-
בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
הגיע הזמן להחליף עלים.
למי שלא מכיר: צ׳רוקי XJ מודל 96 מוגבה 6.5" שהם כמעט 50 מ"מ [emoji846]
אני מאמין גדול בהתאמת הרכב לצרכים, ואצלי הצרכים תובעים משקל מכובד מאחור.
הקפיצים אצלי בצ׳רוקי (כך על פי "יודעי דבר") הם קפיצים מקוריים. או שככה הם היו פעם, לפני שהסירו מהם עלה אחד והוסיפו במקומו ספיראלה.
אה, וגם התושבות אינן אלו שיוצרו במקור במפעלי ג׳יפ, אלא כאלו שמגביהות את הישבן.
העסק כבר לא עובד. רואים את זה במנח של הרכב, מרגישים את זה בסגירת מתלה קלה מדי, וגם מבט מהיר על העלים חושף פיתול שלא היה שם במקור.
אוקיי, אז צריך להחליף קפיצים,מה הבעייה תשאלו ?
אז ככה:
א. אני לא מבין כלום בקפיצי עלים
ב. הרכב הוא כבר שעטנז רציני בכל מה שקשור למתלים האחוריים כך שאין לי מושג מאיפה להתחיל...
לאן אני רוצה להגיע:
א. נסיעה מאוזנת עם הרכב כפי שהוא מועמס לרוב (כלומר באזור המשקל המירבי המותר), כך שלא אסגור מתלה אחורי על כל באמפ במהירות שאיה זחילה
ב. החזרת הישבן לגובה המתאים לאף
ג. שמירה על מהלכי המתלה. כרגע גמישות המתלים מאפשרת הדבקה של כל הגלגלים לקרקע גם בתנאים מאוד קיצוניים, לא הייתי רוצה לאבד את זה.
ד. הספיראלות נשארות, אולי אפילו ארצה באותה הזדמנות לחזק גם אותן. השיקולים לכך: פיזור העומס על האין-שלדה והיכולת להמשיך בנסיעה גם אם נשבר עלה/תושבת
ה. נוחות הנסיעה חשובה לי לא פחות מהביצועים.
אז מה נכון לי לעשות ?
להזמין קיט קיים ? איזה ?
ללכת לקפיצאי שיכין לי קפיצים לפי הזמנה ? מכירים מישהו טוב ?
חשוב לי לציין: אני לא רוצה לתקן את העלים הקיימים או להוסיף להם. הם עשו את עבודתם נאמנה, סבלו בשקט, והגיע זמנם לפרוש.
אעלה תמונות כשאצליח לגרור את עצמי החוצה מהפוך...
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
קיט עלים+כריות אויר במקום הסלילים.
תרוויח נוחות וגמישות כשהרכב לא עמוס מבלי להתפשר על תמיכה במטען כשמלא.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
תעלה תמונות באמת. בעיקר של תושבות הקפיצים הקדמיות, תושבות השאקל מאחור, תושבות בולמים וקפיצים ספירליים. אתה אומר שיש שעטנז וזה אכן אופייני לרכב בגלל שהתושבות שהן חלק מהבודי חלשות.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
אבל קר וגשם בחוץ ...
דורון, טוב לי עם הספיראלות, הן כבר אפשרו לי פעם אחת להיחלץ עצמאית ממצב מביך בשטח כשנגזרה לי תושבת אחורית..
אם כבר אז אוסיף כריות איירליפט 1000 בתוך הקפיצים.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
אני מציע לך ככה:
א. להחזיר את הרכב (או החלק האחורי בלבד) לתצורה מקורית.
ב. להרכיב סט הגבהה מלא (אפילו רק מאחור) שכולל את כל החלקים - לגובה הרצוי. לדעתי סט 4.5 עם עלים חדשים ייתן לך את הגובה הרצוי.
אסף.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
א. להחזיר את הרכב (או החלק האחורי בלבד) לתצורה מקורית.
לא מעשי. הוחלפו שם התושבות והן מוברגות אבל גם מרותכות לבודי. יצאתי במיוחד כדי לצלם אבל בגשם השוטף לא התחשק לי לשכב מתחת לאוטו בשביל תמונה אופטימלית.. מקווה שתצליחו להבין מה הולך שם..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...b9d3c2deca.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...ca253771fb.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a8501ec54c.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...8fb51ebb7f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...91367a6765.jpg
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
עובדה מאודדדד חשובה שיש לציין, הקפיץ מעל הסרן בתצורה המקורית. זה אומר שכל קפיץ עם קצת קשת שנוצר לרכב אחר ייתן לך המוןןן גובה.
לדוגמא, אני חושב שקפיץ הגבהה של סופה שנותן הגבהה של 2.5" ייתן לך את הגובה הרצוי.
שים קפיץ HD של אולדמן שמיועד לYJ מאחורה.. ביחד עם הספירלות שלך אני חושב שזה יעבוד פצצה. אם עדיין יהיה רך מדי, אפשר להוסיף לקפיצים האלו עוד עלה וגם שתיים אם צריך.
קפיצי עלים זה עולם שלם ויש המון אפשרויות ואופציות לשיפור.. אחד הדברים הנפוצים לXJ בארהב היא מה שנקרא slider box שמבטל את הנדנה מאחורה ונותן המון מהלך מתלה.. תחקור קצת ותראה אם זה מעניין אותך.
בכל מקרה, לתקופת המעבר אם אתה רוצה לאזן את הרכב מבחינת גובה אתה יכול להזיז את הנדנה שלך עוד חור אחורה.. זווית העבודה עדיין תהיה טובה ותרוויח קצת גובה.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
מה שיש שם היום - אפשר ורצוי לבטל.
גם אחרי שראיתי את התמונות - אני חושב ככה.
אסף.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מה שיש שם היום - אפשר ורצוי לבטל.
גם אחרי שראיתי את התמונות - אני חושב ככה.
אסף.
זה מרותך לבודי, מעדיף לא להתעסק ..
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
הזוית שסימנתי בין העלה לשאקל, במצב אופטימלי היא כ90 מעלות במנוחה. המצב אצלך רחוק מאד מזה. רק מהתמונה הזאת אני מנחש שמהלך הסגירה קטן מאד והתחושה כל הזמן היא של קפיץ קשה מאד.
קודם כל הייתי מנסה דבר פשוט - לחבר את השאקל לחור המרוחק יותר שכבר קיים. זה לכשעצמו אמור להזיז את הקפיץ לתחום עבודה טוב יותר - וגם להרים את הרכב (לא יודע אם זה טוב או רע מבחינתך) . האם הוא היה מחובר שם? אם כן למה הזיזו אותו? https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...a161394392.jpg
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
עשיתי כבר את הניסוי הזה, אמרו לי שזה גבולי מדי להתהפכות של הנדנדה, החזרתי בחזרה.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
מה שנקרא slider box שמבטל את הנדנה מאחורה ונותן המון מהלך מתלה...
מה זה נותן שלא תקבל מנדנדה מתאימה?
לנדנדה יש אפילו יתרון בפתיחת מתלה כי היא נפתחת אנכית ואורך הנדנדה מתווסף לפתיחה.
בסליידר נק׳ העיגון באותו הגובה כל. הזמן.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
במצב אופטימלי היא כ90 מעלות במנוחה.
90 מעלות נוטה לנעילת הקפיץ.
זה גם לא משאיר כמעט תנועה לפתיחה כשהקפיץ מתקצר.
אופטימלי זה נטייה קלה אחורה לכיוון יישור הקפיץ.
בסביבות 15 מעלות.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
עשיתי כבר את הניסוי הזה, אמרו לי שזה גבולי מדי להתהפכות של הנדנדה, החזרתי בחזרה.
יכול להיות אז שהנקודה הנכונה היא באמצע איפשהו. המצב הנוכחי בכל מקרה לא תקין בעליל ומסביר חלק ניכר מהצרות שלך.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
יכול להיות אז שהנקודה הנכונה היא באמצע איפשהו. המצב הנוכחי בכל מקרה לא תקין בעליל ומסביר חלק ניכר מהצרות שלך.
נשמע כמו משהו שאפשר לפתור בקלות עם מכשיר הקסמים החדיש: מקדחה.
כשיהיו קפיצים חדשים, בהחלט נבחן את האפשרות [emoji846]
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
זה להוסיף טלאי על ערמה של טלאים.
ברור לי למה הוסיפו את התושבת הזו - אבל היא לא הפתרון הנכון .
כל זה - יהיה פחות טוב מערכה מושלמת, עם או בלי תושבת קפיץ חדשה.
אסף.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
תושבות הקפיץ האחוריות מרותכת לבודי. לפרק אותן זה לא מעשי, בוודאות ייצור נקודת תורפה חדשה. אז התושבות נשארות, איך היית ממשיך מכאן ?
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
מה שמורכבת אצלך מכונה shackle relocation bracket והוא בדרך כלל תוצאה של חוסר התאמה כללי בין הקפיצים השאקלים ומידת ההגבהה.
לפתוח ריתוך או לחתוך את התושבת ולרתך חדש - לא בשמיים.
אם אתה מתעקש להישאר עם הקיים תצטרך למצוא את הנקודה הנכונה ואז לקדוח, ואם הקדח קרוב מדי לאחד מהקיימים - לרתך חיזוק ואז לקדוח.
אסף.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
אם אתה מתעקש להישאר עם הקיים תצטרך למצוא את הנקודה הנכונה ואז לקדוח, ואם הקדח קרוב מדי לאחד מהקיימים - לרתך חיזוק ואז לקדוח.
זה הכיוון.. וחזרה לשאלה המקורית: איזה קפיצים להביא ?
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
הודעה פרטית
Sent from my LON-L29 using Tapatalk
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
זה הכיוון.. וחזרה לשאלה המקורית: איזה קפיצים להביא ?
ברגע שמיקמו מחדש תושבת חדשה יש מצב שזה לא קפיץ שיועד במקור לצרוקי.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
נו, ובשביל מה כתבתי כאן ?
אם זה היה טריוויאלי הייתי כבר קונה מזמן ...
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
מה זה נותן שלא תקבל מנדנדה מתאימה?
לנדנדה יש אפילו יתרון בפתיחת מתלה כי היא נפתחת אנכית ואורך הנדנדה מתווסף לפתיחה.
בסליידר נק׳ העיגון באותו הגובה כל. הזמן.
זה כי אתה מניח שהסליידר מקביל לריצפה. בפועל הוא בזווית מסויימת ולכן, בפועל הקפיץ יורד יותר בפתיחה מלאה. חוץ מזה, זה אמור לשדרג את הנוחות כי המשחק של הקפיץ הוא קדימה אחורה ולא ברדיוס קבוע סביב ציר. הסטאפ הזה מוסיף גם חוסן מכאני.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
נו, ובשביל מה כתבתי כאן ?
אם זה היה טריוויאלי הייתי כבר קונה מזמן ...
כל קפיץ 2.5" של yj יעשה את העבודה טוב מאוד. אישית ממליץ על אולדמן.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yoni_0000
זה כי אתה מניח שהסליידר מקביל לריצפה. בפועל הוא בזווית מסויימת ולכן, בפועל הקפיץ יורד יותר בפתיחה מלאה. חוץ מזה, זה אמור לשדרג את הנוחות כי המשחק של הקפיץ הוא קדימה אחורה ולא ברדיוס קבוע סביב ציר. הסטאפ הזה מוסיף גם חוסן מכאני.
.
זה לא משנה שום דבר במסלול היישור של העלה שנדנדה לא עושה.
והוא לא יכול לאפשר יותר ירידה מעבר לאורך הקשת של הקפיץ.. זה אורך נתון.
זה בדיוק כמו לשים נדנדה ארוכה יותר שמאפשר עוד קצת פתיחה.
הדבר היחידי אולי זה קשיחות צידית כי הנדנדה כן גמישה במימד הצידי בעבודת המתלה.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
נו, ובשביל מה כתבתי כאן ?
אם זה היה טריוויאלי הייתי כבר קונה מזמן ...
תמדוד את אורך העלה ותחפש קיט מסחרי מתאים.
הכאב ראש יהיה להתאים גם את משקל הנשיאה.
לצערי ומניסיוני, קפיצי עלים קאסטום בארץ זה אירוע לא יעיל במיוחד.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
זה הכיוון.. וחזרה לשאלה המקורית: איזה קפיצים להביא ?
סט שמיועד לרכב... למשל רוביקון 4.5 כמו שנמרוד התקין פעם.
אסף.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
סט שמיועד לרכב... למשל רוביקון 4.5 כמו שנמרוד התקין פעם.
אסף.
זה קפיץ מעולה, אלא שאני לא יודע איך הוא יתמודד עם משקלים ברמה שהאוטו הזה שוקל/מועמס באופן קבוע.
משום מה נראה לי שהעסק ייגמר עם סט מיובא על הליפט אצל קפיצאי מקומי שישבור את הראש בהוספת עלה/ניסויים וטעויות/תעיות בתקווה למצוא את הסט-אפ המתאים במינימום פירוקים והרכבות.
-
תגובה: בחירת קפיצי עלים לצ׳רוקי
אני גם אוהב את הקפיצים של רוביקון והרבה מחברי הקבוצה של הXJ בארץ נוסעים על קפיצים של רוביקון ומרוצים מאוד.
לעניין המשקל - הצ'ירוקי שלי די רק באופן קבוע והקפיצים קשים.
יצא לי לנסוע כאשר הצ'ירוקי היה עם 5 אנשים ומפוצץ עד אפס מקום בבגאז', הוא פשוט הפך להיות נוח יותר אבל עדיין הקפיצים ממש לא "קרסו" ועבדו יפה מאוד בשטח. - והם לא חדשים במיוחד. - בקיצור אני לא יודע אם הייתי חושש מידי.
עבור צ'ירוקי סטדנרטי, קיט הגבהה של RE של 4.5' מגיע עם קפיצי 3.5' ושאקלים ארוכים.
בכל מקרה תדבר איתי בפרטי, לדעתי נוכל למצוא קפיצי 3.5'/4.5' מחברים שיוכלו להשאיל כדי שתוכל להתרשם/לבדוק התאמה לפני שאתה קונה זוג חדש ויקר.