-
רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
לפני שאתחיל עם פירוט התנאים/דרישות לג'יפ שאני רוצה לקנות, אתן קצת רקע:בן 25, קצין, גר בדרום, משרת ושוכר דירה בצפון. מעולם לא התעסקתי עם רכבים, תיקונים וכו', אבל מאד מעוניין לתחזק ולהתעסק בתיקון הרכב בידיים.
חובב טיולים גדול, ומחפש ג'יפון לעצמי ולא להסתמך על רכב משפחתי. הייתי שמח לג'יפון יחסית חסכוני בדלק, למרות שבכ"מ כנראה שאעשה הסבה להנעה בגפ"מ.
1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב? 32000-35000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים)? כן
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? לדעתי כן
2. גודל / קיבולת הרכב - בד"כ זוג או 4 אנשים, לעיתים עם לינת שטח של לילה, אבל לא משהו מעבר.
3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? באזור ה9,000 לנסיעה שלא קשורה לטיול, ותהיה בעיקרה על כביש, לצד 1,000-1,500 לטובת טיולים.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? בגדול כן, היות ובמהלך השבוע אני בבסיס, ולא כל סופש מתכנן לחזור הביתה.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)? יש רצון וכוונה לביצוע תחזוקה עצמית
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? אזור חיפה וב"ש, זה אמנם פריפריה יחסית למרכז, אבל משער שיש מקומות אמינים באזור האלה.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לא חושב שמתוכנן מעלות קשים או מדרגות סלע רציניות, המקסימום זה איזה ירידה חדה עם מעבר פרות, לא משהו מעבר לזה.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף? אף אחד מהדברים הבאים לא מהווה תנאי סף, מעוניין מאד ברכב חסכוני בדלק.
א. גיר אוטומטי/ידני
ב. מנוע דיזל/בנזין - העדפה לדיזל, ובכ"מ שוקל להתקין גם מערכת להנעה בגז
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות? - ממה שיצא לי לקרוא, רכבי CJ הם מאד קלים לטיפול, אבל אני משער שהחיסכון שלהם בדלק לא חזק, והם יותר רכבי שטח מכביש.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
ממה שהמליצו פה ללא מעט, זה היה בעולמות הויטרה/גרנד ויטרה, ודאצ'יה, אבל הייתי שמח לשמוע על עוד אופציות.
תודה לעוזרים ושבוע טוב :)
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
שלום וברוך הבא
לפי דעתי בתקציב הזה רצוי שתנסה להתמקד ולתת תשובות ברורות יותר לגבי כמות האנשים שהרכב משרת ורמת העבירות הנדרשת בשטח.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
2. גודל / קיבולת הרכב - לרוב אטייל בת הזוג שלי, או שנטייל עם עוד זוג. לעיתים יהיה מעורב בכך שינה בשטח, אבל כנראה שאז נהיה עם יותר מרכב אחד ולכן לא תהיה תלות בקיבולת הרכב שלי.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? לרוב יהיה מדובר בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, לא משהו מעבר לזה. לדעתי גם דרכים שיהיו מסומנות במפת סימון שבילים בתור "עבירות לרכב 4X4" יהיו הכי מאתגרות.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
למיטב ידיעתי אין כזה דבר דיזל מוסב לגז.
ההמלצות שלי שהן די בנאליות שאם זה רק לזוג אז ג'ימני ואם באמת צריך ל4 אז גרנד ויטארה דור 2.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
היחיד שאני יכול לחשוב עליו שמתקרב לדרישות בתקציב הזה הוא ג'ימני.
יחד עם זאת אם אתה קבוע על הקו של באר שבע חיפה הייתי שוקל את זה שוב כי הוא דורש פשרות משמעותיות בתחום הנוחות היומיומית, הבטיחות וכו' ולצד זאת נראה שאין לך צורך ברכב כה קשוח.
אם אתה מוכן לשקול אוטומטי אז יש חלופות טובות
מערכת גז היא לא הכי רלוונטית בנסועה שלך וגם אני לא יודע איך ג'ימני מתמודד איתה. בגלל שהוא כל כך קטן ויחסית חסכוני אז אין הרבה ג'ימנאים שהתקינו. אני יודע רק על אחד ואין לי מושג אם זה היה מוצלח או לא
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
נסיעות ארוכות כל כבישים עם ג'ימיני יכולות להיות קשוחות.
CJ, סופות וכו' ברכב כניסה לתחום יכולים להיות חוויה לא חיובית וגם לא כל כך בתקציב שלך.
פורסטר ישן יכול להתאים, אבל זה פחות מתאים לבחור צעיר.
גרנד ויטרה קצרה או ארוכה יכולים להיות מאוד מוצלחות.
ליברטי אפשר למצוא במחירים שמתאימים לתקציב שלך. הוספת מערכת גז תמתח את התקציב למעלה, ובנסועה שאתה מדבר עליה לא בטוח שזה כלכלי.
אולי גם סאנגיונג קורנדו, אם כי אני לא יודע להגיד עליו הרבה בנושאי עלויות תחזוקה לאורך זמן
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ג'ימני.
שהזוג הנוסף יקנה ג'יפ משלו או שלא יתלוננו במושב האחורי. לא צריך הסבה לגז.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
ממה שהמליצו פה ללא מעט, זה היה בעולמות הויטרה/גרנד ויטרה, ודאצ'יה, אבל הייתי שמח לשמוע על עוד אופציות.
טוב, צריך לעשות קצת סדר, כי מרוב רעש רכבי הפשרה החוורים תופסים במה מרכזית.
אתה בחור צעיר, רווק - הג'יפ הראשון שלך צריך להיות רכב שטח אמיתי. ג'ימני, ברור. ואולי משהו יותר מגניב, כמו סופה. או רכב שטח יפאני "גדול" וישן, או טנדר משופר - לפי הטעם.
גראנד ויטארה? זה פשרה למי שצריך פשטות ומחיר זול של סוזוקי וארבע דלתות. - כלומר משפחה צעירה.
דאסטר/פורסטר - זה לבורגנים שנכנעו. לא מתחילים את החיים מכזה מקום נמוך.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
אני רק שאלה, כל הנסיעות צפון - דרום יהיועם הרכב הזה או עם רכב של הצבא?
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
אני ממש לא מסכים עם הקביעה הזו.
יש אנשים שיעדיפו לקנות את הרכב הקשוח ביותר שידם משגת וכל דבר אחר מבחינתם יהיה פשרה וזה בסדר
מאידך יש אנשים שעבורם עבירות היא פרמטר אחד מני רבים והם יעדיפו לקנות רכב שהעבירות שלו תואמת את צרכיהם ולא עוברת אותם כיוון שברכישה של רכב שטח קשוח ומזדקן גלומות הרבה חסרונות ולכן להם יתאים פורסטר או ג. ויטרה או טריוס או כל דבר דומה ודווקא סופה תהיה עבורם פשרה מיותרת
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
יקי, רכב שטח עם ארבע גלגלים ורישוי כביש זה כבר פשרה! כשאני הייתי קצין צעיר הייתי על אופנוע, אחר כך התפשרתי על סמוראי, התדרדרתי לסיקס פתוח ואז התחתנתי וילדים וידה-ידה-ידה תראה איפה אני היום.
להתחיל עם דאסטר? פורסטר? לאן הבן אדם יתקדם, לקלנועית?
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
"להתחיל עם דאסטר? פורסטר? לאן הבן אדם יתקדם, לקלנועית?[/QUOTE]
ענק....צחוקים...אייקוני...אחד הקטעים המשובחים, המצחיקים וגם האמיתיים ביותר שקראתי בשנים האחרונות בתחום הגיפאות :) :) יש כאן משהו שיכול היה להיכנס בקלילות לנעליו של אפריים קישון ז"ל.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
מסכים איתך במאה אחוז שלוחית רישוי לכשעצמה מחייבת פשרות ביחס ליכולת השטח.
אבל למה שבן אדם שהגדיר דרישות שטח x יקנה רכב שעובר אותן בהרבה ויאלץ להסכים ל:
1. אחזקה יקרה ומסובכת יותר - לא יעזור להחזיק רכב בן 20 כשיר לכביש ולשטח זה תיק שלא כל אחד רוצה
2. רמת בטיחות נמוכה משמעותית
3. פוטנציאל גדול יותר לנזק פתאומי ויקר
4. פשרה עצומה בנוחות
5. סטטוס חוקי גבולי מול הרשויות
יש פה בפורום אנשים שנהנים מזה. יש אחרים שמקבלים את זה בהכנעה וסובלים בשקט כי בארץ שלנו זה המחיר לרכב שטח קשוח ישן (זה או חצי מיליון שקל לרכב קשוח וחדיש) ויש כאלה שמקללים את היום שבו בחרו בזה ולא ב-"רכב פשרה"
זו לא חתונה קתולית. מגדירים צרכים, קונים רכב בהתאם. אם הצרכים משתנים אפשר להחליף רכב.
המפתח טמון לדעתי בהגדרה נכונה של הצרכים ולכן גם עודדתי את פות"ש לדייק יותר בדרישות שלו.
ואני בסך הכל מברך על הדיון כי אם פות"ש מקשיב אז הוא נפתח למשמעויות השונות של הבחירה שעומדת בפניו
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
שניכם צודקים.
נמרוד צודק בכך שמהרגע שעולים על מסלול של חתונה-בית-ילדים, היכולת לעוף על רכב שטח כמו שאנחנו באמת רוצים יורדת (עד שלב מסוים שבו זה שוב נפתח, אבל אחרי לא מעט שנים).
ויקי צודק בזה שלא חייבים לדחוף את החלומות שלנו לאנשים אחרים. צריך לדעת להקשיב למה "הם" רוצים/צריכים (נא לא לפתוח שרשור מקררים/סוללות ;) ) .
וכאמור, עם האוכל בא התיאבון, לא יקרה כלום אם עוד חצי שנה, הבנאדם ייתפס בחיידק ויחליף למשהו אחר, כשהוא קצת יותר מנוסה ומפוכח, אבל עדיין לא לגמרי מפוקח(כבר יש בת זוג) .
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
מי שמגדיר דרישות שטח 'רק שבילים... אולי איזה קומזיץ...' פשוט אף פעם לא חשב שיש עבורו יותר מזה.
בגיל הזה צריך לעשות חיים. לטייל. לזיין.
לנהוג ברכב מגניב.
את האוטו של הבת של הנובורישים מהפרברים, ושל בעלי המשפחות הצעירים - עוד יהיה לו זמן לקנות. כשהוא יהיה שם. עכשיו? למה להתפשר?
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
+1
קצין צעיר, לך תקנה את הרכב הכי שטח שאתה מוצא ותעשה חיים!
אההממ אהמממ פעם מזמן לקצינים(סגן) היתה סופה(סימן 1) צמודה...
יש כאלה שיתאהבו בסופה הזאת וקנו אחת אזרחית שתהיה להם גם בבית.... 🤣
רק אומר....
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
החום, הקורונה ובעצם המאפיין היהודי ....
חבל שלא קוראים ומייעצים לפי מי שפותח השרשור ביקש.
מה שקורה פה, נותנים עצות לפי הפנטזיות שלכם של חזרה בזמן של להיות צעירים ויפים.
אגב, כנראה שפותח השרשור "ברח" כבר מהפורום.
רענן
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
קצין צעיר (ואני מקווה שגם קרבי), כמו שאמר קודמי ,עם תתחיל בגילך הצעיר עם דאסטר מהר מאוד תגיע עם הקלנועית לבית אבות....
טושיי פירסם טנדר היילקס מודל 96 שעל פניו מעניין מאוד...אני במקומך הייתי קונה אותו, זורק מאחור מזרן ושומע להנחיות הפרקטיות של אחד המלומדים שלפני...
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
הערת פתיחה-אני כותה מהפלאפון, ולא רואה מה כתבתם לי,ולא זוכר הכל,אז יש מצב שהתייחסו לנקודות שאגיד ושכחתי שהם נרשמו
רענן, תודה על הדאגה, לא עזבתי, פשוט הגעה לבסיס, וראשון, ולנסות לראות עוד אופציות סתם ביד 2 כדי לקבל מושג על מחירים וכו... אשמח לשמוע אם יש לך המלצה, או הכוונה
ולכל מי שדאג, לא קרבי, אין לי סופה צמודה לצערי, אבל אני חי בשלום עם זה
אנסה להבהיר יותר את הדרישות שלי
א. אני אצא לטיולים בשטח, לפעמים עם החברה, לפעמים חברים, לפעמים לבד
בגדול,מתכנן טיולים מספיק רציניים שאצטרך רכב יותר גבוה, עם יכולות שטח מינימליות לכל הפחות(מה שמסומן במפות סמש דרך עפר לרכב גבוה), אבל לא כזה רציני שאצטרך למצוא שותף בכל פעם כי העבירות מסובכת מדי(תזכרו שזה הרכב הראשון שלי, ואין לי ניסיון)
2. אני רוצה רכב שאני אוכל לטפל בו, לדעתי, ותקנו אותי אם אני טועה, רכב "פשרות" הוא רכב שבד"כ פחות נגיש לתיקונים של בנאדם ממוצע (ואני ממוצע מינוס בהקשרי תיקונים, אני הולך לראות המון סרטונים על כל תיקון כנראה, ולשאול פה כל פיפס)
ג.רכב חסכוני, ולכן גם אמרתי גז, אבל אם תגידו ותמליצו פה שלא, כי זה לא משתלם, אז לא אשים, כי אני לא מרוויח טונות, חי לבד והתקציב בהתאם ליכולת קנייה שלי, ולא מתייחס לכמה דלק אוציא, אבל בגדול לא בטוח שכל סופש שני אסע איתו את הקו של צפון דרום, אולי אקח רכבת, כדי לחסוך בקילומטראז׳
אני אומר שוב, אני חדש, אני צעיר(הרבה זמן לא אמרתי את זה בשירות שלי) ואני רוצה ללמוד
ג׳ימיני זו אופציה על השולחן, גם מחבר שיש לו אחד(שדווקא המליץ על דאסטר), אבל רציתי לשמוע עוד אפשרויות
מישהו שיכול לתת יותר פירוט בנוגע לליברטי, לטריוס, לגרנד ויטארה וכל עניין הדורות...
רכב ארוך זה נשמע נחמד ונוח, אבל לא בטוח שכל כך אצטרך אותו, מצד שני אולי נטייל יותר כמשפחה אם כן, אז זה אופציה לגמרי על השולחן
תודה שקראתם את החפירה, ואשמח לעוד תגובות ותשובות ודעות
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yarons1994
רענן, תודה על הדאגה, לא עזבתי, פשוט הגעה לבסיס, וראשון, ולנסות לראות עוד אופציות סתם ביד 2 כדי לקבל מושג על מחירים וכו... אשמח לשמוע אם יש לך המלצה, או הכוונה
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
לדעתי,
א. רק בנזין , לא לחפש הרפתקאות יקרות עם דיזל ישן שהמשכורת הצבאית תחוסל באחזקתו.
ב. לא שתיין בנזין (מנוע עד 2000 סמ"ק) כך שתוכל לוותר על מערכת הגז.
ג. לא להתפתות "למפלצות" שעיקרן לשטח ופחות ליום יום.
ד. יכולת שטח בינונית+. דהיינו, שלדת סולם, סרן "חי" אחד לפחות, טרנפר עם LOW .
ה. נסיעה מנהלתית בכביש הכי קרובה לפרייבט.
בשיקלול הקווים המנחים שהמלצתי מעלה הייתי ממליץ לך על משפחת סוזוקי :
א. גראנד ויטארה ארוכה דור 1 מנוע 2000
ב. גראנד ויטארה קצרה דור 1 מנוע 1600
ג. ג'ימני (אם אוטומט אז 2008 ומעלה) מנוע 1300
בהצלחה
רענן
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
לדעתי,
ד. יכולת שטח בינונית+. דהיינו, שלדת סולם, סרן "חי" אחד לפחות, טרנפר עם LOW .
בשיקלול הקווים המנחים שהמלצתי מעלה הייתי ממליץ לך על משפחת סוזוקי :
א. גראנד ויטארה ארוכה דור 1 מנוע 2000
ב. גראנד ויטארה קצרה דור 1 מנוע 1600
ג. ג'ימני (אם אוטומט אז 2008 ומעלה) מנוע 1300
בהצלחה
רענן
א.לטובת ההבנה, בנזין שותה יותר דלק, אבל יותר זול לתחזוק?
ב.תוכל להסביר או להפנות למקום שיסביר את כל המונחים בסעיף ד שלך?
ג. תוכל לפרט רגע על עניין הדורות בקצרה
תודה וערב טוב
Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
אין צורך לצטט את התגובה מעליך... אפשר פשוט להוסיף תגובה.
לגבי מינוחים - יש לנו באתר מילון למומחים שטח, אם אתה מחפש משהו שפתיים ולא מוצא - נשמח לסייע.
בקצרה,
סרן חי הוא הסרן אליו מחוברים זוג גלגלים, כאשר אחד הגלגלים עולה (למשל על תלולית או סלע) הסרן באותו צד מתרומם ומרים את המרכב.
טרנספר עם low הכוונה שיש לרכב הילוך כח, עוד "ידית קטנה" של הילוכים המאפשרת לעבור מהמצב הרגיל ( high) למצב של כח - יותר מומנט לגלגלים על חשבון מהירות (יחס העברה שונה).
שלדת סולם, לעומת מרכב אחוד - הכי פשוט לראות באיור מתאים - יש שלדה עם שני קורות אורך וחיבורי רוחב ביניהם (לכן השם סולם) שהמרכב יושב עליו ולכן המרכב פחות סובל מתנועות פיתול בעת נסיעת השטח.
לא הסברים מדוייקים אבל יעזור לך להבין למה הכוונה
הנה
http://www.jeepolog.com/UserFiles/Im...assis_body.jpg
מתוך מאמר כאן באתר
http://www.jeepolog.com/forums/showt...95%D7%A0%D7%99
נשלח מהנייד
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
בנזין אכן שותה יותר דלק ( 25% - 30% יותר).
אבל המנוע פשוט יותר .
בדיזל ישנים ישנו בלאי טבעי ותקלות שיכולות להסתכם בחצי מהתקציב שלך (משאבת הזרקה, טורבו, מזרקים).
היום הסולר בערך באותו מחיר של בנזין כך שההפרש אינו גדול
ברכבים חדשים, פחות מ 25 אלף קמ' בשנה אין חסכון ברכישת דיזל לעומת אותו דגם עם מנוע בנזין.
רכב שטח עם שילדת סולם מאפשר גמישות של השילדה אך מבלי לעוות יותר מידיי את הבודי שמונח עליו.
כך יש פחות בעיות של סדקים וצרות אחרות.
טרנספר עם LOW מאפשר לבצע טיפוס בד"כ במהירות נמוכה בחצי אך בממונט כפול.
כלומר, לא צריך להגיע עם תנופה, שמירה טובה יותר על הרכב.
פחות עומס על הגיר והמנוע, קירור טוב יותר למנוע והגיר (אוטומט).
סרן "חי" מאפשר מהלך מתלה טוב יותר בשטח. כך יש יותר יכולת עבירות בשטח עם הצלבות.
גראנד ויטארה דור 1 כוללת שלדת סולם , סרן אחורי "חי" , טרנספר עם LOW .
בתכלס זה הג'יפון שיחסית אחזקתו כשל פרייבט אך עם יכולות שטח לא רעות בכלל בפרט אם הוא מוגבה ובעל נעילה אחורית.
עקב אכילס, הסרן הקדמי יחסית רגיש אבל ניתן למצוא רכבים שהחליפו את הסרן לברזל במקום האלומיניום במקור.
למיטב זכרוני (שהוא כבר לא משהו) ,
גראנד ויטארה קצר דור 1 יש משנת 99 ועד 2006
גראנד ויטארה ארוך דור 1 יש משנת 99 ועד 2003
מניח ש yaki5500 יתן פרטים יותר מדוייקים.
הג'ימני בשטח יותר חזק מהגראנד ויטארה בזכות הסרן הקדמי שהוא גם "חי".
לעומת זאת הוא קטן, צפוף, מנוע חלשלוש (1300) , פחות נעים לנסיעות בין עירוניות.
כך שלדרישות שציינת , גראנד ויטארה ייתן לך אפשרויות בשטח מעל ומעבר לדרישות שלך.
מאידך, בכביש, יתנהג וגם עלויות האחזקה, הכי קרובות לפרייבט.
בהצלחה
רענן
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
רענן נגע בכל הנקודות החשובות בצורה תמציתית ויפה. אין לי מה להוסיף. האתגר האמיתי יהיה למצוא רכב עם קילומטראז' סביר ובמצב טוב. זה לא שאין כאלה פשוט צריך סבלנות.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
מזכיר לכם שפותח השרשור מחפש רכב עם גיר ידני, שזה ייתרון גדול מבחינת אמינות וצריכת דלק, אבל מצמצם במידה מסויימת את המבחר..
אני לא בטוח למשל שייבאו לארץ גראנד ויטארה ארוכה (דור 1) עם גיר ידני. אני יודע בוודאות שבדור הקודם (ויטארה דור 1) לא הביאו מרכב ארוך עם גיר ידני.
אני אחזור שוב על המובן מאליו - הרכב הכי מתאים הוא ג׳ימני.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
אני לא בטוח למשל שייבאו לארץ גראנד ויטארה ארוכה (דור 1) עם גיר ידני. אני יודע בוודאות שבדור הקודם (ויטארה דור 1) לא הביאו מרכב ארוך עם גיר ידני.
יש ארוך גיר ידני.
לי יש דיזל ידני.
לאלדר היה בנזין ידני.
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
רק חידוד קטן לגבי גיר ידני ואמינות...
מרבית האנשים שוכחים שגם בגיר ידני צריך להחליף שמן מידי פעם... דבר שמן הסתם גורם לכשלים....
ועוד שוכחים שעבודה של החלפת קלאץ', גלגל תנופה אם צריך החלפה או חריטה, בטח שאם הנהגים לא ממש מיומנים ששורפים קלאצ'ים ומטגנים גלגלי תנופה... לפעמים במחצית מהק"מ שזה מיועד לעשות... תוסיפו על כל זה את מחיר העבודה במוסך וקיבלתם מחיר לא זול שלפעמים מתקרב למחיר של גיר אוטומטי...
רק אומר... לפעמים לא הכל ורוד... יתרונות מול חסרונות...
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
הרגתם את הבן אדם
בשביל מה שהוא בעצמו רוצה וצריך ויכול לשרוד איתו.
דאסטר בנזין ..
ולא. להמליץ לו לקנות גרוטאה מטורפת רק כי אתם רציתם עבירויות .. זה כמעט רוע לב.
דאסטר בנזין ב 35000 זה לא גרוטאה וזה יענה על הצורך מבחינת עבירות.
הבן אדם אמר שבילים כבושים.
בשביל יותר יש רכב חום. שיגמור את השלב של ההתכלבות ויחזור מדרום אמריקה. ותהיה לו משכורת אמיתית .. אז יקנה משהו שישחט לו את הארנק.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
הקשר בין גיר ידני לאמינות הוא לא רק סביב הגיר והמצמד. אחת הנגזרות של גיר אוטומטי היא נושא ההתחממויות, לא רק של הגיר אלא גם של המנוע.
גיר אוטומטי פחות יעיל מידני ולכן צורך יותר אנרגיה מהמנוע עבור אותה "עבודה" סופית, על הדרך הוא מוסיף עוד רדיאטור/קולר לפני הרדיאטור הראשי אשר חוסם אוויר קר ומקשה על קירור המנוע הן בנוזל הקירור והן בטמפרטורה הכללית בתא המנוע.
לגבי האמינות של גיר ידני/מצמד אל מול גיר אוטומטי ועלות תחזוקתם לאורך שנים, בהתעלמות מהשפעתם על המנוע, זה אכן לא חד משמעי. יש דגמים בהם המצמד או גלגל התנופה מתחכמים ויקרים לתחזוקה ויש לקחת את זה בחשבון. ספציפית בעולם של סוזוקי בשנתונים המדוברים, המכלולים האלו סטנדרטיים לגמרי, כולל מחירי החלפים. מצמד יפני לויטארה עלה לי לפני שנתיים כאלף ש"ח (יחידה קומפלט, לא כולל עבודה).
-
תגובה: רכב ראשון וכניסה לעולם הג'יפאות
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גיא
ולא. להמליץ לו לקנות גרוטאה מטורפת רק כי אתם רציתם עבירויות .. זה כמעט רוע לב.
דאסטר בנזין ב 35000 זה לא גרוטאה וזה יענה על הצורך מבחינת עבירות.
הבן אדם אמר שבילים כבושים.
בשביל יותר יש רכב חום. שיגמור את השלב של ההתכלבות ויחזור מדרום אמריקה. ותהיה לו משכורת אמיתית .. אז יקנה משהו שישחט לו את הארנק.
ג'ימני זה לא גרוטאה מטורפת ולא שוחט את הארנק, הוא פשוט קטן. והבחור כתב שהוא לא קרבי, רכב חום לא רלוונטי לדיון הזה ...