-
קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
יש לי קומפרסור תלת פאזי ותיק ל ל.כ.
לאחרונה הפסיק לעבוד.
כאשר אני מפעיל אותו המאמ״ת שלו קופץ.
המנוע והמדחס לא תפוסים.
הייתי שמח להכוונה כיצד אני מבודד את התקלה?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...3eded574ee.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...a24058fbe7.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5c78eee637.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
תתחיל בבדיקת רציפות בין הפאזות לגוף המנוע.
צריך לבדוק את זה עם מגר, אבל, כהתחלה כל רב מודד יספיק.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אתה עם מאמ"ת סיני.
מהסוג הנחות.
99% שזו הבעייה, אבל חכה לאיתי.
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
שמיל, איפה ראית מאמט?
בתמונה השנייה יש רק ממסר, כנראה אחראי על מיתוג הפאזות ע"י הפרזוסטט
בועז, זה מה שקופץ לך?
אם הממסר מפסיק לעבוד יש בעיה בפרזוסטט לחץ, או בסליל הממסר.
תנסה להחזיק את הממסר לחוץ, האם המנוע עובד? אם כן, אין בעיה במנוע.
תבדוק האם הממסר מקבל מתח בהדקי ההפעלה שלו
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
נכון,
הממסר מהסוג הנחות.
ממסר זה כסף קטן. יש סיכוי שהוא זה שמקפיץ את המאמ״ת שלי ?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
הממסר יכול להקפיץ רק אם יש בעיה בסליל שלו, חוץ מזה הוא סתם מוליך מבודד בין הפאזות כמו או יותר מכבל החשמל.
לחץ עם מברג על הממסר, על החלק הכחול כהה באמצע, האם המנוע עובד?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
המנוע מנסה להיכנס לעבודה לשבריר שניה והמאמת קופץ
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
כלומר, מקפיץ את המאמט?
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אכן.
מחבר לחשמל ורק בזמן הלחיצה המאמת קופץ
אגב, יש כדאיות למסור מנוע כזה לשיפוץ או שעדיף להחליף?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
1. בדוק התנגדות שווה, ושאין קצר בין סלילי המנוע והם אכן מקבלים 3 פאזות.
נתק הרצועה בין המנוע למדחס. מניע?
2. במדחס קיימת מע, לשחרור לחץ בין יחידת הדחיסה לבין המיכל בעת הפסקת פעולתו, מע. שנועדה להקל על ההתנעה מחדש.
ייתכן שאצלך היא נדפקה, מה שגורם למנוע לנסות להניע מול לחץ גבוה, הזרם עולה משמעותית ומקפיץ המאמ"ת.
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
תמדוד התנגדות /רציפות על הפאזות כנגד גוף המנוע.
כמובן כשהכל מנותק מרשת החשמל.
אמורה להיות התנגדות של 2 אוהם להערכתי על כל פאזה.ושלא תהיה שום התנגדות =נתק בין הפאזות, ובין גוף המנוע.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אכן.
מחבר לחשמל ורק בזמן הלחיצה המאמת קופץ
אגב, יש כדאיות למסור מנוע כזה לשיפוץ או שעדיף להחליף?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לאן אתה ממהר........כבר הרגת את המנוע. עוד מעט תהרוג את כל המדחס........
אתה יודע מה? אני קונה אותו כג'אנק ממך. איך?
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
ממסר זה כסף קטן. יש סיכוי שהוא זה שמקפיץ את המאמ״ת שלי ?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
כן.
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אם אני מזהה נכון יש שם רק פאזות והארקה בלי אפס.
ונדמה לי שעל התווית רשום Pole 2ו 380 וולט.
המדידות מול הגוף רלונטיות כפי שהצעת ( מוטי)?
זוהר- לא קברתי כלום עדיין.
אני מנסה לחשוב צעד קדימה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
2זה כמות זוגות קטבים, לא פאזות.
משם מגיע המהירות של 2850 סל"ד.
אחרת היה לך רק 1400 בערך....
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
מדוד התנגדות בין הפאזות בנקודת החיבור בממסר, הכי קל לדעתי.
וכן בין פאזות לגוף.
אם יש רציפות בין פאזה לגוף אז המנוע צריך תשומת לב.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ולפני שאתה רץ לקנות חדש,
תבדוק שאין בשתי המקומות האלו מים או חיה מתה.
כמובן, נתק הכל מהחשמל ובדוק בצורה בטוחה ככל האפשר.
אם לא בטוח מה לעשות בצורה בטוחה, תרים דגל.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...5042f775a7.jpg
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
כדי לשלול את מה זוהר אמר על לחץ מהראש, נתק את החגורה בין המנוע מהמדחס.
בקריאה שנייה, אני רואה שזוהר הציע את זה.
סליחה
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מוטי ג.
2זה כמות זוגות קטבים, לא פאזות.
משם מגיע המהירות של 2850 סל"ד.
אחרת היה לך רק 1400 בערך....
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
זה נכון ומדויק. ובמנוע תלת פאזי לא צריך "0". ובהערת ביניים, ככל שהמנוע יותר מהיר הטורק שלו נמוך. למה? ככה.
בועז, נסה להניע ללא מדחס(הסר הרצועה) וספר לנו מה קורה.
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אין לחץ מהמדחס. כתבתי בהתחלה שהמנוע והמדחס מסתובבים ביד בלי מאמץ.
אני שואל את עצמי אם יתכן שהפרסוסטט תקול מפני שבהפעלה ידנית של הקונטקטור הוא למעשה לא בתמונה. הכפתור שלו כבוי שאם לא כן המאמת קופץ...
אפשר לוותר על הבדיקה שלו בשלב הזה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
הפרזוסטט וכל מערכת הפיקוד לא רלוונטי/ת כשאתה לוחץ ידנית על הממסר.
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אז כרגע מתעלם מהפרסוסטט.
אבצע מדידות מחר בערב ואעדכן.
תודה בנתיים
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
אלו המדידות
L1 - L2 = 0.006
L1 - L3= 0.003
L2 - L3= 0.007
אוהם
מדידה בין כל אחת מהפאזות כלפי הגוף OL אין מוליכות.
בדקתי בשתי נקודות גם על פני המנוע ובינהן יש התנגדות כלשהי. רק בכדי לוודא שאני לא מבודד מהגוף במדידה הזו.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
הייתי מנסה לחבר את החוטים ללא הממסר, כדי לשלול אופציה של קצר בתוכו. זה לא שכיח, אבל נתקלתי בממסרים מקצרים.
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
נכון,
הממסר מהסוג הנחות.
אתם האדווקטים הלבנבנים המתנשאים...כל דבר שחור נחות
בעייניכם...😜
מנוע תלת פאזי שמקפיץ מאמ"ט והוא לא תפוס פיזית זה מנוע שחסרה לו פאזה.
כבר בדקת התנגדות (וקיבלת ערכים שנראים לא הגיוניים בעליל).
תבדוק איפה חסרה לך פאזה. זה יכול להיות ביציאה מהמאמט. ביציאה מהממסר או בכניסה למנוע או בכלל בנתק שנמצא אי שם
באחד הכבלים...
חוץ מזה, יש לך את הטלפון שלי. ממתי מבקשים (או מקבלים) עיצות
בנוגע לחשמל כאן בג׳יפולוג? אתה יודע שהסמל בגלילות מאזין....
איתי
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
איתי, אני מודע לזה שאתה מבין בחשמל,
אבל חוסר פאזה היא לא סיבה בלעדית, מנוע תלת פאזי יכול לעבוד גם עם חוסר פאזה.
יקרטע, ויגמגם יעבוד לא חלק, בעומס קטן אולי גם יעצור.
אולי בטעות יהפוך כיוון....
אבל, אני חולק עלייך שאם חסרה לו פאזה (סתם חסרה לא מקצרת) אז ב100% מהמקרים יקפוץ מאמט /over load
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
אין לחץ מהמדחס. כתבתי בהתחלה שהמנוע והמדחס מסתובבים ביד בלי מאמץ.
אני שואל את עצמי אם יתכן שהפרסוסטט תקול מפני שבהפעלה ידנית של הקונטקטור הוא למעשה לא בתמונה. הכפתור שלו כבוי שאם לא כן המאמת קופץ...
אפשר לוותר על הבדיקה שלו בשלב הזה?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
קודם כל להריח. ריח שרוף מעיד בד"כ על שריפת רכיבים . נסה לאתר היכן, לפי הריח . מנוע, ממסר....
מה שהדגשתי לעיל מביא אותי למחשבה שכנראה סליל הממסר מקצר. (אמר שמיל)
תפעיל מנוע ללא מדחס ע"י לחיצה על מגעי הממסר. עובד? או מקפיץ?
המספרים שנתת לא הגיוניים. 0.006 אום זה קצר מוחלט, ואם זה נכון, המנוע מקצר. בדוק שוב, והפעם, בקופסת החיבורים של המנוע. בדוק בין פס החיבור שיש שם לבין 3 הפאזות כך אתה בודק ישירות את הסלילים אחד אחד בלי התנגדויות פרזיטיות. הערכים צריכים להיות גבוהים בכמה
סידרי גודל.
וכמו שחנן מציע, הטוב ביותר הוא לבדוק מנוע ע"י חיבור ישיר לקיר. זרם במקרה הזה יהיה בערך 4 אמפר לפאזה.(מנוע 3 כ"ס)
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
בועז ניסה אתמול בלילה ללחוץ ישירות על הממסר, זה עדיין מקצר.
אז זה לא סליל ההפעלה של הממסר
Sent from my LG-H930 using Tapatalk
-
תגובה: קומפרסור תלת פאזי מקפיץ מאמ״ת - כיצד לבדוק את התקלה?
לגבי המדידות, אתה לא מבלבל עם קילואוהמים?