-
הירהורי כפירה בפאג'רו
היי לכולם,
חמש שנים אחרי שהפאגרו משמש אותנו נאמנה ולקראת המעבר שלו לשנתון העשרים לחיו עולים הירהורי כפירה בנוכחות שלו בחיינו.
הפאגרו משמש אותנו יום יום ולטיולים. זוגתי נוסעת עליו נסיעות קצרות יומיומיות לעבודה ולסידורים יומיומיים רגילים, סה"כ נסיעה שנתית 10000 קילומטרים.
סה"כ אנחנו די מרוצים ממנו אבל חוששים שהוא מתחיל להיות ישן מדי ולא רחוק היום בו רכיב משמעותי (מנוע, גיר וכו) יכשלו במשמרת שלנו. למרות שאנחנו מתחזקים אותו בכפפות של משי.
מצד שני הוא סיפק לנו כל מה שאנחנו צריכים. אוטו גדול ומרווח שיכול לקחת עד 4 נוסעים לטיול (זוג מבוגרים וילד או שני ילדים) בצורה נוחה על כל הציוד שלנו. מצוייד במידת צמיג טובה וחוקית, נעילה אחורית ומבנה חסון לשרוד טיולי שטח במדינת ישראל. מטיולים רגועים עם הילדים ועד טיולי גברים קצת יותר מאתגרים שיכולים לכלול מעלות קלאסיים בדרום (לא כמריר ומסעות עבירות).
היינו שמחים להשאר בפורמט ה-SUV אבל חוץ מטויוטה לנד קרוזר שמשקלה שווה ערך לזהב אני לא חושב שיש עוד אופציות שפויות או במחיר שפוי.
התקציב אם נחליט למכור את הפאגרו יהיה כנראה קטן, סביב ה-45 אלף ש"ח כולל יישור קו.
בעקבות הנתונים הבעייתיים התחלתי לבחון אנדר דוגים ובעיקר צדו את עיני שלושה טנדרים פחות נפוצים בסצנת הטיולים (ידניים)
1. ניסאן ווינר
2. מזדה B2500/BT50
3. אי וזו די מקס
את שלושתם אני לא מכיר ואשמח לקצת מידע ממי שכן:
1. מה טיב המנועים של הרכבים הנ"ל? מדובר על דיזלים מיושנים? משאבה מכנית? מסילה משותפת?
2. האם חלפים זמינים לדגמים הנ"ל ברמה מספקת לרכב יומיומי?
3. האם קיימות הגבהות חוקיות לדגמים האלו וכמה נורא תהיה הנוחות היומיומית בהתחשב שהרכב יהיה עם ציוד קבע לטיולים כמו הפאגרו היום?
4. עלות הביטוח גבוהה יותר בגלל שמדובר במסחרי? אם כן בכמה?
5. נעילה אחורית כלשהיא קיימת?
6. מידת הצמיגים היא נושא כאוב חוץ מב-B2500 שלדעתי נועל צמיגי 31.
מה עלות של סגירה בסיסית לארגז עם רישוי?
צדה את עיני למשל מודעה על ווינר 2012 עם 190000 ק"מ סביב 40000 ש"ח, האם זו בחירה כה גרועה?
הפרדת רשויות לא באה כרגע בחשבון מהמון סיבות אז נא להשתדל להשאר מפוקסים.
רכב סטייל סופה, גיפ אמיתי ופתוח גם לא מקובל עלינו בשלב זה אז אין מה להציע.
אישתי תמשיך להתנהל עם הרכב ביום יום, לשמחתי אין לה בעיה עם גיר רגיל.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אמיתי ועם יד על הלב - כמה אתה יכול למתוח את התקציב?
אני לא הייתי קונה רכב מסחרי יורו 3 שיהיה רכב יומיומי. יותר מדי מגבלות.
אסף.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אמיתי ועם יד על הכיס 45 זה מה שיש.
תנמק את מה שאתה כותב, בגלל תקנות זיהום אויר? מה המשמעויות לעומת מה שאנחנו מחזיקים היום?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
תכף בוזי יבוא ... וזה נראה הכיוון .. לא ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
תכף בוזי יבוא ... וזה נראה הכיוון .. לא ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ממש לא, שואפים לרכב פשוט ככל האפשר, גיר ידני, מינימום חשמל מיותר, טרנספר מכני ורצוי גם אפשר להתקין נועלי טבור ולהעיף מערכות ואקום וכדומה קיבינימט ובשנתונים חדשים יחסית יש את רק בטנדרים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
דימקס מ 2012 עם קפיצי סליל טילים מעל הסרן. קבינה מרווחת ביותר. רכב לא רע בכלל שאפשר להוסיף לו נעילה ולהחליף מתלים והוא אפילו יהיה טוב. מנוע ה 2.5 מצויין ואמין.
אבל נראה לי שהתקציב שלך ייכנס רק דימקס ישן יותר עם מוטות פיתול ועלים מתחת חברו שבגדול... אין מה לעשות איתו.
מסדה סדרה b טנדרים מצויינים שלא הצליחו בארץ מהסיבות הלא נכונות. אבל גם הם עם מוטות פיתול (נדמה לי שעד 2011). איכות הנסיעה מזעזעת ואין נעילה מקורית. אבל אפשר להגביה ואפשר להוסיף נעילה. איכשהו דווקא את ה b2500 אהבתי יותר מאשר את ה bt50 שהחליף אותו. לא יודע למה...
ניסאן ווינר.... לא רק איכות נסיעה מהגרועות שיש, גם קבינה צפופה להחריד. זה כבר אוטו לפועלים, לא למשפחה.
לגבי מה שכתבתי על יורו 3 - בתקציב הזה אתה עלול להידחק לפחות משנת 2006. רכב מזהם עם כל המגבלות.
אסף.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
די מקס 2012 יכנס רק בחלומות שלי, כנראה שבאמת 2006 ואני לא בטוח שזה מצדיק את הטרחה בהחלפת הפאגרו.
המזדה והווינר יותר אטרקטיביים מבחינת שנתון ואפשר אפילו לשאוף מעל שנת 2010.
אני מבין שהקבינה ספרטנית וגם היום אנחנו יושבים על מוטות פיתול אבל אלו דברים שניתן לבחון בנסיעת מבחן.
סה"כ מעניין אותנו אמינות סבירה, יכולת לטייל ולא להיות מוטרדים יותר מדי ע"י רשויות החוק. את זה הפאגרו סיפר בצורה מצוינת.
עם השאר נסתדר beggars can't be choosers
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
עבדתי לתקופה עם דימקס 2007, באמת אחד הגרועים שפגשתי.
מה שאסף כתב+בעיות אמינות גיר וטרנספר שחזרו על עצמן.
(שילוב טרנספר חשמלי קפריזי).
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
נכון שהוא קצת יותר קטן,
אבל הוא מהגיפונים האחרונים שיש להם מה להציע בשטח.
ויש מקום לשני ילדים ושני הורים מניסיון..
ניסית את הגרנד ויטרה?2008+?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אם השיקול העיקרי הוא שעלול ללכת חלק יקר בפאג'רו, ואתם אוהבים אותו, הייתי נשאר איתו בתקציב הזה.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
JustDoB
אם השיקול העיקרי הוא שעלול ללכת חלק יקר בפאג'רו, ואתם אוהבים אותו, הייתי נשאר איתו בתקציב הזה.
Sent from my SM-G973F using Tapatalk
+1
מצטרף לדיעה הזאת.
כמו שאני קורא כאן אותך ואת התגובות - בכל רכב שתיקח תשקיע לפחות כמה אלפיות (נעילות, הגבהות, מיגון? וכו'...)
ועדיין תהיה עם רכב שכבר ראה כמה קילומטרים ולא בטוח שיותר נח ממה שיש לך היום.
לדעתי, בעיקר בגלל שאתה מתחזק את הרכב יפה- שמור עליו. אתה כבר מכיר אותו ואת מה שהוא עבר.
הייתי שם בצד את הכסף שאתה ממילא תוציא עכשיו על שיפורים ושומר אותו למקרה הצורך (מנוע, משאבת סולר..) אם חס וחלילה יגיע ..
בהצלחה
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
+1.
תישאר עם הפג'רו, לפחות עד שתגדיל את התקציב, אחרת זה סתם כאב ראש, לדעתי.
מי אמר שברכב אחר(ועוד רכב עבודה) בן 12 לא תיפול על תיקון מכלול כזה או אחר...?
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
מסכים עם מה שכתבו פה שעדיף להשאר עם הפאג'רו שאתה מכיר כבר 5 שנים ומטופל כמו שצריך.
מנוע לרוב לא הולך במלואו וגיר משפצים אצל משפץ מקצועי ואפשר להמשיך עוד מאה אלף קמ בלי בעיה.
אם לא תחסוך גם אם תגיע לדברים הגדולים כמו מנוע וגיר, הפאג'רו תמשיך לשרת אתכם.
החזקתי כזה 12 שנה....
לא כתבת כמה קילומטר עשה הרכב.
הדבר היחיד שאותי היה מטריד זה ה-2 טסטים בשנה. אבל אם אתה חוקי ואסרטיבי מספיק בטסט, גם את זה תשרוד...
אגב, שאלת את אשתך אם היא מוכנה להתנייד בטנדר? זה לא מובן מאילו.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
1.אם נעילה אחורית חשובה לך אז מיצובישי L200
2.חבר היה בהתלבטות דומה לא מזמן,בסוף החליט להשאיר
(פאג'רו 98 בנזין)
הרכב תקין,השאיר תקציב לעתיד,בנתיים הכניס את הרכב לפחח לתיקוני חלודה וצבע.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אתה מדבר על החלפה משיקולי אמינות..
אם כבר, אז הייתי נשאר באזור של הפאג׳רו שלך (פאג׳רו/טרופר/פראדו) ומחפש בנחת אקזמפלר ידני שמור במיוחד.
המעבר לגיר ידני, מעבר לפשטות ואמינות שלו עצמו, גם משפר את מאזן החימום/קירור של המנוע - אחת הסיבות הנפוצות לבעיות ברכבים מתיישנים...
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
השאלה הנשאלת היא באמת אם מפריעה לך תקלה אחת גדולה, או אוסף תקלות קטנות שמאפיינות רכב ישן.
תקלה גדולה לא מטרידה אותי. הוצאה חד פעמית על רכיב גדול עדיין תהיה זולה יותר מלשדרג רכב.
אם לעומת זאת, הרכב מתחיל להפתיע וכל טיול מלווה בדפיקות לב אם נסיים אותו על גלגלים או על גרר- הגיע זמנו למצוא בית חדש.
כאמור, לאור המצב בשוק, הכיוון של טנדר אנדרדוג הוא די הפתרון היחיד.
לגבי ניסן ווינר- היו כאן שרשורים בנושא. חפש אותם. אישית, די אהבתי את הסידור מרכב תחתון שלו- חלק לחלוטין וללא בליטות, ומהתרשמות של האקזמפלרים שנוסעים לידי בכפרי המשולש- יש לו גובה לא רע בכלל.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
לדעתי תשאירו את נפג'ארו.
רכב שאתה מכיר ומתחזק 5 שנים.
מהחינת יכולות שטח אתה מרוצה.
הדבר היחיד שמפריע זה שני טסטים.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
הדבר היחיד שמפריע לפות"ש זה בלוטת החשקומיצין שהתעוררה ודורשת חידוש. כל השאר זה נסיונות לתרץ את מה שבסופו של דבר הוא עניין הורמונלי, טבעי, שקורה לכל אחד בתדירות כזאת או אחרת. אחרי 4 שנים נורמלי לגמרי שפשוט... נמאס.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
פאגרו, טרופר, פראדו ושות' מקדמים אותנו במסגרת התקציב במקרה הטוב בארבע שנים וזה באמת לא שווה את ההתעסקות.
מטרידה אותי הוצאה חד פעמית גדולה אבל יש גם מלא התעסקויות קטנות, פה חשמל, שם צינור. את חלקן אני מסדר לבד וחלקן לא. הרכב אמין ביחס לגילו ואין בעיה להכנס אליו בכל רגע נתון ולצאת לטיול אבל... מטריד אותי השלב שזה יפסיק להיות ככה. בנוסף, שני טסטים בשנה זה לא תענוג גדול.
טנדר ניסן/מזדה יקדם אותנו בעשור ואם נמצא רכב עם קילומטראז' סביר (פחות ממאתיים אלף ובשאיפה לפחות ממאה חמישים) זו קפיצה משמעותית.
למזדה ראיתי שיש נעילה נשלטת של TRE בתקציב של סביב 6k ובכלל מוגדר שם שהסרן זה דנה 44 אם אם נכון ו יש אוט' בכלל טוב. בניסן אני לא יודע.
אישתי קשוחה, כל עוד יש גג, מזגן, חימום והאוטו יניע כל בוקר ויהיה אמין היא תהיה מרוצה.
מה לגבי עלויות ביטוח? מוזר לי שאף אחד לא התייחס לזה.
אני עוד מחכה להסבר מאסף לגבי ענייני זיהום אויר.
לגבי מה שנמרוד כתב, גם בזה יש אמת.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אם מה שמניע אותך זה בעיקר הרצון להתחדש אני לגמרי מזדהה איתך. אבל בתקציב הזה אני מצטרף לדיעות שנאמרו פה. בתקציב הזה תישאר עם המוכר. הלא ידוע יותר בעייתי ויכול לגרור אותך למטה לנקודה שתישאר קירח גם מפה וגם מפה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
פאגרו, טרופר, פראדו ושות' מקדמים אותנו במסגרת התקציב במקרה הטוב בארבע שנים וזה באמת לא שווה את ההתעסקות.
מטרידה אותי הוצאה חד פעמית גדולה אבל יש גם מלא התעסקויות קטנות, פה חשמל, שם צינור. את חלקן אני מסדר לבד וחלקן לא. הרכב אמין ביחס לגילו ואין בעיה להכנס אליו בכל רגע נתון ולצאת לטיול אבל... מטריד אותי השלב שזה יפסיק להיות ככה.
מי מבטיח לך שברכב אחר לא מתחבאת פצצת זמן/מזומנים שאתה לא יודע עליה?
כל החלפת רכב תעלה הרבה יותר מאשר תיקון מכלול גדול אם וכאשר יידרש.
אצלך אתה יודע מה יש, והניסוח של ״ אין בעיה להכנס אליו בכל רגע נתון ולצאת לטיול״ אומר הכל.
שמור את הכסף, והרכב וצא לטייל.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אף אחד לא מבטיח כלום אבל הפאגרו בן 20 ועבר כבר את ה-400 אלף קילומטרים.
רכב צעיר ב-8-10 שנים עם חצי או פחות מכמות הקילומטרים לא יהיה אמין וקל יותר לתחזוקה?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אל תקנה דיזלים מתחת לשנת 2006. המצב מתחיל להיות עגום עם תקנות זיהום האוויר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
אמרו לך כבר אבל אני מחדד גרנד ויטרה 2007-8 עם שיפורים בסיסיים עושה את רוב המעלות הקלאסיים בדרום ותשרת יפה 2+2
נכנסת בתקציב
תוכל למצוא רכב עם 120-140 אלף קמ עם טיפה סבלנות
היא מזדקנת בכבוד
נוחה יותר בעיר לעומת פאג'רו בן 20 או לנד קרוזר בן 15 עם 350 אלף קמ
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ככל שתילה השנתון הרכבים האלה מחזיקים פחות קמ..החדישים האלה מתפחלצים ב200 אלף..הרכבים הטיפים של פעם מחזיקים הרבה הרבה יותר. בפחות כסף בשל חוסכון חשמל ואלקטרוניקה
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirmoshe
אל תקנה דיזלים מתחת לשנת 2006. המצב מתחיל להיות עגום עם תקנות זיהום האוויר.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
כרגע זה למסחריות, הפאגרו מוגדר פרטי.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
לא בעניין של גראנד ויטרה.
תודה
הוסט מתייחס לרכבים מעל 2008
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
אף אחד לא מבטיח כלום אבל הפאגרו בן 20 ועבר כבר את ה-400 אלף קילומטרים.
רכב צעיר ב-8-10 שנים עם חצי או פחות מכמות הקילומטרים לא יהיה אמין וקל יותר לתחזוקה?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מה מצב המנוע כרגע, זה מה שצריך להוביל אותך לגבי ההערכה האם 400k זה בעייתי או לא.
הוא אצלך 5 שנים, אם היה משהו קריטי כנדוניה מהבעלים הקודמים היית כבר אמור לראות את זה.
אלא אם מטרת השרשור מראש החלפה, אז שים רגע את המספרים על דף.
כמה עולה מנוע(בכוונה מקצין, לא רק משאבת הזרקה, כל המנוע), וכמה עולה גיר?
האם במקרה קטסטרופה, זה הוצאה שאתה יכול לעמוד בה?
ומול זה,
כמה יעלה רכב צעיר יותר+יישור קו+דיגום מחדש+קצת בצד עד שתחליט שאתה באמת סומך על הרכב החדש/ישן.
-
תגובה: הירהורי כפירה בפאג'רו
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
לא בעניין של גראנד ויטרה.
תודה
הוסט מתייחס לרכבים מעל 2008
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מה לגבי רקסטון?
ממדים דומים
יכולות דומות (עם נעילה)
שלדת סולם וסרן חי
יש לו את הקריזות שלו אבל לא יותר מלפאג'רו עם 400k
ראיתי לא מזמן 2012 עם 110 אלף קמ ב-47 אלף לפני מיקוח ועם קילומטראז' כזה הוא רחוק מאוד מכשל במכלול חשוב
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk