-
פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ערב טוב.
היום, ברגע של חולשה, קניתי מקרר לרכב וגנרטור מושתק למחנה/אתר קמפינג.
אני עוד בשלבי התכנון של איך לבשר זאת לשרת הפנים, אבל זה כבר נושא אחר...
עכשיו, אני שובר את ראש איך להתקין את המקרר ברכב. הרכב הוא רקסטון 7 מקומות. בכל הרכבים עם 7 מקומות, כאשר השורה השלישית בשימוש, נותר מרווח צר מאוד בינה לבין הדלת האחורית.
יש כאן בעלי רקסטונים/פאג'רואים/לנדקורוזרים וכו' שמצאו פתרון לבעיה הזו?
רוחב המקרר ( או העומק, כמו שקוראים לו לפעמים ) הוא 36 ס"מ.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ניתן לקפל מושב אחד מבין השורה השלישית?
כמה מקומות אתה באמת צריך באוטו?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
השורה השלישית היא אחודה, לא ניתן לקפל חצי ממנה... אפשר אולי לנסר?
כרגע אנחנו משתמשים בכל חמשת המושבים ובבגז' הגדול שנותר מאכסנים כל מה שצריך. בתצורה הזו, אין בעיה מקום, אבל אני רוצה לחשוב כבר קדימה...
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
רוצה לחשוב קדימה? הנה, תחשוב קדימה:
https://www.durex.co.il/
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
;)
זה עמיד זה?
בכל אופן, אשמח לשמוע רעיונות
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
אני עוד בשלבי התכנון של איך לבשר זאת לשרת הפנים, אבל זה כבר נושא אחר..
את זה אתה יכול לשאול בפורום אוף טופיק תחת הכותרת בג"יה.
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
שאלת על פאג'רו...
אני עם פאג'רו קצר. אכן אפס מקום מאחורה. ובכל זאת...
מקרר 60 ליטר, עומר 44 ס"מ אם אני זוכר נכון. יושב על מסילות ונשלף החוצה
מבחינתי זה היה ניצול מקסימלי של המקום.
כאן עוד באמצע הבניה אבל זה מה שהיה לי בשלוף...
קובץ מצורף 127434קובץ מצורף 127435
אם אתה הולך לכיוון הזה, תקפיד לקחת מסילות מספיק חזקות - לא רק למשקל העצמי שלו אלא כשהוא עמוס ופתאום גם נשענים עליו טיפה.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
שבוע טוב
הרעיון שעליו חשבתי הוא אכן מגירה בסגנון הזה.
המקרר שלי הוא אמנם קטן מעט יותר, 41 ליטר, אבל עדיין די גדול, מהשאלה האם בסידור כזה ( לא יודע אם בכלל ישנה אופציה אחרת ) ניתן יהיה להשתמש במושב השלישי.
שאלה נוספת היא איך ניתן לבנות את ההתקן למקרר כך שיהיה פריק, כלומר, להרכיב באוטו רק כשיוצאים לטיול ולא ביום יום שאז הוא מיותר באוטו ותופס מקום אכסון שימושי.
כשהמקרר מותקן לרוחב האוטו כמו בתמונות שהעלת, הוא גם חוסם חלק ניכר מהגישה אל הבגז' במצב של חמישה מושבים. יש לא מעט מקום, אך קשה יהיה להגיע אליו להעמיס דברים.
הפתרון הקלאסי היה אם יכלתי להתקין לאורך, כלומר לפנים הרכב כך שהמקרר לא חוסם את הגישה לשאר החלל, אבל זו בעיה גם מהבחינה של השימוש בשורה השלישית וגם מבחינת העיגון- רוב המקרר יישב למעשה על גב השורה השלישית.
בעיה.
פתרונות?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
שבוע טוב
הרעיון שעליו חשבתי הוא אכן מגירה בסגנון הזה.
המקרר שלי הוא אמנם קטן מעט יותר, 41 ליטר, אבל עדיין די גדול, מהשאלה האם בסידור כזה ( לא יודע אם בכלל ישנה אופציה אחרת ) ניתן יהיה להשתמש במושב השלישי.
שאלה נוספת היא איך ניתן לבנות את ההתקן למקרר כך שיהיה פריק, כלומר, להרכיב באוטו רק כשיוצאים לטיול ולא ביום יום שאז הוא מיותר באוטו ותופס מקום אכסון שימושי.
כשהמקרר מותקן לרוחב האוטו כמו בתמונות שהעלת, הוא גם חוסם חלק ניכר מהגישה אל הבגז' במצב של חמישה מושבים. יש לא מעט מקום, אך קשה יהיה להגיע אליו להעמיס דברים.
הפתרון הקלאסי היה אם יכלתי להתקין לאורך, כלומר לפנים הרכב כך שהמקרר לא חוסם את הגישה לשאר החלל, אבל זו בעיה גם מהבחינה של השימוש בשורה השלישית וגם מבחינת העיגון- רוב המקרר יישב למעשה על גב השורה השלישית.
בעיה.
פתרונות?
לקחת מידות?
גם של המרווח בין הדלת לבין גב המושב השלישי?
וגם של המקרר? (אורך ורוחב)
לגבי פריק: אצלי אני מעגן אותו עם רצועות (שתפוסות שם קבוע). מסיים לטייל - מחזיר אותו הביתה.
ביתר הזמן (כשאני לא בטיולים עם מקרר) - אני משתמש גם ב"קוביה" הזאת לאחסון
התקנה לאורך - לא בטוח שהבנתי את "רוב המקרר יישב למעשה על גב השורה השלישית" ??
נשמע לי שלהכניס מקרר יחד עם שורה שלישית זאת מטרה מכובדת. כמה בגאז' הוא חוסם לך ככה?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gilur
לקחת מידות?
גם של המרווח בין הדלת לבין גב המושב השלישי?
וגם של המקרר? (אורך ורוחב)
לגבי פריק: אצלי אני מעגן אותו עם רצועות (שתפוסות שם קבוע). מסיים לטייל - מחזיר אותו הביתה.
ביתר הזמן (כשאני לא בטיולים עם מקרר) - אני משתמש גם ב"קוביה" הזאת לאחסון
התקנה לאורך - לא בטוח שהבנתי את "רוב המקרר יישב למעשה על גב השורה השלישית" ??
נשמע לי שלהכניס מקרר יחד עם שורה שלישית זאת מטרה מכובדת. כמה בגאז' הוא חוסם לך ככה?
לא הסברתי את עצמי כמו שצריך.
עומק המקרר הוא 38 ס"מ, שזה ממש גבולי בחלק התחתון של תא המטען כאשר השורה השלישית בשימוש. הבעיה הגדולה יותר היא שהשורה השלישית נוטה מעט אחורה ככל שעולים בגובה. כך יוצא, שבגובה של חצי מטר בערך, המרווח בין הדלת לבין גב השורה השלישית, קטן בחצי בערך ממה שהוא בבסיס תא המטען.
מה שכן חשבתי לעשות, זה להסיר את מגרת הרוחב שמאכסנת ציוד חילוץ, ולהרוויח את הגובה שלה, מה שאמור לסדר לי מקום על הקשקש גם בחלק העליון של המקרר, משום שהוא יירד עד לרצפת הפח של הרכב. מדובר על כ 20 ס"מ של גובה שארוויח.
ההתקנה היחידה שבאה בחשבון היא כמו שעשית, כלומר לרוחב הרכב, כי לאורך הרכב, המקרר יישב למעשה על השורה השלישית, מה שמנע את האפשרות לפתוח אותה לשימוש.
אני אעשה כמה תמונות להמחשה.
מה שחשבתי לעשות, זה שלאחר הסרת המגרה, אחבר פלטת עץ לרצפת הרכב, ועליה אתקין מסילות+מגש שעליו יישב המקרר לצורך שליפה. את המקרר ניתן יהיה להוציא מהרכב בקלות ביום יום. בחצי מטר שישאר לי בין המקרר לדופן השנייה של הרכב, אבנה מגירה חלופית, במקום זו שאסיר.
לא אבנה מסגרת כמו שעשית אצלך.
וצריך לחשוב גם על הזנת חשמל...
יש שקע חשמל 220 מובנה במגירה שאני מתכוון להסיר, צריך יהיה לפרק אותו ולמקם אותו מחדש.
איך זה נשמע?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
אולי להחליף את השורה השלישית האחודה בשורה שיודעת לקפל כיסא אחד?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
זו אופציה מעניינת.
אז למעשה אני אהיה עם 6 מקומות במקום 7. נראה לי פשרה טובה. השאלה היא איפה אני משיג מושבים כאלו והאם הם יתאימו לרקסטון במקום המושבים המקוריים. וגם העלות.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
...מה שכן חשבתי לעשות, זה להסיר את מגרת הרוחב שמאכסנת ציוד חילוץ, ולהרוויח את הגובה שלה,
.....לא אבנה מסגרת כמו שעשית אצלך.
.....יש שקע חשמל 220 מובנה במגירה שאני מתכוון להסיר, צריך יהיה לפרק אותו ולמקם אותו מחדש.
איך זה נשמע?
היי,
בגדול - נשמע מצויין.
להסיר את המגירה - אכן יפתור את הבעיה (אני ויתרתי על ידית ..חח)
לגבי המסגרת - אם אתה שם את המקרר על מסילות - ז"א שהוא יפתח כשהוא מחוץ לרכב. הייתי מציע לך בחום לפחות לבנות מעליו מדף. תרוויח המון מקום איחסון יקר ... כשהמקרר בפנים אתה לא צריך יותר מ- 2 ס"מ מעליו וחבל על כל יתר הגובה
חשמל - שים לב שאתה משאיר לו חופש לזוז כשמוציאים את המקרר אבל שאי אפשר "לדרוס אותו" עם המשטח של המקרר.
מחכה לתמונות :)
בהצלחה
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
העניין עם המדף/קופסא מסביב למקרר זה שכאשר ביום יום כאשר הרכב עם שורה שלישית מקופלת, הקופסא עדיין שם. אולי אפשר לחשוב על משהו בעל פירוק והרכבה מהירים.
מתלבט לגבי מתקן נשלף למקרר, למה בעצם צריך אותו אם אני לא בונה קופסא/מדף?
למקרה שכן אלך על התקן נשלף, מהיכן רכשת את המסילות?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
אחים ביטר - פרזול
https://www.bitter.co.il/
אני קפצתי לרחוב הירקון 23 בני ברק
שים לב ... יותר מידיי איבזור נחמד :) אתה תשאיר שם סכום נאה :) חחחח
סחורה מצויינת
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
כן, מכיר את האחים ביטר, קונה מהם לא מעט.
ראיתי באינטרנט מגירות עם מעצור, בודק את זה ואם לא משתלם, אביא מהאחים ביטר.
אחר כך, צריך לסדר את החשמל, להחליף את השקע מצית לשקע נורמלי ואולי לשקול גם החלפת חיווט שם.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
יכול לשתף בלינק?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
בודאי:
https://www.ebay.com/itm/356mm-125kg...1&isGTR=1#shId
שים לב שהמסילה הספציפית היא לצרכים שלי, כלומר, באורך 35 ס"מ מכיוון שאני מתקין את המקרר לרוחב.
גלול קצת למטה, יש הרבה מאוד מידות.
הקישור הוא למסילות עם מעצור, לעומס של 125 ק"ג.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
שאלה,
איך אתם מחשבים חוזק \ עומס של מסילות?
נגיד והמקרר שוקל 30ק"ג שהוא מלא, מה הלאה? איך מתכנננים את המסילה?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
אם לצורך העניין, המסילות עומדות בעומס של 125 ק"ג כאשר הן פתוחות, והמקרר נניח כשהוא מלא שוקל 50 ק"ג. עדיין יש לי ייתירות של לפחות חמישים אחוז למקרה של הישענות על המקרר או כל מיני עומסים לא צפויים.
- - - Updated - - -
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יובל48
אני עוד בשלבי התכנון של איך לבשר זאת לשרת הפנים, אבל זה כבר נושא אחר..
את זה אתה יכול לשאול בפורום אוף טופיק תחת הכותרת בג"יה.
הצלחתי להעביר את זה חלק.
הבטחתי לה גלידה
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
אם אני זוכר נכון - המסילות שלי הן 90 קילו
מדרגה מתחת היא 45 וזה הרגיש לי גבולי מידיי
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
המוכר לא מראה משלוח לישראל, זה מי שהזמנת ממנו?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
כן.
תלחץ על שלם עכשיו, ואז הוא יכתוב לך שהמוכר לא ציין אפשרות משלוח לישראל. שלח אליו שאילתה, הוא יחזור אליך במייל.
המשלוח לא זול, אבל עושה רושם שהמסילות שוות את זה.
לא מצאתי כאלו בארץ, בעומס כזה, אורך כזה ועם מעצור.
סך הכל 325 ש"ח.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
כן.
תלחץ על שלם עכשיו, ואז הוא יכתוב לך שהמוכר לא ציין אפשרות משלוח לישראל. שלח אליו שאילתה, הוא יחזור אליך במייל.
המשלוח לא זול, אבל עושה רושם שהמסילות שוות את זה.
לא מצאתי כאלו בארץ, בעומס כזה, אורך כזה ועם מעצור.
סך הכל 325 ש"ח.
325 עם משלוח?
לא יקר.
אצלי יש מסילות של מחמ, פתיחה 80סמ לעומס גבוה, בסביבות 280 לזוג, בלי מעצור.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
טוב, אז עד שיגיעו המסילות, צריך כבר להכין את השטח.
בנושא החשמל, בדקתי והשקע בבגז' מחובר תמיד, גם כשהרכב כבוי. השקע הוא שקע מצית 12וולט.
קראתי שכדאי להחליף את השקע, למה?
זה הכרחי?
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
[QUOTE=tiptipon;878829]אם לצורך העניין, המסילות עומדות בעומס של 125 ק"ג כאשר הן פתוחות, והמקרר נניח כשהוא מלא שוקל 50 ק"ג. עדיין יש לי ייתירות של לפחות חמישים אחוז למקרה של הישענות על המקרר או כל מיני עומסים לא צפויים.
- - - Updated - - -
ממש לא!
בקפיצות, העומס על המסילות יהיה גדול בהרבה מהמשקל שלו.
או שאתה לוקח מסילות חזקות יותר, או שבונים איזה מנגנון, שהמסילה סגורה (המקרר בפנים), המקרר נשען על משהו (ולא על המסילות).
אותו הדבר לגבי החיבור של המסילות, קח בחשבון קפיצות.
אני הייתי מנסה לא לרדת ממקדם של פי 3.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
[QUOTE=zivo;879156]
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tiptipon
- - - Updated - - -
ממש לא!
בקפיצות, העומס על המסילות יהיה גדול בהרבה מהמשקל שלו.
או שאתה לוקח מסילות חזקות יותר, או שבונים איזה מנגנון, שהמסילה סגורה (המקרר בפנים), המקרר נשען על משהו (ולא על המסילות).
אותו הדבר לגבי החיבור של המסילות, קח בחשבון קפיצות.
אני הייתי מנסה לא לרדת ממקדם של פי 3.
קצת חולק עלייך ... (לדעתי לפחות):
זה היה נכון אם המקרר היה "חופשי" ואז מקפץ באוויר ונוחת על המסילה. אז באמת יש משמעות למומט ולמכה שנוצרת אבל המכלול כולו תפוס יחד.
מתרומם ביחד ויורד ביחד. אני לא רואה מקרר של 50 קילו מייצר מכה של 150 קילו (ושכחת שזה מתחלק על 2 מסילות... ז"א גם לפי המקדם שלך היה צריך 75 קילו למסילה)
נשמע לי ש-125 ק"ג למסילה זאת יתירות מאוד מרשימה
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
הפיזיקה מנצחת.
המסה מוכפלת בתאוצה - וזה המשקל.
אם במצב סטטי מוכפלת ב 1g - זו תאוצת הכובד, בנסיעה, קפיצה בשטח, מוכפלת ב (זיו אמר) נגיד 3g - שזה ה1 ממקודם ועוד 2 מהקפיצה, אז המשקל הוא פי 3. נכון.. יש שאלה של למשך כמה זמן זה קורה - אבל בתדרים הנמוכים של המתלים בכלי רכב - זה נחשב העמסה סטטית.
המסה היא של המקרר ועוד החלק של המסילה שמחובר אליו, והם מפעילים את הכוח על החלק הקבוע של המסילה.
לכן חשוב ביותר שבעת נסיעה המסה לא תשב על המסילה אלא על מעצור או טריז שייקח ממנה את המשקל. די קל לתכנן ולבצע כזה -אך מעטים מהדיגומים ה'מקצועיים' שראיתי אכן מיישמים פתרון כזה. יותר קל, כנראה, לשים מסילות גיבורות ולחייב את הלקוח על 'הכי טוב'.
אנחנו כחובבים יכולים כן להיות חכמים ובעזרת מעצור כזה להשתמש במילות לעומס הסטטי ולא לבזבז כסף
אסף.
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
לא קראתי את הכל. מודה. התשובות חוזרות על עצמן, אז אני אחזור גםעל התשובה הנגדית כדי לאזן.
מסילה שמיועדת ל50 קילו במצב פתוח יודעת להתמודד עם פי הרבה יותר (שימו את המספר שמתאים לכם) כשהן סגורות.
לכן,
אם אתה לא מתכנן לנסוע עם המקרר כשהמסילות פתוחות, תא המטען פתוח והמקרר בחוץ, אין לך בעיה.
ברור שטריז שלוקח את המשקל מוריד עומס מהמסילה, אבל אין בו צורך אמיתי. רק לדאוג לסגר הכי טיפש שיש כדי שהמסילות ישארו נעולות.
(אגב, טריז כזה הוא כל כך פשוט לביצוע, שאין מניעה לשים אותו בשביל השקט הנפשי, ושהכל יהיה מהודק יותר ומקרקש פחות).
-
תגובה: פתרון למקרר ב SUV כאשר שורה שלישית פתוחה.
למאותגרים, יש דוגמא ויזואלית של הטריז המדובר?
Sent from my SM-A530F using Tapatalk