מבחינת עלות ומשקל,
זה יהיה במידות של 50 ס"מ על 50 ס"מ בגובה 35 ס"מ
כפול 2 יחידות כאלה
Printable View
מבחינת עלות ומשקל,
זה יהיה במידות של 50 ס"מ על 50 ס"מ בגובה 35 ס"מ
כפול 2 יחידות כאלה
כדי שבניה בעץ תהיה חזקה, צריך חומר עבה. זה תופס נפח וגם שוקל לא מעט.
אבל קל יותר לעבוד בעץ והתוצאה הסופית לא מרעישה. פחים לעומת זאת, מרעישים.
מגירות עץ לא צריכות מסילות. מגירות מתכתיות חייבות מסילות. זה מסובך ותופס נפח ממש כמו לוח עץ עבה.
אסף.
שלא תטעה, אני בעד עץ, אבל מגירות עץ ללא מסילות ירעדו וירעישו. זה לא כוננית בבית. לא תוכל לוותר על מסילות.
היו לי בשני ג'יפים. היה מעולה. החוכמה היא שלא יהיו חופשים ולהשתמש בעץ עם פורמייקה שיהיה חלק.
אסף.
למגירות עץ אפשר להשתמש בפסי טפלון https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7025ced9d7.jpg
המדען המטורף
למה לא להשתמש במסילות כמו שיש במטבח ?
הן לוקחות רוחב מהמגירה נטו
רוב מה שאתה רואה בארץ אלו מסילות מעולם המטבח.
לדעתי עץ,ולא להפריז בעובי.. לא מעמיסים על המגירות מכונת כביסה...ליבנה עובי 12מ למעטפת ועובי 7ממ למגירה נראה לי מספק. המשקל לא עושה טוב לרכב...
מה שבטוח לא ברזל... אלומיניום כן.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
אצלי יש מגירת אלומיניום, על משטח אלומיניום במסגרת אלומיניום.
ותווך ההחלקה הוא... גריז!
כן,
נתתי כמה לחיצות גריז על המשטח עליו מחליקה המגירה.
זה עובד בגדול, לא מלכלך כי זה בחלק התחתון, ופשוט עובד.
אני ייצרתי זוג מגירות מאלומיניום בעובי 3 מ''מ - כל מגירה עם מסילות כפולות .
עובי הדופן 3מ"מ , עובי המסילות ( ממוסבות ואיכותיות ) 12 מ"מ ושוב עובי הדופן - 3 מ"מ . את החשבון תעשו לבד .
הזמנתי את המגירות - כולל כיפוף וריתוך מ- עובדיה אייל כיפוף פחים - שנקר 3 קריית אריה , עשו עבודה ממש יפה .
כמו כן את המארז הזמנתי משני חלקים ( לדיוק מירבי בין הדפנות ) ולאחר התקנת המסילות מיסמרתי אותם סופית ואחרי זה הלחמה .
לא מרעיש ולא מקרקש - סיקס פתוח ועצבני .
את כל מארז המגירות כולל המגירות אני מניף ללא שות בעייה - לא מגיע לעשרה ק"ג .
מאוד מרוצה מהתוצאה ( וגם מהעלות ) .
בעבר היו מותקנות מגירות של רכסים - פנל החזית מאלומיניום ואילו השאר מורכב ממספר פלטות פח מגולוון ( מודולריות ) ממוסמרות אחת לשנייה עד לקבלת מגירה במידה הדרושה - לא ממש מוצר פרימיום ( רק המחיר ) .
מצטער אך לא מצליח להעלות תמונות ( מה לעשות מאותגר טכנולוגית ) .
אילן
עץ-
יתרונות: קל לבניה עצמית, מבודד חום טוב, מחיר.
חסרון : משקל עצמי גבוה.
אלומיניום-
יתרונות: יפה למראה, משקל עצמי נמוך מתפקד יותר טוב לאורך זמן.
חסרונות: מקרין את החום לתוך המגירה ( אלא אם מבודדים), לרוב דורש לבצע באמצעות בעל מקצוע, מחיר.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אצלי יש ארונית מעץ עם מגירת מטבח גדולה. תא למקרר מגירה ומסגרת שמחזיקה מיכל מים של 60 ליטר. כולה מאותה פלטת סנדביץ
עם פורמייקה (12 מ"מ) הכי זולה וסטנדרטית שיש.
נבנתה בעזרתו האדיבה של צחי. במקור ישבה
בול בג׳ימי. הועברה אחר כבוד ליוקון. משרתת נאמנה כבר 6 שנים.
המגירה יושבת פיקס. הכל עניין של בניה נכונה.
לא יודע איך עושים ככה. תשאלו את צחי 🤪
איתי
גם אני לא יודע אבל לדעתי אצל איתי וגם אצלי זה לא 12 אלא 17.
את היתרונות הגדולים של עץ ברלי כבר כתב.
קל לעבודה עצמית ושקט.
הסטאפ הנוכחי בפאגרו כבר בן חמש, בגראנד וירה היה משהו בסגנון אם כי פשוט יותר במשך שנתיים.
אם המטרה היא לבנות לבד, עץ זה די פשוט אבל אם גם ככה אתה ניגש לבעל מקצוע אז אלומיניום.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
תמונות שאילן שלח אלי
נשלח מהנייד
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...b794d7af72.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c1718e739a.jpg
בכלל לא ברור.
לא במקרה המקצוענים עובדים עם ברזל ולא עם אלומיניום.
לגבי מסילות של ארונות מטבח, זה פשוט לא בנוי לעומסים האלו, והם יתפרקו. כמו שכתבו פה, עם עץ צריך לעבוד בלי מסילות (החלקה על משטח).
לא מסכים עם האמירה של אסף, עבודה נכונה עם ברזל, תתפוס הרבה פחות מקום מעבודה עם עץ, ותתן ניצול טוב ואמין יותר . מתוך 6 דפנות, רק בשתים נדרש מרווח למסילה, ( בברזל, לעומת אפס בעץ), הכל נשאר, ברזל של 1ממ, סוגר עניין ( לעומת עץ של 10-12מ"מ).
שלד של מגירות ברזל, צריך רק כיסוי ( לא צריך דפנות). בעץ צריך לבנות קופסה שלמה מסביב למגרות.
דרור- מגירה טובה לא עושה רעש, מה שמרעיש זו התכולה ללא שום קשר למבנה המגירה.
עבור רוב האנשים פה, עץ מאפשר לעשות לבד, ברזל אומר קנוי, כלומר יקר יותר.
הקיצור, מגירות ברזל, טובות יותר אבל יקרות יותר.
האם זה שווה את זה? לא בטוח.
צר לי לאכזב אותך אבל בשני הרכבים האחרונים שלי מסילות מטבח פשוטות עושות עבודה מצויינת
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
הסבר פרט ותן דוגמאות..
בשעות של ניגוב ריר בצפייה בדיגומי רכבי טיולים, הדיגומים המסחריים ברמה הגבוהה הם מאלומיניום.
משיקולי משקל, וחוזק יחסי בנוחות בנייה.
גם של ה״חובבנים״, שלעיתים רמת הגימור שלהם גבוהה ממוצרים מסחריים.
מנסיון אישי, מאד קל לעבוד עם אלומיניום, והחומר הרבה יותר זמין וזול ממה שחושבים.
תכננת מה יהיה בתוך המגירות...?
לציוד גדול ו/או כבד יש יתרון במסילות שמאפשרות למגירה להשלף החוצה במלוא אורך המגירה.
https://www.accuride.com/c305-medium...-with-lock-out
דוגמא למסילות כאלו למשקל סביר ועם מנגנון נעילה במצב פתוח.
מעצבן לגשת למגירה שכל הזמן נסגרת כי חנית קצת בשיפוע.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
חברים , את המסילות רכשתי בחנות בדרום ת"א בעלות של - שקל לס"מ , כלומר - זוג מסילות באורך 55 ס"מ עלו 55 ש"ח + מע'מ .
באורך 60 ס"מ יעלו 60 ש"ח + , המסילות ממוסבות ומיועדות לעומס של 25 ק"ג לזוג . אני התקנתי שני זוגות בכל מגירה .
העלות הכוללת לא הגיעה ל- 1500 ש"ח , בעוד יצרני זיווד דיברו על מוצרים ( לרוב אוניברסליים עם התאמות ) במחירים הנעים מ-23 ועד 40 ש"ח לליטר נפח ברוטו , אצלי המגירות סביב 160 ליטר .
אילן
בכלל לא ברור, בגלל שיקולי עלות לעומת משקל.
קח לדוגמה את הפרוייקט של אילן ( יונימוג), הוא עבד עם אלומיניום 3 ממ.
אני לא זוכר במדוייק את העובי של המגירות של רכס, אבל לדעתי זה פחות מ 1.5ממ.
בנוסף, זה מסבך את העבודה בגלל הצורך להלחים, או לבצע סמרור יותר צפוף.
עוד נקודה, אנחנו מדברים על בניית מערכת, אבל כל הזמן מתרכזים במגירות.
אצלי, השלד שמחזיק את המגירות, והמיטה שאני ישן עליה, בנוי מפרופיל 20 מ''מ מרובע, זה אומר, שבהרבה מקומות אין דפנות, זה חזק, זה מנצל טוב את את הנפח, וזה פשוט לבניה (ריתוכים של פרופילים).
בקיצור, אלומיניום מסבך את הפרוייקט, ולא בטוח כמה הפרוייקט כולו יותר קל.
אני לא אומר שמוצרי פרימיום הם לא מאלומיניום, אבל שאנחנו מדברים שיקולי עלות ופשטות, לדעתי, לפחות לגבי השלד שנושא את הכל, ברזל עדיף.
גם לגבי המגירות, מי שהיה \ יש לו מגירות ברזל של רכס, יודע שזה מוצר של מת.
לא חיבים שלדה. ארנון שושני נוהג ליצר את המעטפת רק מכיפופים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בלי להיות בעד או נגד.
בשני הג'יפים שהיו לי (פעם) בניתי 'קופסה' בגובה של בערך 250 ממ משאריות עץ סנדוויץ' מצופה פורמייקה של ארון או שולחן או מטבח - אני באמת לא זוכר מה, ובתוכה שתי מגירות. בסופה הוא היו די קצרות, בדיפנדר באורך של יותר ממטר. בשני המקרים הועמסו בציוד הכבד.
המגירות היו מאותן שאריות. הפורמייקה חשובה בסיפור הזה. היו צמודות זו לזו בלי מחיצה, והותאמו בול בגובה וברוחב למסגרת.
זה פרוייקט בניה כמעט בחינם שלקח לי יום.
אני מציע להתחיל בסידור כזה ואז אפשר גם לעשות שינויים בלי שזה כואב בכיס.
אסף.
לא מסובך ולא נעליים.
וקל בהרבה מבחינת המשקל, והרבה יותר פשוט מאשר ריתוך.
חומר זמין כקורות מסגרות חלונות אצל מתקיני חלונות אלומיניום שנפטרים מהחלונות הישנים.
גם אם הולכים על מגירת עץ, את השלד אפשר לבנות בכמה דרכים.
עוד כיוון:
מגירה מארגז ״תנובה״ שטוח.
יש כאלו, של מוצאי חלב, הם במימדים נוחים מאד.
אצלי יש קונסטרוקציה משאריות פלטות עץ שמצאתי פעם. עובי 17 מ"מ.
אני מעדיף את האפשרות של שליפה החוצה, ולכן אצלי יש ארגזי תנובה שטוחים.
ההגיון שלי אמר שעדיף לשלוף ארגז ולקחת איתך את כל הציוד, מאשר להתחיל ללכת עם פריט בכל יד ואז לחזור לעוד שני פרטים וכו'.
לדוגמא: ארגז מטבח. אני שולף את הארגז ולוקח את כולו לאיזור הבישול. אותו דבר עם ארגז חילוץ, או ארגז עלי עבודה.
נכון, מגירות אלומיניום נראות יותר מגניבות, אבל פשוט לא התאים לצרכים שלי.
לגבי פורמייקה על העץ - אכן ההוצאה יותר קלה, כיון שמקדם החיכוך נמוך, אבל אם אתה חונה בשיפוע, אתה יכול לפתוח את הדלת והארגזים פשוט "ינזלו" לכיון שלך, מה שמחייב לייצר איזו אבטחה
אתם יודעים... המגירות לא מרותכות לרכב, הן גם פריקות.
Sent from my SM-A530F using Tapatalk