בוקר טוב.
אני שוקל להביא מאירופה לנד קרוזר 1989.
לרוב הרכבים שראיתי מנוע דיזל 2400 ולא 4200 כמו לרכבים שבארץ (שנת 1998).
מישהו מכיר את המנועים?
יספיק לנסיעת שטח רגועה עם אתגרי עבירות במהירות זחילה או שמדובר על רכב חלש?
Printable View
בוקר טוב.
אני שוקל להביא מאירופה לנד קרוזר 1989.
לרוב הרכבים שראיתי מנוע דיזל 2400 ולא 4200 כמו לרכבים שבארץ (שנת 1998).
מישהו מכיר את המנועים?
יספיק לנסיעת שטח רגועה עם אתגרי עבירות במהירות זחילה או שמדובר על רכב חלש?
טויוטה יצרן ענקי ויש לו כל מיני דגמים ותתי דגמים תחת תת-שם המשפחה "לנדקרוזר".
לא כולם עונים לדרישות הפנטזיה שלנו על רכב שטח קשוח באמת.
חבל לגלות שהדגם שרכשת רק נראה כמו "לנדקרוזר", אבל בפועל זה רכב לייט-דיוטי, עם מכלולי הנעה קטנים וחלשים ומנוע מעפן.
מומלץ לעשות שיעורי בית ולברור היטב את המוץ מהתבן.
קובץ מצורף 126305.
אתה מוגבל לרכבי בנזין.
ואם כבר אספנות, תחשוב על מרצדס G.
מכיר 2 חברה שיבאו כזה לאחרונה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
ואם כבר מרצדס G, היה אחד למכירה לא מזמן של חבר פורום כאן. תעשה חיפוש כאן ובקבוצת פייסבוק.
תיקון קל,
Lj70 זה לנדקרוזר MD עם מנוע טורבו דיזל כמו של היילקס.
מרכב דומה/זהה חיצונית לסדרה 70.
יש קצר ויש ארוך עם 4 דלתות לנוסעים.
יכול להיות מאד מעניין להביא כזה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...219bf99d33.jpg
זה בדיוק הרכב אבל באמת נראה שאני מוגבל למנוע בנזין וזה מקטין את ההצע.
נראה לי שבאירופה אין להם בעיה להפוך דיזל לבנזין... אז אם חשקה נפשך ברכב שאיתרת תבקש מהם להחליף לו מנוע...:cool:
כאמור יבוא אישי זה רק בנזין. יהיה לך יותר קל למצוא אחד בארה"ב.. אבל שם הם מאוד מבוקשים ודורשים עליהם הרבה כסף, וזה לפניי מיסים הובלות ועמייאת.
או דיפנדר בנזין מטורקיה...
יש מלא טויוטות כאלו בירדן, הן דיזל או בנזין ברובן?
אגב, ניתן לייבא מירדן? זה חוסך הרבה במשלוח. אפשר אפילו לשפץ שם, אני מניח בזול, ולנהוג לארץ.
אפשרי?
כן. אפשרי לייבא מירדן.
לגהי ייבוא אישי של דיזל- יש שמועה שזה משתנה לטובה.
אסף.
אז אולי תהיה עוד בוחנק׳ה בארץ !
לאחרונה הגיעה אחת.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f940e141ea.jpg
נשלח מהאייפון עם המקלדת המחורבנת. ה׳שגיאות׳ לא שלי ..
נסיון של חבר מלפני לא מעט שנים. היה צריך להעביר את הנבלה על גרר למכס בנמל חיפה לשחרור.....
אסף.
ב 2023 ניתן יהיה לייבא רכבי דיזל בני 30 לפחות.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
חפש את תקנת התעבורה 282 ד, זה מקור מוסמך.
ממה שאני מבין משם, כולנו טועים ויהיה אפשר לרשום רכבי דיזל רק ב 2024.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
חזרתי לפני פחות משבועיים מירדן ואני שמח לבשר לכם שיש המון טויוטות ישנות בירדן.
לפי מה שאומר מדריך ירדני מנוסה שהוא גם חבר טוב, המחירים שלהם לא יקרים, במושגים שלנו כמובן.
טנדרים בכל פינה. יש מכל הסוגים, כולל אמריקאים וכולל חדשים - המון פורדים F150 וגם רפטורים פה ושם... המון מיצובישי L200 שנקרא אצלם "ספורטרו". אבל המותג השולט בגדול הוא טויוטה. טנדר טויוטה זה הרכב הלאומי בירדן.
יש המון היילקסים מכל שנות הדגם ובכל מצב צבירה, מהמוני עתיקות מקרטעות מתחילת הסבנטיז, דרך המוני היילקסים מהניינטיז עם סרן קדמי חי מחייך קשות... ועד ים של ויגו ו-REVO חדשים ונוצצים.
יש המון לנדקרוזר 79, אזרחיים וצבאיים ומשטרה. בנזין ודיזל. הכי יפה, כמובן, בחום-המדברי הבהיר האלמותי של טויוטה ושל דאע"ש....
באיזור ואדי רם יש גם לא מעט FJ45 עתיקים. ראיתי גם כמה FJ60. רוב ה-FJ העתיקים, ללא רישוי כלל. החבר הירדני אומר שחלקם הוברחו מסעודיה והאחרים כבר שנים ללא רישוי וללא ביטוח ולאף אחד לא אכפת.
לנדקרוזרים 120 ו-150 כמעט ואין. אם תראו אחד כזה בירדן, הוא ישראלי בטיול.... תזהו לפי הלוחית הירדנית עם קידומת 11 (הקידומת לרכב זר שנכנס במעבר הגבול) שמלאה בחורי קדיחות...
לא יודע מה המדיניות לגבי יבוא אישי של רכבי אספנות מירדן וטנדרים בפרט, אבל אם אומרים כאן שאפשרי, שווה לבדוק, למי שזה החלום שלו.
לגבי שיפוץ/תיקון כלי רכב בירדן:
המחירים שם אמורים להיות זולים משמעותית מהמקובל אצלנו.
דובר על פחחות וצבע ברמה גבוהה לג'יפ שלי אצל פחח-אומן בואדי מוסא (העיר שמעל פטרה).
הראו לי בלייב, לא בתמונות, מרצדס 230 מהסבנטיז שהוא עשה - עבודה יפה מאוד. ותחזיקו חזק, בכ-500 דינר... שזה 2,500 שקל. ממש כמעט בחינם. הוא בכלל דיבר על 350 דינר שזה אפילו חינם לגמרי, ורק בגלל שאני יותר מציאותי (עוד בפולניה הייתי סקפטי), הוספתי לחשבון בלת"מים וקצת בקשיש שמאוד מקובל שם אם אתם מרוצים מהשירות וגם אם לא.... מה שנקרא אצלם "Take care of him". "תדאג לו".
רק מקוצר זמן לא נסענו לפחח המדובר לבדוק אם זה באמת נכון.
החבר הירדני מבטיח שמדובר בבחור אמין והגון ובעל מקצוע מהשורה הראשונה ואם לשפוט לפי המכונית שהוא הראה לי, אני מאמין לו.
החיסרון - צריך לתת לו את הזמן לעבוד על האוטו. לפחות שבוע. ובינתים למצוא סידור לשהייה (אין מה לעשות שבוע שלם בואדי מוסא ובפטרה, בחיי)
חסרון נוסף ומשמעותי הרבה יותר, הוא שהמכס הישראלי מודע לתרגילים האלה. הם שואלים במפורש אם ביצעתם תיקון כלשהו ברכב בירדן, כאילו מסיבות של בטחון. בתכל'ס זה מגיע מהמכס. קחו בחשבון שאולי מצלמים את הרכב שלכם כשאתם יוצאים איתו מישראל וכשאתם חוזרים והם חושדים שאוטו נראה טוב מדי, יש מצב שהם ישלפו את התמונה וישוו. ואז אכלתם אותה ותשלמו על זה.
בהנחה שלא ישנו את התקנות עד 2023/2024...
ראיתי לא מעט רכבים בארהב אבל המחיר וההובלה יקרה.
הרעיון להביא מאירופה היה לקנות, לנסוע לעיר נמל, לעלות על מעבורת ולהגיע לארץ. (לפני להוציא רישיון יבוא והכל כמובן).
השאלה אם לחכות ל 2023 ולהביא 70 דיזל או לחפש j80 בנזין (4 ליטר) שנת 90/91 ולהביא בשנה הבאה (או ב 2021).
אמשיך לחפש.
מישהו מכיר אתרים טובים לחיפוש במזרח אירופה או רק OOYYO?
אני מצאתי את רכב האספנות שלי ב mobile.de
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לגבי פחחות. ההבדל בין פחח טוב לפחח רע, אמנם ניתן בד"כ להבחנה בעין (ה"תפוזיות" והעומק של הצבע). אבל יצא לי לראות רכבים שנראו מדהימים כשיצאו מהפחח, ואחרי שנה כל הצבע התחיל להתקלף או שהרקבונות מלמטה הרימו ראש (תרתי משמע).
אם אתה רוצה מהסוג הזה, אז גם בארץ יש ב3000 ש"ח. במשולש.
לגבי המכס,
לא הבנתי על מה הם יכולים לקחת כסף?
סה"כ עשית תיקון לאוטו. (לא שאלה קנטרנית, אני באמת לא מבין כלום בנושא הזה). הכרתי כמה חברה שהיו נוסעים קבוע לירדן לתקן את הלנדקרוזר, מעולם לא העלו את הנושא (אמנם לפני כמה וכמה שנים....)
לגבי עבודת הפחחות - לא חדשה. מרצדס ישנה מסוף הסבנטיז שנתיים-שלוש אחרי הפחחות ונראית כמו חדשה. מיסכו ממש טוב או שפירקו את כל האוטו, צבע עמוק, בלי גלים. בג'יפ זה יותר קל לפרק כמעט הכל והיית חוטף בשתי ידיים עבודה באיכות כזו לסופה שלי.
לגבי המכס - אין לי מושג, אבל הם שאלו. עניתי את האמת - לא תיקנתי כלום.
אבל שאלתי בכל זאת למה. אמרו שהרבה אנשים יוצאים לירדן לתקן שם כי הרבה יותר זול ו"יש בעיה בטחונית" עם זה.
בעיה בטחונית בתחת שלי. זו מדינת ישראל, היא מחפשת מאיפה להשחיל לאזרח קנס או דרישת תשלום על משהו.
ואם לא "תיקנת" אלא "שידרגת"?
בעבר זכור לי הרבה מקרים שבעלי ב.מ.וו, בעיקר מהמגזר, היו נוסעים לירדן להוסיף טורבו או מגדש על לרכב.
אם תיכנס עם ג'יפ ותחזור עם נעילה בתוך הביצה אף אחד לא ישים לב. טרספר, שינוי יחסי העברה, ועוד כל מיני שידרוגים שלא רואים מבחוץ.