-
דיסקו 4, מספר שאלות
שלום,
במהלך השיטוטים ברחבי האינטרנט בחיפוש אחר רכב שטח ארוך בתקציב של כ100-140 אש"ח נתקלתי במספר רכבים מעניינים. היו פאגרואים, צירוקיים ורקסטונים שצדו את עיניי אך עד כה עוד לא נמצאה הכלה המיועדת...
במצב של ירי לכל הכיוונים שמתי לב שיש מספר דיסקואים שיכולים להכנס לתקציב.
הצמיג בחתך הבעייתי פחות מפחיד אותי משום שמצאתי מספר צמיגי AT שיעשו את העבודה ואין לי רצון להגיע עם הרכב לנקודות קיצון בזמן הקרוב.
אך השאלה המרכזית שאני מוצא את עצמי שואל היא מה עלות האחזקה, ברור שזאת שאלה שאין עליה תשובה חד משמעית אך אשמח שתתנו לי סדר גודל..
אני מדבר על דיסקו 4 בשנתונים של 2010 עד 2012, עם קילומטראזים שחוצים את ה200 ואף את ה250.
גיר, מנוע, מערכות כאלה ואחרות שבסיכון, מה סדר הגודל של המחירים?
אם אגיע למצב של 30 40 אלף שקל בשנה הוצאות אחזקה, פספסתי את הנקודה והתחביב יהפוך לנטל כלכלי.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
דיסקו 4 שנתון מתאים
כמעט 200,000 קמ, בעלים יחיד
עלויות אחזקה בינתיים זניחות מעבר לטיפולים שוטפים שמתבצעים במוסך מסודר (לא יבואן ולא גורו, פשוט מוסך שמכיר טוב לנדרובר)
צמיגים בהחלט בעייתים - מתפנצ'רים בקלות יחסית. לאחרונה הוחלפו בדגם יותר "קרבי" שעושה רושם טוב
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ייתכן ובחלק מהשנים בהחלט תגיע לסכומים האלה.
האחזקה של הדיסקו 3-4 יקרה משמעותית מזאת של ה2. בין היתר, מנועים שהולכים לעולמם ללא התראה מוקדמת, סעפות מפלסטיק שנסדקות ועוד. בנוסף, תקלות שיש בכל רכב דומה, רק שכאן עלויות החלקים לא זולות כמו בסדרות הקודמות.
לרוב התקלות המוכרות יש היום פתרונות, אבל תצטרך להשקיע הרבה קריאה כאן ובאתרים בחול כדי ללמוד את הנושא ולדעת איזה רכבים לקנות ומאילו להמנע. בנוסף, תחזוקה עצמית פחות נוחה וטיפשה (אם זה מעניין אותך בכלל).
אישית, אם אחליט שאני מתקדם לרכב יותר חדש, אני בכלל לא פוסל את האופציה הזאת, אבל חייבים להכנס לזה בעיניים פתוחות ולעשות הרבה שיעורי בית.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
פער עלויות החלפים בין חו"ל לישראל הוא בעשרות אם לא מאות אחוזים(גם בדיסקו הישנים יותר), בין היתר בגלל שהוא נחשב לרכב יוקרה, אם אתה רוצה להישאר בטווח השפוי של הסקאלה תעשה שיעורי בית ותבין מה צריך כדי לתחזק, סתם דוגמה קטנה מהזמן האחרון- מנוע נעילת דיפ' לדיסקו 3 בארץ רצו בין 5k - 7k שח! הזמנה מחו"ל והמתנה של 4 ימים dhl אקספרס והחלק עלה כולל הכל 1200 שח.
ככה זה ברוב המקרים.
מעבר לזה טיפולים שוטפים סדירים באיכות חלפים גבוהה ולא חלקים זולים יקנו שקט, יש המון מידע ברשת.
יש מחלות ידועות, כמו טיימינג/משאבת שמן שקורסת בגלל חוסר תחזוקה או החלפה חלקית של רכיבים במקום קיט קומפלט וכו', גם לזה הכל ידוע ונמצא ברשת.
קח בחשבון שאלה לא רכבים צעירים ורובם עבדו ועובדים, ויצטרכו תחזוקה.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Gilad
דיסקו 4 שנתון מתאים
כמעט 200,000 קמ, בעלים יחיד
עלויות אחזקה בינתיים זניחות מעבר לטיפולים שוטפים שמתבצעים במוסך מסודר (לא יבואן ולא גורו, פשוט מוסך שמכיר טוב לנדרובר)
צמיגים בהחלט בעייתים - מתפנצ'רים בקלות יחסית. לאחרונה הוחלפו בדגם יותר "קרבי" שעושה רושם טוב
זניחות בטוח לא.
דבר במספרים בממוצע - כמה הוצאת בשנה על טיפולים תיקונים צמיגים מצבר - בקיצור אחזקה מקצה לקצה לא כולל דלק ביטוחים טסט ?
אין לי בעיה להעריך שעל טנדר טויוטה אני מוציא בממוצע 7000 בשנה עם פיק של 10000 והבעלים הקודם הוציא סכום ממוצע דומה. מעניין כמה ואם בכלל זה יותר יקר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אסף - אני בטוח שזה יותר יקר מלהחזיק טויוטה, בטח שאם את הטיפולים אתה עושה בעצמך.
למיטב זיכרוני טיפול ממוצע בין 4,000 ל-7,000 תלוי אם צריך ברקסים ודברים אחרים שמעבר לטיפול עצמו. המחירים לטיפול במוסך "מומחה" אבל לא מורשה.
צמיג עולה כ-1,200 שח, תלוי כמה מזל נאחס היה לך בטיול השטח האחרון. בפעם האחרונה פיצצנו שניים בטיול ליד הבית. מאז החלפנו הצמיגים לכאלה שעושים רושם קצת יותר "בשרניים" ומקווה שיחזיקו מעמד יותר טוב.
שוב, תקלות משמעותיות מעבר לשוטף לשמחתי לא היו עד היום טפו טפו טפו. האוטו עם בערך 200,000 קמ, אצלנו בלפחות 150,000 קמ האחרונים אם לא יותר מזה.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אז מה הסיכום של זה? אני חושב שסוף סוף יש לנו מישהו שיכול לתת מספר, יאללה תעשה ערמה מכל החשבוניות.
אנימבטוח שהיו במעלה הדרך דברים מעבר לטיפולים שוטפים - פה בוקסות, שם בולג'וינט, מיסבים פעם פעמיים, וזה מעניין כי המחירים מביאים אותם לתחום הרלוונטי עבור הרבה כאן.. אבל יש סימן שאלה גדול על העלויות האמיתיות - ותכלס אני חושב שהשד לא נורא יחסית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אבקש מהנהח לרכז העלויות ונראה למה נגיע...
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
לא יודע כמה זה יעזור לך, לי זה עשה סדר.
כמי שמחזיק דיסקברי 2 כבר עשור (ולפניו 1 במשך 7 שנים) ההתפתחות הטבעית היתה לעבור ל 4.
התלבטתי כמוך לא מעט סביב עניין עלויות האחזקה.
עד שאמר לי מי שמכיר אותם (את ה 2 ואת ה 4) היטב -
ב 2 כשמשהו הולך זה לרוב ארבע ספרות והראשונה היא 1 או 2.
ב 4 כשמשהו הולך זה 5 ספרות, ולאו דוווקא עם 1 או 2 כספרה ראשונה.
אני הבנתי.
דיסקברי 4 זה רכב מדהים, אבל מרחוק.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אחרי 19 שנה עם אחד וכמעט 1/2 שנה עם 4. אני יכול כרגע לדבר על איכות. נסיעה. בשתי מילים: חזרתי לטייל..... זהו , לא יותר לא פחות.
עם הקניה הכרכרה עברה יישור קו מסיבי ששם דגש על כל מה שקשור למושגי בלאי , לדוגמא החלפת גומיות בכל המשולשים למרות שרק שתיים עשו סוג של נראה לכאורה שלא תקין, מעבר על כל צנרת האוויר, כמובן שמנים מקוריים ותוך כדי מישוש כל בורג ועוד. לא הופתעתי לגלות שרוב ה"תקלות" שמיוחסות לחשמל הן בכלל מכניות. לא יודע ומקווה שלא אחווה טרגדיות אבל, כן זה מחיר אחזקת רכב טיולים בן עשור ולא משנה מאיזה סוג ומגדר. וגם פה כמה בכל רכב יש מומלצים יותר ופחות, אחרי בדיקה מקיפה אני החלטתי ללכת על 2.7 2010, סה"כ ונגעתי ב(כמעט) כל מערכת מחירי החלקים והידע הקיים בארץ (מחוץ לחדרי היבואן) בכלים ה"מסובכים" האלו התוצאה הפתיע אותי וסה"כ אני ישן בכיף גם בבית וגם בשטח.
כמובן אי אפשר בלי להזכיר את הבליץ שעברתי לפני 19 שנים ממש טרום רכישת ה 1. סה"כ תחליף את הספרות ותקבל את אותו שרשור...
לסיכום אני לא אומר לקנות או לא, זה תלוי במה אתה מוצא ורמת הציפיות שלך וכן בכל רכב יש גם אכזבות, רק יעיד על עצמי שלפחות עד הכרכרה הבאה ה 4 עונה לי על כל הדרישות. ופה השאלה, מה רמת הציפיות, איזה סוג טיולים, האם אתה מוכן "ללכלך" ידיים מדי פעם וגם כמה אתה רגיש לרכב.
ד"א צמיגים.... מכיוון שאני עם 2.7 ירדתי לחישוק 17 235/70 והצמיגים הכי קרביים שמצאתי הם הג'נראלי AT3, כן, בסוף זו פשרה, אבל אחת שאני יכול לחיות איתה. אם הייתי קונה מנוע 3 כל שהוא הייתי שוקל להחליף בלמים לדגם 2.7 מקדימה ולרדת ל 17.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
רדר, כל הדברים שכתבת שיישרת קו - יש מחירים?
'שואל בשביל חבר'
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
תשמע, תראה תבין "דוד שלח אותי...."
סה"כ השקעתי כ 15K + שיועדו לכך , אבל זה כלל את החומרים לבניית כל הזיווד פנים וחוץ (בניה עצמית כולל גגון ב"התאמה אישית") ישור קו של שמנים מקוריים כולל פילטר גיר + אגן משופר) מיגון (גיר מנוע אספיר), צמיגים, חישוקים, ציריות קדמיות, עוד איזה מוט מאחור, גומיות משופרות במשולשים (רק בוקסות כמו המקורי לא יצוק) עבודה, רפידות בלמים חדשות עם חישני שחיקה, מערכת מולטי מדיה, שנורקל ועוד כל מיני קטנות, חלקן עשיתי לבד כמו החלפת מנגנון דלת וכד' ויש בטח עוד דברים ששכחתי או הדחקתי.
אני כבר שנים לא עושה טבלאות, לא שומר מחירים ולא משלם בתשלומים. מנגנון ההדחקה זה מה שמשאיר אותי בתחום (גם באופנועים ובאופניים).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
רדר, כל הדברים שכתבת שיישרת קו - יש מחירים?
'שואל בשביל חבר'
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
חיישני שחיקה לרפידות בלם?
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
מה, אין לך בסמוראי?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
גם אני קצת התעניינתי, וירדתי מהרעיון.
מעל הכל, זו הבעיה של הצמיגים המאושרים לרכב.
AT , שכתבו פה, זה רק חלק קטן של הבעיה.
אי אפשר לטייל באמת עם צמיגי חתך נמוך.
עד שזה לא נפתר, מבחינתי הרכב מחוץ לרשימה.
דרך אגב , ממה שאני ראיתי, הרכב עם עבירות מדהימה .
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
גם אני קצת התעניינתי, וירדתי מהרעיון.
מעל הכל, זו הבעיה של הצמיגים המאושרים לרכב.
AT , שכתבו פה, זה רק חלק קטן של הבעיה.
אי אפשר לטייל באמת עם צמיגי חתך נמוך.
עד שזה לא נפתר, מבחינתי הרכב מחוץ לרשימה.
דרך אגב , ממה שאני ראיתי, הרכב עם עבירות מדהימה .
יש חיישן שמתריע על עובי רפידת הבלמים.
זיו, ראית את אשר עם ה 4 במפגש גיפולוג, מעבר לזה עשינו את רמון וערוד (שידוע כבעייתי לצמיגים האלה) ועוד בלי בעיה.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
מה, אין לך בסמוראי?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אפילו בהיילקס יש כזה, עם התראה קולית ששומעים גם מחוץ לרכב..
[emoji38]
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אני די בטוח שגם בסמוראי יש את הפחית הזאת.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
יש חיישן שמתריע על עובי רפידת הבלמים.
זיו, ראית את אשר עם ה 4 במפגש גיפולוג, מעבר לזה עשינו את רמון וערוד (שידוע כבעייתי לצמיגים האלה) ועוד בלי בעיה.
אשר, היה אחד מאלו שגרמו לי לחשוב, זה פשוט מדהים לראות איך הוא נוסע בשטח.
אבל,
אז הגענו להפסקת קפה, ושמעתי שהוא נוסע קבוע עם שני ספרים, וכמה צמיגים הוא כבר גמר.
אז כן, אשר גרם לי לחשוב, אבל אשר גרם עזר לי לסגור את הסיפור.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אתה מתבלבל.... עדיין לא החליף צמיג אחד בגלל קרעים, ובכלל.
אמנם נוסע עם 2 ספרים, אבל זה בגלל שהוא כזה...
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
יש פה וויכוחים אין סופיים על צמיגים, ויצרנים, אתה עצמך נוסע על MT.....וכל חכמי האתר מסבירים לי שה AT שאני נוסע לא מספיק טובים לשטח ( וזה אחרי שהחלטתי ממקסיס לBF)....
אז אתה רוצה לשכנע אותי לנסוע על חתך 60????
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
פשוט. הדיסקברי 4 3 וריינג'רובר ספורט אחיהם יכול לקבל בלי בעיה צמיגי 32+ על חישוק 18. גם mud. עם שינויים קלים יכול גם ליהנות מ33. ועם שינויים קצת יותר כבדים (השחזה פה, חיתוך שם, ספייסר) חי טוב גם עם 35, אבל זה כבר לא זה.
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
2008 Land Rover LR3 on 35"s - Refurbish/Rebuild Thread
כך שזו מגבלה רק בראש, לא בחיים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
פשוט. הדיסקברי 4 3 וריינג'רובר ספורט אחיהם יכול לקבל בלי בעיה צמיגי 32+ על חישוק 18. גם mud. עם שינויים קלים יכול גם ליהנות מ33. ועם שינויים קצת יותר כבדים (השחזה פה, חיתוך שם, ספייסר) חי טוב גם עם 35, אבל זה כבר לא זה.
https://r.tapatalk.com/shareLink/top...ink_source=app
2008 Land Rover LR3 on 35"s - Refurbish/Rebuild Thread
כך שזו מגבלה רק בראש, לא בחיים.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
ואתה מעביר לי את זה ברישיון?
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אף אחד לא דיבר על רשיון....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
יש פה וויכוחים אין סופיים על צמיגים, ויצרנים, אתה עצמך נוסע על MT.....וכל חכמי האתר מסבירים לי שה AT שאני נוסע לא מספיק טובים לשטח ( וזה אחרי שהחלטתי ממקסיס לBF)....
אז אתה רוצה לשכנע אותי לנסוע על חתך 60????
אני רק דייקתי בפרטים ממה שאני ראיתי, אנחנו מטיילים שנים ביחד. חלילה... לא משכנע אף אחד...
ראיתי כבר פעם או פעמיים את החתך הזה נמרח על סלעים שחשבתי שהוא כבר הולך להיצבט(וזאת אחת הסיבות למה לא להוריד אוויר בכלל, ויש כאלה שמוסיפים כולל אשר וזה הוכיח את עצמו כיעיל נגד קריעות דופן ופנצ'רים) לא חושב שזה חתך מתאים לשטח, למרות שיש עוד חברים שנוסעים על a/t אבל בחתך 70 ועושים כמעט הכל.
ציינתי כבר כמה פעמים שאם אני חושב בכיוון הדיסקו 2 נשאר בכל מקרה, ה 4 אם יהיה הוא ישמש לטיולי שבילים/משפחות, וגם אני כנראה יסע עם 2 ספרים... 😂
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
מכיוון שאין לי כוח לסיבוכים, אני נשאר תמיד על צמיג חוקי. הרכב משמש לטיולים שהם בהגדרה טיולי משפחה, ללא אתגרי עבירות קשים.
נוסע על צמיגי at בחתך 65, גם בגינות סלעים, או עליה/ירידה משוננת שנקרות פה ושם על הדרך (למשל, מעלה יאיר בירידה).
מוריד אוויר ל22 קדימה 25 אחורה.
מעולם לא צבטתי צמיג.
אם יהיה לי דיסקו 3-4-4.5-5, הוא ישרת לאותן מטרות, ולכן הצמיגים פחות מטרידים אותי.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
אני באמת ובתמים חושב על החלפת הטנדר ב 2021 ואחד המועמדים הוא דיסקברי או בגרסת הבנזין שלו RRS.
אבל בכל מקום אליו אני פונה, כולל באתרים ובפורומים מעבר לים, מספרים על הוצאות אחזקה לא סבירות. לדיזל יותר לבנזין פחות. אבל עדיין.
ולדעתי זה הנושא העיקרי ברכב הזה - יודעים מה? עבורי זה הנושא העיקרי. בין להוציא בשנה 6000 עד 10000 שח על טיפולים ותיקונים, לבין להוציא 20000 בשנה - זה הבדל של 1000 שקל בחודש - וגם אם מוציאים אותם בטיפול מונע כלומר בזמן ולא בהפתעה - בשביל חלקנו זה הפרש גדול בכסף אמיתי.
אז צריך מישהו, בעלים של כזה, שירים את הכפפה - לא צריך אקסלים. צריך צילום של החשבוניות. את הסיכומים אני אדע לעשות לבד. אבל בלי זה, והרושם שנוצר לי מהדיבורים של בעלים של רכבים כאלה - זה נראה כואב כלכלית.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
דיסקו 4, מספר שאלות
2 חברים עם דיסקו 4, שניהם מאד אוהבים את מה שהרכב נותן.
אחד מכר כי נמאס לו להחליף ככ הרבה צמיגים בשנה על טיולים רגועים. שום דבר אקסטרים.
נחלים בדרום.
אחד מסוגל להוציא וזה מה שאכן קורה, כמעט כל טיול משותף הוא גומר צמיג, ורני מדבר על מסלולים שפויים למשפחות.
כשאתה צריך להזהר במקום כמו נחל נקרות בחלק הפתוח (!) או נחל רסיסים, זו בעיה.
בטיול שבועות האחרון שינינו שוב את המסלול בגלל קרע בצמיג כזה ביום הראשון, על המסלול האדום משבטה לכיוון רסיסים.
זה תוואי שיביא רוב הדרך לפרייבט.
אז הוא הולך להחליף לדוראטראק, בתקווה שזה יסייע.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
מה שמדהים בכל השירשורים האלו, איך זה שיש כמה שאלות בסיסיות, שאם נשאל אותן , נקבל תשובה מאוד נחרצת, אבל שהן עולות בנסיבות אחרות, פתאום "הפיזיקה" מתגמשת.
למשל-
חתך של צמיג..... הוצאת אוויר בשטח....מהלך מתלים סרן חי לעומת מתלים נפרדים.....
פתאום, אנשים שנוסעים על סרן חי וצמיגים MT , מסבירים לי שהרכב עם צמיג בחתך 60, שיש לו סוליית AT של כוסיות, ומתלים נפרדים, עדיף על LC עם סרן חי וצמיגים במבחר אין סופי.
תצאו לטייל, תעזבו את המקלדת.
ואני, באמת שקלתי 4, וירדתי מהנושא, קודם כל בגלל הצמיגים.
ואחכ גם בגלל העלויות.
-
תגובה: דיסקו 4, מספר שאלות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
חיישני שחיקה לרפידות בלם?
זה שם מעט מנופח ללולאת חוט שנשחקת ומתנתקת כשהרפידה שחוקה.