אתמול שוב הושמד פאג'רו בחורשן.
לא יודע להעלות כאן סרטים מהווטסאפ...
אבל,
מדרגה גבוהה,
נוסע ללא הכוונה,
ראש בקיר - המון גז,
לאחר כשלון אחד נוסע לאחור ולוקח תנופה
והסוף ידוע...
Printable View
אתמול שוב הושמד פאג'רו בחורשן.
לא יודע להעלות כאן סרטים מהווטסאפ...
אבל,
מדרגה גבוהה,
נוסע ללא הכוונה,
ראש בקיר - המון גז,
לאחר כשלון אחד נוסע לאחור ולוקח תנופה
והסוף ידוע...
לא נורא.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...12ab02499c.jpgקובץ מצורף 126223
Sent from my iPhone using Tapatalk
מעניין מי יצרן העריסה
יותר חזקה מהאוטו....
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
למה הושמד ?
משופץ וימכר "כ חדש ולא ראה שטח.."
והנה הסרט..
https://streamable.com/0b2j0
<div style="width: 100%; height: 0px; position: relative; padding-bottom: 176.667%;"><iframe src="https://streamable.com/s/0b2j0/vrxevx" frameborder="0" width="100%" height="100%" allowfullscreen style="width: 100%; height: 100%; position: absolute;"></iframe></div>
שימו לב שבהתהפכויות של פג'רו החלון הקדמי נעצר בהגה. או בראש של הנהג (החגור). זה אוטו שלא כדאי להתהפך בו.
אסף.
גם זה נכון......
ראשית, הנהג לא נפגע. זה כבר טוב. למרות שהגג וקורות A קרסו מעל למושבים הקדמיים.
זה אגב לא רכב הכביש-שטח היחיד שהמרכב שלו קורס ככה בהתהפכות. הייתי אומר שמי שאוהב לשחק במקומות כאלה ולא משנה באיזה רכב, טוב יעשה אם יצטייד בכלוב פנימי מלא. ואני לא נכנס כרגע להשלכות של זה לגבי שמירה על שלמות סלון הרכב מבפנים וכמובן להשלכות מבחינת החוק/"שינוי מבנה" וכו'.
שנית, אתם מעלים תמונה/סרטון? תמחקו לוחית רישוי.
לא מספיק שהלך לו האוטו ונמעך לו האגו קבל עולם ורשתות חברתיות, עכשיו שיאכל צרות גם מהביטוח?
לגבי האוטו - ממה שנראה, מוגבה חוקי (כלומר 5 ס"מ מינוריים, שמספיקים כדי להרחיק את הגחון מפגיעות במסלולי טיול מקובלים, אבל כמעט חסרי משמעות לצורך שעשועי עבירות של ממש), צמיגי AT כלשהם, לחץ אויר מופחת כמתבקש. זה עדיין לא הופך רכב כזה למפלצת סלעים.
מגבלות מובנות של פאג'רו BK: מהלך מתלים קצרצר, בקרת משיכה מתבטלת לחלוטין כשמפעילים נעילה אחורית (ואז הדיפ' הקדמי פתוח עם כל מה שמשתמע ובעצם יוצא מהמשחק). זה רכב טיולים מצוין, אבל לא צעצוע למשחקי עבירויות.
מי שסלעים כאלה זה הקטע שלו? פאג'רו BK הוא לא הרכב המתאים. שימצא לו סופה/CJ/היילקס/ג'ימני/סמוראי וכו'. משהו ישן שלא יכאב הלב לקמט ושאם חס וחלילה יתהפך, הופכים חזרה לגלגלים ונוסעים הביתה. וגם קל יחסית לתקן. כמובן יתקין מתלים גמישים, נעילות, גלגלים גדולים ויחסי העברה מתאימים, כמובן רתמות וכלוב. וקדימה - להינות.
לגבי הנהיגה - בהחלט יש כאן טעויות פטאליות.
שילוב של נהיגה אגרסיבית עם נעילה אחורית גורמת לצמיגים האחוריים לדחוף את הרכב הצידה ולהכנס לשפ״צ (בגלל ביטול ה-etc, ובהעדר אחיזה, לא היה לו בפועל הנעה קדמית).
נראה שהנהג לא מיומן ובמקום לעזוב ולתת לרכב להתדרדר לאחור (אפילו ב-D) הוא לוחץ על הבלמים ונכנס לשיפוע צד סטטי והתהפכות.
תכנון נתיב נכון, הכוונה בעזרת מכוון ובעיקר נהיגה מדודה /עדינה, היו מונעים את התאונה המיותרת הזו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא יפה זיו. באמת
אפשר להגיד חוסר יכות. חוסר ידע. חוסר הבנה. חוסר הקשבה.
לא צריך לקלל.
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
כל הטעויות האפשריות שקיימות נעשו שם.
אבל אני חולק על דרור, הפג'רו bk עם הגבהה וצמיגי mt יעשה מה שכל suv מקביל שלו עושה, כמובן עם נהג/מכוון טוב.
אני מנסה ללמוד מהסרטון:
1. מהסתכלות באורות בלם, נראה שהלחיצה על הברקס הייתה כבר כשההתהפכות "החלה" - בהינתן וזה המצב, אם הוא לא היה לוחץ על הברקס התוצאה הייתה משתנה? (כאמור זה נראה שהברקס נעשה בשלב שכבר יש שפ"צ ונפילה ככה שהתגלגלות לאחור בניצב לא הייתה אופציה).
2. בחירת נתיב - נאמר פה שהייתה אגרסיבית, היה עדיף צד שמאל? נראה ששם יש פחות שיפוע אבל יותר "מדרגות".
3. ברמת "הקש ששבר" (או "הסיבה המאוד ספציפית בסוף") נראה שלא הייתה אחיזה לקדמיים (עניין ביטול בקרת המשיכה כשיש נעילה אחורית בדגם זה?) במקביל יותר מדי גז ונעילה אחורית שגרמה לסיבוב מרכב ביחד עם איזה בור קטן שהגלגל השמאלי החליק לתוכו והחריף את הסיבוב לצד. לא? ז"א ניתן היה לעצור ברגע שהעוד קצת גז התחיל לגרום לאחוריים להחליק הצידה - זה השלב (עם או בלי ברקס) לתת לאוטו להתגלגל אחורה? 2 דברים:
(א) בהרבה סרטונים של מעלות בנגב נראה שרכבים עושים נתיב קשוח לא פחות
(ב) באותם מקרים ולא רק בהם גם בהרבה יותר פשוטים, מרגיש לי שמאוד נפוץ (בעיקר בבור הצלבה שבאמצע המעלה) להגיע למצב שהאחורי מחליק הצידה. איך נכון להימנע מזה? לא תמיד אפשרי לעקוף, כי העקיפה עצמה לפעמים היא להיכנס לשפ"צ.
4. זה היה חלק ממסלול/נתיב טיול מוכרים או מקום מיוחד שמיועד לאתגרים טכניים נקודתיים?
ולפעמים שיט האפנס.. וזה יכול לקרות לכולנו, אף אחד כאן לא חסין.
+2
Sent from my iPhone using Tapatalk
הסרט והתמונות רצות מאתמול בערב כמעט בכל קבוצות הווטסאפ בנושאי ג'יפים ככה שמחיקת המספר כבר לא ממש תעזור... ולפי מידע "ממקור מהימן" באחת הקבוצות הרכב הנ"ל לא היה מבוטח בביטוח מקיף.
לגבי מה שכתבת לגבי הפאג'רו - אחרי מספר טיולים עם חברים עם פאג'רו וכפי שגם נכתב בתגובה למעלה - פאג'רו ממוגן ומוגבה עם צמיגים טובים ועם נהג שקול/מיומן מתמודד יפה מאוד עם מעלות מסולעים ברמת עבירות בינונית פלוס (ובהמשך למה שכתבת לגבי ניתוק בקרת המשיכה בנעילת דיפ. אחורי - ההמלצה של אותם חברים היא לא לנעול את הדיפ. האחורי אלא לסמוך על הבקרה שתעשה את העבודה).
החלקת סרן קדמי הצידה מתרחשת גם ללא קשר לנעילה האחורית.
זה קורה כשהסרן הקדמי מחליק בגלל נהג שנותן יותר מידי גז במצב קיצון כשאין משקל על הגלגלים הקדמיים.
יש לא מעט טעויות בנהיגה בסרטון, זו המכרעת.
לשאלה הראשונה - זה הרגע שבו לרכב אוטומטי יש יתרון. צריך ברגע הזה - מהר - לשלב רברס ולתת גז בירידה.
אבל מראש כל הטיפוס הזה טוב אם היה איטי ונשלט יותר. המתלים מתוחים, הצמיגים מקפצים.... נכון להתחיל בהורדת אויר מסויימת ולתת גז רק ברגע שצריך במקום לקפץ כמו עז .
ו...כן.... קורה שבוחרים קו לא נכון, קורה שהאוטו בורח, קורה שמתהפכים. זה כנראה חלק מהעסק.
אסף.
רואים שהוציא אוויר. לא יודע כמה, אבל הוציא.
אלה לא צמיגי שטח של ממש, אבל AT זה מה שבדרך כלל מורכב על כלים כאלה.
מהלך המתלים הקצר זה עניין מכריע. פאג'רו זה רכב שממהר להניף גלגלים מעל לכל בור בינוני. בקרת המשיכה שלו טובה ועובדת, לא ברמה של לנדקרוזר ובטח לא כמו בלנדרובר וב-Jeep, אבל עובדת. האם זה טוב יותר מאשר רק נעילה אחורית? קשה לי להחליט. לטעמי יש כאן שגיאה גסה ובלתי נסלחת של היצרן כשבחר לנטרל את ה-ETC עם הפעלת הנעילה.
וחוץ מזה, רמת הקושי של המדרגה היא יחסית. לרוביקון מוגבה על 33-35 זו עבירות בינונית לכל היותר. ל-SUV בסגנון של פאג'רו כמעט סטנדרטי? זו עבירות קשה.
עוד אנקדוטות?
היה ראוי לעבוד עם מכוון סבלני ומיומן שגם יידע לחדול את החגיגה לפני שתשתבש.
למי שעוד לא הפנים, פודרה זה מסוכן!!!! כבר ראיתי כאלה שבלי בושה הוציאו מטאטא וניקו את המדרגות מהפודרה. ההבדל באחיזה תהומי.
וחוץ מזה - נהיגה אגרסיבית מדי וכן, גם קצת מזל רע.
הערה בעניין הביטוח- נכון להיום נדחתה כבר בבית משפט טענת "הסתכנות מרצון של מבוטח" שהעלתה חברת ביטוח כשניסתה להתנער מאחריותה לכיסוי נזק לטנדר מגנום שניסה לטפס את הנ.ג. 186 בחורשן והתהפך. הכוונה כמובן לכיסוי במסגרת ביטוח מקיף.
חשוב לסייג - המדובר בפסיקה של בית משפט שלום. פסיקה של בית משפט שלום אינה מחייבת ואפילו אין לה כוח מנחה לבתי משפט אחרים.
מה שאני רוצה להדגיש - ישנם רבים וטובים שסבורים שכדאי ל"יפות את המציאות" כשמדובר בתאונה שמתרחשת בשטח בשל ההנחה המוטעית שאין כיסוי ביטוחי לנזקי תאונה בשטח - דווקא ניסיון להציג עובדות לא נכונות לחברת הביטוח הרבה יותר מסוכן למבוטח ולחברת הביטוח יהיה קייס מאד חזק לדחות את הכיסוי הביטוחי בשל ניסיון מרמה אם האמת כמו תמיד תתגלה.
תאונה בשטח כמוה כתאונה בכביש בהיבט של הכיסוי הביטוחי ואל תנסו למכור לוקשים לחברת הביטוח שאז המצב עלול להיות הרבה יותר גרוע מבחינת המבוטח!!!
כשאגיע למשרד אצרף את פסק הדין בעניין ההתהפכות בנ.ג. והכיסוי הביטוחי...
לגבי הממהרים לבקר ולחלק "מחמאות" לנהג....כמו שנאמר לפני גם הנהגים הטובים שבטובים טועים וכן בהחלט "שיט הפנס"
לעזוב את הגז .. לתת לרכב לרדת .. אולי אפילו לתת D ומכת גז .. לרדת בפראות אבל להשאיר את האינרציה בכיוון הנכון ..
כמובן זה הכל חוכמה לאחר מעשה ובלי ששוחחנו עם הנהג .. אבל באופן אישי זה הציל אותי כבר פעם פעמיים ..
לא יודע מי הנהג ומה גילו. אבל אפילו "ינוקא " יחסית כמוני בטיפוס סלעים , למד 3 דברים בסיסים בחייו.
1 : אל תתן לאגו לגבור על השכל.
2 : כשאתה מפעיל כוח לא מבוקר/מתפרץ על מדרגה ודומיה, אתה יודע איפה אתה/הגלגלים/הרכב התחילו , אתה לא יודע בודאות היכן ואיך יסיימו.
3 : צמיגים ויחסי העברה. צויין שנעל כנראה A/T .עם צמיגים טובים ויחסים טובים כל ההתנהלות היתה "יכולה " להיות אחרת , בשילוב מרכיבים של אגו , ניסיון " ועשה ואל תעשה ".