-
ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
נתחיל מזה שלא - זה לא הרכב שלי. אני תומך בבחור צעיר שהכניס את עצמו במודע בור לא קטן של כסף וכאב ראש בעבור כמה שיותר רגעי חיוך על השפתיים.
ההתחלה לא הייתה קלה והרבה כסף נשפך על העברת הרכב טסט - בעיות בתיבת הגה והתושבת שלה לשלדה, נדנדות ועוד ועוד. כרגע יש כמה נושאים שנשארו פתוחים. את הטסט עצמו הוא עבר בהצלחה.
1. מידת צמיגים ברשיון - יש לו את הטעות סופר (?) הזו של "10/15" שלזכרוני דובר עליה בעבר אבל אני לא מוצא את השרשור. בפועל ברכב מותקנים 31X10.5X15 המכון עשה לו בעיות אבל בסוף הוא עבר בעזרת חבר, לדעתי זה הזמן לתקן רישומית את הנושא ולא להסתמך על אותו חבר כל פעם מחדש. אין מחשבות על מידה אחרת, לי אישית אין נסיון כל כך בנושא - האם מדובר רק על הגעה למכון טסטים ובקשה לשינוי מידה בעלות כספית או שיש עוד איזה קאט'ש? האם מישהו יודע על מכון באיזור רחובות/נס ציונה שמומלץ לנושא?
נב נראה לי שגם טעו במשקל הרכב והוא ממש ממש תואם לנפח המנוע...
2. מיכל עודפים חסר, הבנתי ממנו שפשוט אין מיכל כרגע - יש יציאת צינורית מהרדיאטור וזהו. האם המיכל הבא מתאים? אולי יש משהו מומלץ יותר מאיביי או אצל יאנוביץ?
https://www.amazon.com/Wrangler-Cool...6407141&sr=8-2
כרגע אין תמונות - אולי בהמשך - סליחה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...896b13222b.jpg
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
זו אינה טעות סופר אלה מידה ישנה שבפועל שווה ל31.10.5 15.
יש איזה מסמך שמצהיר על זה מסתובב פה באתר..
מיכל העודפים הזה מתאים. צריך רק לארגן צנרת ולמקם אותו על הכנף..
החלפת נדנדות גומיות תושבת תיבת הגה הם פעולות בסיסיות באחזקת רכב שכזה.
אם הבחור לא ילמד לעשות דברים כאלו לבד הוא אכן בדרך לבור כלכלי בלי תחתית.
הייתי ממליץ לו למצוא אולי דרך הפורומים מישהו שמכיר את הכלים האלו שגר בסביבתו שאיתו יוכל להתייעץ ולקבל הכוונה כללית לאיך לגשת לאחזקת הרכב ולטסטים..
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
זה המסמך של אליאנס. הוא ממסמך את העובדה ש10/15 זה הגדרה היסטורית שלא קיימת יותר. זה נכון לגבי כל צמיג, לא רק אליאנס (שזה מה שהגיע במקור על הג'יפים).
קובץ מצורף 126670
מיכל עודפים לא חובה.
אה, וזה בסדר, אתה לא צריך להתבייש. קח את הזמן, צא מהארון בקצב שלך, בינתיים נזרום עם הקטע של עזרה ל"חבר".
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
תודה. הייתי מת לCJ אבל אין לי את התשתית הכלכלית ובעיקר לא איפה להחנות ולעבוד על אחד שכזה - מבחינתי חניה סתם ברחוב לא קבילה...
מה הכוונה ב"לא חובה" מקסימום הוא יסע קבוע בחוסר קטן של מה שהמערכת דוחקת החוצה כשהיא חמה?
עם המסמך הזה והפרצוף הירוק שלו לא יגלגלו אותו במכון טסטים?
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
אכן, מראות קשים יונית.
הבעלים הקודם איבד את סט הבוקסות שלו והחליט שלא צריך, אפשר לעשות הכל עם רתכת.
הבזנט המרותך לשלדה מלמעלה זה משהו מקורי, לא ראיתי כזה דבר. תושבת לכננת אני מנחש?
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
אין כננת ואני לא רואה בתמונות תושבת אבל אני פחות מכיר את הגרוטאות האלה. מה שכן הבחור (החבר) השקיע לא מעט. הכלי כבר יד 19https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f2d1d10111.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
עניין המידה לא אמור להוות בעיה שכן זו המידה המקובלת והיא מופיעה במחשבים. הוא רק צריך ללכת עם הרישיון למכון טסטים ולבקש לשנות לפי האוטודאטה.. חוקי לחלוטין. גם העלות שולית, לדעתי כמה עשרות שקלים.
אין בעיה לנסוע בלי מיכל עודפים.. הרדיאטור של הסיקס ענק, ואני משער שהוא עם וונטה בחיבור ישיר למנוע. פעם ב צריך למלא קצת מים וזהו.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
קצת מפתיע אותי הקטע הזה ש"אין בעיה" "לא חובה" וכו. ואם תהיה נזילה? לא שווה ולו רק בשביל זה להתקין אחד?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
במערכת קירור תקינה יש כניסה ויציאה של נוזל קירור מהרדיטור וחזרה.
מה שאומר שאם לא תרכיב מיכל כזה תאבד נוזל.
ויותר גרוע מזה הרדיטור יהיה בחוסר קבוע של נוזל.
מה שאומר מערכת קירור לא מתפקדת ביעילות.
מיכל כזה לא עולה הרבה ונראה לי ששווה להרכיב אחד.
אגב תעשה שטיפה טובה למערכת הקירור ותכניס נוזל קירור איכותי.
בדוק על הדרך את הרדיטור, חותם שהוא סתום...
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
צריך לרתך את היד למי שעשה מה שעשה כאן
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
נראה כמו משהו שריתכו בשטח ואח"כ כבר אמרו: נו, זה החזיק, בוא נצבע וזהו.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
קובץ מצורף 126674
נראה לי שנמרוד התכוון לזה 👆
וכן, פושע מי שעשה את זה.
אז מה אם יד 19, יש רכבים מודל 2004 ויותר עם 10 בעלים בעבר ואפילו יותר, תחשוב שיש בני אדם שכל שנה מחליפים רכב, אז אולי לגבי cj זה לא בדיוק תופס כי מי שמחזיק אחד יחזיק אותו כמה שנים טובות ברוב המקרים, לפעמים(רק לפעמים) האובייקט משתבח במעבר בין הידיים.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
רכב שמחליף כל כך הרבה ידיים לא משתבח. התמונות מדברות מספיק. אתם מאוד רומנטיים, המציאות היא אחרת.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
יש למישהו צילום של מיקום במיכל ברכב? אני משום מה לא מצליח למצוא בגוגל
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
עבודה יפה בהחלט. מס הידיים לא משנה משנה רק היד האחרונה ומה היתה הגישה שלה לרכב.
לא רוצה להתקטנן. אבל לדעתי התושבת של בולם ההגה במקומה הנוכחי תפגע במכסה הדיפרנציאל בהיגוי חזק ימינה..
לעניין העלויות.. עשיתי עכשיו טיפול לxv של אישתי.. כולל בוקסות משולשים מקדימה. יצא יותר יקר ממנוע מיבוא לסיקס או לסופה.
אם עושים הכל לבד ולומדים יפה את אמזון ודומיו השד לא נורא ואפילו זול לאחזקה יחסית.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
רכב מיושן כזה שמחליף יד כל שנתיים בממוצע הוא כנראה לימון רציני ולא בהכרח שבאשמתו.
המטרה שלי שהבחור ישאר עם חיוך על הפנים וישנה את הסטטיסטיקה. הפתיח כרגע לא להיט יחס קמ בשטח לשקל השקעה עומד על 20:15k
המטרה שלי היא לעזור להעמיד רכב תקין בצורה מושכלת- בעזרתכם ואם ירצה אז לעזור לו ללכלך את הציפורניים.
מה אתם אומרים על המשקל הכולל?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...50403d2917.jpg
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
מה אתם אומרים על המשקל הכולל?
ברור שזה טעות. מה זה משנה?
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
זה לא משנה כל עוד רשום "רשיון נהיגה מתאים b"
השאלה האם שוטר משועמם יכול לעשות בעיות
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
הכל יכול להיות והרשות נתונה... אם זה סוג השאלות שמטרידות את החבר, קשר אותו ישירות לברלי ותחסוך לשרת המסכן של ג'יפולוג כמה אלפי ביטים.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
ברלי. אל תוותר לו.
אישית מציק לי ש15-19 אנשים שונים לא טרחו לתקן את הבולשיט הזה של המידת צמיגים...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
תמונות כאלו גורמות לאדם לחשוב על חזרה בתשובה.
אסף.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
ברלי. אל תוותר לו.
אישית מציק לי ש15-19 אנשים שונים לא טרחו לתקן את הבולשיט הזה של המידת צמיגים...
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אצלי בטנדר סמוראי מופיע - הנעה 4X2 , בכדי לשנות יש צורך לבקר בעמדה 1 .......
הרכב נוסע כך ועובר טסט כבר שנים - למה להעיר מתים - הם יעוררו את כל השכונה .
אילן
נ.ב. - אני יד 15 ( כבר 12 שנה בבעלותי ) על הסיקס שלי , ורכשתי אותו מדוגם ומפונפן .
כיום הסיקס משופץ ( הכל עבודה עצמית ) מהיסוד .
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
לא החליפו מידות צמיגים מכיוון שאפשר רק בעמדה 1...
כמה פעמים ניסו לשנות בטסטים וזה לא נתן להם, והטסטר אמר שזה אולי בגלל שזה רכב אספנות. מצד שני הם מודעים לעניין הצמיגים ואני גם מגיע עם אישור הייצרן ולכן בדרך כלל לא עושים בעיות
Sent from my SM-N975F using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
נו באמת.
לא מתייחסים לזה בכלל.
מה שחשוב זה סוג רשיון הנהיגה הדרוש, מס' המנוע ודגם המנוע.
משקל כולל מותר/נפח מנוע - בחלק מהרשיונות הישנים זו היתה אותה רובריקה. הנפח באמת 4,229 סמ"ק. זה נכון.
תבדוק שרשום ברשיון שההנעה היא 4X4. כי כמו שאילן ציין, טעות הקלדה של פקידה מטומטמת במשרד הרישוי (והן מטומטמות, שלא נדע) יכולה להכניס לצרות צרורות. וזה כדי שלא יתחכם איתך איזה בוחן מטומטם באמת וידרוש להסיר סרן קדמי... תאמין לי, היו דברים מעולם....
צמיגים - 10/15 זו מידה ישנה של צמיגי אליאנס שהיו מידה אופציונלית מקורית מהיצרן בשנות ה-80. המידה הזו מקבילה אחד לאחד ל-31/10.5R15 של היום. צירפו לך כאן את הצילום של המסמך הרלוונטי מאליאנס וישנו לך את זה ברשיון. לא בעיה בכלל.
אלה הדברים שבודקים בטסט או בבדיקת רשיון על ידי שוטר/בוחן. זה הכל. הכל בסדר.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
לגבי מיכל העודפים,
למיטב זכרוני גם סובארו 1600 של שנות ה80 90 הייתה ללא מיכל עודפים,
מהר מאוד מגלים שחסר מעט מים באופן קבוע, וזהו.
המעט הזה, הוא מה שיוצא החוצה אחרי המילוי, ופשוט אין לו מאיפה לחזור, אבל לא ייצא עוד ועוד ועוד, אלא יוצא פעם אחת בהתחממות הראשונה לטמפ עבודה.
אם המנוע מנפח ויוצאים מים כל הזמן, גם מיכל עודפים לא באמת יעזור.
וגם אם החלטת להוסיף מיכל עודפים, יש לשים לב שהפקק ברדיאטור הוא כזה שמאפשר למים לחזור פנימה בתהליך התקררות הרדיאטור,
וכמובן, שהצינורית הפנימית במיכל העודפים מגיעה כמעט עד התחתית אחרת לא תהיה שאיבה יעילה של מים חזרה. (נוצר מעט ואקום בראדיאטור כשהטמפרטורה יורדת והמים נשאבים חזרה ממיכל העודפים דרך פתח מיוחד בפקק)
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
נושא מיכל העודפים סגור אין טעם להתייחס אליו יותר - יוזמן מיכל חדש ולו רק לטובת נושא אורך הנשימה במקרה של נזילה. אני רק רוצה שהבחור יסתכל על איזור ההתקנה שלו ולראות שהכל פנוי שם - אני רק לא יודע איפה זה ממוקם ברכב ולא מוצא תמונה.
נושא הצמיגים
אילן, אני לא יודע איך להגיב לך... אתה מתאר לכאורה מקרה לא קשור, ברשיון הרכב מופיע 4X4.
הכל היה בסדר עד ש moutzi כתב שאפשר להחליף מידה רק בעמדה 1. הרוב פה אומר שאפשר בכל מכון, השאלה מי צודק...
עדיין מחפשים המלצה למכון שפוי באיזור רחובות נס ציונה והסביבה. המכון הבעייתי היה ביהוד, לא רק נושא הצמיגים עלה שם, נראה אולי שיש להם בעיה בגלגלות הברקסים, הרכב נכשל בבדיקה אבל משקל הסרן בבדיקות משתנה מאוד בין בדיקה לבדיקה.
-
תגובה: ייעוץ ביישור קו, אחזקה ושיפור עקומת למידה - CJ86
מיכל העודפים ממוקם בתא מנוע, צד נהג בין קיר האש לכנף.
שם גם יושב המיכל למתזים ומתחת מודול ההצתה המקורי (אם עדין יש אותו)
וממש למטה יש את המיכל למיחזור אידי דלק (אבל רוב הסיכוים שהוא לא שם).