-
האנטר טיולים סולידי
אז במזל טוב נרכש האנטר 2013 ידני עם 11,000 ק"מ (לא טעות: אחד עשר אלף). קילומטרז דמיוני אבל כל הבדיקות שעשיתי הראו שהסיפור אמין ושיישור קו ראשוני יביא אותו למצב מדהים.
התכנית היא לבנות ממנו רכב יומיומי (לרכבת וחזרה) שידע גם לקחת את המשפחה לכמה ימים במדבר.
בתכנית:
1. יישור קו
2. צמיגים
3. מיגון
4. הגבהה
5. שפצור כלשהו לארגז
שאלות:
1. מה מידת הצמיגים המקסימלית המותרת להאנטר? כזו שלא תיצור עומס ייתר על שאר המכלולים?
2. המלצה על סט הגבהה טוב?
3. מה עושים עם הארגז הזה??? פונקציונלי מאד אבל לא הכי אסתטי ובאמת מעדיף ארגז פתוח. אפשר למכור כזו סגירת ארגז יד שנייה? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2ecffac945.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
את הארגז אפשר לנסות להחליף אצל סוחרי המכוניות המתמחים במסחריות וטנדרים. הם דווקא אוהבים למכור טנדרים עם ארגז סגור.
אסף.
-
5 קבצים מצורפים
תגובה: האנטר טיולים סולידי
תתחדש. איזה ישור קו צריך לרכב עם 11,000 קילומטר??? טיפול 10,000 אם לא עשו, זה הכל :D
לפי הוראת הרישום צמיג 245/70R16 חוקי, יש לך BF-AT במידה הזאת. אני הייתי גולש טיפה ל245/75R16, מידה שיש בה אפשרויות של צמיגי שטח מלא.והאפשרות היותר אגרסיבית, 235/85R16. יש את כל מבחר צמיגי השטח. תעלה יופי על הג'אנט הצר שיש לך (אני משער שאתה על 205/80R16?).
לגבי הארגז - אתה יכול לנסות למכור... רק לך תמצא מי שיקנה... יתרה מזאת, אתה צריך עכשיו לקנות דלת אחורית מקורית, כל הדלתות נמצאות במחסנים של מתקיני הארגזים (המייעל, ניתוב...) ואם נדמה לך שהם יעשו לך טרייד אין, אתה תגלה שהחצרות מלאות גם בסגירות משומשות כמו שלך. בקיצור, תתכונן להפרד מ800-900 שקל כדי שיעשו טובה ויקחו את הארגז שלך ויתקינו לך דלת מקורית.
לגבי דיגום - חפש canvas canopy באוסטרלית, זה חודר לאופנה גם בארץ :) אם הסגנון מתאים אפשר לעזור לך.
קובץ מצורף 126335קובץ מצורף 126332קובץ מצורף 126336קובץ מצורף 126333קובץ מצורף 126334
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ואני דווקא אומר סגירת פח בגובה הארגז, עם דלתות שחף.
ברזנט זה סתם התעסקות ותחזוקה.
אם אתה ממש בעניין, אז קיצור (הנמכת) הארגז יהיה אחלה פרויקט לעבודה עצמית. "גיבושון" שלך ושל האוטו.
והערה אחת-
אם זה אוטו שיש לו ק"מ כל כך נמוך בגלל שהוא עמד רוב חייו עם מנוע מונע (טנדרים של אבטחה במפעלים גדולים, או מוסדיים), אתה צריך לבדוק טוב טוב טוב את המנוע. בעיקר לגבי בוצה, וכל מה שלפני הכניסה למנוע (egr, איטרקולר, סעפת וכו....)
מעבר לכך תתחדש וכולנו אכולי קנאה!
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
להשאיר את הרכב הזה בחניון של תחנת רכבת באופן יום יומי זה פשוט לבקש שיגנב.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ואני דווקא אומר סגירת פח בגובה הארגז, עם דלתות שחף.
ברזנט זה סתם התעסקות ותחזוקה.
!
ברזנט - אני מסכים זה התעסקות ותחזוקה אבל חפיף. מצד שני לטייל עם כלב בתוך מלונת פח לוהט לא טוב.
אסף.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: האנטר טיולים סולידי
אמרת כלב?
אמרת ארגז פתוח אבל עם גג בשביל הצל (עד כאן מספיק לקשור רשת צל על זוג קשתות בטיחות כמו של טל והדס - כמו טנדר פקחים). אבל מה קורה בטיול שטפונות? ברזנט מאפשר לגלול למטה כשמתחיל לרדת הגשם. הכלבה שלי (בתמונה) חוותה כבר את כל האפשרויות כולל בגאז' של ג'יפ קונבציונלי. זה האופטימום. וזה גם פתרון זול.
קובץ מצורף 126338
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
ואני דווקא אומר סגירת פח בגובה הארגז, עם דלתות שחף.
ברזנט זה סתם התעסקות ותחזוקה.
אם אתה ממש בעניין, אז קיצור (הנמכת) הארגז יהיה אחלה פרויקט לעבודה עצמית. "גיבושון" שלך ושל האוטו.
והערה אחת-
אם זה אוטו שיש לו ק"מ כל כך נמוך בגלל שהוא עמד רוב חייו עם מנוע מונע (טנדרים של אבטחה במפעלים גדולים, או מוסדיים), אתה צריך לבדוק טוב טוב טוב את המנוע. בעיקר לגבי בוצה, וכל מה שלפני הכניסה למנוע (egr, איטרקולר, סעפת וכו....)
מעבר לכך תתחדש וכולנו אכולי קנאה!
+1.
ולפני הכל תתחדש! וסע בדרכים משובשות!
ולגבי הארגז, מה שהציע איל, + להוסיף בידוד בתקרה+ לפתוח חלונות צד הזזה ננעלים בגודל לפי בחירה, לא חייב זכוכית, אפשר פוליקרבונט.
היתרון בארגז סגור ננעל שיש לך פחות פחד להשאיר ציוד שם.... וכמובן המשקל שלו כבר תורם לאין נוחות של טנדר... :-)
מכיר אפילו מישהו "ששתו" לו את הברזנט באחד החניונים....
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
פספסתי את הנושא של הכלב. אכן פחות כיף בארגז סגור.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
https://youtu.be/k-sTMJx9h_k
במקרה יש גם פתרון של הביוקר....
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
שמעו נתתם לי כ״כ הרבה חומר למחשבה!
ראשית, לאחר בדיקה במכון בדיקה ובמוסך נראה שיש צורך אמיתי ביישור קו. למשל: טיימינג לא נעשה מעולם ברכב. בנוסף, כמו שנאמר כאן, חייבים להחליף את כל השמנים והפילטרים כדי להיפטר מבוצה ומשמן שכבר לא במיטבו.
לגבי הארגז: נראה לי שאתחיל לשקול להסיר אותו, בעדיפות קודם כל להשגת דלת מפירוק או דרך מתקיני הארגזים, ולאחר מכן בניית משהו דומה לשל נמרוד.
ולגבי גניבה - בגלל זה אני משלם כ״כ הרבה ביטוח....
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
ממה שהצלחתי להבין זה די הדיגום שלך לא? כמו כן מבין שבעולם האנטר 2013 נקרא טריטון?
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or_t
לגבי הארגז: נראה לי שאתחיל לשקול להסיר אותו, בעדיפות קודם כל להשגת דלת מפירוק או דרך מתקיני הארגזים,
תתחדש!
לא לשכוח שסגירת ארגז היא "שינוי מבנה" ולכן אמורה להיות רשומה ברשיון.
הסרת סגירת ארגז, בהתאם, היא גם שינוי מבנה.
אם אתה הולך לבצע עיסקה כל שהיא עם מתקין ארגזים נסה שהיא תכלול אישור שלו למשרד הרישוי לשינוי מבנה.
גם אם תלך על כל כוון עצמאי אחר (DIY) שכולל הסרה של הסגירה, תצטרך את שרותיו של מתקין.
כל זאת בכדי להמנע מכאב ראש מיותר בטסט או מול שוטרים נודניקים.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
רק לי לא מסתדר? רכב מ 2013 11,000 ק"מ?,שמנים, בוצה,
טיימינג? טיימינג ברכב זה נעשה כל 100,000 ק"מ ולא לפי מס. שנים,
לא יודע,מקווה בשבילך שהכל נכון.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יובל48
רק לי לא מסתדר? רכב מ 2013 11,000 ק"מ?,שמנים, בוצה,
טיימינג? טיימינג ברכב זה נעשה כל 100,000 ק"מ ולא לפי מס. שנים,
לא יודע,מקווה בשבילך שהכל נכון.
טיימינג נעשה כל מאה אלף ק"מ או חמש שנים
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
YoavR
תתחדש!
לא לשכוח שסגירת ארגז היא "שינוי מבנה" ולכן אמורה להיות רשומה ברשיון.
הסרת סגירת ארגז, בהתאם, היא גם שינוי מבנה.
אם אתה הולך לבצע עיסקה כל שהיא עם מתקין ארגזים נסה שהיא תכלול אישור שלו למשרד הרישוי לשינוי מבנה.
גם אם תלך על כל כוון עצמאי אחר (DIY) שכולל הסרה של הסגירה, תצטרך את שרותיו של מתקין.
כל זאת בכדי להמנע מכאב ראש מיותר בטסט או מול שוטרים נודניקים.
תודה! יש לך מתקין מומלץ?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
הי .
אם בכל זאת יש בך עוד אי אלו על שינוי של הסגירה כך שתתאים לכלב .
גש לאייל ולירן במייעל ותראה מה יש להם להציע לך .
או שינוי של הקיימת
או החלפה למתאימה.
קח בחשבון שסגירה חדשה אחכ אם תרצה תעלה עשירה בנחת.
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
or_t
ממה שהצלחתי להבין זה די הדיגום שלך לא? כמו כן מבין שבעולם האנטר 2013 נקרא טריטון?
דיגום ברזנט דומה למקובל באוסטרליה זה מה שיש בטנדר הנוכחי והקודם שלי שנמצא אצל אסף. אתה יכול לקרוא בשרשורי RR הכל. הברזנט עצמו עולה 600 שקל. הקונסטרוקציה היא די פשוטה לבנייה עצמית. בזמנו השתעשתי ברעיון לקחת סגירת פח קיימת ולחתוך ממנה את הדפנות, ולהחליף רק אותן בברזנט. אבל בסופו של דבר יותר קל לבנות מאפס אם יש לך יכולת מסגרות בסיסית. הרכיב החשוב ביותר בסגירת ברזנט טובה הן הגומיות מסוג Stayput. אין להשיג בארץ, אין חיקוי סיני. מזמינים באיביי מאוסטרליה או ארה"ב.
דלתות שחף בצדדים ומאחור או ברזנט מאפשרים את אותה נגישות לציוד בחנייה. אבל דלתות קשיחות לא יכולות להשאר פתוחות בזמן נסיעה, וזה היתרון החשוב של הברזנט בהקשר של כלבים.
כמו ג'יפ סיקס או סופה פתוחה, החולשה של הברזנט זה אי היכולת לנעול ציוד. זה שיקול של כל אחד, איפה שהוא גר, הציוד שהוא משאיר ברכב ורמת החשש האישית שלו. אם הייתי גר בשכונה עירונית קשה והייתי פרנואיד שנהנה להתפלש במחשבות שליליות, לא הייתי בוחר בברזנט. אבל אני לא.
אם אתה בוחר בסגירה קשיחה: לך על סגירה עם דלת אחורית שנפתחת כלפי מעלה ודלת מטען מקורית כלפי מטה, וחלונות הזזה גדולים כמה שיותר כדי לאפשר זרימת אויר לכלב. בדוק את האפשרות לסגירת פיברגלאס , יש חדש ומשומש, יש תאילנדי סיני ואוסטרלי. או סגירת פח תוצרת הארץ אצל ניתוב/המייעל/ארגזי הצומת (יש אני מניח עוד יצרנים).
זה סגירת פח שיצרו לי בניתוב להיילקס לפני 15 שנה:
קובץ מצורף 126352
סגירת פיבר אופינית:
קובץ מצורף 126351
סגירת פיבר ARB, שווה לבדוק עם היבואן מה המחיר. האיכות גבוהה ביותר.
https://www.arb.com.au/mitsubishi-tr...2015/canopies/
קובץ מצורף 126353
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
דיגום ברזנט דומה למקובל באוסטרליה זה מה שיש בטנדר הנוכחי והקודם שלי שנמצא אצל אסף. אתה יכול לקרוא בשרשורי RR הכל. הברזנט עצמו עולה 600 שקל. הקונסטרוקציה היא די פשוטה לבנייה עצמית. בזמנו השתעשתי ברעיון לקחת סגירת פח קיימת ולחתוך ממנה את הדפנות, ולהחליף רק אותן בברזנט. אבל בסופו של דבר יותר קל לבנות מאפס אם יש לך יכולת מסגרות בסיסית. הרכיב החשוב ביותר בסגירת ברזנט טובה הן הגומיות מסוג Stayput. אין להשיג בארץ, אין חיקוי סיני. מזמינים באיביי מאוסטרליה או ארה"ב.
דלתות שחף בצדדים ומאחור או ברזנט מאפשרים את אותה נגישות לציוד בחנייה. אבל דלתות קשיחות לא יכולות להשאר פתוחות בזמן נסיעה, וזה היתרון החשוב של הברזנט בהקשר של כלבים.
כמו ג'יפ סיקס או סופה פתוחה, החולשה של הברזנט זה אי היכולת לנעול ציוד. זה שיקול של כל אחד, איפה שהוא גר, הציוד שהוא משאיר ברכב ורמת החשש האישית שלו. אם הייתי גר בשכונה עירונית קשה והייתי פרנואיד שנהנה להתפלש במחשבות שליליות, לא הייתי בוחר בברזנט. אבל אני לא.
אם אתה בוחר בסגירה קשיחה: לך על סגירה עם דלת אחורית שנפתחת כלפי מעלה ודלת מטען מקורית כלפי מטה, וחלונות הזזה גדולים כמה שיותר כדי לאפשר זרימת אויר לכלב. בדוק את האפשרות לסגירת פיברגלאס , יש חדש ומשומש, יש תאילנדי סיני ואוסטרלי. או סגירת פח תוצרת הארץ אצל ניתוב/המייעל/ארגזי הצומת (יש אני מניח עוד יצרנים).
זה סגירת פח שיצרו לי בניתוב להיילקס לפני 15 שנה:
קובץ מצורף 126352
סגירת פיבר אופינית:
קובץ מצורף 126351
סגירת פיבר ARB, שווה לבדוק עם היבואן מה המחיר. האיכות גבוהה ביותר.
https://www.arb.com.au/mitsubishi-tr...2015/canopies/
קובץ מצורף 126353
זו אופציה נהדרת, במיוחד לאור זה שאין צורך לשנות רישוי. רק צריך לקוות שהכלב יזרום על זה...
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
מהשינוי של הרישום (סגור/פתוח) אל תתרגש, זה לא ביג דיל. מה גם שאין שום הגדרה ברורה מה זה סגור, ולכן ברזנט כמו שלי יכול להחשב הן פתוח והן סגור (מנסיון אני מדבר).
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
לגבי פרקטיות ביומיום (נעילת ציוד וכו..) ועם האופציה לכלב-
סגירת פח עם דלתות שחף.
כשיוצאים לטיול מסירים את הדלתות.
כנ"ל לגבי דלת אחורית שעולה למעלה (למרות שמנסיוני, תמיד יש בעיות עם הסגירה של הדלתות האלה.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
לגבי פרקטיות ביומיום (נעילת ציוד וכו..) ועם האופציה לכלב-
סגירת פח עם דלתות שחף.
כשיוצאים לטיול מסירים את הדלתות.
כנ"ל לגבי דלת אחורית שעולה למעלה (למרות שמנסיוני, תמיד יש בעיות עם הסגירה של הדלתות האלה.
לא נכון!
ז"א, יכול להיות בעיות עם דלתות שחף צדדיות, תלוי אצל מי עושים.
מנסיון אישי עם 2 סילוורדו-ים, סגורים ועמוסים לעייפה ונוסעים המון במגוון דרכים חקלאיות: המייעל בחולון עושים עבודה למופת.
הגענו עם 6 טנדרים כאלה לאחר ניסיון לא מוצלח עם מפעל אחר, זאת בכלל לא אותה רמה. כולל בשירות ובאחריות.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafpeleg
לא נכון!
ז"א, יכול להיות בעיות עם דלתות שחף צדדיות, תלוי אצל מי עושים.
מנסיון אישי עם 2 סילוורדו-ים, סגורים ועמוסים לעייפה ונוסעים המון במגוון דרכים חקלאיות: המייעל בחולון עושים עבודה למופת.
הגענו עם 6 טנדרים כאלה לאחר ניסיון לא מוצלח עם מפעל אחר, זאת בכלל לא אותה רמה. כולל בשירות ובאחריות.
1+
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
לגבי פרקטיות ביומיום (נעילת ציוד וכו..) ועם האופציה לכלב-
סגירת פח עם דלתות שחף.
כשיוצאים לטיול מסירים את הדלתות.
כנ"ל לגבי דלת אחורית שעולה למעלה (למרות שמנסיוני, תמיד יש בעיות עם הסגירה של הדלתות האלה.
מעבר לחוסר הנוחות שבפרוק/הרכבה תכופים של משהו שלא נועד לפרוק והרכבה תכופים, אתה כן רוצה את היכולת לסגור את דפנות המלונה כשמתחיל לרדת גשם או בנסיעות מנהלתיות ארוכות בימי החורף. הפתרון יכול להיות דלתות שחף שבתוכן חלונות הזזה? זה צריך להיות אפשרי.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
רעיון לפני שאתה מוריד את הארגז...
אם יש לך דיסק וידיים טובות אתה חותך חלונות בצדדים. מייצר עם ברזל זווית מסגרות פנימיות כמשקוף וחיצוניות כדלת. מלביש על זה ברזנט עם ריץ' רץ'. רוצה לפתוח לכלב אוויר, מגלגל. רוצה את זה סגור בטיול חורף אבל לא רוצה להתחיל תהליך של פתיחת רוכסנים ומריבה עם ברזנט מעיק כל פעם, פותח דלת. נהנה מכל העולמות.
לא הלך, זורק את הארגז, בונה מסגרת כמו של נמרוד.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אייל
רעיון לפני שאתה מוריד את הארגז...
אם יש לך דיסק וידיים טובות אתה חותך חלונות בצדדים. מייצר עם ברזל זווית מסגרות פנימיות כמשקוף וחיצוניות כדלת. מלביש על זה ברזנט עם ריץ' רץ'. רוצה לפתוח לכלב אוויר, מגלגל. רוצה את זה סגור בטיול חורף אבל לא רוצה להתחיל תהליך של פתיחת רוכסנים ומריבה עם ברזנט מעיק כל פעם, פותח דלת. נהנה מכל העולמות.
לא הלך, זורק את הארגז, בונה מסגרת כמו של נמרוד.
רק מושבניק דפוק כמוך מסוגל לחשוב על שילוב מקורי כל כך של חסרונות.
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אייל
רעיון לפני שאתה מוריד את הארגז...
אם יש לך דיסק וידיים טובות אתה חותך חלונות בצדדים. מייצר עם ברזל זווית מסגרות פנימיות כמשקוף וחיצוניות כדלת. מלביש על זה ברזנט עם ריץ' רץ'. רוצה לפתוח לכלב אוויר, מגלגל. רוצה את זה סגור בטיול חורף אבל לא רוצה להתחיל תהליך של פתיחת רוכסנים ומריבה עם ברזנט מעיק כל פעם, פותח דלת. נהנה מכל העולמות.
לא הלך, זורק את הארגז, בונה מסגרת כמו של נמרוד.
הייתי מנסה את זה אם הסגירה של הארגז הייתה נמוכה (בגובה של הרכב) אבל כמו שהיא נראית כרגע אין סיכוי שאני משאיר כזה דבר על הרכב...
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
תתחדש. איזה ישור קו צריך לרכב עם 11,000 קילומטר??? טיפול 10,000 אם לא עשו, זה הכל :D
לפי הוראת הרישום צמיג 245/70R16 חוקי, יש לך BF-AT במידה הזאת. אני הייתי גולש טיפה ל245/75R16, מידה שיש בה אפשרויות של צמיגי שטח מלא.והאפשרות היותר אגרסיבית, 235/85R16. יש את כל מבחר צמיגי השטח. תעלה יופי על הג'אנט הצר שיש לך (אני משער שאתה על 205/80R16?).
הרכב היום ביישור קו אז המשימה הבאה היא צמיגים: כאמור את רוב זמנו הוא יבלה בכביש עם טיולים פעם בחודש.
שאלות (של טירון) לפורום הנכבד:
1. מה מידת הצמיגים המומלצת להאנטר? כזו שתאפשר מבחר, תשפר עבירות, אבל לא תפגע באמינות הרכב ובנסיעה היומיומית
2. צמיג מומלץ?
3. אילו ג'אנטים אני צריך כדי לשים את הצמיגים הנ"ל?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
-
תגובה: האנטר טיולים סולידי
איזה מידת צמיג מורכבת עכשיו? אתה יודע מה רוחב הג'אנט?
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: האנטר טיולים סולידי
כבעלים של האנטר ב4 השנים האחרונות,כמה תובנות לגבי ארגז מתכת סגור.
לעבודה היה נחוץ,כלים וחומרים.לטיולים היה ברכה בנושא קיבולת ציוד,
אבל היום הוצאתי מכיסי סכום נכבד לצורך החלפת הארגז הפתוח המקורי שקרס.
יתכן שמשקל של הארגז ותוספת הובלת חומרים מפעם לפעם הם שגרמו לנזק
ואולי טילטולי הנסיעות בשטח הם הגורמים וכנראה ששילוב של שניהם אחראי לתוצאות.
בכל מקרה,הארגז הגיע למצב סופני והחלפתו נדרשה.
רצ"ב תמונות של הארגז לאחר פרוק.
קובץ מצורף 126378
קובץ מצורף 126379
קובץ מצורף 126380