ויש היבטים חיוביים. בוודאי. אני אתחיל:
שדה התעופה ברמת דוד, הסיוט של תושבי עמק יזרעאל - ז"ל.
Printable View
ויש היבטים חיוביים. בוודאי. אני אתחיל:
שדה התעופה ברמת דוד, הסיוט של תושבי עמק יזרעאל - ז"ל.
למה? מה הקשר דווקא עכשיו?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
רענון של האוכלוסיה ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
א. לא צריך
ב. מי יממן?
עולם התעופה והתיירות לא יחזור למה שהיה עוד הרבה שנים.
ברוך שפטרנו.
נקווה שהמתים מהקורונה יתקזזו עם ההרוגים שיש פחות בתאונות דרכים התקופה הזאת
1. פחות זיהום אוויר
2. אין פקקים
3. מחיר הדלק אמור לצנוח (בשאיפה, כי אמנם הנפט התרסק, אבל הדולר מטפס)
4. אין מבחני רישוי לרכב (מהיום ארכה של חודש, כנראה להרבה חודשים)
5. אף אחד לא חושב על מלחמות
כרגע אין מלחמות כי כולם נלחמים באותו פולש.
אבל אחרי שהמצב יירגע, לחלק מדינות יהיה יותר מאשר אחרות, ואז מלחמות יחזרו
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
אחריי סופש בפארן..
זמן לנקות יסודי את הטנדר אחרי החורף (שלא נגמר)
כמויות נכבדות של בוץ מסיני ירדו.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a504900c4f.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0db50b1012.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
מי אמר שאין מלחמות ? דווקא נראה שהן ממשיכות כסדרן. האוכלוסייה הפגיעה ממילא כבר הוכחדה מזמן באיזורים האלו.
אני שמח שאתם מוצאים צדדים חיוביים ואפילו מתבדחים על זה.
אני בטוח וגם יודע שיש חברי אתר שנמצאים בימים אלו בשעת מצוקה קשה. מהקשות בחייהם.
בעלי עסקים פרטיים שקיבלו בומבה לפנים.
עובדים שאיבדו את מקור פרנסתם ובכלל אנשים שעולמם התהפך עליהם כמעט בין לילה.
האמת שאני קצת מופתע ואפילו נעלב בשם אותם חברים לראות כזו כותרת חסרת טאקט ורגישות.
האמת היא שחשבתי ולא ידעתי אם זה נכון ולא משפיל לפתוח שרשור תמיכה לחברים שנפגעו.
אמנם השרשור הזה הוא לא עבירה על חוקי האתר אבל זו בעיני עבירה על רוח האנושיות והחברות שבאתר והייתי שמח אם יופעל שיקול דעת נוסף והשרשור ימחק לפני שאנשים יעלבו.
תודה וסליחה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אממממ....
ראשית, ציניות וצחוק הם אחלה לדרך להתמודד עם סיטואציות מורכבות
שנית, נתבקשתי למלא טופס חל"ת, לא בטוח שתהיה לי עבודה אחרי שכל זה יגמר, אבל בעיני, ולדעתי האישית, כל עוד זה ייגמר לי רק בכסף/עבודה/פרנסה, דייני...
הבת שלי יושבת בחדר, בבידוד כי היא באה במגע עם חולה מאומתת, רע, לא נעים, משעמם, מתסכל וגם על זה אנחנו משתדלים לצחוק כל הזמן, כי אחרת נשתגע
אין ספק שתקופה מאתגרת לפנינו ואף אולי סדר עולמי חדש, אבל סביר, שעל פי רוב, למרות הקשיים, נסתדר
עם קשיי עורף אנחנו, חרא, אבל בעיתות משבר אנחנו סבירים
ושוב, זוהי רק דעתי האישית והאופטימית, כי בשביל דעה פסימית יש לנו את ברלי (-;
עכשיו נתקלתי בנקודה שבה נמרוד הגה את הרעיון הזה
מחיר הדלק יורד ...!
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
ועדיין, הפוסט הזה דוקר את חלקנו ישר בלב.
אנחנו כאן לתמוך ולעודד אנשים בשעת המשבר הגדול הזו ומעדיף להזכיר להם שהשמש עוד תזרח במקום להגיד להם שהתירות והתעופה לא יחזרו למה שהיה. ( וביננו, הם יחזרו מהר מהצפוי ורמת דוד יבנה בעיכוב הישראלי האופיני בלי שינוי מפני שישראל, כמה שזה יעצבן את חברי מפלגת רק לא ביבי, נכנסת למשבר עם כלכלה מאוד מאוד חזקה ואבטלה של 3 אחוז).
אז חברים, תזכרו שאחרי כל משבר מגיע שגשוג.
אנחנו כאן גם בשביל לעזור ולתת כתף.
מי שזקוק שיכתוב ולא ידבייש.
יש כאן חברים מכל קצוות הארץ ומכל סוגי המקצועות ויכולות ההשפעה.
אגב, נמרוד לא לזאי גדול.
הוא גם חזה שתהיה רכבת לאילת לפני 2019 כי זה טוב לסינים.
הוא כם לזה שגנץ יהיה ראש ממשלה.
אני מוצא שאולי זה דווקא מנחם שהוא תמיד מפקשש בתחזיותיו...
שיעבור מהר והכי קל שאפשר [emoji3590]
בועז
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
גם אני בחל״ת מאתמול, לא יהיה לי לאן לחזור גם אם המצב ישתנה עוד השבוע - העסק אבוד , לא יודע אם אקבל דמי אבטלה אפילו. אם לא יעצרו את המסחר בבורסה גם לאשתי תיגמר העבודה בקרוב . אני חושב על זה שנצטרך להיתקע עכשיו כולנו בבית ומתכסה זיעה קרה ... חיפשתי סיבה להיעלב מהפוסט ולא מצאתי , היי בכל זאת יש צדדים חיוביים לקורונה - דחו את המשפט של ביבי !
תראו תמיד שיש פה ענייני דת כולם מתחלקים פה..
בשבת הקרובה כולם ישמרו..
לא קניונים לא גנים ציבוריים לא פרקים לא תחבורה ציבורית איסור לצאת מהבית לא לעבוד ..הגעת משיח כבר אמרנו?
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
עוד פן חיובי בקורונה - הרבה איראנים כולל בהנהגה מתים.
בועז, כמו שאמרו לפני הומור ציניות ואולי גם הדחקה (שהיא מסוכנת כשלעצמה) הן דרכים בה בני האנוש מתמודדים מבחינה נפשית במצבי לחץ - במלחמה הזו בנגיף גם הבריאות הנפשית חשובה.
כבר נאמר אם לא נצחק אז נבכה...
המפעל שלי צימצם דרסטית את כמות העובדים והורשו לעבוד רק עובדים חיוניים... הוא מתפקד טוב יותר מביום רגיל.https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...484d31954f.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
פששש.... השרשור הזה כבר הוציא משהו חיובי ביותר - חשף את ליבת הסברס המתוקה שבועז מקפיד להסתיר בשגרה תחת המעטה הקוצני. אוהב אותך, בועז לב זהב!
וברצינות - אין אחד שלא נפגע כלכלית מהוירוס הזה. אני לא מכיר מישהו שאפשר להגיד שזה עבורו אפילו מכה בינונית בכנף. אנשי עסקים, קבלנים, עצמאים גדולים, האנשים שביום יום נחשבו - מה נחשבו, היו! עד לפני שבוע - עשירים בקנה מידה מקומי - רועדים. פיזית, רועדים.
אני בתור בכיר בחברת סטרטאפ שעד לפני שבוע עסק בפייפ-ליין ומשקיעים אסטרטגים והתכוננות לדיו-דיליג'נס... הכל לפח, עכשיו הבאז-וורד היחיד הוא כמובן ברן-רייט ואיך מקטינים אותו. ואנחנו ברי מזל - מזל טהור, מזוקק - שסגרנו את הגיוס הגדול לפני כמה חודשים ויש לנו כסף בבנק. חברות סטרטאפ נהדרות נסגרות בשקט, מהיום למחר, לצד המסעדות שמאכילות את העובדים.
אז מה? אני מניח שנעבור גם את זה כמו את פרעה. ובטוח שיש גם צדדים חיוביים. ולא סתם אני מציין את רמת דוד. עד לפני רגע שיחת העמק, של אותם אנשים, שהיו שבעים ומרוצים היתה שיקום שדה תעופה מעל הראש. אני הייתי דווקא מאלו שהסבירו שכנראה אין ברירה וזה חשוב למדינה וכו' וכו' ונתב"ג כבר עם 20 מליון נוסעים בשנה ועוד מעט 25. אני חושב ומותר לי לטעות שזה היסטוריה, נתב"ג יחזור ל20 מליון נוסעים בשנה רק עוד כמה שנים טובות, ושדה התעופה בעמק ירד מהשולחן. הצד השלילי הוא שבתי הקטנה כנראה לא תזכה לטיול בת מצוות עם אמא ללונדון ב200 דולר כרטיס באיזיג'ט. שזה ביננו, בסדר גמור. ואם אני טועה והכל יחזור למסלול מהר מאד - גם טוב, היינו חותמים על זה הרי עכשיו!
הרשו לי להביא חומר למחשבה, מאת אבי בר-אלי, דה מרקר:
אף אחד לא מייחל לווירוס קטלני, אבל הבראה שרק חלמנו עליה – נהפכה לפתע אפשרית בזכות מחלה
https://www.themarker.com/markerweek/1.8668896
ציטוט:
נניח שאתם מנהלים מפעל, בית מלאכה, מכבסה גדולה או אפילו בית חולים. נניח שכמו מאות בעלי עסקים אחרים בישראל גם אתם פתחתם עיתון, קראתם שגילו פה גז טבעי - והחלטתם להוזיל את עלויות האנרגיה שלכם, לרכוש גז ולהפסיק לשרוף מזוט מסריח ומזהם בחצר.
נניח שלשם כך פניתם לאחת מחברות שיווק הגז וחתמתם על חוזה לרכישת גז. כפי שראיתם, בחוזה הופיע מחיר הבסיס של הגז, כשזה מוצמד למחירה של חבית נפט בעולם (מדד הברנט).היות שמחירי הנפט בעולם תנודתיים, החוזה כלל מעין מנגנון גידור הדדי. כלומר, הופיעו בו מחיר "תקרה" ומחיר "רצפה" לנפט. כך, אם מחיר חבית נפט יעלה מעבר לתקרה שנקבעה - מחיר הגז שמוצמד לו לא יאמיר בעקבותיו, כדי לא להרוג את הלקוח; מנגד, מחיר הגז לא יירד מתחת לרף המינימלי שנקבע לחבית נפט, כדי לא לשחוק מדי את רווחי ספק הגז.
המשווקים בישראל רכשו עד לאחרונה את הגז ממקור אחד - מאגר תמר. המונופול הזה, שנשלט בידי יצחק תשובה ונובל אנרג'י האמריקאית, הכתיב לחברות השיווק חוזה סטנדרטי, והן שירשרו ללקוחות הקטנים. לפי החוזה הזה, הרצפה במנגנון הגידור תהיה 60 או 70 דולר לחבית. כלומר, ירידה מתחת לרף זה לא תאפשר את הורדת מחיר הגז בהתאם. ומה לגבי התקרה, זו שאמורה להגן על הלקוח?
ובכן, זו נקבעה על הסכום הפנטסטי של 320 דולר לחבית (!). כן, כן, פי עשרה ממחירו כיום וכפליים משיא כל הזמנים למחיר חבית. רק אז, כשמחיר החבית ידביק את הסכום המדהים 320 דולר - תיעצר הגאות במחיר הגז שישלמו הלקוחות הישראליים למונופול.
התהייה בלתי נמנעת: כיצד הסכימו הישראלים לחתום על מנעד שנע בין מחיר רצפה גבוה מדי, שפועל לטובת ספק הגז - לבין תקרה מופרכת שלעולם לא תגן על לקוחותיו?
"זה לא היה בדיוק משא ומתן", השיב בשעתו אחד הלקוחות, "נובל אנרג'י באו עם המספרים מיוסטון".
<mark>עד שהגיע קורונה</mark>
לפני ארבע שנים, כשהובא מתווה הגז לאישור הממשלה, נמכרה חבית נפט ב-40 דולר - הרבה מתחת לרצפה של 60–70 דולר. מחיר הנפט הנמוך הסב לתעשיינים הגדולים במשק נזק של מיליוני שקלים מדי חודש - והרתיע אחרים מלהצטרף למהפכת הגז. אלה העדיפו להמשיך לשרוף מזוט ולזהם. הגז היקר נשאר בים, בלי שהמדינה גובה עבורו תמלוגים.
חרף עוולה זאת, משרדי הממשלה סירבו לנצל את גיבוש המתווה כדי לתקן את מחירי הרצפה/תקרה המעוותים. TheMarker צעק, הלקוחות - פחות. התעשיינים נאלמו מאימת המונופול. כולם שתקו - ושילמו. עד שהגיע קורונה.
הווירוס שהביא לצניחה בביקוש הסיני לנפט, טילטל את קרטל אופ"ק. הרוסים הכריזו מלחמה על הנפט האמריקאי, הסעודים החליטו לשרוף את המועדון - והנפט נסחר השבוע סביב 30 דולר לחבית. אלא שהפעם, הלקוחות בישראל כבר לא שותקים.
המפעלים שמחויבים לרכוש גז במחיר מופקע איבדו מכושר התחרות שלהם מול העולם - וקול שוועה נשמע. נס המרד הורם וכבר בימים הקרובים עשויים כמה מלקוחות הגז לדרוש את פתיחת החוזים ואת עדכון מחיר הרצפה.
מניית דלק של תשובה התרסקה השבוע ב-80%, האג"ח זינקו ומצבו הפיננסי בכי רע. שותפתו האמריקאית איבדה 50% משוויה - וזקוקה אף היא לכל בדל תזרים. לפיכך, המונופול יוכרע, חוזים ייפתחו, הגידור המעוות יתוקן כך שהצרכנים יידפקו פחות, איכות הסביבה תהיה איכותית טיפה יותר וקופת המדינה תרופד במעט. את מה שהממשלה, הרגולטורים, שומרי סף והוועדות השונות לא הצליחו לנצח במשך שבע שנים - הכניע וירוס עטלפים בשלושה חודשים.
<mark>מתים שמעניינים פחות
</mark>
נסיעה בין ראשון לציון לתל אביב בשעות הבוקר המאוחרות ארכה בשנים האחרונות 20 דקות. לפני כשנה זמן הנסיעה החל להתארך. תחילה ל-25 דקות, אחרי חגי תשרי ל-30 דקות - וכיום, נסיעה באותו תוואי ובאותה שעה בדיוק, אורכת כבר 35 דקות.
אין צורך בניתוחי נפח התנועה שמשרד התחבורה לא מפרסם כדי להבין שהגודש בדרכים הוא פצצת זמן שכבר התפוצצה. לא צריך להיות גאון כדי להבין מה צופן לנו העתיד הקרוב לנוכח זינוק שנתי של 75% בזמן שדרוש לעבור בציר של 15 ק"מ.
כבר עשר שנים אנחנו מזהירים מפני הקטסטרופה. כמעט ארבע שנים שאנחנו מריצים את קמפיין "לחלץ את ישראל מהפקק". ואולם לטפטוף העקבי בדבר הצורך בוויסות השימוש ברכב הפרטי ובדבר הצורך בתחבורה ציבורית נגישה ותדירה - עדיין אין קונים באמת.
חמש שנים מתקשקשת המדינה עם סלילת נת"צים בערים; ארבע שנים מסתבכת עם מכרז לסלילת נתיבי אגרה חכמים; שלוש שנים היא מייחצ"נת מיני פטנטים תיאורטיים לתמריצים דיפרנציאליים; שנתיים לא מצליחה לפשט תשלום באוטובוסים; ובקרוב נחגוג שנה לחזון הקארפול שהסתכם עד כה בשני מקטעים בלבד.
היוזמה משותקת, היצירתיות מנוונת, הלאות חוגגת - ואפילו החזר הוצאות רכב, כרכיב שכר שמחייב אחזקת רכב - עדיין לא בוטל. פתרונות פשוטים בצד הביקוש, כמו שינוי שעות העבודה או מימון שאטלים לשם, נדחקים. במקומם מקודמים שלושה קווי מטרו גרנדיוזיים ב-150 מיליארד שקל - קווים שאולי יסיעו את נכדינו, ובעיקר יקנו זמן למקבלי ההחלטות, ויממנו וילה שנייה ושלישית לקבוצה מצומצמת של יועצים ועורכי דין.
והנה, שלושה שבועות חולפים מאז התגלה חולה ישראלי ראשון בקורונה - ופתאום: הארה. צוות ממשלתי יושב על המדוכה ומתכנן להסיט את עובדי השירות הציבורי לעבודה חלקית/מלאה מהבית.
<mark></mark>
כך, משום מקום, נזכרו בממשלה בחלופה הפשוטה, המהירה והזולה ביותר לבעיית הפקקים. לפתע חילחלה ההבנה כי די טיפשי להסיע מדי יום ברכב צמוד מאות אלפי עובדים מאותה נקודה לאותה נקודה, בדיוק באותה השעה - ועל הדרך להפסיד למשק מיליארדי שקלים כתוצאה מאובדן שעות עבודה בדרכים. זאת, בלי להזכיר את 14 הישראלים שנהרגו בתאונות דרכים רק בשלושת השבועות שחלפו מאז חלה ישראלי ראשון בקורונה.
<mark>בזכות המחלה</mark>
אף אחד לא רוצה בווירוס הקטלני. מדובר בבריאות שלנו, של ילדינו ושל הורינו. על הפרק מונחים החיים עצמם, תרתי משמע, כשלצדם תרחישים מדכאים של פיטורים המוניים, קריסת עסקים ומיתון ממושך.
ובכל זאת, איך מסבירים את תחושת ההתעוררות שנלווית למכה שניחתה עלינו? איך מצדיקים את ההתרגשות ואת פרץ היצירתיות והעשייה? מדוע יש שמזהים באירוע המכונן והמוריבידי הזה יותר מניצוץ של חיוניות?
הסיבה פשוטה. היא נעוצה בכך שבמהלך תקופה ממושכת שררה כאן תחושה של מחנק - תחושה שאנו כבולים לכללי משחק שפועלים תמיד לרעתנו, ושרק התערבות חיצונית נסית תצליח לשחרר אותנו מהשלשלאות שלהם.
איך מושכים תשומת לב למשבר הבריאות ולעלויות התארכות תוחלת החיים? איך מושיבים את כולם לדיון על הפנסיה? איך מסבירים לכולם שמשבר דיור חריף דופק תודעה של דור שלם, שתחבורה פרטית הורגת, שתכנון לקוי יכול לפורר מדינה, שהזנחת הסביבה תתנקם בנו, שבולמוס הצריכה מחפה על כשלי שוק יקרים - ושהגאות בשוק ההון מסתירה אי שוויון? מי צריך בכלל את הגידור הזה? מפני מי או מה הוא מגדר?
יותר ויותר אנשים טובים נואשו בשנים האחרונות מלהביא שינוי בכלים שיש בידיהם, וכמהו ל-Game Changer. כמו פנטזיה על גיבור־על או על מבול תנ"כי. דרמה מטאפיזית שתאתחל מערכת שנהפכה משומנת מדי, והתנתקה מייעודה.
ואז מגיע וירוס אסייתי מוזר - והופס: דפוסי העסקה מאובנים מתחדשים בן רגע, רכיבי שכר עוברים ריענון, חינוך נחשל מתעדכן, רפואה ביתית מתעוררת, תשתיות תקשורת עוברות לחזית, מחירי הנדל"ן יורדים, בתי הזיקוק מתייתרים ומנגנוני גידור מושחתים נפרצים. הבראה שבייאושנו רק חלמנו עליה - מתאפשרת בן רגע בזכות מחלה.
לפני שמונה שנים, באחד הלילות המתישים שבהם נוהל המשא ומתן על רפורמה ברכבת ישראל, לאחר עוד יום של עיצומים קשים והותרת נוסעים על המסילה, פנה מי שפנה אל הנוכחים הבכירים בחדר ואמר: "כולנו מבינים שיש היגיון ברפורמה, כולנו יודעים שצריך שינוי - אבל עם כל הצער שבדבר, זה לא יעבור לפני שיישפך פה קצת דם".
לכל מי שאיבד את העבודה, ירידה בפרנסה כו'...
פתחתי את האשכול הזה: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/115396
סביר שהוא לא יעלה אתכם על דרך המלך, אבל רק אם, אולי, הוא יצליח לייצר עוד עבודה/אפשרות אחת, זה כבר יותר מ-0.
אז מוזמנים להעלות בו על עצמכם
סביון
בשביל אבי בר אלי מדה מרקר העולם מסתובב אך ורק סביב תשובה ומחיר הגז...
נחיה (בתקוה...) ונראה.
אני טוען שאתה דובון מתוק. זעפן, אבל מתוק.
קובץ מצורף 127934
אז גם נצחק קצת.....https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...c7a6d65e02.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...67dfdc9589.jpg
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
אפשר גם עם מסור ידhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...7b31d28917.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk