היי חברים,
חלקנו מתקנים לבד הרבה דברים. נכון גם לגבי.
מה אתם שומרים אחרי התיקון ומה לא ?
(בשביל הדוגמה, החלפתי אתמול ציריה. היא לא נשברה אבל התחילה לתקתק... כנ"ל משולשים וכו....)
משתמשים בזה בחירום או שזה סתם לבזבז מקום (שאין לי יותר מידיי)?
Printable View
היי חברים,
חלקנו מתקנים לבד הרבה דברים. נכון גם לגבי.
מה אתם שומרים אחרי התיקון ומה לא ?
(בשביל הדוגמה, החלפתי אתמול ציריה. היא לא נשברה אבל התחילה לתקתק... כנ"ל משולשים וכו....)
משתמשים בזה בחירום או שזה סתם לבזבז מקום (שאין לי יותר מידיי)?
אתה הרי יודע שדקה אחרי שתחליט לזרוק את זה ( ׳זה׳ הוא כל דבר שבעולם ).
תצטרך אותו. ואז דווקא לא יהיה איפה להשיג את זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ציריה - בטח לשמור. מקורית - בטח ובטח.
גם כחלף לחירום (כשתהיה חייב ואין מקורי אלא רק זבל תחליפי בכל חנויות החלפים) גם כדי לשפץ בפעם הבאה.
אסף.
צנרת מים.
כשאני מחליף, מה שיורד הופך לחלף חירום מתחת לכיסא ברכב.
כנ״ל רצועות עיקריות.
ציריות? רצועות? צינורות מים?
אתם ילדות עם קוקיות :-)
אני כשאני מקלף בידוד מחוט חשמל אני שומר את הפלסטיק.
אם החלפתי בטרם זמנו והרכיב טוב שומר.
אם חלק בלוי אפילו מעט, מעיף.
חלקים מתכלים כגון רצועות וצינורות מחזיק חדש בלבד.
ברזלים כבדים כמו ציריות קפיצים ותפוחי הגה ארוכים שומר גם פסולים וזה עד שאישתי תתעצבן ותזרוק.
תפוחים, צינורות מים, גומיות שונות ותושבות מנוע, משאבת מים, אלטרנטור משופץ ומיני חיישנים יש לי על המדף ליום פקודה.
אני מעדיף שיהיה לי זמין תפוחים של מוג או צינורות מים של גודייר ולא זבל מקומי שעולה בארץ יקר יותר.
אני גם משתדל לדוג חלפים מקוריים בכל מיני מכירות טובות באיביי.
בכלל דוגל בתחזוקה מונעת ולא בתחזוקת שבר.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז אני חושב שהוא מתכוון ל-לשמור ברכב ולא בבית.
בזמנו ברכב הייתי שומר צינורות מים ראשיים משומשים אבל תקינים לחלוטין שהחלפתי החלפה יזומה.
סט רצועות חדש (הבא) אבל לא נראה לי נורא לשמור רצועות ישנות שהוחלפו בגלל זמן ולא בלאי
החזקתי את סט התפוחים חדש (הבא). בולגוינט תחליפי חדש.
ציריה זה מאוד חכם להחזיק במיצובישי, במיוחד אם הוא מגובה ומטייל בינוני +
פקקי רדיאטור וטרמוסטט החזקתי את הישנים שכנראה היו תחליפיים וזאת לאחר שהחלפתי באופן יזום למקוריים ברכב עצמו.
כמובן שהכן המחשבתי זה דורש גם בסופו של יום קפיצי SHD...
בתמונה תפוח רקוב שהוחלף בתפוח טרי מאותו מלאי שהוסבר למעלה וזה בכלל לא היה הרכב שלי.
קובץ מצורף 128311
לשמור באוטו? מה זה מחסן?
הדבר היחיד שיש לי באוטו הוא רצועת אביזרים, ומתישהו אני צריך להשיג חיישן קראנק.
אלו שני הדברים היחידים שימנעו ממני להגיע לכביש.
(תכלס גם בלי רצועה אפשר להסתדר).
במחסן- רק דברים שאני יודע שאני יכול לשפץ, למרות שברור לי שבחיים לא אעשה זאת.
דיסקברי.
כן.
כמה צינורות גומי גנריים, באנדים, וחוטי חשמל.
מעולם לא חזרתי מטיול שלא בנסיעה.
(האמת היא שהפעם היחידה שבה הפסקתי טיול עם רכב 4*4, זה היה עם לאדה, וגם אז חזרתי בנסיעה הביתה).
באוטו יש לי רק רצועה, פולי מותחן, מנוע צעדים, טרמוסטט ופקק, פיוזים וריליים שונים והמון כלי עבודה.
עד היום האתגר הכי גדול ותמיד יצאתי ממנו באיזה מזל היו הברגים....
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אני חייב להודות שהיה לי יותר, הרבה יותר...
היום בדיפנדר של העבודה יש לי רק כלים בסיסים ואני לא מרגיש הכי בנוח עם זה.
אה... ואוו, אז אני בכלל לא בכיוון. מה עוזרים חלקים משומשים בבית כשאתה תקוע בשטח? או לאיזה סיבה אתה חושב לשמור אותם? זה רכב יחיד בבית שאין משהו אחרי לנסוע איתו לחנות חלפים?
אגב,
לא נראה לי שפות״ש התכוון ללשמור רק באוטו.
ציריה לא שומרים באוטו...
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
הוא כתב שהוא לא התכוון לזה ככה שלא צריך לנחש. אני זה שטעה במחשבת הכוונה. ושוב, הרבה בעלי מיצובישי פאגרו משופרים מחזיקים קבוע צרייה ברכב, חלקם הפסיקו לספור את כמות הפעמים שנשברה להם, זה כבר חלק מהטיול (כלים לרוב נעולים כפול, מוגבהים, טיולים ברמה בינונית/קשה).
gilur, החלפת ציריה שלמה או רק פעמון? פעמון אין טעם לשמור.
אם הציריה מושלמת ואכן מקורית שווה לשמור ומתישהו לשלוח לשיפוץ ככה יהיה לך ספייר מוכן כשצריך.... והיא מקורית ולא זבל תחליפי.
ד"א כמעט תמיד מה שנטחן זה הפעמון, נדיר שהציר (shaft) עצמו זה שמחבר את הפעמונים נישבר.
בלנדרובר זה כמו פיוז בכל רכב אחר אלא אם הוחלפו למחוזקות.
גם בצבא היו יחידות שנסעו עם ציריה וגם התאמנו להחליף בחושך מוחלט.
לא מייצג
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז ודורון, הבנו את התיעוב שלכם למותג האנגלי, אבל חבל לחטוף עוד שרשור בשביל גחמות ולהטעות אנשים, אפילו כשמשעמם... יש הבדל בין דיסקו 1 וגם דיפנדר(אולי חוץ מדפנדר עם סרן סלסבורי מקביל לדנה 60) לבין דיסקו 2 .
ואם כבר אז כבר, ב jeep כדאי לקחת איתך סרן ספייר כשהציריה יוצאת עם הגלגל לטיול לפניך. :p
אתה לא בכיוון.
אין שום תיעוב, יש הכרה, והחידוד שנתת לגבי דיסקו 2 מבורך אבל לא מבטל.
לדוגמא, בהיילקס ישן יש נקודת תורפה בזרוע מגל בהגה.
אז לטיולים אני לוקח איתי זרוע ספייר, ביום-יום היא במחסן.
זה לא מוצר מתכלה כמו ציריה של לנדרובר אבל זו הכרה בנקודת תורפה וניהול סיכונים בהתאם.
הציריה יוצאת עם הגלגל רק באינדיאנים. רק שם התקמצנו בסרנים.
אני לא מתעב לנדרובר. אני בעיקרון לא מעריץ מותגים חוץ מאייפון.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
זרקתי עכשיו מגבים משומשים אחרי שהחלפתי בתחילת החורף לחדשים, זה נחשב?
כשהיה לי לנדרובר שמרתי הכל, כולל הכל. שום דבר שפורק מהרכב לא נזרק. עד היום יש לי בוקסות איכותיות לפתוח את הגוז'ונים של הלנדרוברים עם או בלי ציפוי, וידית כח מתאימה. לפני כמה שנים העברתי אותן למחסן "לך תדע מתי אני אקנה עוד פעם לנדרובר".
היום לא שומר דבר. אם תהיה תקלה - ניגרר למוסך, ונחליף באיכותי.
אני מניח שיש בסוגיה הזו גם את נושא הידע, מה יעזור לך להחזיק חלף משומש או חדש אם מראש אתה לא יודע להחליפו ואולי גם לא מחזיק את הכלים לטובת הנושא... כל מה שאתם ממחישים פה זה שאתם דווקא כן מבינים שלכל רכב יש את הבעיות שלו וכן מחזיקים חלף ברמה כזו או אחרת לבעיה הזו.
אני אישית חושב שלא להחזיק דברים פשוטים קטנים כמו פקק רדיאטור, תפוח הגה וכו זה לא חכם.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
אני מטייל עם סיקס ולרוב גם הפרטנרים לטיולים עם רכב כזה .
הג'יפ משמש כרכב לטיולים ולכן יש לי מחסן חלפים מתחת למושבים האחוריים .
אופי הטיולים - בינוני ( לרוב הכלים זה מסלולים קשים ) עד קשה מאוד .
בארגז החלפים בג'יפ - משאבת מים + דלק , מפלג קומפלט , צלבים ( כולל לציריות ) , גלי הינע - קדמי ואחורי , ברגים שונים ברגי U , אוזני שש .
סרט חבלה + פרופוקסי , אלטרנטור , מיסבי גלגל + ציריות אחוריות , צנרת בלמים ( גם קשיחה ) מוט שפור , דראגלינק . לטיולים קשוחים ( כמריר , עדשה ועוד ) גם זוג ציריות אחוריות .
בחבורה ישנם חברים אשר עם חלפים שונים - ביחד ניתן לייצר סיקס שלם בשטח ;) .
במחסן - כמעט סיקס נוסף מפורק על המדפים .
רק במשפחה הקרובה ( בן , אחיין , בן דוד ) יש 4 כלים כאלו .
בכללי הכלים משופצים ומתוחזקים היטב , אולם בשטח נכנסים ( אוהבים את זה ) הרבה פעמים ל"מלחמה" - וכאן יש לעיתים "פצועים" , אז לוקחים "פלסטרים" לעת צרה .
כבר קרה שהחלפנו סטליטים בשטח , פתחנו קרטר , צלב ציריה קדמי ומיסבי גלגל .
מעולם לא שלחנו סיקס על גרר בחזרה הביתה , ולא השארנו מישהו מאחור בשטח מבלי לחלצו !!!!
רוב הטיולים מתבצעים במסגרת ה- CJCLUB מועדון חברים אמיתי אשר הפך למשפחה אחת גדולה כבר 15 שנה .
אילן
אני לא סוחב חלפים.
פעם הייתי סוחב צלבים (בג'יפ ובלנדרובר) - סתם.
הנסיון שלי הוא שתמיד התקלה שתהיה לך והחלק שסחבת מהתקלה הקודמת - לא חופפים.
אם הייתי יוצא עם היילקס או לנדקרוזר למסע, הייתי לוקח פילטר דלק, וצירייה קדמית מושלמת (ואז צריך לדעת להחליף בשטח, וגם לשים בארגז כלים בוקסה 35)
אסף.