-
רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
אהלן,
הבוקר כשבאתי להניע את הרכב הוא לא הניע, ניסיתי מספר פעמים, פתחתי מכסה מנוע נגעתי (רציתי לוודא שהוא יושב טוב) בחיבור מינוס של המצבר הקדמי מבין השנים והוא היה חם ברמה שקיבלתי כוויה (לא מומלץ לנסות בבית), בסוף הנעתי בעזרת כבלים והשכן החביב, בשאר ההנעות ביום (הנעתי באיזור ה 15-20 פעם מאז) לא היו שום בעיות,החשד המידי שלי היו המצברים (האם אני צודק?) שכן הם בני 3+-, עברתי על פרוטוקול הבדיקה שיש בספר רכב ויש כמה דברים שלא הכרתי / הבנתי:
1. בספר אין התייחסות לעובדה שיש שני מצברים ברכב, מדוע? מה פיספסתי?
2. מה הוא אותו מכישר לטעינת מצבר וכיצד הוא עובד?
3. בספר מופיע עיגול כחול ואצלי במצבר ראיתי עיגול ירוק אני מניח שמדובר באותו דבר, אמת?
4. לא מצאתי איפה מודדים את מפלס המים במצבר, האם המצברים היום שונים מאלו שעליהם נכתב המדריך?
5. באופן כללי האם לאחר 3 שנים בכל מקרה רצוי להחליף את המצברים? לצורך העניין אם אבצע את הפרוטוקל שמופיע בספר רכב האם זה פשוט יאריך לי את חיי המצבר במעט (חצי שנה, שנה?)
ד.א
רכשתי את הרכב לפני כחודש ואני עובר לא מעט על הספר רכב, לצערי אני מוצא שהוא לא מספיק מפורט ומעמיק, לצורך העניין על מערכת חשמל לא רשום כמעט שום הסבר, מדוע יש שני מצברים, איך הם עובדים מה התפקיד של כל אחד מהם? ועוד, ועוד... אני מחפש מקור ידע שאפשר דרכו ללמוד בצורה קצת יותר מעמיקה על מערכות הרכב ולהבין גם קצת את הפיסיקה והמכניקה מאחוריהם, האם יש כזה? אם לא, אשמח אם מישהו כאן יכול לפרט קצת יותר על מערכת הנעה ברכב
תודה רבה,
אודי
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
פתח את הבורג שאוחז את הכבלים העבים בתוך נעל הכבל, הוצא את הכבל מהנעל, נקה קצת את הקצה וסדר אותו, הכנס חזרה והדק.
זה נשמע כמו מגע רופף בין הכבל לנעל (מה שקשה יותר לזהות מאשר מגע רופף בין הנעל למצבר).
אם אני צודק - תרגיש באופן מיידי בהנעה, קרה או חמה.
יתכן מאוד שהויברציות בנסיעה משחררות שם קצת את החיבורים וזה הגורם לכך.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
מצברים בני 3+ בטרופר דיזל זה לא דבר פשוט...
כדאי לגשת לבדוק אותם אצל חשמלאי בעומס.
הדיזל צריך סטרטר ארוך וחזק כדי להעלות לחץ שמן ע"מ להניע, זה מורגש יותר בחורף או בבקרים/מקומות קרים.
הספר נכתב בשנת 99' אאל"ט ושם היה מצבר יחיד, אחרי שנת 2000 הוסיפו מצבר נוסף במקביל.
תוודא שיש לך את הספר המלא, אם אני זוכר הוא משהו כמו 11000 עמודים.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
יש ספר רכב שמגיע עם הרכב ויש את הספרות הטכנית המפורטת (workshop) אליה כנראה מתכוון נדב.
אמור להיות קישור ל- pdf המלא בפורום.
כל מקום מכובד העובר במצברים יוכל לבדוק לך את המצברים יוכל לבדוק אותם. בטרופר דיזל 3 שנים זה די הרבה... בדרך כלל מחזיקים עד תום האחריות... שנתיים. אתה יכול לפנות למקסם מצברים או ענק המצברים שיכולים כן להגיע אליך לבדיקה והחלפת מצברים (תמיד מחליפים את שניהם כי הם מחוברים במקביל).
כמובן שכבר החליפו ברכב שלך הרבה מצברים, אל תצפה שהנוכחי יהיה בדיוק כמו הראשון שהיה על הרכב. יש היום מצברים אטומים שלא מיועדים להחלפת או מילוי מיים.
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
רכב שהספר שלו מכיל 11,000 עמודים הוא רכב שאסור לקנות. ;)
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
כל הכבוד שיש ליצרן ספר שכזה. וכל הכבוד שהוא נגיש למשתמשים (ולא משנה ממש איך הפך נגיש). אני מכיר רכב (מושלם) שיש לו ספר רישמי לחדירות מים ודרכי הטיפול בהן, אז מה זה אומר עליו? (אין צורך לענות) :-)
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
אתה פספסת את הכוונה, והיא שהתפלק לו אפס אחד.
וליצרן שאתה מדבר עליו אין את זה בספר.....
זה הגיע בקריאת שירות... :)
מבטיח שסיימתי להספים את השרשור הזה.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
הטמפ' שהקוטב הגיעה אליה מצביעה על תקלה ברורה: התנגדות גבוהה במגעים שלו. תכפיל את ההתנגדות הזו בזרם של של הסטרטר ותקבל את ההספק הגבוה שהומר בסביבת הקוטב לחום.
פתח, נקה היטב עם מברשת פלדה או נייר זכוכית גם מצדה הפנימי של הנעל וגם את הקוטב והדק חזרה.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
תודה לכל העונים, הבוקר שוב הייתי צריך להניע עם כבלים
אגש מחר לבדוק את המצבר, מישהו יכול להמליץ על מקום באיזור המרכז (פ"ת, יהוד)?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ענק המצברים באור יהודה, בין צומת סביון למשטרת מסובים.
אבל קרא מה נכתב לך כאן על ידי חנן לאחרים - כנראה יש לך בעיה במגע של הכבל לקוטב המצבר
בכל מקרה זכור שבטרופר דיזל מחליפים את שני המצברים ולא רק אחד...
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
תודה ארז, זה אכן התוכנית קודם אנסה את מה שחנן הציע
חנן, תודה על התשובה, משהו שלא ברור לי, אם אכן מדובר בבעיית מגעים למה הבעיה לא חזרה על עצמה גם בהתנעות במהלך היום?
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
אני יכול רק לשער. בד"כ תקלות כאלה הן לא בינאריות, כמו חלק שנשבר. הן מתפתחות, ואצלך זה עדיין על הגבול. אז כל שינוי קל מזיז את המערכת מצדו האחד של הגבול לצדו השני, מניע/לא מניע. קר בבוקר והאלקטרונים במצבר רדומים? לא מניע. לוקח בבוקר עוד שניה ללחץ השמן במנוע להיבנות (שמעתי שבטרופר דיזל יש לזה השפעה על ההתנעה כי זה מפעיל מזרקים) ? לא מניע.
אגב, בהרבה מקרים כאלה עצם החלפת המצבר "פותרת" את התקלה, כי משחקים במגע הזה במהלך ההחלפה, אבל יתכן שהתקלה היתה נפתרת גם בנקיון יסודי, ללא ההוצאה המיותרת על המצבר.
אם אתה רוצה להיות בטוח שזו הבעיה, למרות שעצם ההתחממות מעידה על כך, שים רב מודד על בדיקת מתח על הקוטב ועל הנעל. אם תזהה מתח בזמן סטרטר, זו התקלה שלך. במידה וזו התקלה המתח הזה יתפתח בין אם המנוע מניע ובין אם לאו.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
מתחיל מזה שלא מכיר את הטרופר בכלל.
אבל רשום שזה רכב דיזל,
בדקת מצתי חימום ?
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kis
מתחיל מזה שלא מכיר את הטרופר בכלל.
אבל רשום שזה רכב דיזל,
בדקת מצתי חימום ?
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
חנן צודק בגדול, קודם לנסות את מה שהציע. יש מצב שזה יעזור, ויש מצב גם שבגלל נסיונות התנעה רבים חיממת את העסק.
לגבי מצתי חימום, אתה יכול גם לנתק אותם לגמרי, אין להם השפעה על התנעה, יניע גם בלי ומקסימום יעשן טיפה בדקות הראשונות, המנוע יניע רק עם סטרטר חזק ומהיר שמסובב את המנוע(ובתורו מסובב את המשאבות) כדי שיעלה לחץ למזרקים שהם הידראולים, אם החיישן מסילה לא מגיע ללחץ הרצוי המזרקים ישארו על disabled וגם אלוהים לא יניע את המנוע.
- - - Updated - - -
אגב לתת הרבה סטרטרים ו/או ארוכים מאוד(יותר מ 3/4 שניות) התברר כמסוכן מאוד בדיעבד(אם הסטרטר נישמע חלש אז בכלל), אצל חבר הסטרטר התחמם והתחיל לעלות באש את הצמה הראשית שעוברת ממש מעליו(גם נזילות שמן בסביבה שם לא עושות טוב לכל העסק הזה), ניגמר בהחלפת צמה קומפלט וקצר ענק וכו' וכו'.
לידיעתכם.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
חנן צודק בגדול, קודם לנסות את מה שהציע. יש מצב שזה יעזור, ויש מצב גם שבגלל נסיונות התנעה רבים חיממת את העסק.
לגבי מצתי חימום, אתה יכול גם לנתק אותם לגמרי, אין להם השפעה על התנעה, יניע גם בלי ומקסימום יעשן טיפה בדקות הראשונות, המנוע יניע רק עם סטרטר חזק ומהיר שמסובב את המנוע(ובתורו מסובב את המשאבות) כדי שיעלה לחץ למזרקים שהם הידראולים, אם החיישן מסילה לא מגיע ללחץ הרצוי המזרקים ישארו על disabled וגם אלוהים לא יניע את המנוע.
- - - Updated - - -
אגב לתת הרבה סטרטרים ו/או ארוכים מאוד(יותר מ 3/4 שניות) התברר כמסוכן מאוד בדיעבד(אם הסטרטר נישמע חלש אז בכלל), אצל חבר הסטרטר התחמם והתחיל לעלות באש את הצמה הראשית שעוברת ממש מעליו(גם נזילות שמן בסביבה שם לא עושות טוב לכל העסק הזה), ניגמר בהחלפת צמה קומפלט וקצר ענק וכו' וכו'.
לידיעתכם.
תפקיד מצאתי החימום ברכבי דיזל זה לעזור להצית את תערובת אויר דלק כשהמנוע קר או כשמנעים את הרכב, בגלל שבמנוע דיזל אין פלאגים (מצתים) שנותנים ניצוץ כמו ברכב בנזין.
סתם בשביל ידע כללי
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
וואללה.
מידע נכון, אבל לא בהכרח עדכני.
זה תלוי באיזה רכב. דיזלים הזרקה ישירה בד"כ לא נזקקים למצתי החימום בטמפ' הישראלית, ולפחות חלקם לא יפעילו את המצתים כשהטמפ' גבוהה ממינוס 5 מעלות. אם בכל זאת זה פועל בטמפ' גבוהות יותר, אז זה להורדת נקישות וזיהום אוויר בדקות שאחרי ההתנעה.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
חנן-ג'יפולוג
וואללה.
מידע נכון, אבל לא בהכרח עדכני.
זה תלוי באיזה רכב. דיזלים הזרקה ישירה בד"כ לא נזקקים למצתי החימום בטמפ' הישראלית, ולפחות חלקם לא יפעילו את המצתים כשהטמפ' גבוהה ממינוס 5 מעלות. אם בכל זאת זה פועל בטמפ' גבוהות יותר, אז זה להורדת נקישות וזיהום אוויר בדקות שאחרי ההתנעה.
+1
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kis
תפקיד מצאתי החימום ברכבי דיזל זה לעזור להצית את תערובת אויר דלק כשהמנוע קר או כשמנעים את הרכב, בגלל שבמנוע דיזל אין פלאגים (מצתים) שנותנים ניצוץ כמו ברכב בנזין.
סתם בשביל ידע כללי
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
פלגי חימום לא מציתים לא דלק ולא אוויר, בשביל ידע כללי תעבור שוב על ספרי המכונאות שלב 1...
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
+1
פלגי חימום לא מציתים לא דלק ולא אוויר, בשביל ידע כללי תעבור שוב על ספרי המכונאות שלב 1...
יש כאלו שקוראים לזה מצאתי חימום יש פלגי חימום, אותי זה פחות מעניין כל עוד מבינים על מה מדובר.
מכונאות רכב שלב 1 לא למדתי ולא עסקתי.
חישובי מערכות מנועי בנזין דיזל וכו' כן עשיתי ולא בעברית אז ...
כרגיל כל אחד יעשה ובין מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kis
יש כאלו שקוראים לזה מצאתי חימום יש פלגי חימום, אותי זה פחות מעניין כל עוד מבינים על מה מדובר.
מכונאות רכב שלב 1 לא למדתי ולא עסקתי.
חישובי מערכות מנועי בנזין דיזל וכו' כן עשיתי ולא בעברית אז ...
כרגיל כל אחד יעשה ובין מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
זה לא פילוסופיה, זו הנדסה ומדע ויש כאן עובדות שלא ניתן תערער עליהן.
ועובדתית - הנדסית או מדעית, אתה טועה. כל מה שמצתי החימום עושים הוא לחמם את תא הבעירה והאויר שבתוכו, כדי שיוצת יחד עם הסולר בעת פעולת הדחיסה ותו לא.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
עדכון להלילה, "טיפלתי" בכל ארבעת הנעלים (חיבור מצבר <>נעל, חיבור נעל<> כבל) והקטבים של המצברים, אכן היה נראה שבקטב שהתחמם היתה שכבת קורוזיה דקה בחיבור בין הנעל לבין הכבל, לאחר הטיפול התנעתי את הרכב, והרכב הניע במכה ראשונה אחרי כ 8 שעות שהרכב נח מהכיבוי האחרון
נראה מה יהיה מחר בבוקר ובהמשך, אמשיך לעדכן
לילה טוב ושוב תודה למגיבים
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
חנן צודק בגדול, קודם לנסות את מה שהציע. יש מצב שזה יעזור, ויש מצב גם שבגלל נסיונות התנעה רבים חיממת את העסק.
לגבי מצתי חימום, אתה יכול גם לנתק אותם לגמרי, אין להם השפעה על התנעה, יניע גם בלי ומקסימום יעשן טיפה בדקות הראשונות, המנוע יניע רק עם סטרטר חזק ומהיר שמסובב את המנוע(ובתורו מסובב את המשאבות) כדי שיעלה לחץ למזרקים שהם הידראולים, אם החיישן מסילה לא מגיע ללחץ הרצוי המזרקים ישארו על disabled וגם אלוהים לא יניע את המנוע.
- - - Updated - - -
אגב לתת הרבה סטרטרים ו/או ארוכים מאוד(יותר מ 3/4 שניות) התברר כמסוכן מאוד בדיעבד(אם הסטרטר נישמע חלש אז בכלל), אצל חבר הסטרטר התחמם והתחיל לעלות באש את הצמה הראשית שעוברת ממש מעליו(גם נזילות שמן בסביבה שם לא עושות טוב לכל העסק הזה), ניגמר בהחלפת צמה קומפלט וקצר ענק וכו' וכו'.
לידיעתכם.
תודה נדב,
אגב הבוקר הרכב הניע לאחר שני ניסיונות אחרי שעמד מאתמול בבוקר.
שאלה לגבי זמן ההנעה בטרופר, רשמת שניסיונת הנעה ארוכים 3/4 שניות לא בריאים לרכב, אני מנסה להבין מה טווח הזמן התקין על פי הוראות היצרן, לא מצאתי איזכור לזה בספר רכב וראיתי פה בפורום דעות שונות, אני מבין שמדובר בזמן קצת יותר ארוך מרכבים אחרים כיוון שיש את הקשר בין לחץ השמן למשאבת סולר
האם מישהו יודע להגיד מה הטווח התקין?
תודה
אודי
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
עקרונית:
פותח סוויצ', ממתין שאור צהוב עם ציור סליל כבה. מתניע (1-2 שניות)
יש הנהוגים לתת התנעה קצרה להמתין 1-2 שניות ואז התנעה ממושכת יותר עד להנעת הרכב.
בחורף / מנוע מאד קר - עשוי להיות קצת יותר קשה, יש כפתור חימום ("נרות") אבל נכתב כאן בעבר שאולי לא כדאי להשתמש עם רכב ישן כמו שלנו.
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Udim
תודה נדב,
אגב הבוקר הרכב הניע לאחר שני ניסיונות אחרי שעמד מאתמול בבוקר.
שאלה לגבי זמן ההנעה בטרופר, רשמת שניסיונת הנעה ארוכים 3/4 שניות לא בריאים לרכב, אני מנסה להבין מה טווח הזמן התקין על פי הוראות היצרן, לא מצאתי איזכור לזה בספר רכב וראיתי פה בפורום דעות שונות, אני מבין שמדובר בזמן קצת יותר ארוך מרכבים אחרים כיוון שיש את הקשר בין לחץ השמן למשאבת סולר
האם מישהו יודע להגיד מה הטווח התקין?
תודה
אודי
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
לא תמצא בספא שום דבר לגבי זה, פשוט מאוד-הכל נלמד בדיעבד אחרי שלמדו להכיר את המנוע הזה ואיך הוא עובד, בהתחלה היו הרבה בימני שאלה וחיפשו תקלות שבכלל לא קיימות, כי "ככה זה".
הביבה האמיתית עמו שרשמתי, עד שעולה הלחץ שמן מאגן שמן המנוע ונבנה במסילת המזרקים.
רשמתי לא יותר מ 3/4 שניות. אף אחד לא יעמוד לידך עם סטופר, אתה פשוט תתרגל לרעש סיבובי המנוע תוך כדי הסטרטר ו"תשמע" כמה סיבובים הוא עושה.
עוד נתון שכדאי להיסתכל עליו זה נורת לחץ שמן האדומה ושעון לחץ שמן בטרופרים שאין בהם tod, ברגע שהנורה כבתה והשעון מתחיל לעלות לכיוון ה 6 תוך כדי הסטרטר, תדע שתכף הוא יניע.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב ש.
לא תמצא בספא שום דבר לגבי זה, פשוט מאוד-הכל נלמד בדיעבד אחרי שלמדו להכיר את המנוע הזה ואיך הוא עובד, בהתחלה היו הרבה בימני שאלה וחיפשו תקלות שבכלל לא קיימות, כי "ככה זה".
הביבה האמיתית עמו שרשמתי, עד שעולה הלחץ שמן מאגן שמן המנוע ונבנה במסילת המזרקים.
רשמתי לא יותר מ 3/4 שניות. אף אחד לא יעמוד לידך עם סטופר, אתה פשוט תתרגל לרעש סיבובי המנוע תוך כדי הסטרטר ו"תשמע" כמה סיבובים הוא עושה.
עוד נתון שכדאי להיסתכל עליו זה נורת לחץ שמן האדומה ושעון לחץ שמן בטרופרים שאין בהם tod, ברגע שהנורה כבתה והשעון מתחיל לעלות לכיוון ה 6 תוך כדי הסטרטר, תדע שתכף הוא יניע.
תודה רבה על הפירוט המחכים, אתחיל לשים לב לפרטים שציינת
אודי
Sent from my Mi 9T using Tapatalk
-
רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
OFF-RoaD
זה לא פילוסופיה, זו הנדסה ומדע ויש כאן עובדות שלא ניתן תערער עליהן.
ועובדתית - הנדסית או מדעית, אתה טועה. כל מה שמצתי החימום עושים הוא לחמם את תא הבעירה והאויר שבתוכו, כדי שיוצת יחד עם הסולר בעת פעולת הדחיסה ותו לא.
Sent from my SM-N960F using Tapatalk
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kis
תפקיד מצאתי החימום ברכבי דיזל זה לעזור להצית את תערובת אויר דלק כשהמנוע קר
אתם אומרים אותו הדבר.
האיש ניסע לסייע.
נרות החימום עובדים גם אחרי שהמנוע הניע(כמו שחנן הרחיב), ולא רק ברגע ההנעה (כן, הנורה בלוח שעונים כבתה, החימום ממשיך).
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
רק שבמנוע הספיציפי הזה הם לא רלוונטיים.
יש לחץ שמן? המזרקים קיבלו פקודת מחשב שיש מספיק לחץ וניפתחו, מגיע סולר, המנוע יניע.
יעשן קצת לבן בשניות הראשונות, לא קריטי.
יותר מיזה, להחליף נרות במנוע הזה זה סיוט, רוב הפעמים אם תנסה לפתוח אותם הם ישברו בתוך הראש ואז תשכח מהם בכלל.
לא צריך לספר לך מה זה חתיכה שבורה בתוך הראש, עבודה למבינים או לחרט, יש שיסכימו לנסות ככה, אחרים יגידו לך תפרק את הראש תביא לבית המלאכה.
-
רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
יש הבדל בין להסביר לאיש שניסה לסייע שזה לא המצב במנוע הזה לבין הזלזול בתגובות, מה גם שחלקן היו זהות למה שהוא כתב.
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
דורון, אני לא לא יודע אם התכוונת לתגובות שלי, ואני לא מאלה שיגיד "זה הוא התחיל", אם נישמעתי מזלזל אז מחילה מכבודו.
נ.ב
צרם לי כנראה המשפט "ידע כללי"...
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
למען "הדורות הבאים":
אחרי שני בקרים שהמצברים לא נתנו חשמל בניסיונות התנעה ולבסוף הרכב הותנע עם כבלים.
והיום התחדשתי בשני מצברים חדשים
-
תגובה: רכב לא מניעה בהנעה קרה בבוקר, טרופר דיזל 3.0
תודה על העדכון.
מתוך סקרנות - תוכל לשתף - אילו מצברים ומהיר העלות היום?
נשלח מהנייד