-
ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
יש. לי טוסון 2009 בנזין 2700 4x4 v6 עם נעילת דיפרנציאל, אני מתלבט האם לשים בולמי קוני וקפיצים אייבאך ואולי הילוכי כח זה מה שיש או להחליף לדיסקברי 4 או לנדקרוזר או פאג'רו, נוסע כל יום בשטח קל עד בינוני ובינתים הוא עושה הכל ונראה שזה ה שחסר לו או שלא כדאי ושעדיף ג'יפ רציני, ואיזה מהג'יפים האלו כדאי במידה ואחליף מה היתרונות וחסרונות שלהם? תודה
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
אגב רציתי גם לדעת האם כדאי להשים צמיגי טויו או מקסיס וכד', והאם לשים מערכת בקרת משיכה או דברים אחרים? והאם העלויות בג'יפים רציניים יקרה משמעותית או לא?
- - - Updated - - -
ונזכרתי בעוד שאלה חשובה האם כדאי להתקין בולמים וכו' דרך סדנא כמו גתוס וכד' או להזמין מחו"ל בחצי מחיר ולהתקין אצל המוסכניק שלי שמומחה בג'יפים ועשה את זה המון פעמים? תודה
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
בין טוסון 4*4 (שאין לו לא הילוכים כוח ולא נעילת דיפרנציאל - היה לי כזה) לבין לנד קרוזר יש עשרות רכבים עם יכולות שונות. תתחיל מלהגדיר את הצרכים שלך מהרכב בצורה ברורה יותר ואז יהיה אפשר לכוון אותך לרכב/רכבים שמתאימים לך.
יש שאלון דבוק בראש העמוד - תעתיק אותו לכאן ותענה עליו. בהצלחה
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
אם למוסכניק שלך יש אישור מתקין מורשה אז אצלו.
אחרת אתה לא חוקי ותצטרך ללכת למישהו שיאשר לך.
אם תחליט לקנות דיסקברי ארבע לא תצטרך להתעסק במתליםוהגבהות.
(מצד שני, גם לא ישאר לך כסף להתעסק בהגבהות).
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איל מ
אם למוסכניק שלך יש אישור מתקין מורשה אז אצלו.
אחרת אתה לא חוקי ותצטרך ללכת למישהו שיאשר לך.
אם תחליט לקנות דיסקברי ארבע לא תצטרך להתעסק במתליםוהגבהות.
(מצד שני, גם לא ישאר לך כסף להתעסק בהגבהות).
אבל יהיה הילוך כוח ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
מה אתה רוצה להיות? בנאדם שנוסע בטוסון וחולם על רכב שטח או בנאדם שנוסע ברכב שטח?
אסף.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
תודה על ההיענות שלכם, אשתדל לענות לכולם, יש לי נעילת דיפרנציאל בטוסון, ואני נוסע כל יום בשטח בערך 10 דקות בשבילי כורכר, בוץ, אבנים, טיפוסים ועליות וכד' עד רמה בינונית כי הרכב כרגע לא יכול יותר.
לפעמים נוסע לנסיעה של 25-45 דקות בשטח כנ"ל.
זה הצרכים שלי לעת עתה ואין לי גם זמן לדברים אחרים אע"פ שאם היה לי ג'יפ רציני אולי הייתי נוסע יותר ובמקומות קצת יותר מורכבים אבל לא בטוח, לפי המצב הבנתי שיכול להיות שבולמים + הגבההות + הילוכי כח + צמיגי AT חצי חצי, יכולים לעשות את העבודה שיהיה לי נסיעה יותר טובה, ולפי מה שבדקתי מבחינת בולמים טובים היחידים שיש לטוסון זה קוני, ובקפיצים יש כמה חברות אייבאך, לוואס, מד ועוד כמה, מבחינת צמיגים יש מקסיס וטויו ועוד כמה, והילוכי כח ואו מערכת בקרת משיכה + מיגונים וכד' אפשר להתקין ויש לרכב. אני מבין שלפי דעת אחד מהמגיבים דיסקברי 4 רכב טוב אבל יש לו עלויות יקרות מאד, השאלה היא האם מדובר על המוסך המרכזי או אפילו על מוסך פרטי?
אני לא חולם על רכב שטח אני רק רוצה שיענה לי על הצרכים ויסע בצורה די טובה בשטח, רכב שטח אמיתי יש לו הרבה עלויות לפי מיטב ידיעתי כגון דלק, חלקי חילוף, טיפולים, ביטוח, טסט וכד'. מה שאצלי אין את הבעיות האלו כי הדלק עושה 1\12, חלקי חילוף זולים בערך כמו פרייבט, טיפולים כנ"ל, ביטוח וטסט גם זול, וההשקעה של כל הדברים שאמרתי היא בערך 10,000 פלוס מינוס.
האם שיפורים לרכב יכולים לענות לי על מה שאני צריך אני לא יודע לכן אני שואל אותכם אולי רק ג'יפ רציני יעזור, ואם כן אז איזה ג'יפ.
אני חושב הגדרתי פחות או יותר מה אני עושה עם הרכב ומה האפשרויות של שיפורים, רק שאני לא יודע מה יעשה את העבודה.
אשמח לתשובה תודה.
-
ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
אם האוטו כפי שהוא עונה לך לצרכים שלך. ואתה מכיר אותו ויודע שהוא אמין ונוח לך לתחזוקה. עדיף להשאיר אותו ולשפר קצת מאשר להחליף לרכב שאתה לא מכיר ולך תדע איזה הוצאות יפלו עליך.
תשפר כאוות יכולתיך. ותהנה מהאוטו שלך.
זאת דעתי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
תודה רבה ככה גם אני חושב, בוא נראה אם יש לעוד מישהו מה להגיד.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוסף שלמה
לפי המצב הבנתי שיכול להיות שבולמים + הגבההות + הילוכי כח + צמיגי AT חצי חצי, יכולים לעשות את העבודה .
מה הכוונה ב"הילוכי כוח"?
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
opl
מה הכוונה ב"הילוכי כוח"?
מניח ש L או 1/2
ונעילת דיפ׳ מרכזי.
זה בדיוק האוטו המתאים לבחור.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
אז זה לא הילוך כח.
לפות"ש, הילוך כח (טרנספר) זה משהו שבא מהיצרן, אתה לא יכול להוסיף כשיפור לטוסון.
גם בקרת משיכה זה לא משהו שאתה יכול להוסיף. אם יש לך ברכב esp אז כנראה שיש לך.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
יש לו בקרת משיכה אבל לא מאוד אפקטיבית. היה לי כזה מאותו שנתון. אבל כרכב פנאי משפחתי רך הוא מצוין. אם העבירות שלו מספקת זה אחלה רכב
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
כולם פה נהיו תקינים פוליטית, או איך שלא קוראים לזה.
טוסון הוא לא רכב לשטח ולא יהיה כזה.
אם הוא נולד ללא הילוך כח, הוא גם ימות ככה. מכל בחינה פרקטית, אי אפשר להוסיף כזה.
נעילות דיפרנציאל, ולא מרכזית (שהיא תנאי מוקדם לכך שניתן יהיה לומר שמדובר ברכב 4X4 "אמיתי". הסברים אח"כ, אם תרצה), ככל הנראה אין ולא יהיו לטוסון.
להחליף קפיצים ובולמים אפשר ואולי אפילו כדאי, אבל בטוסון, שמיועד מראש לכביש ולא לשטח (כן, כן, גם אם אתה עולה איתו מעלות מטורפים) זה ישפר בעיקר, אם בכלל, את התנהגות הכביש ואת האגו של הנהג.
רוצה רכב לשטח? קנה רכב לשטח. אל תבזבז את הכסף על שיפורים מיותרים לטוסון, במיוחד שמהשאלות שלך עולה שהנסיון והידע שלך בכל הקשור לרכבי שטח הוא מוגבל (בעדינות) ואתה חשוף לטיפשות של מתקינים ומוכרים למיניהם, במקרה הטוב ולמניפולציות מכוונות במקרה הטוב פחות.
עמי
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
כן רכב שטח לא רכב שטח... אלה סתם הגדרות. בסוף הרכב מאפשר לו להגיע לנקודות שהפרייבט לא מגיע אליהם. ומנגיש את התחום הזה לאנשים שלא מעוניינים לנסוע על דיפנדר או רוביקון.
וזה מצוין בהינתן התנאים הבאים
1. שהוא מודע למגבלות הרכב והנהג
2. שזה מספיק לו
+1 על ה-"לך תלמד את הנושא לפני שבעלי מקצוע עושים עליך סיבוב"
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
והנה הגענו ... שוב, לשלב שבוא מציעים לבן אדם להחליף את החברה, את הכלב ולצאת לסקי בקורונה ...
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
זה מה שפותח השרשור שאל, האם לשפר או להחליף, למה אתה מתרעם שעונים לו להחליף ??
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמי
כולם פה נהיו תקינים פוליטית, או איך שלא קוראים לזה.
טוסון הוא לא רכב לשטח ולא יהיה כזה.
אם הוא נולד ללא הילוך כח, הוא גם ימות ככה. מכל בחינה פרקטית, אי אפשר להוסיף כזה.
נעילות דיפרנציאל, ולא מרכזית (שהיא תנאי מוקדם לכך שניתן יהיה לומר שמדובר ברכב 4X4 "אמיתי". הסברים אח"כ, אם תרצה), ככל הנראה אין ולא יהיו לטוסון.
להחליף קפיצים ובולמים אפשר ואולי אפילו כדאי, אבל בטוסון, שמיועד מראש לכביש ולא לשטח (כן, כן, גם אם אתה עולה איתו מעלות מטורפים) זה ישפר בעיקר, אם בכלל, את התנהגות הכביש ואת האגו של הנהג.
רוצה רכב לשטח? קנה רכב לשטח. אל תבזבז את הכסף על שיפורים מיותרים לטוסון, במיוחד שמהשאלות שלך עולה שהנסיון והידע שלך בכל הקשור לרכבי שטח הוא מוגבל (בעדינות) ואתה חשוף לטיפשות של מתקינים ומוכרים למיניהם, במקרה הטוב ולמניפולציות מכוונות במקרה הטוב פחות.
עמי
1+
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
איזהו עשיר - השמח בחלקו.
אסף.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
צודק אסף.
חברים, כל אחד שיסתדר עם מה שהוא נולד איתו. נכון גם לג'יפ וגם בכלל.
חסל סדר שיפורים ושדרוגים.
היית טוב אלינו, ג'יפולוג.
תודה על הכל וביי.
אין טעם להמשיך.
מוכר את הדיפנדר.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
עמי, נראה לי אסף התכוון אליך והדיפנדר.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
זו בדיוק השאלה, אלי או אל הדיפנדר שלי?
או בעצם לשנינו??? :confused:
בכל אופן, עכשיו אני מבין למה הוא בסוף הפסיק כל פרויקט שהוא התחיל בו.... ;)
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
לבחור עם הטוסון: אין לך נעילת דיפרנציאל. לא קדמית, לא אחורית, ובוודאי שלא מרכזית, כי אין לך דיפרנציאל מרכזי.
מה שכן יש לך זה מצמד בכניסה לדיפרנציאל האחורי שמחבר את הנעת הסרן האחורי לזו של הסרן הקדמי.
-
ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמי
זו בדיוק השאלה, אלי או אל הדיפנדר שלי?
או בעצם לשנינו??? :confused:
בכל אופן, עכשיו אני מבין למה הוא בסוף הפסיק כל פרויקט שהוא התחיל בו.... ;)
לא הכול.
תראה כמה אנרגיה וכסף הוא משקיע בטנדר
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
טוסון (מהשנים הנדונות) הוא גיפון עם יכולות סבירות.
עם צמיגים מתאימים ושיפורי מתלים (ורצוי גם מיגון גחון) יכול לעשות כל מסלול שגיפונים אחרים (דאסטר, פורסטר ושות) עושים. אולי בפחות אלגנטיות (מערכת בקרת המשיכה פחות אפקטיבית) אבל בהחלט יעשה...
ולפותח השרשור, אם מספק אותך, מדוע אתה מעוניין להחליף?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוסף שלמה
אגב רציתי גם לדעת האם כדאי להשים צמיגי טויו או מקסיס וכד', והאם לשים מערכת בקרת משיכה או דברים אחרים? והאם העלויות בג'יפים רציניים יקרה משמעותית או לא?
- - - Updated - - -
ונזכרתי בעוד שאלה חשובה האם כדאי להתקין בולמים וכו' דרך סדנא כמו גתוס וכד' או להזמין מחו"ל בחצי מחיר ולהתקין אצל המוסכניק שלי שמומחה בג'יפים ועשה את זה המון פעמים? תודה
מכאן אפשר להבין שלפני הדברים הבסיסיים אתה קופץ / שוקל שיפורים יקרים שפחות טבעיים וחוקיים לרכב זה.
צמיגי שטח ורצוי מאוד חוקיים, הם השיפור הזול והאפקטיבי ביותר ביחס לתמורה שתקבל בשטח, בהנחה שכיום יש לך צמיגי כביש.
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
תודה על ההיענות, אני לא מבין הרבה אבל השאלה שלי האם להחליף רכב או לשפר נובעת מכמה סיבות, איכות הנסיעה בשטח, עלויות, בלאי של חלקים של רכב זה מול ג'יפ אמיתי, ואיפה באמת כדאי להשקיע בנוכחי או בג'יפ חדש. יש כמה שיפורים שודאי אפשרי ויש כמה שצריך לבדוק, ואני חוזר ושואל האם להישאר עם הרכב ולשפר בכל צורה אפשרית ובמידה וכן אילו שיפורים כדאי והאם דרך סדנא או לייבא מחול את החלקים ולעשות במוסך שלי באופן שהוא גם ייסדר את האישורים, או לחלופין להחליף לג'יפ רציני שכבר משופר ואם כן האם עדיף דיסקברי 4 או לנדקרוזר או פאג'רו? ומה היתרונות והחסרונות של הרכבים הללו? תודה
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
מה המטרה בסוף? בלי להבין מה אתה רוצה לעשות עם הרכב - קשה לומר.
אם נבין מה יהיה אופי השימוש, או לחילופין מה אתה רוצה לעשות עם הרכב שלך ולא יכול - יהיה קל יותר לענות.
איפה נתקעת עם הטוסון או חששת לעבור? איפה ראית שמישהו נוסע וידעת שאתה לא יכול?
אסף.
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
ניכר מהשאלות שיש בלבול מסוים אצלך אבל ההתלבטות היא רלוונטית ואמיתית.
שאלות כמו "מה עדיף" ומה כדאי תלויות בצורך ובהגדרת הדרישות. מה שעדיף לאחד לא בהכרח נכון לאחר, מה שכדאי לי אולי לא כל כך כדאי לך.
לכן אני ממליץ לענות הקצרה על כל השאלות בשאלון שבשרשור הנעוץ, כל יהיה ברור יותר מהו הדרישות שלך והיה קל יותר לעזור לך.
נשלח מהנייד
-
תגובה: ג'יפ חדש או לשפר את הקיים
תודה על ההיענות והזמן שאתם משקיעים להבין איך לעזור, כנראה שלא הסברתי את עצמי מספיק טוב או שלחילופין לר פירטתי מספיק, אז אשתדל קצת יותר להסביר.
אני עם הטוסון כבר 3 שנים ונכון לעכשיו יש לו צמיגי כביש של HANKOOK וגם כל הצמיגים שהיו לי לפני לעולם לא נקרעו או התפנצ'רו וכד' כך שלא עלה בדעתי שכדאי להשקיע בצמיגי שטח עד עתה שהעליתם את הנושא.
יש לי גם נעילת דיפרנציאל מסויימת (כך הם קוראים לזה בספר של החברה שמעביר את הכוח ל-50 קדימה ו-50 אחורה) זה עזר לי מידי פעם בבוץ או בעליות אך על פי רוב אני לא משתמש בו (יש מישהו שטוען שזה לא נעילה ואולי הוא צודק אין לי זמן לבדוק לעומק).
בכל אופן כפי שהגדרתי ואולי אפרט יותר אני נוסע איתו כל יום ביערות 5-10 דקות בכורכר, אבנים, בוץ. ולפעמים עושה נסיעות יותר ארוכות (טיולים) 20-45 דקות לטיול ואז אני עושה גם בוץ יותר קשה, עליות, מדרגות, שלוליות גדולות וכד' מפאת המציאות שצריך לעבור איזה קטע על מנת להמשיך הלאה. פעם אחת בלבד קיבלתי מכה למטה בדרייב שפט ואז הזדחלתי לכביש גררתי ותוקן במוסך ב-150 ש"ח, מעבר לזה לא היו תקיעות אחרות.
המוסכניק שאני מטפל אצלו הוא מומחה בג'יפים והוא עצמו יש לו ג'יפים ועושה טיולי שטח בערך כל סופ"ש והוא מבין הרבה וגם התקין הרבה מערכות של שיפורים לעצמו ולאחרים. מה שבטוח שהנסיעה עם בולמים סטנדרטים בלי הגבהות + מיגונים, בלי צמיגי שטח וכד' גורמת שאיכות הנסיעה לא תהיה נוחה, וגם מסוכן לקבל מקום מלמטה ומגביל אותך במקומות שאתה יכול לעבור. נסעתי אחרי ג'יפים כמו סופה וכד' ותמיד עברתי מה שהם עברו אבל כפי שציינתי לעיל אין לי הרבה זמן לטיולים.
מה שהתחיל לעורר את אצלי את הספק האם לשפר או לעבור לג'יפ אחר הוא המוסכניק עצמו, לטענתו הבלאי שיש לי בחלקים מסויימים כגון משולשים, תושבות בולם, תפוחי פרונט, מסרק הגה וכד', שאני צריך להחליף אותם כל שנה או שנה וחצי בערך זה כתוצאה מזה שהרכב איננו בנוי לנסיעות קבועות בשטח אלא נסיעות מזדמנות קלילות, ולטענתו צריך להחליף לג'יפ כגון לנדקרוזר או פאג'רו שהם אמינים ועושים בשטח הרבה יותר והיכולת שלהם לעמוד בשטח בלי שיתפרקו חלקים בתדירות כזו היא יותר טובה, אך מאחר ואני חושש שאין לי צורך כ"כ בג'יפ בגלל חוסר הזמן, והעלויות הגבוהות לכן חשבתי אולי יהיה יותר נכון לשפר את הרכב הקיים ואז איכות הנסיעה בשטח תשתפר, פחות סיכון לקבל מכות, יותר לעבור דברים ביותר קלות, ואולי לעשות דברים קצת מעבר למה שעשיתי עד עכשיו, ועוד דבר שהוא טוען שהרבה מהנהיגת שטח תלויה גם בנהג ולכן זה שיכולתי לעבור דברים מסויימים עם הטוסון שאחרים לא היו מנסים ואולי לא מצליחים זה בגלל הנהג ולא בגלל הרכב (כך הוא טוען שבערך חצי מהנהיגת שטח תלויה ברכב, וחצי בנהג) ולאור כל האמור לכן התלבטתי מה כדאי לעשות האם לשפר ? איזה שיפורים ? היכן לשפר בסדנא או אצלו (וזה ברור שיעלה בערך חצי מחיר הבדל פחות או יותר) ? או להחליף לג'יפ, ואם כן איזה ג'יפ כדאי מאותם שהצעתי דיסקברי 4 או לנדקרוזר או פאג'רו ? ומה היתרונות והחסרונות שלהם ? ומה העלויות של האחזקה שלהם?
אני חושש להיכנס להוצאות של ג'יפ שאינני יודע מה מצבו, ואילו ברכב שלי אני יודע שהוא שמור ומטופל מאוד, ומה גם שהעלויות הכלליות הם גבוההות יותר, ובאמת למי שצריך כגון מי שעובד עם רכב כזה או שיש לו כסף מיותר והוא אוהב לטייל עם חברים אז מובן מדוע הוא צריך כזה ג'יפ, אך אני לא יודע האם אני צריך או לא, וכמו שציינתי מסתמא במידה ואלך על ג'יפ אז אני אעשה איתו קצת יותר מעכשיו, אבל מצד צורך אני לא ממש חייב אלא זה בגדר פינוק בלבד.
אשמח שתעזרו לי בהתלבטות תודה