-
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
שלום
אני מחפש רכב ב' למשפחה שיהיה גם רכב שטח (לא כביש שטח). כל הזמן חשבתי על טויוטה פרדו אך בזמן האחרון חשבתי להרחיב את היריעה ולשקול גם XJ. הבנתי שהשנתונים הרלוונטיים של XJ הם מאמצע שנות ה 90 האם כך (לפחות מהיבט תקציב)?
אשמח לדעת חוות דעת כללית על ההבדלים בין השניים מבחינת:
יכולות שטח בסיסיות ללא שיפורים דרמטיים
עלויות אחזקה
האפשרות למצוא חלפים (בעיקר ל XJ) שהוא ישן יותר
האפשרות לטפל לבד
אמינות
האפשרות מגוון שיפורים
תודה
עודד
-
Xj
הוא אחלה אוטו. קלאסיקה.
קל לטפל בו לבד. חלפים זולים וזמינים.
אבל-
יקר בקנייה
נדיר למצוא בכלל
רכב קטן מבחינת מרחב פנימי. קטן מאוד אפילו.
העובדה שהוא בנזין מכניסה עלות פר קמ שיש לקחת בחשבון.
ה xj הוא באמת יצירת מופת.
זה אוטו עם ים של אופי בניגוד לעוד רכב של קבלן עם חצי מליארד קמ....
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
אני רואה שאתה פה מ 2003. איזה רכב/י שטח היו לך קודם?
מאחר וכתבת "בלי שידרוגים" אני הייתי ממליץ לך לכוון לטויוטה. העבירות בלי שידרוגים של טויוטה ו XJ היא בערך אותו דבר. תקבל רכב חדש בכמעט 10 שנים יחסית ל XJ עם מלאי חלפים גדול ועדיין אפשרויות שדרוג אם תרצה בבוא היום.
עכשיו, אם תענה לי שבעבר היה לך סמוראי ששיפצת ושידרגת לבד ונהנית לעבוד עליו, או אולי דיפנדר חבוט, סיקס או סופה, יתכן שדעתי תשתנה ואמליץ לך על XJ.
-
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sgill
מאחר וכתבת "בלי שידרוגים" אני הייתי ממליץ לך לכוון לטויוטה. העבירות בלי שידרוגים של טויוטה ו XJ היא בערך אותו דבר..
.
XJ סטנדרטי זה סוג של וולוו סטיישן עם הנעה קדמית.
נמוך, גלגלי קורקינט ומהלך מתלה מינימלי.
לנדקרוזר במצבו הסטנדרטי לוקח אותו בכל מקום, כביש ושטח.
XJ עם מתלים וצמיגים נורמליים זה כבר משהו אחר בשטח.
-
הפראדו מגיע ען סרן חי מקדימה ?
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
תודה על התגובות המהירות.
לחד העין אכן היה לי בעבר סמוראי שטופל ברובו על ידי ולאחר מכן סופה שהוחלפה בשלושה מוסקטרים.
זמני מצומצם יחסית לעבר, למרות שאני מתגעגע לשכב מתחת לאיזה רכב.
אני מחפש רכב לטיולי שטח עם המשפחה ושישמש גם כרכב ב במשפחה (1000 ק"מ בחודש). התקציב הוא באיזור ה 55K. טיפולים שוטפים אני מתכוון לעשות לבד.
בתחילה התלבטתי בין טרופר, פג'רו ופרדו. לבסוף נשאר הפרדו על הכוונת.
בימים האחרונים עלה לי הרעיון לבדוק את נושא ה XJ. אם אלך על אחד כזה אחפש משהו משופר כבר, לפחות מוגבה, למרות שאני מנסה עדיין להבין מה חבילת השיפורים הבסיסית על מנת להביא אותו לרמת שטח ועבירות סבירה (סבירה= מעלה צניפים, מעלה רמון מעלה אברהם ודומיהם).
תודה
עודד
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
הפראדו מגיע ען סרן חי מקדימה ?
לא, אבל הסרן האחורי מגיע עם נעילה
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
אם תרד מעניין הפראדו, תוכל להשיג רכבים חדשים יותר ועבירים לא פחות. במקרה מפורסם כאן בפורום דיסקו 2 במחיר הזה.
אמנם לדעתי המחיר קצת גבוה לרכב בלי שיפורים, אבל גם בתצורה הסטנדרטית הוא יותר עביר מפראדו סטנדרטי, ובוודאי שמ-xj במצב סטוק ( מרוב שכולם משופרים אנשים קצת שכחו מה הגובה המקורי שלו).
-
הפראדו נוח יותר בשל גודלו.
מבחענתי זה דיל ברייקר.
לדעתי הטיפול בפראדו מורכב ויקר סהרבה מה xj
בסכום כזה אפשר לקנות xj 2000 בערך משופר מספיק.
בעיקרון xj צריך הגבהה שזה סיפור של עשירייה בערך . וצריך לדעצי נעילה אוטומטית זולה או נשלטת יקרה 2000 עד ... שח.
נעילה אחורה מקורית בפראדו זה יתרון.
מצד שני אין סרן חי.
חלקים של טויוטה.
מנוע דיזל.
כל הרע.
ואני לא יודע אם צריך מיגון- מה שב xj לדעתי לא נדרש כי הוא בנוי טוב כמו גיפ...
אבל אל תבנה לעצמך אשליות- קשה למצוא xj בכללי...
זה אוטו למשוגעים.
-
ואם גבר פזלת לרכבי שטח אמיתיים עם סמל נכון על המכסה מנוע- גראנד צירוקי .
Zj
Wj
יתנו לך הרבה יותר ביומיום. וגם בשטח.
אישתי עברה מ xj ל wk
קפצנו על הדורות בגראנד לטוב ולרע.
שינוי מהותי בנוחות ביומיום....
תבדוק כמה יעלה לך wj מול פראדו.
השוואה יותר מעניינת ורלוונטית.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
האם יש פה באחד הפורומים מדריך כלשהו לדגמים השונים של גראנד צירוקי.
בשבילי זה אנגלית ולא אומר לי הרבה ZJ, XJ, WJ וכל השאר (ביד 2 הם לא מופיעים תחת שמות אלו).
עודד
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אם תרד מעניין הפראדו, תוכל להשיג רכבים חדשים יותר ועבירים לא פחות. במקרה מפורסם כאן בפורום דיסקו 2 במחיר הזה.
אמנם לדעתי המחיר קצת גבוה לרכב בלי שיפורים, אבל גם בתצורה הסטנדרטית הוא יותר עביר מפראדו סטנדרטי, ובוודאי שמ-xj במצב סטוק ( מרוב שכולם משופרים אנשים קצת שכחו מה הגובה המקורי שלו).
+1
לדעתי המחיר של הדיסקו 2 המדובר כאן ריאלי לשנתון, זה מחיר השוק פחות או יותר לרכב מטופל ושמור, אפשר למצוא נבלות אחרות כאלה בפחות כסף.
אם כבר אתה משווה לאינדיאנים, בגובה הסטנדרטי שלהם הם פרייבטים לכל דבר לדעתי, מצריכים הרבה שינויים כדי לקבל הגבהה ראויה.
לגבי הפראדו, אם תימצא אחד שמור ומטופל עם ק"מ נורמלי...
-
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
עשיתם לו סלט בראש.
צירוקי 83-01 מכונה XJ
גראנד צ׳ירוקי 93-98 מכונה ZJ
גראנד צ׳ירוקי 99-04 מכונה WJ
דגמים יותר מאוחרים כבר מאבדים לאט לאט את המאפינים לשטח.
צ׳ירוקי XJ הוא רכב קטן. לא ממש משפחתי.
מאוד מבוקש בארץ בגלל המראה ובשל העובדה שהוא נדיר יחסית.
מנוע 258 כמו בסופה. יש גם דיזל לא מוצלח.
מתלים קדמיים סרן חי דנה 30 פניון גבוה וקפיצי סליל.
מתלה אחורי דנה 35 עם עלים.
הסרן האחורי המקורי די בעיתי ולרוב מקבל שיפור.
מחיר הרכב די יקר ולאו דווקא מוצדק.
גראנד צירוקי ZJ -
מגיע משתי תצורות מנוע עיקריות.
4.0 או 5.2.
בשנת 96 עבר מתיחת פנים קלה וקיבל עוד אלקטרוניקה.
מתלה קדמי די דומה ל XJ אבל פניון נמוך.
סרן אחורי דנה 44 אלומיניום וקפיצי סליל.
גדול במעט מאחיו הצ׳ירוקי, נוח ממנו בזכות הסלילים מאחור ובסך הכול לא מאוד שונה.
לטעמי מבחינה מכנית ונוחיות הוא עדיף.
מיוחס ל ZJ נטיה להתחממות בקיץ.
מנסיוני האישי אם החלקים מקוריים ומתוחזקים אז זה לא כל כך עניין.
המחירים ביחס לצ׳ירוקי הרבה יותר אטרקטיביים.
גראנד צ׳ירוקי WJ, 99-04
דיזל 2.7 מוצלח מאוד ( מנוע מרצדס(
מנועי בנזין 4.0 ו 4.7/V8.
אבולוציה של ה ZJ.
מתיחת פנים.
מתלה אחורי שונה ומוצלח יותר על בסיס אותו סרן .
מנוע 4.7 רגיש להתחממויות וגז. בשל ראשי אלומיניום המנועים הולכים מהר בעת רשלנות בטיפולים.
אפשר למצוא WJ שעדיין עושה טסטים רק פעם בשנה.
גם WJ כנראה יהיה זול משמעותית מ XJ.
דגשים לקניה-
חשוב מאוד מה עבר על הרכב בעבר, כמה הוא שמור ונטול קומבינות ומה מידת השיפורים וקלות מעבר הטסטים.
רכבים מוגזמים עוברים רק בקומבינה וזה מעיק במיוחד כשיש שני טסטים בשנה.
היתרון של שלושתם הוא מלאי חלפים ושיפורים עצום ובמחירים טובים.
צריכת דלק 1:5-6 זה משהו שצריך לדעת עליו.
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
מושגים שתשמע מעולם הגרנד הם לימיטד או לרדו.
מדובר ברמות גימור. הלימיטד עדיף.
ב WJ נדמה לי שיש כמה סוגי נעילות וגם דגמים שהם לא 4x4 בארץ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
1000 ק"מ בחודש על XJ בן 20 זה לא מעט. בייחוד אם זה רכב שני ואשתך תנהג בו ביום יום. פעם פעמיים היא תיתקע, וזהו, הלך לך הרכב שטח.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הכוונה ל"אין שילדה"... אחת ה"מחלות" ברכבים האלה, וברכב בן 20 צריך לבדוק טוב את הנושא...
כבר ראיתי כמה כאלה עם קרעים/סדקים/ריתוכים ותיקונים ממש מפחידים.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
הכוונה ל"אין שילדה"... אחת ה"מחלות" ברכבים האלה, וברכב בן 20 צריך לבדוק טוב את הנושא...
כבר ראיתי כמה כאלה עם קרעים/סדקים/ריתוכים ותיקונים ממש מפחידים.
ציינתי את הנקודה כי היא ראויה להתיחסות ובדיקה במועמד .
אפשר לתקן טוב ואפשר גם לחזק והמשפחה הזו של הרכבים עושה שטח קשוח בלי למצמץ.
כאמור לדעת להסתכל ולהבין מה יש תחת החצאית.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ציינתי את הנקודה כי היא ראויה להתיחסות ובדיקה במועמד .
אפשר לתקן טוב ואפשר גם לחזק והמשפחה הזו של הרכבים עושה שטח קשוח בלי למצמץ.
כאמור לדעת להסתכל ולהבין מה יש תחת החצאית.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סליחה בועז, לא הבנתי את האמירה שלך לגבי השלדה אחודה שצריכה היתייחסות, לכן כתבתי מה שכתבתי.
כאמור, אתה צודק.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עודדוש
תודה על התגובות המהירות.
לחד העין אכן היה לי בעבר סמוראי שטופל ברובו על ידי ולאחר מכן סופה שהוחלפה בשלושה מוסקטרים.
זמני מצומצם יחסית לעבר, למרות שאני מתגעגע לשכב מתחת לאיזה רכב.
אני מחפש רכב לטיולי שטח עם המשפחה ושישמש גם כרכב ב במשפחה (1000 ק"מ בחודש). התקציב הוא באיזור ה 55K. טיפולים שוטפים אני מתכוון לעשות לבד.
בתחילה התלבטתי בין טרופר, פג'רו ופרדו. לבסוף נשאר הפרדו על הכוונת.
בימים האחרונים עלה לי הרעיון לבדוק את נושא ה XJ. אם אלך על אחד כזה אחפש משהו משופר כבר, לפחות מוגבה, למרות שאני מנסה עדיין להבין מה חבילת השיפורים הבסיסית על מנת להביא אותו לרמת שטח ועבירות סבירה (סבירה= מעלה צניפים, מעלה רמון מעלה אברהם ודומיהם).
תודה
עודד
עודד ,
אני באותה התלבטות,
אשמח לדעת למה פסלת את הטרופר והפאג'רו.
את 3 הקוראנים (סורנטו, רקסטון, טאראקאן) פסלת גם?
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
עשיתם לו סלט בראש.
צירוקי 83-01 מכונה XJ
גראנד צ׳ירוקי 93-98 מכונה ZJ
גראנד צ׳ירוקי 99-04 מכונה WJ
דגמים יותר מאוחרים כבר מאבדים לאט לאט את המאפינים לשטח.
צ׳ירוקי XJ הוא רכב קטן. לא ממש משפחתי.
מאוד מבוקש בארץ בגלל המראה ובשל העובדה שהוא נדיר יחסית.
מנוע 258 כמו בסופה. יש גם דיזל לא מוצלח.
מתלים קדמיים סרן חי דנה 30 פניון גבוה וקפיצי סליל.
מתלה אחורי דנה 35 עם עלים.
הסרן האחורי המקורי די בעיתי ולרוב מקבל שיפור.
מחיר הרכב די יקר ולאו דווקא מוצדק.
גראנד צירוקי ZJ -
מגיע משתי תצורות מנוע עיקריות.
4.0 או 5.2.
בשנת 96 עבר מתיחת פנים קלה וקיבל עוד אלקטרוניקה.
מתלה קדמי די דומה ל XJ אבל פניון נמוך.
סרן אחורי דנה 44 אלומיניום וקפיצי סליל.
גדול במעט מאחיו הצ׳ירוקי, נוח ממנו בזכות הסלילים מאחור ובסך הכול לא מאוד שונה.
לטעמי מבחינה מכנית ונוחיות הוא עדיף.
מיוחס ל ZJ נטיה להתחממות בקיץ.
מנסיוני האישי אם החלקים מקוריים ומתוחזקים אז זה לא כל כך עניין.
המחירים ביחס לצ׳ירוקי הרבה יותר אטרקטיביים.
גראנד צ׳ירוקי WJ, 99-04
דיזל 2.7 מוצלח מאוד ( מנוע מרצדס(
מנועי בנזין 4.0 ו 4.7/V8.
אבולוציה של ה ZJ.
מתיחת פנים.
מתלה אחורי שונה ומוצלח יותר על בסיס אותו סרן .
מנוע 4.7 רגיש להתחממויות וגז. בשל ראשי אלומיניום המנועים הולכים מהר בעת רשלנות בטיפולים.
אפשר למצוא WJ שעדיין עושה טסטים רק פעם בשנה.
גם WJ כנראה יהיה זול משמעותית מ XJ.
דגשים לקניה-
חשוב מאוד מה עבר על הרכב בעבר, כמה הוא שמור ונטול קומבינות ומה מידת השיפורים וקלות מעבר הטסטים.
רכבים מוגזמים עוברים רק בקומבינה וזה מעיק במיוחד כשיש שני טסטים בשנה.
היתרון של שלושתם הוא מלאי חלפים ושיפורים עצום ובמחירים טובים.
צריכת דלק 1:5-6 זה משהו שצריך לדעת עליו.
חשוב לדעת שמדובר ברכבים עם שלדה אחודה. זאת אומרת שהם רכים למשל מסופה או רכב אחר עם שלדת סולם.
מושגים שתשמע מעולם הגרנד הם לימיטד או לרדו.
מדובר ברמות גימור. הלימיטד עדיף.
ב WJ נדמה לי שיש כמה סוגי נעילות וגם דגמים שהם לא 4x4 בארץ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
איזו השקעה, תודה בועז.
גם לי עשית סדר .
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
תיקון קטן בעקבות הערה שקיבלתי בפרטי.
המנוע 4.0 הוא כמובן לא ה 258.
258 קיוביק אינץ זה 4.2 וזה מה שמגיע בסיקס.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
XJ הוא לא רכב למשפחה.
הוא קטן וצפוף כמו סופר מיני.
מישהו אמר שזה "וולבו סטיישן" והתכוון כנראה לעיצוב, כי מבחינת מימדים, כנראה אפשר לדחוף XJ שלם לתא המטען של וולבו 740 סטיישן....
פראדו ארוך עדיף עליו משמעותית כרכב שטח למשפחה כי הוא מרווח מאוד. מצד שני זה כבר רכב גדול ומגושם ואם הוא ישמש בעיר זה יכול להעיק.
סטנדרטי מול סטנדרטי, הפראדו לוקח בקלות - קוטר צמיגים 31 כמידה המקורית, נעילה אחורית מקורית, מהלך מתלה אחורי עדיף. סרן אחורי חזק יותר והעיקר - שילדת סולם מסיבית.
XJ במצבו המקורי די מעורר רחמים - נמוך, גלגליים קטנים, סרן אחורי מצחיק וגבולי, מהלך מתלים לא משהו, אין שילדה. יש שמספרים על בעיות התחממות שאופייניות לכל האינדיאנים בגלל תאי מנוע צפופים ודחוסים שסובלים מבעיית פינוי חום.
הטויוטה הוא הבחירה ההגיונית, רק אל תלך שולל אחרי אגדות האמינות... מתלים רופסים, פרונט חלש ובעייתי עם בולג'וינטים שנוטים להתאבד (ואז עף לך גלגל קדמי שלוקח איתו ציריה ומשולש ולפעמים גם דיפרנציאל קדמי קומפלט ועל הדרך גם נזק פחחות לא קטן וזה יכול לקרוס לא רק בשטח אלא גם על הכביש במהירות תלת ספרתית - לא רוצה לחשוב על זה אפילו. קורה בעיקר בכלים מוגבהים ובכאלה שטופלו בקמצנות בחלקים לא מקוריים). הדיזל 3 ליטר הישן עם 125 כ"ס אמין מאוד אבל הביצועים רק סבירים. מנוע ה-D4D עם 163 כ"ס כבר חזק והביצועים שלו טובים, אבל אם הלכו המזרקים במשמרת שלך, תתכונן להוציא מהכיס חבילה יפה של שטרות.
יש גם דגם בנזין פחות נפוץ ויותר מבוקש ויקר, עם מנוע V6 בנפח 3.4, חזק (178 כ"ס). מעבר לזה - בהתחשב בגילו, זה רכב שטח מצויין. אם כבר עומדים לפני החלפת בולמים, מומלץ מאוד להחליף קפיצים ובולמים לסחורה איכותית גם אם לא מגביהים, ואז גם הנוחות וההתנהגות בכביש ישתפרו משמעותית.
אבל הצ'רוקי XJ מדבר לרגש. קודם כל יש לו המון אופי. זה רכב לא נפוץ, מאוד ייחודי, סקסי ועם פרופורציות נכונות. מנוע בנזין 4.0L אמין ומוצלח וחזקקק על מרכב קטן וקל - גם עם גיר אוטומטי זה רכב זריז וכוחני ומאוד מהנה לנהיגה.
כשמתחילים לשפר - הוא עוקף את הפראדו בסיבוב ולא משאיר לו שום סיכוי. אפשרויות השיפורים לא מוגבלות - שיפורי מנוע, מתלים, סרנים, נעילות, תיבות העברה, גירים, גלגלים גדולים.... מבחר עצום של חלקי אפטרמרקט ומכלולים חזקים יותר מדגמי Jeep האחרים שמתאימים לו Bolt-on וכמעט הכל קל לעבודה והתקנה גם בתנאי חצר של מכונאי ביתי חובב. קל מאוד ומפתה מאוד להפוך אותו למפלצת לועסת סלעים עם ביצועי עבירות מטורפים ורק לקחת בחשבון - אין לו שילדה וברכב מוגבה שעושה הרבה שטח, המרכב האחוד יתחיל להתעייף מתי שהוא - צריך לחפש טוב טוב כל מיני סדקים ושברים בריצפה.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אין לו שילדה וברכב מוגבה שעושה הרבה שטח, המרכב האחוד יתחיל להתעייף מתי שהוא - צריך לחפש טוב טוב כל מיני סדקים ושברים בריצפה.
לא רק ברצפה..
אזהרה: אחרי סיבוב בשטח על צ׳רוקי xj, יכול להיות שיהיה לך קשה מאוד לחשוב על משהו אחר. קוראים לי נדב ואני מכור ...
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ולכן ה ZJ או ה WJ יעשו לא פחות מה XJ בשטח, יתנו יותר מרווח מחיה בקבינה ויעלו בערך חצי.
ולא בגלל שהם פחות טובים.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
כדי להגיע לנזקים בשילדה צריך לעשות שטח מאוד מאוד קשה, לא בטוח שזה יקרה למטייל רגיל, ראיתי כבר היילקסים עם שלדות סדוקות במצב יותר חמור,
ה zj עלול לפתח סדקים בחיבורי זרועות המתלה הקידמי לשילדה, ב wj לא נתקלתי בתופעות כאלה, למעשה רואים את אותם wj מטורפים שעושים שטח הכי קשה שקיים עם אותם חבורות רנגלרים על צמיגי 40 והיילקסים מטורפים, בכל שבוע במשך שנים ללא בעיות.
אבל כאן הבעיה.. הנראות, אם xj מראה על בעלים עם טעם טוב, קצת היפסטר, אז ה zj, wj הפכו כלי חביב לסוג אחר של מטיילים.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
-
צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
grand
כדי להגיע לנזקים בשילדה צריך לעשות שטח מאוד מאוד קשה, לא בטוח שזה יקרה למטייל רגיל,
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
לא מדויק.
הבעיה מתחילה עם הגבהה של מעל 2״ בגלל הזרועות הקצרות מקדימה, שהזוית החדשה בהגבהה גורמת להן להנעל ולהעביר את המכה ל(אין) שלדה.
ראיתי את זה קורה ברכב שלא עשה בכלל עבירות, רק טיולים.
זו חולשה במבנה המקורי של הרכב, שלא בנוי לזה, זה מוכר בכל העולם, על זה אין מה לערער.
תוסיף סדקים בחיבור תיבת הגה לשלדה בגלל שצמיגי 31 גדולים ב-3 מידות ושוקלים הרבה יותר מהצמיג קורקינט המקורי, ועוד.
אין מה להשוות לסדקים בהיילקס כי שם זה במקום אחר, מסיבה אחרת, ושם זה בגלל הזנחה, נסיעה במשקלו יתר או שיפורים לא מאוזנים או הכל ביחד.
זה נדיר ברכב מאוזן.
בצרוקי, גם משופר בצורה נכונה, זה עניין של זמן.
-
הגראנדים הם פשרה לא רעה למי שנוסע מעט
או למי שמוכן לשלם יותר בבנזין עבור אוטו שגם כיף לנסוע בו.
Zj
לדעתי הוא כבר עגלה ישנה מידיי.
אם זה רכב ליומיום הייתי מדלג ישר ל wj.
Wj
זה האינדיאני האחרון
שני סרנים חיים
אוטו מרווח
לטעמי יפה
פלטפורמה מעולה לשיפורים.
כלי מצויין מכל הבחינות במחיר שאמור להיות טוב.
כלים כאלו לא יקר ולא מסובך לתחזק.
אישית אני לא חושש טויוטה.
אעפ שברור לכולם מה מקבלים ואין הפתעות- למי שלא הולך עיוור אחרי אגדות.
אני חולק עליכם לגבי העבירות של xj סטנדרטי מול אחיו הגראנדים.
הוא לטעמי בנוי טוב בהרבה מהם לשטח.
יש לזה מחיר ברור בנוחות ובכביש.
Xj
לא סתם נתקע. זה לא גראנד מלא באלקטרוניקה או טויוטה חובבת מוסך.
היה לי כמה שנים והאישה נסעה ביומיום.
תקלה יחידה היתה כבל מצבר רופף שזה אשמתי.
אגב זה מהרכבים הכי זולים לאחזקה שהיו לי ברמה של גאסטי...
לגבי לנדרובר דיסקאברי שעלה כאן-
המגוון האופציונאלי לדרישות די גדול
גם הטרופר, הפגרו, הטרנו כולם חיים ובועטים.
קצת כמו דת- כל אחד יעשה מה שטוב לו..
שווה לחפש רחב ואולי למצוא כלי שמור יפה/משופר שמתאים לצרכים האישיים ... מציאות יש זה לא רכבים שכל אחד קונה.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ב XJ אין הזרקה ממוחשבת?
כל שאר האלקטרוניקה זה לא משהו שעוצר את האוטו...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
לא מדויק.
הבעיה מתחילה עם הגבהה של מעל 2״ בגלל הזרועות הקצרות מקדימה, שהזוית החדשה בהגבהה גורמת להן להנעל ולהעביר את המכה ל(אין) שלדה.
ראיתי את זה קורה ברכב שלא עשה בכלל עבירות, רק טיולים.
זו חולשה במבנה המקורי של הרכב, שלא בנוי לזה, זה מוכר בכל העולם, על זה אין מה לערער.
תוסיף סדקים בחיבור תיבת הגה לשלדה בגלל שצמיגי 31 גדולים ב-3 מידות ושוקלים הרבה יותר מהצמיג קורקינט המקורי, ועוד.
אין מה להשוות לסדקים בהיילקס כי שם זה במקום אחר, מסיבה אחרת, ושם זה בגלל הזנחה, נסיעה במשקלו יתר או שיפורים לא מאוזנים או הכל ביחד.
זה נדיר ברכב מאוזן.
בצרוקי, גם משופר בצורה נכונה, זה עניין של זמן.
צירוקי ששופר בצורה נכונה... כלומר גם לונג ארמס וגם פלטות חיזוק לשלדה.. והכל מוצרים מהקטלוג. לא ייתקל בתופעות עליהן כתבת.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
כל זה כדי להגיע למה שדיסקו 2 מגיע מהמפעל ועם הגבהה קלה של 2" יעשה כמעט הכל.
-
תגובה: צ'ירוקי XJ טויוטה פרדו ומה שבניהם
לדיסקו יש עוד יתרונות כמה למשל מרחב פנימי נדיב תצורת מתלים עדיפה אבל יש לו גם הרבה חסרונות בהשוואה לג׳יפ...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94