שתיארת בשימוש שלך בוויז.
כאמור, חווית הדיוק שאני חווה היא כמעט אבסולוטית במונחים שלי.
עדכון כמעט מיידי למיקום (ברמה שאני לא מרגיש את הדיליי), ודיוק ברמת המטר. כשיש כמה סינגלים על פני פחות מ- 100 מטר, או מספר עיקולים מאוד מאוד צפופים, כתלות בזום, אני מקבל חיווי מדוייק, לפעמים יותר מהסינגל עצמו (שלפעמים משתנה בגלל עץ שנפל למשל...).
תראה למשל בתמונה המצורפת-
קטע סינגל שמסומן במפה, ועליו הקלטה של רכיבה שלי, מלפני כשבוע.
שים לב לסרגל המרחק בצד שמאל.
דיוק שהוא הרבה מעבר לרזולוציה של המפה, שהיא לכשעצמה גבוהה מאוד מאוד. https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...9e095a4426.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אז תרפה.. שחרר את הדיון הנוכחי.
אתה יודע איך למצוא אותי להרחבת הדיון.
בפרקטיקה לנושא הדיון, זה גס מאד למדוד סל״ד במהירות מרודה עם טלפון.
הרבה יותר נכון פשוט לחשב יחסי העברה וקוטר גלגל.
והנה עוד דוגמא של שינוי המהירות מתוך ניתוח מקטע מדוד באפל' סטרבה.
מקטע של 300 מטר שלקח לפי האפל' 53 שניות. המהירות הממוצעת רשומה.
אפשר להתרשם מכמות שינויי המהירות המדודות שמתועדות באפל'.
אני יודע שניתן להגדיר את פונקציית זמני הדגימה, אצלי זה על מצב ברירת המחדל לדעתי.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...237c6664a5.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
הדוגמא ששלחת של הקלטת המסלול ביחס לסימון רק מחזקת את סוגיית הסטייה.
(שים לב לקנ״מ ועובי הקווים).
שחרר את הדיון..
איכשהו דיון על אמינות מד המהירות ברכב מול gps במכשיר סלולרי... עוד אני מבין.
אבל מה הקשר לדיון על דיוק הנק במפה וסינגלים?
דורון אני חולק עליך,
הgps בסלולרי כלי אמין יותר בהצגת המהירות בשיוט (לא בלימה, תאוצה או יציאה מהחניה) ממד התאוצה ברכב שמזייף ברכב מקורי מהיצרן שלא לדבר אחרי שינויים כאלה ואחרים ברכבת כוח.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אם לחזור לדיון,
כשמחשבים סל"ד והפחתות וקוטר גלגל, חשוב לחשב לפי קוטר גלגל אמיתי ולא לפי נתוני הצמיג שאף פעם אינם קוטר אמיתי.
יותר מזה, כשהגלגל נפחס על הרצפה הקוטר האפקטיבי שלו קטן. קיצור, בשביל החישוב למדוד ממרכז הגלגל לרצפה (רדיוס).
או לסמוך על הגיפיאס ;)
רק להזכיר: GPS בכלל לא מודד מהירות, אלא רק נותן מיקום. המהירות היא נגזרת בזמן של המיקום והיא תלוייה בכך שהאפליקציה תדגום בהפרשי זמן מדוייקים. אם האפליקציה בדיוק עסוקה במשהו חשוב כמו להציג למשתמש פרסומת, הזמנים הופכים ללא-מדוייקים, וכך גם המהירות (אם כי היא מתמצעת ככל הנראה)
נדב,
כל רכיב gps הכי פשוט שתיקנה מחשב את המהירות בעצמו, זה לא חלק מהאפליקציה וזה מופיע כשדה סטנדרטי בהודעת nmea.
ואם הדיון כבר נסחף אז המהירות שה gps מחשב נחשבת למדוייקת, השאלה מה כל אפליקציה עושה עם זה.
מספיק להסתכל באורוקס וליראות את זמן התגובה המהיר גם למיקום וגם למהירות.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
זה כמו שתגיד שגם פרייבט וגם רכב שטח ״מאפשרים נסיעה בשטח״.
זה נכון עקרונית עם הבדלים גדולים בביצועים.
יש לי gps ישן שמיועד גם לטיסה, יש לו אנטנה אמיתית, והוא יודע לעבוד עם 12 לווינים במקביל לחישוב.
כלומר מהירות עדכון שמתאימה למהירות כיוונית של מאות קמ״ש.
קצב העדכון תצוגה שלו כמעט מיידי בשינוי מהירות וכיוון בנסיעה, ויש אפשרות להגדרת התראת שינוי כיוון וגובה ברגישות משתנה.
הדיוק שלו אמיתי לרדיוס 1 מ ביחס לנקודה מזוהה כשנותנים לו לעשות מיצוע בעמידה.
טלפונים לא קרובים לזה, ובצדק, אין סיבה.
מה שאתה אומר בעצם הוא שבנוסף ליכולות האיכון של רכיב ה GPS הוא מריץ גם אפליקציה ברמת הרכיב.
כולנו מקבלים את ההגדרה הזו אבל ברמה הסמנטית יש להבדיל בין מערכת ה GPS לבין כל האינטרפולציות שנעשות על בסיס הנתונים.
מדובר ברבדים נוספים בין אם ברמת הברזל או ברמת האפליקציה החיצונית.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
נכון, ואני לא משווה טלפון, שגם הוא עובד על 12 לוויינים ויותר, למוצר צבאי/תעופתי.
בטכנולוגיה המודרנית כוח מיחשוב כמעט ולא עולה כסף ו 12 לווינים זה הסטנדרט אז, בעצם, ההבדל בין מה שיש בטלפון לבין מוצר מקצועי הוא האנטנה ותחומי הטמפרטורה, ההבדלים הביצועים הם לא כלכך גדולים כמו אלו שהיו לפני 20 שנה.
מבחינת ביצועים ההבדל בין טלפון סיני למכשיר מקצועי של גרמין הם לא כלכך גדולים, ההבדל בעמידה בתנאי סביבה הוא גדול.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
הם כן.
וזה מוכח ובדיק ובגלל זה יש פילוח ברור היום בין מכשיר שהוא GPS לבין מכשיר שגם נותן מיקום.
מה שנתתי כדוגמא הוא מוצר בן 20 סטנדרטי למטיילים, לא תעופתי ולא צבאי.
וגם אין סיבה שזה יהיה זהה כי זה משאב מעבד=אנרגיה מהסוללה, שנגרעת מהפיצ׳רים מנווני המוח שהרבה יותר חשובים ל-99.99% מצרכנים הסמארטפון מאשר האם המיקום שלהם מדויק.
דורון,
רכיב ה GPS הוא צ׳יפ שעולה סנטים ואני מסכים עם דבריו של zerez שההבדל לרוב השימושים נמצא באנטנה וברמת ההקשחה של המכשיר.
מה ששונה זה ה DGPS
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אולי אחד המנהלים יכול להעביר את הודעות הדיון על הGPS לשרשור חדש ואז נוכל לדון על זה שם בלי לחטוף את השרשור?
[emoji848]
אולי כדאי לפתוח על זה נושא נפרד.
שירותי מיקום אפשר לקבל בלי רכיב gps. תפתח במחשב האישי שלך גוגלמאפ ותיראה שאתה מקבל מיקום די מדוייק למרות שאין בו gps, אין לי מושג איך זה עובד אבל עובדה שזה עובד.
הגרמין שלך הרבה הרבה יותר אמין מכל טלפון, כולל אלה עם הסימן של התפוח. הוא תומך בדאתומים שונים והטלפון, בדר"כ לא.
הוא גם צורך יותר זרם ואני לא בטוח שנותן יותר ביצועים.
כל רכיב gps מודרני ופשוט נותן מהירות וכיוון בחינם, אתה לא צריך לבקש, זה שם וזה בדיוק הרבה יותר גבוה מהמיקום, רוב הרכיבים גם תומכים בגלונס מה שהגרמין שלך כניראה לא.
לגבי זרם, לפני 20 שנה דיברו על מיליאמפר ומעלה ל mips והיום מדברים על עשרות מיקרואמפר ל mips.
לא ניכנס לקטנות שבעיבוד אות מדברים על flops ולא mips, היחס נשאר אותו דבר.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk